Lähteekö rahaoitus AA-kerholta? Päihdepuhelimelta?
Onko kaikki sosiaalipuolen jörjestöt samalla viivalla, lähteekö vanhustyön järjestöjä? Lastensjojeluyhdistyksiä, lähteekö jotkut auttavat puhelimet, päihdetyö asememan lapset ry?
Kommentit (14)
Minusta joutaisi lähteä. Järjestöjen tukeminen ei kuulu valtion ydintehtäviin. Eikä ole kyse siitä etteikö monet järjestöt tekisi tärkeää työtä, vaan siitä, miten se rahoitetaan.
Itse kannattaisin veroilmoitukseen valinnaista kohdetta, jossa voi valita maksaako 2 % ev.lut. kirkolle, SPR:lle, AA-kerholle vai jollekin muulle yhteiskunnallisesti hyödylliselle järjestölle. Valinta tapahtuu laittamalla rasti ruutuun annetuista vaihtoehdoista. Näinhän monissa Euroopan maissa onkin. Hyvänä puolena olisi sekin, että ettei veroja pääse karkuun eroamalla kirkosta.
Pelottaa sama. Perheessä on aa-alkkis ja nyt jos se loppuu ja viinan saantia helpotetaan niin ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitäisi olla AAA -luottoluokitus vähintäänkin.
Tämän hallituksen osalta on kyllä ojtlook negative
Vierailija kirjoitti:
Minusta joutaisi lähteä. Järjestöjen tukeminen ei kuulu valtion ydintehtäviin. Eikä ole kyse siitä etteikö monet järjestöt tekisi tärkeää työtä, vaan siitä, miten se rahoitetaan.
Itse kannattaisin veroilmoitukseen valinnaista kohdetta, jossa voi valita maksaako 2 % ev.lut. kirkolle, SPR:lle, AA-kerholle vai jollekin muulle yhteiskunnallisesti hyödylliselle järjestölle. Valinta tapahtuu laittamalla rasti ruutuun annetuista vaihtoehdoista. Näinhän monissa Euroopan maissa onkin. Hyvänä puolena olisi sekin, että ettei veroja pääse karkuun eroamalla kirkosta.
Golf-kerhoilta EI saa leikata. Mitäs muuta me muuten tehtöis sopeutumiseläkkeellä?
T. Perskokkeli
Paljonko AA-kerho tuotaa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko AA-kerho tuotaa vuodessa?
Paljon. Sote-palvelut maksavat paljon enemmän kuin AA.
Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.
Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.
Tykkäisin kyllä enemmän siitä, että verotus olisi alhainen ja järjestöt keräisivät varansa itse erilaisin aktiviteetein. Pysyisi kulut kurissa kun joka euron kohdalla pitäisi se ensin tienata ja sitten miettiä tarkaan mihin se käytetään.
Aa ei saa tukia, eikä se ota tukia vaikka saa. Aa kirjallisuus, julkaisut sekä ryhmässä kerättävä kahvikolehti (seitsemäs perinne)
Hakuun seitsemäs perinne AA ja saat tietoa.
Se, meneekö tuet A-klinikkasäätiöltä tai Myllyhoitoyhdistykseltä, on taas toinen asia.
-Kylmät kädet Ry
AA ei ota ulkopuolisia tukia.
”Jokaisen AA-ryhmän tulisi olla täysin omavarainen ja torjua ulkopuoliset avustukset.”
(Seitsemäs perinne)
T. AA:lainen
Vierailija kirjoitti:
Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.
Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.
Meidänkin ryhmässä on pitkiä kymmeniä vuosia pitkiä raittiuksia ja pääsääntöisesti ryhmien kiertävissä puheenvuoroissa puhutaan ihan asiaa. 🌞
-Kylmät kädet raittiiksi Ry
Vierailija kirjoitti:
Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.
Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.
Ei me tarvitakaan, eikä otettais mitään tukia, vaikka saataiskin.
Raitistuneet alkoholistit eivät ole teiltä rahaa viemässä, huoli pois.
Raitis alkoholisti vuodesta 2009
Joo, pitäisi olla AAA -luottoluokitus vähintäänkin.