Tyttöystävä ei tee aborttia.
Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.
No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.
N19
Suren sitä että sinun kohdallasi ei aborttia tehty. Mutta voisit osoittaa maailmalle epäitsekkyytesi ja jälkiabortoida itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.
N19
Suren sitä että sinun kohdallasi ei aborttia tehty. Mutta voisit osoittaa maailmalle epäitsekkyytesi ja jälkiabortoida itsesi.
Suren sinun kohdallasi samaa. Ja toivon että tekisit saman.
Tämmöisiä turhia lätinäkommentteja vain ilmestyy ilman mitään sisältöä, argumenttia, perusteluita? Mitä ne sinunkin viestissäsi oikein oli.....?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
Kyllä aivan oikein, MUTTA eikö sitten pitäisi jatkaa tuota litanjaa näin; naiselle kuuluu myös vastuu huolehtia siitä omasta päätöksestään. Itsestä erittäin loogista noin ajateltuna, enkä vahinkoraskaudessani ketään isäksi/elattajaksi pakottaisi, jos haluaisin pitää lapsen.
Mihin unohdetaan ne lapsen oikeudet? Lapsella on oikeus tietää isänsä, edes paperilla.
Komppaan WraithToddia (yksi parhaita SGA:n hahmoja, muuten :D), tässä nämä jotka puolustavat miesten "aborttia" ja sitä että miehet saisi naiskennella ilman kumia miten haluavat, ilman että pitää ottaa vastuuta, unohtavat täysin, että jos se lapsi syntyy, niin LAPSEN oikeudet menee oikeutetusti elareista pillittävän miehen oikeuksien edelle. Nainen kantaa jo vastuuna päättämällä miten raskauden käy, ja ottaa päätöksensä fyysiset riskit keholleen, siinä missä henkisetkin riskit, vastaan. Raskaudessa on riskinsä, abortissa on riskinsä ja synnytyksessä on riskinsä.
Jos miehet haluavat päättää abortista, tulkoot ensin ITSE raskaaksi.
Tunnen muuten 17v:nä isäksi tulleen (luokkatoveri lukiosta, lapsen äiti rinnakkaisluokalla) joka otti lapsesta vastuun. Raskaus oli vahinko (kondomi repesi), eikä silloin jälkiehkäisypillereitä saanut kuin lääkärin reseptillä. Ja nuoria kuulemma nolotti liikaa. Kun raskaus varmistui, päättivät yhdessä pitää lapsen, molemmilla tukiverkko kunnossa. Tuleva äiti kävi koulua ihan loppuun asti ja palasi kouluun niin, että kirjoitti ylioppilaaksi meidän muiden kanssa. Pari on yhä yhdessä.
Oli vähän OT, mutta pointti oli se, että ei kaikki myöhäisteinipojat ole selkärangattomia kakaroita jotka eivät kykene ottamaan vastuuta teoistaan. Ap tosin on juuri tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan WraithToddia (yksi parhaita SGA:n hahmoja, muuten :D), tässä nämä jotka puolustavat miesten "aborttia" ja sitä että miehet saisi naiskennella ilman kumia miten haluavat, ilman että pitää ottaa vastuuta, unohtavat täysin, että jos se lapsi syntyy, niin LAPSEN oikeudet menee oikeutetusti elareista pillittävän miehen oikeuksien edelle. Nainen kantaa jo vastuuna päättämällä miten raskauden käy, ja ottaa päätöksensä fyysiset riskit keholleen, siinä missä henkisetkin riskit, vastaan. Raskaudessa on riskinsä, abortissa on riskinsä ja synnytyksessä on riskinsä.
Jos miehet haluavat päättää abortista, tulkoot ensin ITSE raskaaksi.
Tunnen muuten 17v:nä isäksi tulleen (luokkatoveri lukiosta, lapsen äiti rinnakkaisluokalla) joka otti lapsesta vastuun. Raskaus oli vahinko (kondomi repesi), eikä silloin jälkiehkäisypillereitä saanut kuin lääkärin reseptillä. Ja nuoria kuulemma nolotti liikaa. Kun raskaus varmistui, päättivät yhdessä pitää lapsen, molemmilla tukiverkko kunnossa. Tuleva äiti kävi koulua ihan loppuun asti ja palasi kouluun niin, että kirjoitti ylioppilaaksi meidän muiden kanssa. Pari on yhä yhdessä.
