Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herran vuonna 2016 mansikkakojussa ei voi maksaa pankkikortilla!

Vierailija
24.06.2016 |

Ei ole kyse siitä, että se olisi teknisesti mahdotonta, koska useimmilla kojuilla on kyllä mahdollista maksaa myös pankkikorteilla. Annoin nuorelle myyjätytölle terveisiä vietäväksi työnantajalleen/mansikkayrittäjälle, että jälkiteollisessa yhteiskunnassa anno domini 2016 en periaatteesta asioi vain käteismaksut sallivissa paikoissa, ja tiedän etten todellakaan ole ainoa. Minun edellänikin ollut asiakas joutui kääntymään huomatessaan "vain käteinen!" -lapun, kun niin monet eivät sitä yksinkertaisesti enää kuljeta mukanaan. Minulla kyllä olisi ollut käteistä juuri ja juuri se vaadittavat 4 e (pidän aina lompakossa muutamaa kolikkoa siltä varalta, että bussikortti katoaa tai aika loppuu), mutta periaatteen vuoksi vein rahani yrittäjälle, joka halusi palvella myös korttimaksajia.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pankkikortin käytöstä voitiin asiakkaalta periä 1-2 e. Sama systeemi voitaisiin ottaa käyttöön nytkin eli maksa käteisellä mansikkarasiasta 6 e tai kortilla  8e. Valinta on asiakkaan.

Vierailija
42/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa kuittia. Eikä ostosta edes lyödä kassaan.

Kyllä toriltakin saat kuitin, jos sellaista pyydät.

Naurut saa, ei kuittia. Jos jäät sitä vaatimaan, saat viha päälle takuuvarmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä pitäisi?

Pankkikortti on käteistä turvallisempikin tapa maksaa 

Ota turvamiehet mukaan, kun seuraavan kerran menet mansikkakojulle.

Vierailija
44/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kivempi maksaa euron enemmän litralta, että voi maksaa kortilla. Eikös😄

Vierailija
45/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurut saa, ei kuittia. Jos jäät sitä vaatimaan, saat viha päälle takuuvarmasti.

Torimyynnistä ei tarvitse kuittia kirjoittaa!

Vierailija
46/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torimyynnistä ei tarvitse kuittia kirjoittaa!

Torilta ostetaan tavaraa mm. firmoihin ja ravintoloihin. Torimyynnistä saa 99% tapauksista kuitin pyytäessään. Se ei tosin ole ns. kassakuitti, vaan käsin kuittilomakkeelle kirjoitettu.

Vierailija
47/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on paljon helpompi seurata rahankäyttöä, kun makselee käteisellä. Kortilla kun maksaa, se menee aina viiveellä tililtä, ja varsinkin tuollaisella pienyrittäjällä voi mennä vaikka kaksi viikkoakin, ennen kuin meno näkyy tilillä.

Täällä meidän kaupungissamme on myös jäätelökioskeilla mahdollisuus maksaa vain käteisellä. Minulle se ei ole ongelma. Minulla on aina vähintään parikymppiä kukkarossa.

Mitä tulee turvallisuuteen, jos joku selän takana urkkii pankkikortin numeron, siinä on äkkiä tili tyhjä. Jos kaivaa kukkarosta rahaa voron iskiessä, siinä menettää korkeintaan sen parikymppiä, jos joku vohkii kukkaron.

TÄMÄ!

Kortilla maksamalla ei ole mitään käsitystä rahan kulusta. Käteisellä maksaessa näkee konkreettisesti sen rahan kulun.

Vierailija
48/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksupäättritä yrittäjät saa kyllä ilmaiseksi. Minunkin yrityksellä tällainen laite. Provisio on vaan niin suuri että mansikoiden pitäis olla paljon kalliimmat kortilla maksaville.

Vierailija
49/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin oikeassa. Niin monet kerrat on meidän kuusihenkinen perhe kääntynyt jäätelökioskilta kannoillaan. Ja kyllä, olen valmis maksamaan kortinkäytön kulut itse.

Vierailija
50/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkikortilla maksaminen ei nykyään tarkoita sitä että kortti kaivetaan lompakosta, laitetaan laitteeseen, näppäillään tunnareita jne.

Uusissa pankkikorteissa oleva lähimaksuominaisuus on kätevä. Sen kun vaan vilauttaa päätteelle ja that's it. Itse asiassa se on nopeampi ja kätevämpi kuin käteisellä maksaminen. Ei seteleiden ja kolikoiden kaivelua ja laskemista ja vaihtorahojen odottelua yms.

Lähimaksaminen on juuri sopiva tuollaisiin pieniin maksuihin, joita esim. mansikkakojuilla tulee ostettua.

Pankkikorttien lisäksihän on tietysti mahdollista käyttää myös maksutarroja, kännykän nfc- ominaisuutta, maksurannekkeita jne. Siksi toivoisi että lähimaksupäätteet yleistyisi noissa kojuissa ja muissa pienissä paikoissa.

