Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä ei tee aborttia.

Juoksevalammas
27.06.2016 |

Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.

No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta aikakone, tiiät mitä tehdä (tai jättää tekemättä)

Vierailija
42/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä sä pärjäät isänä. Elämäsi tulee muuttumaan ja kaikki on hyvin.

Minä tein lapsen yh:na ja tosi hyvin on mennyt.

Lapsi on kohta aikuinen.

Päivä kerrallaan. Vastuu tulee itsekseen lapsen myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että pitäköön lapsen jos haluaa. Sinä et ala isäksi. Sun ei ole pakko osallistua mihinkään.

Paitsi elatukseen.

Kyllä jos on varaa siihen. En puhunut elatusmaksusta.

Vierailija
44/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on murha.

Vierailija
45/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Vierailija
46/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsihan olen vasta itsekin". Siispä jätä aikuisten jutut aikuisille!

Tyttö on tarpeeksi fiksu jättääkseen tekemättä teon, jota katuisi koko elämänsä sielu rikki.

Tukea saa täältä:

http://ituprojekti.net/fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vitutuksen, huolen, järkytyksen ja kaikki mahdolliset tunteet mitä asiaan liittyy, teille napsahti nyt se "paska nakki" mitä moni pelkää.

Voin lohduttaa, että yleensä sekin kääntyy kuitenkin hyväksi ja elämää rikastuttavaksi tekijäksi.

Mun mies on tullut isäksi 17-vuotiaana (oli vasta 16 kun sai tietää raskaudesta) ja on onnekseen tajunnut pitää lapseen suhteen yllä kokoajan, vauvasta saakka.

Nähnyt siis säännöllisesti ja lapsen kasvaessa alkoi yökyläilyt, nykyään lapsi on meillä joka toinen viikonloppu ja lomilla pidempiä aikoja.

Miehellä on varsin normaali ja lämmin suhde lapseensa.

Ja toisaalta vaikka hän onkin vastuunsa kantanut, niin suurinosa hänen elämästään on ja on ollut kuin lapsettoman nuoren elämää, koska lapsi on suurimman osan ajasta äidillään.

Sinänsä mieheltä vaaditaan siis konkreettisesti paljon vähemmän kuin naiselta näissä tapauksissa, eli olisi aika hölmöä vaan kadota eikä luoda suhdetta lapseensa.

Helpoin kaikille osapuolille luoda edes jonkinlainen suhde ja nähdä edes joskus.

Vierailija
48/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

:DD haha jaa tää sai näin paljo alapeukkuja. Kukaan ei kestä totuutta. Hieno homma.

Juu, tämä maa on aivan liian ylikansoittunut.

Ei mahduta enää mihinkään, kun suomalaisia on aivan liikaa. Kaikilla 15 lasta ja slummeja silmän kantamattomiin.

Siis montako kertaa tähän samanlaiseen vammaiseen argumenttiin on täällä vastattava? :D Suomalainenkin lisääntyy liikaa kulutukseensa nähden.

On joo liian korkealentoista. Huomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän vitutuksen, huolen, järkytyksen ja kaikki mahdolliset tunteet mitä asiaan liittyy, teille napsahti nyt se "paska nakki" mitä moni pelkää.

Voin lohduttaa, että yleensä sekin kääntyy kuitenkin hyväksi ja elämää rikastuttavaksi tekijäksi.

Mun mies on tullut isäksi 17-vuotiaana (oli vasta 16 kun sai tietää raskaudesta) ja on onnekseen tajunnut pitää lapseen suhteen yllä kokoajan, vauvasta saakka.

Nähnyt siis säännöllisesti ja lapsen kasvaessa alkoi yökyläilyt, nykyään lapsi on meillä joka toinen viikonloppu ja lomilla pidempiä aikoja.

Miehellä on varsin normaali ja lämmin suhde lapseensa.

Ja toisaalta vaikka hän onkin vastuunsa kantanut, niin suurinosa hänen elämästään on ja on ollut kuin lapsettoman nuoren elämää, koska lapsi on suurimman osan ajasta äidillään.

