Tyttöystävä ei tee aborttia.
Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.
No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???
Kommentit (97)
Ap:n kannattaisi jutella tilanteesta mieluummin omien vanhempiensa kuin palstamammojen kanssa.
Mietin vain, että miksi nainen saa päättää, että ei ole valmis äidiksi (abortti), mutta mies ei (elarit)? Miksi naisille ei sanota, että "jos harrastat seksiä, seurauksena voi olla lapsi, tiesit sen, joten älä inise"?
Mielestäni naisen pitäisi kyllä saada päättää haluaako jatkaa raskauden loppuun, mutta miehellä tulisi olla myös mahdollisuus kieltäytyä isyydestä, jolloin jos nainen lapsen haluaa pitää, olisi nainen siitä myös yksin vastuussa ja toisaalta mies menettäisi kaikki oikeutensa lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Juoksevalammas kirjoitti:
Elikkäs olen 18-vuotias jätkä, oon seurustellu tyttöystäväni kanssa 5kk . No meillä sattu sit tämmönen vahinko 10viikkoa sitten. Kumi oli käytössä ja nainen oli "laskenut" päivät. Mul on tämmönen kanta et en missään nimessä ole valmis olemaan isä kellekää, lapsihan olen vasta itsekin. Opiskelut on kesken, asun himassa, ei duunia yms. Meillä oli myös sopimus, että mikäli tulisi tilanne että hän on raskaana niin teker abortin. Raskaustestin jälkeenkin lupaili tekevänsä abortin.
No aluksi tyttöystävä oli aborttia tekemässä, mutta päätyi siihen ettei pysty sitä tekemään. En kummiskaan painosta häntä siihen, olen kylläkin kertonut kaikki faktat ettei tulisi tulevaisuudessa pärjäämään yh äitini(hänelläkin opinnot kesken,työtön, oma kämppä löytyy mutta vuokria rästissä). Tyttöystävälle on ok että vaihdan maisemaa, sillä ymmärtää tilanteeni eikä vaadi että olen läsnä. Mutta en tiedä pystynkö vain katoamaan, sillä kyllä mä tuun ajattelee mun loppuelämän et mul o muksu jossai. Onks neuvoja mitä pitäisi tehdä tai muilla vastaavia kokemuksia???
Jos teillä sattui vahinko 10 viikkoa sitten, niin abortti taitaa olla jo myöhäistä. Loppuelämäsi sinun ei tarvitse ajatella, että sinulla on lapsi jossain, ainoastaan silloin, kun tililtä veloitetaan elatusmaksu. Seuraavan 18 vuoden ajan. Miksi muuten olet vaihtamassa maisemaa tai katoamassa, miksi et ota vastuuta teostasi?
Ei oo myöhäistä. Abortin saa tehdä viikolle 12 asti ja anomalla vielä sen jälkeenkin.
Jätä muijas yksin lapsensa kanssa. Ihan oikein sille, ei toista voi pakottaa vanhemmaksi tosi törkeetä
Harvoinpa tällä palstalla asiallisia kommentteja on. Älä painosta tyttöystävääsi. Kanna vastuusi. Vanhemmuuteen voi myös kasvaa. Enemmän ihmiset katuvat aborttia kuin nuorena saatuja lapsia.
Toivon sinulle voimia. Yleensä asioilla on taipumus järjestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa tällä palstalla asiallisia kommentteja on. Älä painosta tyttöystävääsi. Kanna vastuusi. Vanhemmuuteen voi myös kasvaa. Enemmän ihmiset katuvat aborttia kuin nuorena saatuja lapsia.
Toivon sinulle voimia. Yleensä asioilla on taipumus järjestyä.
Ei ole kyse siitä vaan mitä tämä maapallo enää kestää.
Omalla kommentillasi toki vahvistat väitettäsi asiallisuudesta.
