Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lastenvaunut pakko tuoda pieniin erikoisliikkeisiin?

Vierailija
30.06.2016 |

En nyt halua provosoida tai pahoittaa kenenkään mieltä, mutta olen monesti miettinyt tätä. Tottakai ruokakauppaan on pakko vaunuilla tuoda, mutta siellä onkin isot ja leveät käytävät, niin mahtuu vaunujenkin kanssa.

Muutama päivä sitten olimme ystävämme kanssa eräässä pienessä kukkakaupassa. Katselimme ihan rauhassa valikoimaa, emme edes mitenkään ahtaasti, vaan normaalisti vierekkäin hyllyn vieressä.

Yhtäkkiä takaa kuuluu vihainen ärähdys "Saisiko nyt sen verran tietä että täällä mahtuu muutkin liikkumaan??" joku äiti isojen vaunujen kanssa. Vaunut olivat niin leveät, että ne veivät yksinään koko kulkuväylän leveyden ja liike oli muutenkin ahdas, joten emme oikein tienneet mihin suuntaan tätä naista lähtisimme väistämään.

Lopulta jouduimme erään vanhan miehen kanssa peruuttamaan ihan toisaalle, että tämä äiti pääsi vaunuineen tutkailemaan valikoimaa. :o

Sama kirppiksillä, Ei niillä käytävillä mahdu liikkumaan, jos joku siellä vaunuineen kulkee. Pahin on se, jos jäät kahden vaunun väliin, eli edestä ja takaa tulee koko käytävän vaativa vaunu.

Joskus olin lahjatavaraliikkeessä ja olin ostanut paljon tuliaisia ja muuta tavaraa. Pakkailin tavaroitani kassan jälkeen siinä pakkaustasolla, kunnes joku äiti tulee takaapäin ja äksyilee "Pääsisikö täällä muutkin ihmiset pakkaamaan tavaroitaan?" Siis minä vein normaalisti yhden tason, mutta hän tarvitsi vaunujensa kanssa enemmän tilaa, joten hänen mielestään oli ok. häätää minut pois.

Eikö niitä vaunuja voi jättää vaikka kassojen luo tai liikkeen ovelle? Jos siis on sen ikäinen lapsi, joka jaksaisi sen n.10- 20 minuuttia kävelläkin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla se on kyllä pirun ärsyttävää. Yhdessä en enää edes pahemmin asioi kun koko paikka täynnä huutavia kakaroita rattaineen, tämmönen löytyy Jyväskylästä.

Nämä huutavat kakarat vaihtavat sinunkin vaippasi siellä vanhainkodissa. :) Ja maksavat hoitosi.

Vierailija
22/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä vaunuja tai rattaita ei voi jättää ulos? Onko joltakin oikeasti varastettu vaunut Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen käynyt yhdistelmävaunuineni kirppareilla ja muissa erikoisliikkeissä, ja tottakai se olen minä joka väistää muita, ihan oma alotteisesti. Pääsääntöisesti jos tiesin että olen menossa johonki, mihin on hankala mennä vaunuilla, käytin rintareppua, toki aina ei ollut mukana jos yllättäen piipahdinkin jossain. Ja autolla jos liikuin, ihan yhtälailla käytin vaunuja ja julkisilla jos kuljin, aika useasti oli kyllä lapsi rintarepussa, mutta välillä myös vaunuissa. Tämä siis numerolla 11. Ja neloselle, kyllä minun lapsi on vaunuissa köllinyt vaikka olisikin voinut kävellä sen 10min. Miksi kävelevä lapsi ei saisi vaunuissa kölliä, enkä sekoita rattaisiin.

Vierailija
24/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla se on kyllä pirun ärsyttävää. Yhdessä en enää edes pahemmin asioi kun koko paikka täynnä huutavia kakaroita rattaineen, tämmönen löytyy Jyväskylästä.

Nämä huutavat kakarat vaihtavat sinunkin vaippasi siellä vanhainkodissa. :) Ja maksavat hoitosi.

Noh noh, tämä kirjoittaja on kantanut lastaan rintarepussa ja hoitanut niin hyvin kotihoidossa ekaluokkaan asti uhrautuen marttyyrimaisesti, että hänen jälkikasvunsa hoitaa häntä vanhuudessa omaishoitajana kotosalla. Ei häntä nyt toki mihinkään vanhainkotiin laiteta! Ja sitten kun hän on vanha ja jalat alkavat pettää, hänen lapsensa ei tietenkään vie häntä pyörätuolissa kauppoihin vaan kantaa häntä rintarepussa siellä hyllyrivien välissä.

Vierailija
25/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sekoittaa nyt vaunut ja rattaat... Aika huono on yleissivistyksen taso jos ei noita toisistaan erota.

Ja rattaat eivät kyllä paljoa tilaa vie, enemmän tilaa vievät ap:n kaltaiset lihavat white thrashit.

Osaatko keskustella mistään tai perustella koskaan käytöstäsi mitenkään muuten kuin sanomalla että ap on läski? Luultavasti et, koska vaunut ja rattaat ovat mielestäsi yleissivistystä. Taidat olla entinen teiniäiti, jolla meni peruskoulu poikien kanssa vehtaamiseen ja myöhempi opiskelu jäi raskaaksi tulon myötä.

Vierailija
26/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä vaunuja tai rattaita ei voi jättää ulos? Onko joltakin oikeasti varastettu vaunut Suomessa?

Vaikka kuinka monelta, eikä se varastaminen ole edes ainoa haitta jota niille voi aiheutua.

Vierailija
27/27 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä omaa lastani yksin Helsingin kaduille parkkiin, kun itse menen pikkukauppaan. En myöskään jätä pelkkiä vaunuja, koska ne voidaan varastaa. Toisekseen lapseni on vasta kävelemään oppinut ja kiinostuneena kaikkeen nappaa kaiken mukaansa mitä saa. En siis vahtimiseltani pystyisi katsomaan mitään ostettavaa. Ilmeisesti rahani ei kelpaa liikkeille, joilla on ei lastenvaunuja -kyltti.