Oli vähän OT, mutta pointti oli se, että ei kaikki myöhäisteinipojat ole selkärangattomia kakaroita jotka eivät kykene ottamaan vastuuta teoistaan. Ap tosin on juuri tuollainen.
Siinä vaiheessa kun ihminen tiineytyy, ei olevielä mitään "lasta". On vain se mies näistä. Ja hänellä on oikeutensa haluta, että siitä kasvustosta ei ikinä muodostu lasta. On kaksi vaihtoehtoa: muija tekee omien etujensa mukaisesti tai miehen etujen mukaisesti. Ne "lapsen oikeudet" tulevat olemassa oleviksi vasta jos, ja kun, muija tekee oman etunsa mukaisesti. Ennen tätä EI OLE mitään isän oikeudet vs lapsen oikeudet... Ja joka muuta väittää niin pelaa omaan pussiinsa.
"Minä tein näin koska haluun. Sitten kun miehet ovat raskaana ja synnyttävät, voin kuunnella heitäkin." Ei varmaan mitään kuule useammin kuin tätä. Kohtalaisen "turvallista" antaa tällainen ehto ettei oma diktatuuri vaarannu.
Ottaa vastuu teoistaan tarkoittaa, että tekee lapsen vain jos lapsen on hyvä syntyä. Eli vanhemmilla säästöjä niin että voivat sen itse elättää jos itsenäisiä aikuisia kerran ovat. Se on iso raha, jos meinaa vielä 6-7 vuotta molemmat opiskella ilman tuloja.
Selkärangaton kakara ei ole se jolle sattuu vahinko ja joka poistaa tämän vahingon, vaan se joka antaa vahingon kehittyä loppuun asti oman itsekkyytensä takia. Nukkeleikki on tärkeämpi kuin mahdollisuus taata kakaralle hyvä lapsuus ilman loisimista.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miksi nainen saa päättää, että ei ole valmis äidiksi (abortti), mutta mies ei (elarit)? Miksi naisille ei sanota, että "jos harrastat seksiä, seurauksena voi olla lapsi, tiesit sen, joten älä inise"?
Mielestäni naisen pitäisi kyllä saada päättää haluaako jatkaa raskauden loppuun, mutta miehellä tulisi olla myös mahdollisuus kieltäytyä isyydestä, jolloin jos nainen lapsen haluaa pitää, olisi nainen siitä myös yksin vastuussa ja toisaalta mies menettäisi kaikki oikeutensa lapseen.
Eli naisen asemaa heikennettäisiin. Helppohan se on miehen sanoa että juu, haluan lapsen ja kun raskaustesti näyttää plussaa todeta että ähäskutti, enpäs haluakaan.
Että aletaanko sitten aina kirjoittelemaan soppareita ennen seksiä? Onpahan sitten mustaa valkoisella.
ja haista sinä pitkä p...! Etkö tajua, että abortti on ei-toivotun raskauden keskeytys, eikä mikään tappo, eikä sitä aborttitoimenpidettä itse ei-toivotussa tolassa oleva nainen itse tee, vaan lääkäri sairaalassa tai sitten naiselle annettaan pillerit kotiin, ja nappaa suuhunsa ne, ja se on siinä, veri valuu kuten menkkojen aikaan, ehkä hiukkasen runsaammin kuin tavallisissa menkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miksi nainen saa päättää, että ei ole valmis äidiksi (abortti), mutta mies ei (elarit)? Miksi naisille ei sanota, että "jos harrastat seksiä, seurauksena voi olla lapsi, tiesit sen, joten älä inise"?
Mielestäni naisen pitäisi kyllä saada päättää haluaako jatkaa raskauden loppuun, mutta miehellä tulisi olla myös mahdollisuus kieltäytyä isyydestä, jolloin jos nainen lapsen haluaa pitää, olisi nainen siitä myös yksin vastuussa ja toisaalta mies menettäisi kaikki oikeutensa lapseen.
Eli naisen asemaa heikennettäisiin. Helppohan se on miehen sanoa että juu, haluan lapsen ja kun raskaustesti näyttää plussaa todeta että ähäskutti, enpäs haluakaan.
