Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö rahaoitus AA-kerholta? Päihdepuhelimelta?

Vierailija
25.06.2026 |

Onko kaikki sosiaalipuolen jörjestöt samalla viivalla, lähteekö vanhustyön järjestöjä? Lastensjojeluyhdistyksiä, lähteekö jotkut auttavat puhelimet, päihdetyö asememan lapset ry?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitäisi olla AAA -luottoluokitus vähintäänkin.

Vierailija
2/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joutaisi lähteä. Järjestöjen tukeminen ei kuulu valtion ydintehtäviin. Eikä ole kyse siitä etteikö monet järjestöt tekisi tärkeää työtä, vaan siitä, miten se rahoitetaan. 

Itse kannattaisin veroilmoitukseen valinnaista kohdetta, jossa voi valita maksaako 2 % ev.lut. kirkolle, SPR:lle, AA-kerholle vai jollekin muulle yhteiskunnallisesti hyödylliselle järjestölle. Valinta tapahtuu laittamalla rasti ruutuun annetuista vaihtoehdoista. Näinhän monissa Euroopan maissa onkin. Hyvänä puolena olisi sekin, että ettei veroja pääse karkuun eroamalla kirkosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa sama. Perheessä on aa-alkkis ja nyt jos se loppuu ja viinan saantia helpotetaan niin ajan kysymys.

Vierailija
4/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pitäisi olla AAA -luottoluokitus vähintäänkin.

Tämän hallituksen osalta on kyllä ojtlook negative

Vierailija
5/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joutaisi lähteä. Järjestöjen tukeminen ei kuulu valtion ydintehtäviin. Eikä ole kyse siitä etteikö monet järjestöt tekisi tärkeää työtä, vaan siitä, miten se rahoitetaan. 

Itse kannattaisin veroilmoitukseen valinnaista kohdetta, jossa voi valita maksaako 2 % ev.lut. kirkolle, SPR:lle, AA-kerholle vai jollekin muulle yhteiskunnallisesti hyödylliselle järjestölle. Valinta tapahtuu laittamalla rasti ruutuun annetuista vaihtoehdoista. Näinhän monissa Euroopan maissa onkin. Hyvänä puolena olisi sekin, että ettei veroja pääse karkuun eroamalla kirkosta. 

Golf-kerhoilta EI saa leikata. Mitäs muuta me muuten tehtöis sopeutumiseläkkeellä?

 

T. Perskokkeli

Vierailija
6/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sieltä päihteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko AA-kerho tuotaa vuodessa?

Vierailija
8/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko AA-kerho tuotaa vuodessa?

Paljon. Sote-palvelut maksavat paljon enemmän kuin AA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.

Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.

Vierailija
10/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kyllä enemmän siitä, että verotus olisi alhainen ja järjestöt keräisivät varansa itse erilaisin aktiviteetein. Pysyisi kulut kurissa kun joka euron kohdalla pitäisi se ensin tienata ja sitten miettiä tarkaan mihin se käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa ei saa tukia, eikä se ota tukia vaikka saa. Aa kirjallisuus, julkaisut sekä ryhmässä kerättävä kahvikolehti (seitsemäs perinne)

Hakuun seitsemäs perinne AA ja saat tietoa.

Se, meneekö tuet A-klinikkasäätiöltä tai Myllyhoitoyhdistykseltä, on taas toinen asia.

-Kylmät kädet Ry

Vierailija
12/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA ei ota ulkopuolisia tukia. 

Jokaisen AA-ryhmän tulisi olla täysin omavarainen ja torjua ulkopuoliset avustukset.”

(Seitsemäs perinne)

T. AA:lainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.

Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.

Meidänkin ryhmässä on pitkiä kymmeniä vuosia pitkiä raittiuksia ja pääsääntöisesti ryhmien kiertävissä puheenvuoroissa puhutaan ihan asiaa. 🌞

-Kylmät kädet raittiiksi Ry

Vierailija
14/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin AA kerho tarvitsee rahaa.

Osaa ne Alkoholistit puistoonkin kerääntyä juttelemaan maailman menosta ilman rahoitustakin.

Ei me tarvitakaan, eikä otettais mitään tukia, vaikka saataiskin.

Raitistuneet alkoholistit eivät ole teiltä rahaa viemässä, huoli pois.


Raitis alkoholisti vuodesta 2009

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän