Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä alkoi oikea kunnon perheh*lvetti!

RÄJÄHDYSVAARA
21.06.2016 |

No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!

Huh saipas vähän avauduttua...

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia äitejä täällä palstalla oikein on, jos joidenkin mielestä 13v on kypsä menemään tuntemattoman poikaystävän luokse yöksi ja vielä liki 100km päähän?! Ei hyvää päivää! Ihmekös jos nykyteinit ovat sekaisin, kun vanhemmat haluaa tehdä keskenkasvuisista aikuisia.

Vierailija
62/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!

En lukenut kuin avausviestin, joten en tiedä jos tämä on jo sanottu. Sori jos näin on, mutta:

Lasu, anoppi, ero ovat nyt ne pienimmät pulmasi.

Keskittymisesk tulee olla nyt alnoastaan tyttäressäsi ja hänen hyvinvoinnissaan.

Kaikki muu voi odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

En lukenut kuin avausviestin, joten en tiedä jos tämä on jo sanottu. Sori jos näin on, mutta:

Keskittymisesk tulee olla nyt alnoastaan tyttäressäsi ja hänen hyvinvoinnissaan.

Kaikki muu voi odottaa.

Nonii taas yks oikee neropatti. Tässä pöydän ääressäkö nyt viikon verran keskityn tyttäreni hyvinvointiin?? Hänen tämän hetkisestä hyvinvoinnista huolehtii nyt ammatti ihmiset! Toivon kyllä että saisi tyttö olla sielä hetken aikaa... en ole ammatiltani läheskään terveydenhuollon ihminen. Ja kyllä nuo ovat aika isoja huolia kaiken tämän päälle.

Pelko siitä että lapseni kuolee...

Pelko siitä että hänet viedään minulta pois....

Pelko siitä että anoppi vaan jatkaa lyödyn lyömistä...

Pelko siitä että emme saa mieheni kanssa välejä kuntoo....

Ap

Vierailija
64/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki tulevat kriisitilanteissa kertomaan sinulle mitä sinun pitäisi ajatella ja miten tuntea.... varsinkin ne jotka eivät ole kyseisessä tilanteessa edes ollut.

Voimia <3

Vierailija
65/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Kaikki muu voi odottaa.

Nonii taas yks oikee neropatti. Tässä pöydän ääressäkö nyt viikon verran keskityn tyttäreni hyvinvointiin?? Hänen tämän hetkisestä hyvinvoinnista huolehtii nyt ammatti ihmiset! Toivon kyllä että saisi tyttö olla sielä hetken aikaa... en ole ammatiltani läheskään terveydenhuollon ihminen. Ja kyllä nuo ovat aika isoja huolia kaiken tämän päälle.

Ap

Eiköhän tuon neropatin tarkoitus ollut painottaa sitä, ettei niitä välejä mieheen ja anoppiin juuri tässä tilanteessa kannata vatvoa juurta jaksain, vaan tosiaankin sanoa heillekin että nyt vaan kaikki rauhoititaan ja keskitytään lapseen. Jos anoppi ei kykene niin välit poikki väliaikaisesti. Miehen nyt vain on pakko pystyä. Nyt ei ole aika erosotkuille. Ensin lapsi kuntoon, vasta myöhemmin hallitusti se ero.

Vierailija
66/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi taustalle seksuaalista hyväksikäyttöä tai jotain???

Vierailija
67/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Kaikki muu voi odottaa.

Ap

Eiköhän tuon neropatin tarkoitus ollut painottaa sitä, ettei niitä välejä mieheen ja anoppiin juuri tässä tilanteessa kannata vatvoa juurta jaksain, vaan tosiaankin sanoa heillekin että nyt vaan kaikki rauhoititaan ja keskitytään lapseen. Jos anoppi ei kykene niin välit poikki väliaikaisesti. Miehen nyt vain on pakko pystyä. Nyt ei ole aika erosotkuille. Ensin lapsi kuntoon, vasta myöhemmin hallitusti se ero.

Nokun nämä "yhteistyö kumppanit" eivät tue tätä tilannetta mitenkään. Anoppi mäkättää että kaikki on minun vikani ja mies taas tee yhtään mitään ku voivottele. Yksin ajattelin koko sotkun korjata ja muuttaa väliaikaisesti erilleen. Paikka jonne anoppi ei edes tiedä päästä! Tytön hyvinvointi on sairaalan käsissä nyt!