Että aletaanko sitten aina kirjoittelemaan soppareita ennen seksiä? Onpahan sitten mustaa valkoisella.
Juu, ensin tehdään sopimus lakimiehen luona. Kumpikin allekirjoittaa sen, todistajat allekirjoittavat myös. Samalla selviää, että kumpikin on täysissä ruumiin ja sielun voimissa eikä esim. humalassa. Sopimus viedään maistraattiin ja sitten onkin valmis harrastamaan seksiä. Seuraavaan panoon sama uusiksi. Eipähän kumpikaan voi väittää, että olisi sovittu jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksevalammas kirjoitti:
Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.
No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???
Jos teillä sattui vahinko 10 viikkoa sitten, niin abortti taitaa olla jo myöhäistä. Loppuelämäsi sinun ei tarvitse ajatella, että sinulla on lapsi jossain, ainoastaan silloin, kun tililtä veloitetaan elatusmaksu. Seuraavan 18 vuoden ajan. Miksi muuten olet vaihtamassa maisemaa tai katoamassa, miksi et ota vastuuta teostasi?
Ei oo myöhäistä. Abortin saa tehdä viikolle 12 asti ja anomalla vielä sen jälkeenkin.
Valviran luvalla toki. Mutta jos vahinko sattui 10 viikkoa sitten, on 12 viikkoa jo täynnä.
Ehdottomasti vaadit ainakin isyystestin. Nykyään ihmiset hyppii sängystä sänkyyn ja vaikka kondomikin voi joskus pettää, en menisi uskomaan ilman testiä. Elatusmaksujen maksaminen mahdollisesti jonkun toisen tekemästä lapsesta 18 vuotta olis aika hävytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan WraithToddia (yksi parhaita SGA:n hahmoja, muuten :D), tässä nämä jotka puolustavat miesten "aborttia" ja sitä että miehet saisi naiskennella ilman kumia miten haluavat, ilman että pitää ottaa vastuuta, unohtavat täysin, että jos se lapsi syntyy, niin LAPSEN oikeudet menee oikeutetusti elareista pillittävän miehen oikeuksien edelle. Nainen kantaa jo vastuuna päättämällä miten raskauden käy, ja ottaa päätöksensä fyysiset riskit keholleen, siinä missä henkisetkin riskit, vastaan. Raskaudessa on riskinsä, abortissa on riskinsä ja synnytyksessä on riskinsä.
Jos miehet haluavat päättää abortista, tulkoot ensin ITSE raskaaksi.
Tunnen muuten 17v:nä isäksi tulleen (luokkatoveri lukiosta, lapsen äiti rinnakkaisluokalla) joka otti lapsesta vastuun. Raskaus oli vahinko (kondomi repesi), eikä silloin jälkiehkäisypillereitä saanut kuin lääkärin reseptillä. Ja nuoria kuulemma nolotti liikaa. Kun raskaus varmistui, päättivät yhdessä pitää lapsen, molemmilla tukiverkko kunnossa. Tuleva äiti kävi koulua ihan loppuun asti ja palasi kouluun niin, että kirjoitti ylioppilaaksi meidän muiden kanssa. Pari on yhä yhdessä.
Oli vähän OT, mutta pointti oli se, että ei kaikki myöhäisteinipojat ole selkärangattomia kakaroita jotka eivät kykene ottamaan vastuuta teoistaan. Ap tosin on juuri tuollainen.
Juu ja kela maksaa, kun lapset tekevät lapsia, ja kela maksaa pitkän aikaa, kunnes pariskunnasta on itse maksamaan yhtään mitään lapsensa elättämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miksi nainen saa päättää, että ei ole valmis äidiksi (abortti), mutta mies ei (elarit)? Miksi naisille ei sanota, että "jos harrastat seksiä, seurauksena voi olla lapsi, tiesit sen, joten älä inise"?
Mielestäni naisen pitäisi kyllä saada päättää haluaako jatkaa raskauden loppuun, mutta miehellä tulisi olla myös mahdollisuus kieltäytyä isyydestä, jolloin jos nainen lapsen haluaa pitää, olisi nainen siitä myös yksin vastuussa ja toisaalta mies menettäisi kaikki oikeutensa lapseen.