Olette oikeutettuja hakemaan erilaisia tukia ja toimeentulotukea. Eikä pidä hävetä kun vahinko on jo tapahtunut. Tunnusta isyytesi ja ole läsnä koska muutoin kärsit sinä itse ja tuleva lapsi myöhemmin. Kaikki asiat tapahtuu syystä joten koita olla stressaamatta rahaa. Apua saa perheneuvolasta ja tarvittaessa ohjausta vanhemmuuteen. Jos rakastat tyttöystävääsi niin raskaus ei ole syy luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Olette oikeutettuja hakemaan erilaisia tukia ja toimeentulotukea. Eikä pidä hävetä kun vahinko on jo tapahtunut. Tunnusta isyytesi ja ole läsnä koska muutoin kärsit sinä itse ja tuleva lapsi myöhemmin. Kaikki asiat tapahtuu syystä joten koita olla stressaamatta rahaa. Apua saa perheneuvolasta ja tarvittaessa ohjausta vanhemmuuteen. Jos rakastat tyttöystävääsi niin raskaus ei ole syy luovuttaa.
Näin.
Sitä varten veronmaksajat ovat, että voimme elättää keskenkasvuisten kakarat.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.
N19
Sinulla vaikuttaa olevan vielä vähän kasvamista edessä. Abortti ei saa "ongelmaa" katoamaan. Osa abortin tehneistä katuu loppuikänsä. Joillekin asia tulee esiin seuraavassa raskaudessa ja konkretisoituu, joillekin asia on ok koko elämänsä. Se ei ole asia, johon voi suhtautua kevyesti tai pitää mitään automaationa.
Ensinnäkin, ei voi sanoa kuinka ajatukset muuttuvat jos tulee raskaaksi. Hormonit ovat voimakkaat ja niiden tarkoituksena on suojata vauvaa. Itse luulin kykeneväni aborttiin vahingon sattuessa, ja en kyennyt. En, vaikka olisin menettänyt elämäni rakkauden sen vuoksi. En ollut koskaan edes halunnut äidiksi.
Ap:lle, jos kondomi oli käytössä - vaadi isyystesti. Se on sinun ja lapsen suojaksi. Toivottavasti osallistut jollain tapaa lapsen elämään, se on kuitenkin sinun jälkeläisesi. Ymmärrän kuitenkin tunteesi, mutta mahdollisuus on, että se ei ole pelkästään huono asia. Ihmisellä on kuitenkin taipumuksena pudota jaloilleen.
Huoh. Minä olen tehnyt abortin ja koko homma ei herättänyt mitään tunnetta eikä herätä vieläkään. Olette heikkoja ihmispaskoja ja siksi tämä maapallo on tässä kunnossa. Mietitte vain itseänne, ette tee muutoksia jotka hyödyntyvät kaikkia ihmisiä. Itsekkäät paskiaiset. Tuhoatte kaiken muun elävän ja eikun vaan lisää äpäröitä paskomaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Eihän siinä mitään surullista olekaan! Sen sijaan pornoriippuvuus on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Eihän siinä mitään surullista olekaan! Sen sijaan pornoriippuvuus on surullista.
No viriili ihminen on riippuvainen seksuaalisesta mielihyvästä ja parempi, että saa sen itsetyydytyksestä kuin panemisesta.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kans tollaset. Muijasi tekee itsekkään teon. Maailma on muutenkin ylikansoittunut ja sit pitää mennä joka äpärä vielä hankkimaan. Tyhmä tyttöystävä, ei millään pahalla mutta totta se on. Teoilla on seuraukset mutta abortilla ois saanu koko vitun ongelman katoamaan, mutta eih.
N19
Sinulla vaikuttaa olevan vielä vähän kasvamista edessä. Abortti ei saa "ongelmaa" katoamaan. Osa abortin tehneistä katuu loppuikänsä. Joillekin asia tulee esiin seuraavassa raskaudessa ja konkretisoituu, joillekin asia on ok koko elämänsä. Se ei ole asia, johon voi suhtautua kevyesti tai pitää mitään automaationa.
Ensinnäkin, ei voi sanoa kuinka ajatukset muuttuvat jos tulee raskaaksi. Hormonit ovat voimakkaat ja niiden tarkoituksena on suojata vauvaa. Itse luulin kykeneväni aborttiin vahingon sattuessa, ja en kyennyt. En, vaikka olisin menettänyt elämäni rakkauden sen vuoksi. En ollut koskaan edes halunnut äidiksi.