Ap

Vierailija
68/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh taidankii tietää kenestä tytöstä on kyse xD :p ! Järkyttävää siis silti

Vierailija
69/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh antakaa olla ja tehkää vaik uus. Mut tehkää se verta hyvin et sil lapsel o järkee ees pääs

Vierailija
70/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monen rikkinäisen perhe-elämän taustalla on oikeasti päsmäröivä ja mummoksi tultuaan seonnut anoppi (sekä miehen että naisen puolelta). Tuntuu että nämä nykyisovanhemmat eivät jotenkin ole sinuja rooliensa kanssa. Liekkö syynä ettei aikoinaan ole omien lasten lapsuuksista osattu nauttia, ja sitten kun se ensimmäinen lapsenlapsi syntyy, niin aletaan talloa omien lasten vanhemmuutta ja pilataan heidän parisuhdekin siinä sivussa. Paljon vaatii vanhemmilta tuossa vaiheessa, että saavat pidettyä yhteisen linjan. Toki en tiedä onko ap:n tilanteessa näin mennyt. Meillä ainakin meni. Anoppi aikoinaan "sekosi" esikoisestamme, joka oli hänelle ensimmäinen lapsenlapsi. Joka päivä olisi pitänyt puhelimessa tilittää, miten hoidamme lasta, mitä olemme tehneet sen kanssa. Kaikissa juhlissa anoppi yritti päsmäröidä ja päteä. Hoitoon ruinaaminen alkoi lapsen ollessa viikon-pari vanha, ja kyseli myös aivan järjettömiä kysymyksiä, tyyliin tiedämmehän että vauvan niskaa pitää tukea. Kyllä olisi varmasti oltu eron partaalla ajan myötä, jos mieheni napanuora ei olisi katkennut. 

Mutta ap, onko parisuhteenne ainoa ongelma anoppi? Jos on, niin olisiko mitenkään mahdollista vielä kerran istuttaa se mies alas, ja tehdä selväksi että teidän perheellä on nyt sellaisia ongelmia, että anoppi on niistä jätettävä ulos ja asia ratkaistava ydinperheenä. Ehdottomasti lapsenne etu olisi nyt, että pitäisitte yhteisen rintamalinjan ja keskittyisitte häneen. Onhan tuollaisessa nimittäin paljon muutakin taustalla kiuin kiukku siitä ettei päässyt poikaystävänsä luo. Anoppi pitää ehdottomasti nyt jäädyttää ulos tästä kuviosta, sillä kun te voitte paremmin niin lapsikin saa parhaan mahdollisen alustan tervehtyä. Tsemppiä hurjasti sinulle! Jos  mies ei tajua, niin ethän sinä sille mitään mahda. Näyttäisit hänelle vaikka tämän ketjun, josko vihdoin tajuaisi että äitinsä käytös ja puuttuminen elämäänne ei ole normaalin rajoissa tapahtuvaa.

Voi luoja, ihan kuin mun anopista olisit kirjoittanut! Hän kanssa sekosi, mutta ei soitellut vaan tuli käymään, kun melkein naapurissa asuu. Monta kertaa päivässä. Saapasteli takki päällä suoraan makkariin katsomaan vauvaa jne. Edelleen kertoo lasten edistysaskeleista mulle, tyyliin "Kaisa osaa laulaa tuikitukitähtösen". Jep, tiedän, ihan itse olen opettanut!Miehellä meni hyvin pitkään tajuta pari asiaa. Se, miten paljon valtaa hänen äidillään on meidän perheen asioihin ja se, että anoppi on mulle ilkeä, ja ahdistun joka ikinen kerta kun hän käy. Onneksi on tajunnut vähentää vierailuja, tosin mies joutui puhuttelemaan useamman kerran. (Ilkeilyn määrä kyllä pysynyt samana, harvemmin, mutta intensiteettiä on kasvatettu).

Mutta ap:lle, jos mies ei tajua että anoppi nyt jäähylle, niin muuta. Huono asia pistää mies valitsemaan äitinsä ja vaimonsa väliltä, varsinkin tällaisella hetkellä. Mutta pakko. Jos anoppi huutelee ympäri maailmaa sinun hakkaavan tytärtä, juttele poliisin kanssa mitä olisi tehtävissä. Anopille en varmaan puhuisi mitään jos mahdollista. Ilmeisesti mahdoton tapaus. Tsemppiä ja toipumista sinulle ap ja tyttärellesi!

Vierailija
71/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap, saathan itse keskusteluapua? Ja miehesi myös, yhdessä tai erikseen (kumpi vaan teille paremmin sopii!)