Eli naisen asemaa heikennettäisiin. Helppohan se on miehen sanoa että juu, haluan lapsen ja kun raskaustesti näyttää plussaa todeta että ähäskutti, enpäs haluakaan.
Että aletaanko sitten aina kirjoittelemaan soppareita ennen seksiä? Onpahan sitten mustaa valkoisella.
No aletaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan WraithToddia (yksi parhaita SGA:n hahmoja, muuten :D), tässä nämä jotka puolustavat miesten "aborttia" ja sitä että miehet saisi naiskennella ilman kumia miten haluavat, ilman että pitää ottaa vastuuta, unohtavat täysin, että jos se lapsi syntyy, niin LAPSEN oikeudet menee oikeutetusti elareista pillittävän miehen oikeuksien edelle. Nainen kantaa jo vastuuna päättämällä miten raskauden käy, ja ottaa päätöksensä fyysiset riskit keholleen, siinä missä henkisetkin riskit, vastaan. Raskaudessa on riskinsä, abortissa on riskinsä ja synnytyksessä on riskinsä.
Jos miehet haluavat päättää abortista, tulkoot ensin ITSE raskaaksi.
Tunnen muuten 17v:nä isäksi tulleen (luokkatoveri lukiosta, lapsen äiti rinnakkaisluokalla) joka otti lapsesta vastuun. Raskaus oli vahinko (kondomi repesi), eikä silloin jälkiehkäisypillereitä saanut kuin lääkärin reseptillä. Ja nuoria kuulemma nolotti liikaa. Kun raskaus varmistui, päättivät yhdessä pitää lapsen, molemmilla tukiverkko kunnossa. Tuleva äiti kävi koulua ihan loppuun asti ja palasi kouluun niin, että kirjoitti ylioppilaaksi meidän muiden kanssa. Pari on yhä yhdessä.
Oli vähän OT, mutta pointti oli se, että ei kaikki myöhäisteinipojat ole selkärangattomia kakaroita jotka eivät kykene ottamaan vastuuta teoistaan. Ap tosin on juuri tuollainen.
Siinä vaiheessa kun ihminen tiineytyy, ei olevielä mitään "lasta". On vain se mies näistä. Ja hänellä on oikeutensa haluta, että siitä kasvustosta ei ikinä muodostu lasta. On kaksi vaihtoehtoa: muija tekee omien etujensa mukaisesti tai miehen etujen mukaisesti. Ne "lapsen oikeudet" tulevat olemassa oleviksi vasta jos, ja kun, muija tekee oman etunsa mukaisesti. Ennen tätä EI OLE mitään isän oikeudet vs lapsen oikeudet... Ja joka muuta väittää niin pelaa omaan pussiinsa.
"Minä tein näin koska haluun. Sitten kun miehet ovat raskaana ja synnyttävät, voin kuunnella heitäkin." Ei varmaan mitään kuule useammin kuin tätä. Kohtalaisen "turvallista" antaa tällainen ehto ettei oma diktatuuri vaarannu.
Ottaa vastuu teoistaan tarkoittaa, että tekee lapsen vain jos lapsen on hyvä syntyä. Eli vanhemmilla säästöjä niin että voivat sen itse elättää jos itsenäisiä aikuisia kerran ovat. Se on iso raha, jos meinaa vielä 6-7 vuotta molemmat opiskella ilman tuloja.
Selkärangaton kakara ei ole se jolle sattuu vahinko ja joka poistaa tämän vahingon, vaan se joka antaa vahingon kehittyä loppuun asti oman itsekkyytensä takia. Nukkeleikki on tärkeämpi kuin mahdollisuus taata kakaralle hyvä lapsuus ilman loisimista.
Oletko oikeasti noin typerä, vaan esitätkö vain? Ennen kuin se lapsi syntyy, päätös on yksin naisen ja jos nainen päättää synnyttää, niin miehenkin on otettava vastuu. Jos ei halua vastuuta, ei pane tai KÄYTTÄÄ SITÄ KONDOMIA, joka sekin voi tosin pettää. Eli jos mies ei halua elätettävää, EI PANE OLLENKAAN NAISIA.
Loput viestistäsi on sellaista oksennusta, että se ei ansaitse vastausta.