Ja minä toivon, että koko maassa olisi ilmainen wifi, johon mistä tahansa voisi koska tahansa liittyä turvallisesti ja ilman mitään tunnuksia. Niin kauan kun kojuissa joudutaan toimimaan pätkivän ja katkeilevan verkon varassa, ei tuo vilautusmaksu onnistu.

Jos ymmärtäisit tekniikasta paskan vertaa, niin ymmärtäisit myös sen, että tuo ajatuksesi maan kattavasta kaikille vapaasta ja turvallisesta wifistä on jo itsessään niin paradoksaalinen, että se on täysin mahdoton toteuttaa.

Ja sinä et tajua sarkasmia! Miten moni oikeasti kuvittelee, että jossain mansikanmyyntikojussa on sellaiset yhteydet, että lähimaksaminen onnistuu noin vain korttia vilauttamalla?

Eiköhän 99% mansikkakojuista ole toreilla ja ostareilla ja paikoissa joissa on paljon ihmisiä eli siellä missä on myös kattava wi-fi- verkko.

Lähimaksaminen on hyvä ja toimiva keksintö, käytän sitä päivittäin. Olen ihan varma että ne jotka väittää muuta, ovat niitä jotka eivät ole kertaakaan edes kokeilleet lähimaksamista. Pitää vaan väkisin olla vastarannan kiiski ilman parempaa tietoa...

Vierailija
51/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on enemmänkin typerää, ettei tuollaiseen mansikkakojuun voi vaan maksaa käteisellä, vaan pitää käydä mussuttamassa jonkun maksupäätteen perään. Se on kaikkien kannalta vaan huomattavasti kätevämpää ja ennen kaikkea halvempaa tuollaisessa tapauksessa, kuin kalliiden maksupäätteiden hankkiminen kaltaistesi änkyröiden takia.

Siis millä tavalla käteisen rahan käsittely on kätevämpää "kaikille"?

Se ei vaadi minkäänlaisia investointeja, tietoliikenneyhteyksiä tai päätteitä, toisin kuin sinun korttisi. Siitä ei myöskään mene maksuja yrittäjältä.

Käteisen rahan tilittäminen pankkiin ei varmaankaan ole ilmaista, joten kyllä yrittäjälle käteisestäkin kuluja tulee. Tuskinpa he pitävät käteistä kotona patjan alla.  Itse maksan ihan mielelläni käteisellä nuo torikojuostokset, harvoin niistä 12 euroa enempää tulee. Muuten käytän lähes aina pankkikorttia. Ostosten teko kojulla kylla on sujuvampaa  käteismaksulla kuin se,  että joku sähläisi siellä sen kannettavan maksupäätteen kanssa. Se ei ole yhtä nopea kuin marketin pääte.  Operaattorit tarjoavat noita maksupäätteitä kuukausihinnalla ja luulenpa että niihin on joku minimiaikajakso ja jotkut marjayrittäjät eivät ehkä toimi läpi vuoden.  

Vierailija
52/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T o r i k a u p p a on perinteisesti ollut aina k ä t e i s k a u p p a a.

Torille mennään perinteisesti ottomaatin kautta.

Mutta iso osa mansikkamyyjistä myy markettien edessä, jossa ottopääte selän takana.

Lopettakaan tuo maksupäätevinkuminen. Ihmisellä pitää olla rahaa katusoittajillekin.

(ja kohta joltakulta seuraava viesti: minää enk'koskaa keriäläisille anna mittää)

En minäkään, mutta hyvä katusoittaja innoittaa askeleitani ja tuo hyvän mielen.

Vierailija
53/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käteisenkin käyttö maksaa. Sekä se että pankki tilittää ne firman tilille että se, kun haet vaihtorahaa pankista. Kolikoiden tilitys on kalliimpaa kuin seteleiden, jonka vuoksi esim meidän firmassa tilitetään vain setelit. Maksupäätesopimukset ovat nykyään jo aika edullisia ja ne ovat yleensä vuokralaitteita, joten sen voi vuokrata vaikkapa kesän ajaksi, jos ei muuten ole tarvetta.

Espoossa on kojuja joissa käy käteinen ja kojuja joissa käy myös kortti. Hinnat ovat samalla tasolla näissä kaikissa.

Vierailija
54/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on enemmänkin typerää, ettei tuollaiseen mansikkakojuun voi vaan maksaa käteisellä, vaan pitää käydä mussuttamassa jonkun maksupäätteen perään. Se on kaikkien kannalta vaan huomattavasti kätevämpää ja ennen kaikkea halvempaa tuollaisessa tapauksessa, kuin kalliiden maksupäätteiden hankkiminen kaltaistesi änkyröiden takia.

Siis millä tavalla käteisen rahan käsittely on kätevämpää "kaikille"?

Se ei vaadi minkäänlaisia investointeja, tietoliikenneyhteyksiä tai päätteitä, toisin kuin sinun korttisi. Siitä ei myöskään mene maksuja yrittäjältä.