Vierailija
72/113 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä anoppi! Nostaisin sinuna kunnianloukkaus syytteen jos kuulet että on haukkunut sinua lapsesi pahoinpitelijäksi.

Hyvä että tyttösi pääsi osastolle, tuollaisesta mitättömästä asiasta itsemurhan yrittäminen vaatii hoitoa. Miksi haluat erota miehestä?

Tuo tapaamisten kieltäminenkö on mitätön asia? Osoitat viestilläsi täydellistä ymmärtämättömyyttä vähätellessäsi nuoren ihmisen tunne-elämää. Häpeisit edes vähän. Toivon syvästi että sinulla ei ole, eikä tule ainuttakaan lasta.

Oliko tuo vitsi? Sinustako 13-vuotias pitäisi päästää tuntemattomalle poikaystävälle yöksi 80km päähän?

Meilläpäin ei ole tapana päästää 13-vuotiaita edes tuttujen poikaystävien luokse yöksi.

Vierailija
73/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten hakkaamissyyte ja itsemurha liittyvät toisiinsa? Jokin mättää. Olisiko provo?

Vierailija
74/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt kriisi menossa eikä kannata tehdä mitään isoja päätöksiä ja polttaa siltoja takanaan juuri tällä hetkellä. Anoppiin yhteydenpidon voit toki pistää jäihin sanomalla suoraan, että keskitytte nyt oman perheen kanssa tästä selviämiseen. Lastenpsykiatrialta alkaa aivan pian myös perhetyö, jossa käsitellään teidän parisuhteen ja perheen ongelmia ja miehen tossuilu ja anopin rajattomuus tulee käsittelyyn aivan varmasti ja saatte asiaa purettua miehesi kanssa siellä. Myös omassa toiminnassasi on varmasti pohdittavaa, perhedynamiikassa kaikkien toiminta vaikuttaa. Lasu on tehty jo sairaalasta, anopin tekemisillä ei ole tässä merkitystä. Nyt jäitä hattuun kaikille. Toki, jos haluat henkäistä hetken, ole viikonloppu vaikka hotellissa tai jollakin kaverilla rauhoittumassa mutta muista, että myös miehesi kärsii nyt itsesi lisäksi ja teidän tehtävä olisi nyt tukea toisianne, jotta jaksatte auttaa lastanne. Ero tässä hässäkässä olisi todella huono ratkaisu ja voisi vaarantaa lapsen paranemisen, hän kokisi, että perheen hajoaminen oli hänen syynsä.

Vierailija
75/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette päästäneet tytärtä tapaamaan poikaystäväänsä? Oliko tämä kaikki paska tosiaan sen arvoista, että saitte kieltää?

Niin kuin tuo olisi se pohjimmainen syy tytön tekoon. Koska kaikki joutuvat väistämättä pettymään elämänsä aikana eikä kukaan aina saa kaikkea, niin meinaatko vakavissasi, että vain normaali pettymys ilman taustalla olevia pahoja ongelmia saa jonkun yrittämään itsemurhaa. Tuskinpa.

Vierailija
76/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Auttaisi, jos kertoisit minkä ikäinen tyttäresi on.

Anoppisi teki perheellenne ison palveluksen lasullaan, ihan sama kuka on vastuussa tytön teosta. Se on pikkujuttu tässä tilanteessa. Kyllä sinullakin on vastuusi siitä miten perheessänne selvitään konflikteista. Nyt saatte kaikki apua.

Anoppi ei ole ongelmasi, vaan oma perheesi, parisuhteesi ja ilmeisesti myös oma jaksamisesi. Keskity niihin ja ota tarjottu apu vastaan. 

Vierailija
77/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Anoppisi teki perheellenne ison palveluksen lasullaan, ihan sama kuka on vastuussa tytön teosta. Se on pikkujuttu tässä tilanteessa. Kyllä sinullakin on vastuusi siitä miten perheessänne selvitään konflikteista. Nyt saatte kaikki apua.

Anoppi ei ole ongelmasi, vaan oma perheesi, parisuhteesi ja ilmeisesti myös oma jaksamisesi. Keskity niihin ja ota tarjottu apu vastaan. 

Kyllähän se hirveästi auttaa, jos anoppi tekee lasun ja huutelee ympäriinsä ap:n hakanneen tyttönsä...

