Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä ei tee aborttia.

Juoksevalammas
27.06.2016 |

Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.

No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, jos harrastaa seksiä voi olla että siitä on seuraamuksia. Varmaan opit sen nyt.

Vierailija
2/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut maksaan pennusta elatusmaksuja niin kauan et se täyttää 18 v.

Vierailija
4/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla raskaana jos käytitte kumia? Oletko varma et lapsi on sun?

Vierailija
5/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tyttöystäväsi on? Hae  keskusteluapua, jotta voit selvittää tunteitasi. Ei ihan tavatonta ole, että 18-v on isä. Äiti taas tarvitsee tukea mahdolliseen lapsen kasvatukseen.

Vierailija
6/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton tapaus, jos ei täysi-ikäisenä kanna vastuutaan, uittelee vaan huoletta meisseliään.

Miestä sinusta ap ei ikinä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut maksaan pennusta elatusmaksuja niin kauan et se täyttää 18 v.

Kela luultavasti maksaa kunnes valmistut.

Vierailija
8/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin sydän sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut maksaan pennusta elatusmaksuja niin kauan et se täyttää 18 v.

Kela luultavasti maksaa kunnes valmistut.

Kela perii ne ap:lta takaisin.

Vierailija
10/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksevalammas kirjoitti:

Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.

No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???

Jos teillä sattui vahinko 10 viikkoa sitten, niin abortti taitaa olla jo myöhäistä. Loppuelämäsi sinun ei tarvitse ajatella, että sinulla on lapsi jossain, ainoastaan silloin, kun tililtä veloitetaan elatusmaksu. Seuraavan 18 vuoden ajan. Miksi muuten olet vaihtamassa maisemaa tai katoamassa, miksi et ota vastuuta teostasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylinvaihto ei täysin toimi. Kyllä se tiukassa on.

Vierailija
12/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tytöstä sanoisin, että tätä lupausta ei ole pakko pitää. Jos on vuokria rästissä ja häätö, lapsen tekeminen on tosi tyhmää siihen tilanteeseen. Tosin on ensikoti, mutta uuden asunnon saaminen voi olla hyvin vaikeaa.

Jos kumi oli käytössä, isyystestin vaatiminen ennen isyyden tunnustamista ei ole yhtään tyhmää.

Elareita alat heti maksaa, kun alat tienata. Olet niistä vapaa noin 37-veenä.

Jos leikkii aikuisten leikkejä, pitää ottaa aikuinen asenne ja kantaa vastuunsa, vaikka ei olisi kykeneväinen maksamaan elareita. Eli tapaa nyt edes sitä lasta silloin tällöin. Tässä asiassa sinun pitää ajatella enemmän sitä pientä ihmistä, muksua, joka on syytön sinun ja tyttöystäväsi sähläykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin yhteishuoltajuutta. Koska ei oo tuloja, minimielarit. Maksaa kela.

Ja juttele vanhrmpieSi kanssa

Vierailija
14/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on elämän koulun tuotos ja ihmis saasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

:DD haha jaa tää sai näin paljo alapeukkuja. Kukaan ei kestä totuutta. Hieno homma.

Vierailija
16/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi on hyvä ihminen, ei tapa lastanne.

Vierailija
17/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin hyvä sinulle, käytit kondomia ja kannattaa suosia sitä jatkossakin. Mutta kondomi ei ole 100% varma, ja teille osui nyt se huono tuuri.

Vaikka kuinka sovitaan ja luvataan, niin aborttia ei ole helppo tehdä ja lopussa se on tytön henkilökohtainen päätös.

Te olette nuoria, koulut kesken eikä työtä. Suhdekin on vasta alkutekijöissään, joten tuskin kukaan odottaa yhteen muuttoa tai avioliittoa. Jos suhde ei toimi, niin voit kyllä erota äidistä.... Mutta et lapsesta. Ei nyt on hyvä hetki aikuistua. Jos lapsi on sinun, niin ensin puhuisin asiasta vanhemmille ja selvitä itsellesi isän oikeudet ja velvollisuudet. Myös tuleva äiti tukea, joten syytä keskustella hänen kanssaan.

Vierailija
18/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ilkeitä vastauksia ap on saanut. Onhan heillä ollut huono mäihä, mutta ap tuntuu enemmän olevan ymmällään kuin pakoilevansa vastuuta. Minusta on hienoa, että hän ei ole painostanut tyttöystävää.

Eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin totutella ajatukseen, että sinusta tulee isä. Ei tuo ole maailmanloppu, et ole ensimmäinen etkä viimeinen teini-isä. Asioilla on taipumus järjestyä.

Vierailija
19/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

:DD haha jaa tää sai näin paljo alapeukkuja. Kukaan ei kestä totuutta. Hieno homma.

Itse alapeukutin ilkeän kielenkäyttösi takia. Teininä maailma on mustavalkoinen, joten kasva vähän aikuisemmaksi.

Vierailija
20/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että pitäköön lapsen jos haluaa. Sinä et ala isäksi. Sun ei ole pakko osallistua mihinkään.