Käteisen rahan tilittäminen pankkiin ei varmaankaan ole ilmaista, joten kyllä yrittäjälle käteisestäkin kuluja tulee. Tuskinpa he pitävät käteistä kotona patjan alla.  Itse maksan ihan mielelläni käteisellä nuo torikojuostokset, harvoin niistä 12 euroa enempää tulee. Muuten käytän lähes aina pankkikorttia. Ostosten teko kojulla kylla on sujuvampaa  käteismaksulla kuin se,  että joku sähläisi siellä sen kannettavan maksupäätteen kanssa. Se ei ole yhtä nopea kuin marketin pääte.  Operaattorit tarjoavat noita maksupäätteitä kuukausihinnalla ja luulenpa että niihin on joku minimiaikajakso ja jotkut marjayrittäjät eivät ehkä toimi läpi vuoden.  

Käteisen tallettaminen pankkiin (talletusautomaatilla) on ilmaista. Ei ainakaan minun OP:n tililtä ole kertaakaan veloitettu mitään kun olen sinne monta kertaa tallettanut kolikoita.

http://otto.fi/talletus/

Vierailija
55/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on taas typerää vääntämistä. Ehdottomasti suurin osa ei pidä käteistä mukanaan. Itse en edes muista, koska viimeksi on ollut käteistä.

Tuossahan mansikoita myyvältä jää vaan mansikat myymättä.

Se, että onko käteinen kätevämpi maksutapa kuin kortti, on ihan eri asia.

Vierailija
56/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan periaatteessa vain ja ainoastaan käteisellä. Suosittelen muillekin.

Vierailija
57/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkikortilla maksaminen ei nykyään tarkoita sitä että kortti kaivetaan lompakosta, laitetaan laitteeseen, näppäillään tunnareita jne.

Uusissa pankkikorteissa oleva lähimaksuominaisuus on kätevä. Sen kun vaan vilauttaa päätteelle ja that's it. Itse asiassa se on nopeampi ja kätevämpi kuin käteisellä maksaminen. Ei seteleiden ja kolikoiden kaivelua ja laskemista ja vaihtorahojen odottelua yms.

Lähimaksaminen on juuri sopiva tuollaisiin pieniin maksuihin, joita esim. mansikkakojuilla tulee ostettua.

Pankkikorttien lisäksihän on tietysti mahdollista käyttää myös maksutarroja, kännykän nfc- ominaisuutta, maksurannekkeita jne. Siksi toivoisi että lähimaksupäätteet yleistyisi noissa kojuissa ja muissa pienissä paikoissa.

Ja minä toivon, että koko maassa olisi ilmainen wifi, johon mistä tahansa voisi koska tahansa liittyä turvallisesti ja ilman mitään tunnuksia. Niin kauan kun kojuissa joudutaan toimimaan pätkivän ja katkeilevan verkon varassa, ei tuo vilautusmaksu onnistu.

Jos ymmärtäisit tekniikasta paskan vertaa, niin ymmärtäisit myös sen, että tuo ajatuksesi maan kattavasta kaikille vapaasta ja turvallisesta wifistä on jo itsessään niin paradoksaalinen, että se on täysin mahdoton toteuttaa.

Ja sinä et tajua sarkasmia! Miten moni oikeasti kuvittelee, että jossain mansikanmyyntikojussa on sellaiset yhteydet, että lähimaksaminen onnistuu noin vain korttia vilauttamalla?

Eiköhän 99% mansikkakojuista ole toreilla ja ostareilla ja paikoissa joissa on paljon ihmisiä eli siellä missä on myös kattava wi-fi- verkko.

Lähimaksaminen on hyvä ja toimiva keksintö, käytän sitä päivittäin. Olen ihan varma että ne jotka väittää muuta, ovat niitä jotka eivät ole kertaakaan edes kokeilleet lähimaksamista. Pitää vaan väkisin olla vastarannan kiiski ilman parempaa tietoa...

Toreilla ja ostareilla ei ole kattavaa wi-fi-verkkoa! Tai jos on, niin enpä ole sellaista onnistunut omalla kännykällä löytämään ainakaan Lahdesta, Kuopiosta, Kouvolasta, Helsingistä tai Lappeenrannasta.

Minulle wi-fi -verkko on sama asia kuin langaton lähiverkko, ei suinkaan oman kännykän avulla luotu verkko.

Vierailija
58/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme itkemistä! Marjakoju on pystyssä muutaman kuukauden ja tätä varten pitäisi hommata maksupääte. Töölössä esim. kahvila Regatassa ei käy kortti, lähellä ei ole edes automaattia. Kahvila on auki joka päivä. En ole ikinä kuullut kenenkään itkevän, kun kortti ei käy. Tosi suosittu paikka ja itse käyn siellä myös silloin tällöin ja muistan varata käteistä mukaan.

Vierailija
59/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin ostin mansikoita ja  kortti ei sillä kertaa käynyt, kun maksupäätteessä oli vikaa. Myyjä suhtautui tilanteeseen joustavasti ja kirjoitti laskun. Mansikat kyytiin ja maksu kotona verkkopankissa.

Vierailija
60/62 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ihan ok maksaa vaikka 30 snt ylimääräistä torimyyjälle jos maksan kortilla. Näin täälläpäin toimitaan useimmilla kirppareilla. Nyt jää mansikat ostamatta, koska käteistä ei ole.