Kyllä se lapsenteon pitäisi olla yhteinen päätös tänmöisessä tapauksessa, tosin valitettava fakta on se että tyttöystävä päättää viimekädessä.
Sinuna teettäisin isyystestin lapsen synnyttyä jos on pienintäkään mahdollisuutta että lapsi olisi jonkun muun. Ainakin puhuit aloituksessa kumin käytöstä.
Lapsen tulo muuttaa elämää pysyvästi ja tuo mukanaan haasteita, mutta myös paljon iloa. Yritä löytää jostain keinoja kasvaa isän rooliin pikkuhiljaa ja lapsen syntymän jälkeen tutustu häneen kunnolla, älä missään nimessä häviä maisemista, sillä vain satutat lastasi ja tulet itse potemaan syyllisyyttä loppuelämäsi.
Onko tyttöystävän kanssa pakko erota? Neuvolasta saa vinkkejä parisuhteen hoitoon, esim. Parisuhdeterapia, jossa voi käsitellä ns. Erotuomarin kanssa tuntemuksia puolin ja toisin.
Tsemppiä, muutaman vuoden päästä asiat ovat jo tuttua rutiinia lapsen kanssa :-)
Tyttö kuriin. Hoitakoon luottotietonsa kuntoon! Ala tehdä töitä. Kasvata lapsi. Toinen voi opiskella päivällä ja toinen illalla. Ei abortti ole ratkaisu. Taloudellinen tilanteesi korjautuu kyllä, kun yrität ja silloin tuntuu hullulta edes ajatella, että yksi lapsi jäi syntymättä, koska luulit, että tulevaisuudessa ei olisi leipää hänelle. Tarvittaessa muutatte paikkakunnalle jossa on töitä tai opintoja. Älä silti muuta ainakaan isompaan asuntoon heikkoa taloutta pitävän tytön kanssa. Yksiö riittää kolmellekin. Kokemusta on. Ota rahat valvontaasi. Laatikaa budjetti. Kumpikin maksaa etkä vain sinä. Kerro vanhemmillesi. Olisiko sinusta yh-isäksi ja parempi niin, ellei tyttö ala säästämään? Kartoita tilanne. Raskaus noin 9 kk ja lapsen hoitoa kotona vähintään 9 kk ja sitten on taas uusi elämäntilanne. Lapsi päiväkotiin ja äiti vähentää velkojaan ja kantaa osan taloudellisesta vastuusta tai alat hommaamaan yksinhuoltajuutta? Naiset tykkää, kun mies huolehtii lapsistaan!
"Paha" tyttöystävä täällä kirjoittelee.. kirjoitan tähän nyt myös oman kantani asiasta. Poikaystäväni näkemys asiasta oli tottakai hänen oma näkemyksensä ja ymmärrän häntä, mutta tosiaan aborttia mietin ja mietin lapsen pitämistä ja vaikka tosiaan minä "itsekäs" tyttöystävä olen, nyt kun lapsen pidän tähän "ylikansoittuneeseen Suomeen" ja ymmärrän lapsen tuomat omat ongelmat. Olen valmis vastaamaan tästä tulevan lapsen hyvinvoinnista, jos ap ei mukana haluu olla.
Minulla on hyvät välit äitiini ja hänen uuteen mieheen ja he ovat luvanneet auttaa minua lapsen hoidossa, raha-asioissa ja uuden asunnon etsinnässä, joka on lähellä heitä.
Mun mielipide tästä koko abortti asiasta on se, että jos joku ei oo ikinä ollu samassa tilanteessa, ei voi tietää miten iso päätös se on. Varsinkin jos tunneside lapseen on jo muodostunut.
Ps. Asiahan ei kuulu teille,mun raha-asiat siis,mutta koska nekin nyt tuotiin tähän niin olen puhunut vuokranantajani kanssa ne asiat kuntoon! :)
Miten niin todennäköisemmin..........?
Lainaamasi teksti ei yhtään enempää selitä miksi pornoriippuvuuskaan olisi haitallista.
Niin. Miksi se olisi? Siitä eivät valita kuin muijat jotka eivät saa mulkkua sisäänsä.............
Ai niin, kiitos taas ihanasta jankutuksesta <3