Ap:lle, jos kondomi oli käytössä - vaadi isyystesti. Se on sinun ja lapsen suojaksi. Toivottavasti osallistut jollain tapaa lapsen elämään, se on kuitenkin sinun jälkeläisesi. Ymmärrän kuitenkin tunteesi, mutta mahdollisuus on, että se ei ole pelkästään huono asia. Ihmisellä on kuitenkin taipumuksena pudota jaloilleen.
Huoh. Minä olen tehnyt abortin ja koko homma ei herättänyt mitään tunnetta eikä herätä vieläkään. Olette heikkoja ihmispaskoja ja siksi tämä maapallo on tässä kunnossa. Mietitte vain itseänne, ette tee muutoksia jotka hyödyntyvät kaikkia ihmisiä. Itsekkäät paskiaiset. Tuhoatte kaiken muun elävän ja eikun vaan lisää äpäröitä paskomaan kaikki.
Minä teen muutoksia, jotka hyödyntävät muita. Isolla rahalla. Entä sinä? Teen myös hyväntekeväisyyttä säännöllisesti ja omalla ajallani ja rahallani. Entä sinä? Minä kannan vastuuni omasta seksinharrastamisestani, kuten ilmeisesti sinäkin, mutta minä hyödytän siinä samalla suomalaista kulttuuria ja sinä et.
En katso tippaakaan olevani heikko ihmispaska. Eivätkä lapseni ole äpäröitä, kiitos vain. Tuottaako sinun asuntosi sähköä muillekin, vai käytätkö itsekin saastuttavia energianlähteitä?
Se, että minä olisin tehnyt abortin, ei olisi muuttanut tilannetta niissä maissa, joissa syntyvyys on liian suurta resursseihin nähden. Miksi yhden kulttuurin tulisi näivettyä vain, jotta yksi saisi liikakansoittua? Nälänhätä ja sairaudet ovat ihan luonnollinen keino harventaa ylipopulaatiota. Minä kannatan pehmeämpiä keinoja, kuten naisten koulutuksen tukeminen näissä maissa. Se todistetusti vähentää syntyvyyttä tehokkaasti ja luonnollisesti.
Mutta älä suinkaan yritä etsiä vaihtoehtoja, tyydy vain haukkumaan muita. Jos oikeasti olisit tuota mieltä, miksi kuluttaisit maailman vähäisiä resursseja? Don't go writing cheques that your ass can't cash.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Eihän siinä mitään surullista olekaan! Sen sijaan pornoriippuvuus on surullista.
No viriili ihminen on riippuvainen seksuaalisesta mielihyvästä ja parempi, että saa sen itsetyydytyksestä kuin panemisesta.
Oletko provo vai muuten vaan idiootti? Seksuaalinen mielihyvä = porno???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Eihän siinä mitään surullista olekaan! Sen sijaan pornoriippuvuus on surullista.
No viriili ihminen on riippuvainen seksuaalisesta mielihyvästä ja parempi, että saa sen itsetyydytyksestä kuin panemisesta.
Oletko provo vai muuten vaan idiootti? Seksuaalinen mielihyvä = porno???
Voi v.i.t.t.u nyt taas mikä jankuttaja!!
PORNOA KATSOTAAN ITSETYYDYTYKSEEN ??? ??? ITSETYYDYTYKSESTÄ SAA MIELIHYVÄÄÄ ??? ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
No onneksi kaikki muuttuu ja keinokohdut tulevat yleistymään, jolloin lapsentekokaan ei enää ole näin vanhanaikaista ja epätasa-arvoista. Toivottavasti pääsen itse työstämään tätä tekniikkaa eteenpäin :D
Sepä kiva. Mutta mikään keinokohtu ei korvaa sataprosenttisen varmaa ehkäisyä, ikävä kyllä. Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen. Tai vasektomia.
Sepä kiva. Onneksi pornoriippuvuus on yleistynyt. Se on ok muijillekin. Älkää kukaan mies kuunnelko mitään vonkausta.