Ja anopin käytös kyllä vaikuttaa jaksamiseen, perheen hyvinvointiin jne. joten kyllä hän on osaltaan myös ongelma. Koska, jos tuo naisihminen oikeasti haluaisi auttaa perhettä ongelmissaan, olisi hän tarjoutunut itse voisiko tehdä jotain ja jättänyt varsinkin tuon perättömän huutelun pois. Kun lapsi jos tekee tuollaisen tempun, niin varmasti perhe pääsee viranomaisten seuraamaksi ihan ilman lasujakin. Ja vaikuttaahan anoppi vielä siinäkin mielessä, jos mies on munaton eikä hänestä ole puolustamaan perhettään äitinsä tempuilta.

Vierailija
78/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Kyllähän se hirveästi auttaa, jos anoppi tekee lasun ja huutelee ympäriinsä ap:n hakanneen tyttönsä...

Ja anopin käytös kyllä vaikuttaa jaksamiseen, perheen hyvinvointiin jne. joten kyllä hän on osaltaan myös ongelma. Koska, jos tuo naisihminen oikeasti haluaisi auttaa perhettä ongelmissaan, olisi hän tarjoutunut itse voisiko tehdä jotain ja jättänyt varsinkin tuon perättömän huutelun pois. Kun lapsi jos tekee tuollaisen tempun, niin varmasti perhe pääsee viranomaisten seuraamaksi ihan ilman lasujakin. Ja vaikuttaahan anoppi vielä siinäkin mielessä, jos mies on munaton eikä hänestä ole puolustamaan perhettään äitinsä tempuilta.

13 -vuotias tyttö yrittää itsemurhaa, koska isä ei päästä häntä 100 km:n päähän poikaystävän luo yökylään. Anoppi tekee perheestä lasun ja syyttää miniää joko tälle päin naamaa tai sossulle tytön pahoinpitelystä. 

Ap:n kuvauksessa perheen kriisistä loistaa poissaolollaan yksi henkilö: ap itse. Mies riiteli tytön kanssa, tyttö yritti itsaria, anoppi teki lasun. Missä ap oli kun isä ja tytär riitelivät, mikä hänen mielipiteensä on asiasta, miksi poikaystävää ei kutstuttu ap:n perheeseen yökylään, onko tyttö holtiton? Miksi, jos niin on? Miten vanhemmat (siis ap + mies) ovat kasvattaneet tytön? 

Mitä anoppi muuten tarkoitti pahoinpitelyllä, fyysistä vai henkistä? Jos henkistä (esim. laiminlyönti), onko sillä mitään tekemistä sen kanssa, että tyttö on nyt sairaalassa? Millaisen itsemurhayrityksen tyttö on tehnyt, että anoppi syyttää siitä äitiä? Lääkkeet eivät sovi kuvaan, ei ihan viiltelykään ... ? Kuka hälytti tytölle apua? 

Näin purkaisin ap:n kirjoituksia. Olen edelleen sitä mieltä, että anoppi on pienin ap:n ongelmista. Lasun puuttuminen peliin voi pelastaa perheen, eli äidin, isän ja tytön. Sen jälkeen välit anoppiinkin voivat eheytyä, jos niin halutaan. 

75

Vierailija
79/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti: kukaan teini ei yritä tappaa itseään vain siksi, ettei pääse poikaystävälleen. Taustalla on muutakin ongelmaa, joka nyt sitten räjähti ulos.

Ap herranjumala, lopeta tuo idioottimainen kiukuttelu ja ole lapsesi tukena. Sinun lapsellasi on ollut niin paha olla, että on yrittänyt itsensä tappaa ja sinä kiukuttelet täällä ja riitelet anoppisi kanssa.

Helvetti itse tuossa tilanteessa miettisin pääni puhki, että miksen ole nähnyt ja tajunnut lapseni voivan näin huonosti.

Vierailija
80/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,ap ei itse ota vastuuta nyt mistään.Tulee elävästi mieleen oma äitini,joka kriiseissään tappelu kaikkien kanssa,oli uutta miestä ja pyöritti isää.Ainoa ihminen hänelle maailmassa on ollut hän itse!Kaikki muut aiheuttivat hänelle ongelmia!Kun "vanha" äiti toimii kuin teini (tästä epäilen jotain 40 tai 50 kriisiä),ja pahassa teini-iässä oleva tytär oireilee noin pahasti ,on soppa valmis

Äiti on tässä itseään täysi ja syyttää miestä ja anoppia kum olisi muutakin huolta.

"Tyttö on laitoksessa,raksi ,ei kuulu mulle enää"