Sinänsä mieheltä vaaditaan siis konkreettisesti paljon vähemmän kuin naiselta näissä tapauksissa, eli olisi aika hölmöä vaan kadota eikä luoda suhdetta lapseensa.

Helpoin kaikille osapuolille luoda edes jonkinlainen suhde ja nähdä edes joskus.

:D Käytännössä samaa ikäpolvee lapsensa kanssa.

Vierailija
50/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
51/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa 100% varma ehkäisy on selibaatti. Jos harrastaa yhdyntää, hyväksyy riskin että seurauksena voi olla muksu tai elatusmaksut, vaikka olisi pillerit, varmat päivät ja kumit samaan aikaan käytössä. Pieni mahdollisuus/riski jää aina. Se ei toivottavasti tule nykypäivänä yllätykselle kenellekkään sukukypsälle.

Keskustele tyttöystävän kanssa laajasti aiheesta, kysy tulevaisuudensuunnitelmia, kysy kaikki "mitä jos"-kysymykset. Jompikumpi saattaa muuttaa mielensä tai päädytte yhdessä tulokseen että tiet eroavat. Velvollisuus sulle jää silti, että elatusmaksuihin tulee osallistua jos nainen vaatii isyyden tunnustamista. 

Aborttiasiaan en ota laajemmin kantaa, mutta naisen oma päätös se loppujen lopuksi on.

Vierailija
52/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100.000 euron pano, 216 kuukautta, a 462 euroa

Vierailija
54/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

Miksi et suostu ostamaan lentokonetta jos olet sillä lennon tehnyt ? Logiikkasi mukaan miehellä tulee olla mahdollisuus kieltäytyä myös maksamasta kuluja ellei se voi itse ottaa osaa päätökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia.nämä tyhmät, kouluttamattomat naikkoset ovat. Haluavat leikkiä kotia. Lähes kaikilla heillä on kehno sosiaalinen ja taloudellinen tausta. Säälin sua.

Vierailija
56/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D

Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.

Vierailija
57/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokiikkasi pettää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

Miksi et suostu ostamaan lentokonetta jos olet sillä lennon tehnyt ? Logiikkasi mukaan miehellä tulee olla mahdollisuus kieltäytyä myös maksamasta kuluja ellei se voi itse ottaa osaa päätökseen.

Vanhemmilla on vastuu lapsestaan, riippumatta siitä miten lapsi on saanut alkunsa.

Vierailija
58/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

Tällä tahdilla mitä suomalaiset lisääntyy on Suomi kohta muslimimaa.

Maapallo tukehtuu ihmisiin ja sinun ratkaisusi siihen on porsia kilpaa muslimien kanssa?? o_O

Vierailija
59/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.

No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D

Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.

Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.

-muija

60/97 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.

N19

Sinulla vaikuttaa olevan vielä vähän kasvamista edessä. Abortti ei saa "ongelmaa" katoamaan. Osa abortin tehneistä katuu loppuikänsä. Joillekin asia tulee esiin seuraavassa raskaudessa ja konkretisoituu, joillekin asia on ok koko elämänsä. Se ei ole asia, johon voi suhtautua kevyesti tai pitää mitään automaationa. 

Ensinnäkin, ei voi sanoa kuinka ajatukset muuttuvat jos tulee raskaaksi. Hormonit ovat voimakkaat ja niiden tarkoituksena on suojata vauvaa. Itse luulin kykeneväni aborttiin vahingon sattuessa, ja en kyennyt. En, vaikka olisin menettänyt elämäni rakkauden sen vuoksi. En ollut koskaan edes halunnut äidiksi. 

Ap:lle, jos kondomi oli käytössä - vaadi isyystesti. Se on sinun ja lapsen suojaksi. Toivottavasti osallistut jollain tapaa lapsen elämään, se on kuitenkin sinun jälkeläisesi. Ymmärrän kuitenkin tunteesi, mutta mahdollisuus on, että se ei ole pelkästään huono asia. Ihmisellä on kuitenkin taipumuksena pudota jaloilleen.