-muija
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(
Miten niin surullista? "Edelleen ainoa täysin varma keino olla tulematta vasten tahtoaan isäksi on yhdynnästä pidättäytyminen." :D
No onhan se nyt surullista olla riippuvainen jostain, saati sitten iloita riippuvuudesta. Viihdekäytössä ei ole mitään pahaa, vrt. riippuvuus. Etkö muka ymmärrä eroa?
En ymmärrä mitä surullista on siinä, että on oltava panematta ja pystyy siihen.
Eihän siinä mitään surullista olekaan! Sen sijaan pornoriippuvuus on surullista.
No viriili ihminen on riippuvainen seksuaalisesta mielihyvästä ja parempi, että saa sen itsetyydytyksestä kuin panemisesta.
Oletko provo vai muuten vaan idiootti? Seksuaalinen mielihyvä = porno???
Voi v.i.t.t.u nyt taas mikä jankuttaja!!
PORNOA KATSOTAAN ITSETYYDYTYKSEEN ??? ??? ITSETYYDYTYKSESTÄ SAA MIELIHYVÄÄÄ ??? ???
Riippuvuus eli addiktio (lat. addictio ’jättäminen jonkun valtaan’) on pakonomainen tarve harjoittaa jotakin toimintoa tai kokea tietynlainen tunnetila. Riippuvuuden vaikutus elämään vaihtelee hyödyllisestä ja elämää ylläpitävästä terveestä riippuvuudesta haitalliseen riippuvuussairauteen.
Psyykkinen riippuvuus on henkilön johonkin asiaan liittyvä tottumus, josta on hankala päästä eroon. Esimerkiksi internetiä pitkään ja runsaasti käyttäneelle saattaa käytön lopettaminen tai rajoittaminen olla vaikeaa, jolloin voidaan puhua psyykkisestä riippuvuudesta, Internet-addiktiosta. Toinen esimerkki on peliriippuvuus. Psyykkiseen riippuvuuteen ei liity varsinaisesti fyysisiä vieroitusoireita, joskin jotkut kokevat voimakkaan henkisen riippuvuuden myös fyysisenä (psykosomaattiset oireet).
Ja sinun mielestäsi pornoriippuvuus on ONNEKSI yleistynyt.
Itsetyydytyksestä saa mielihyvää, se on ok. Pornoa voi käyttää itsetyydytyksen välineenä, sekin on ok. Itsetyydytys yhdynnän vaihtoehtona on niinikään ok. Riippuvuus pornosta menee todennäköisemmin sinne sairaan kuin hyödyllisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just sellanen keissi jossa pistää vihaksi ettei Suomessa oo kunnollista tasa-arvoa. Miettikää jos te naiset joutuisit nyt harrastamaan seksiä vain lapsenteko aikeissa koska vapaan seksin mahdollisuutta raskauden pelon vuoksi ei olisi. Sitten vielä jos uskaltautuisitte harrastamaan seksiä ihan seksin vuoksi ja tulisit raskaaksi ehkäisystä huolimatta yhteiskunta pakottaisi teidät äidiksi sillä abortin mahdollisuutta ei olisi. Voihan näinkin elää niinkuin Irlannissa naiset tekevät, mutta on kyllä niin väärin eikä kuulu 2000-luvulle tällainen käytäntö miehen eikä naisen osalta.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lapsenteossa biologia sanelee aika paljon, eikä siinä voi saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on nainen joka tulee raskaaksi, se on nainen joka kantaa lapsen ja synnyttää, joten viimekädessä päätös raskauden jatkumisesta on naisen. Jos tätä ei voi hyväksyä, niin sitten pitää olla harrastamatta seksiä.
Kyllä aivan oikein, MUTTA eikö sitten pitäisi jatkaa tuota litanjaa näin; naiselle kuuluu myös vastuu huolehtia siitä omasta päätöksestään. Itsestä erittäin loogista noin ajateltuna, enkä vahinkoraskaudessani ketään isäksi/elattajaksi pakottaisi, jos haluaisin pitää lapsen.
Aika surullista sanoa, että _onneksi_ riippuvuus on yleistynyt. Porno on ok, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta riippuvuus... :(