Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä alkoi oikea kunnon perheh*lvetti!

RÄJÄHDYSVAARA
21.06.2016 |

No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!

Huh saipas vähän avauduttua...

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän juttu haiskahtaa provoksi nyt kyllä! Todellisuudessa tässä tilanteessa LASU tehtäisin myös sairaalassa hoitohenkilökunnan puolelta, koska kyseessä on itsemurhaa yrittänyt alaikäinen lapsi... Hyvä se on tietysti anoppia syytellä lasusta jne.  

No kun anoppi on tehnyt sen!!!! 

Vierailija
82/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,ap ei itse ota vastuuta nyt mistään.Tulee elävästi mieleen oma äitini,joka kriiseissään tappelu kaikkien kanssa,oli uutta miestä ja pyöritti isää.Ainoa ihminen hänelle maailmassa on ollut hän itse!Kaikki muut aiheuttivat hänelle ongelmia!Kun "vanha" äiti toimii kuin teini (tästä epäilen jotain 40 tai 50 kriisiä),ja pahassa teini-iässä oleva tytär oireilee noin pahasti ,on soppa valmis

Äiti on tässä itseään täysi ja syyttää miestä ja anoppia kum olisi muutakin huolta.

"Tyttö on laitoksessa,raksi ,ei kuulu mulle enää"

Ap ei ole sun äiti.

Ap totesi, että TÄLLÄ HETKELLÄ hän ei voi auttaa tyttöään, koska tämä on hoidossa. Hän yrittää järjestää asiat niin, että jatkossa homma sujuisi. Hän ei ole hylännyt tytärtään. Hän yrittää järjestää asiat niin, että hänen oma päänsä pysyisi kasassa ja siten hän olisi kykenevä auttamaan tytärtään. 

Näin olen käsittänyt. Paljon esiintyy syyllistämistä, mitätöimistä, asioiden oikean tolan "tietämistä" ja arvostelua, miten pitäisi reagoida ja mitä pitäisi tuntea. 

Jos mun anoppi tekisi lasun ja väittäisi, että pahoinpitelin tytärtäni eikä mieheni välittäisi asiasta mitään, eroaisin välittömästi. Se että on "suurempiakin" ongelmia sillä hetkellä, ei vaikuttaisi asiaan. 

Ap:n jaksaminen ja vointi määrää sen, miten hän jaksaa tukea tytärtään. "Unohda muu ja keskity tyttäreesi" neuvo on älytön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,ap ei itse ota vastuuta nyt mistään.Tulee elävästi mieleen oma äitini,joka kriiseissään tappelu kaikkien kanssa,oli uutta miestä ja pyöritti isää.Ainoa ihminen hänelle maailmassa on ollut hän itse!Kaikki muut aiheuttivat hänelle ongelmia!Kun "vanha" äiti toimii kuin teini (tästä epäilen jotain 40 tai 50 kriisiä),ja pahassa teini-iässä oleva tytär oireilee noin pahasti ,on soppa valmis

Äiti on tässä itseään täysi ja syyttää miestä ja anoppia kum olisi muutakin huolta.

"Tyttö on laitoksessa,raksi ,ei kuulu mulle enää"

Ap ei ole sun äiti.

Ap totesi, että TÄLLÄ HETKELLÄ hän ei voi auttaa tyttöään, koska tämä on hoidossa. Hän yrittää järjestää asiat niin, että jatkossa homma sujuisi. Hän ei ole hylännyt tytärtään. Hän yrittää järjestää asiat niin, että hänen oma päänsä pysyisi kasassa ja siten hän olisi kykenevä auttamaan tytärtään. 

Näin olen käsittänyt. Paljon esiintyy syyllistämistä, mitätöimistä, asioiden oikean tolan "tietämistä" ja arvostelua, miten pitäisi reagoida ja mitä pitäisi tuntea. 

Jos mun anoppi tekisi lasun ja väittäisi, että pahoinpitelin tytärtäni eikä mieheni välittäisi asiasta mitään, eroaisin välittömästi. Se että on "suurempiakin" ongelmia sillä hetkellä, ei vaikuttaisi asiaan. 

Ap:n jaksaminen ja vointi määrää sen, miten hän jaksaa tukea tytärtään. "Unohda muu ja keskity tyttäreesi" neuvo on älytön. 

Onhan täällä myös järjen ääni. Ristus, että on taas paljon syyllistäjiä ja besserwissereitä liikkeellä. Varsinkin te, jotka ap:n reaktiota kutsuvat kiukutteluksi, niin mahtaa tuntua hyvältä kun on itse niin hallittu ja hillitty, ettei missään tilanteessa itsehillintä rakoile. Kumarran syvään.

Aloitus on tunnekuohussa kirjoitettu, en lähtisi analysoimaan taustoja sen perusteella, täällä kun saa kirjoittaa tunnepitoistakin tekstiä.

Voimia ap, ja todellakin eroaisin jos mieheni antaisi solvata minua ihan julkisesti puuttumatta asiaan!

Vierailija
84/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasu oli aika turha jos lapsi on sairaalassa itsemurhayrityksestä... Meinaan notta "sossut tulee kylään" 100% varmasti.Lienee kuitenkin Porvoossa tapahtunutta.

Vierailija
85/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!

Auttaisi, jos kertoisit minkä ikäinen tyttäresi on.

Anoppisi teki perheellenne ison palveluksen lasullaan, ihan sama kuka on vastuussa tytön teosta. Se on pikkujuttu tässä tilanteessa. Kyllä sinullakin on vastuusi siitä miten perheessänne selvitään konflikteista. Nyt saatte kaikki apua.

Anoppi ei ole ongelmasi, vaan oma perheesi, parisuhteesi ja ilmeisesti myös oma jaksamisesi. Keskity niihin ja ota tarjottu apu vastaan. 

Kyllähän se hirveästi auttaa, jos anoppi tekee lasun ja huutelee ympäriinsä ap:n hakanneen tyttönsä...

Ja anopin käytös kyllä vaikuttaa jaksamiseen, perheen hyvinvointiin jne. joten kyllä hän on osaltaan myös ongelma. Koska, jos tuo naisihminen oikeasti haluaisi auttaa perhettä ongelmissaan, olisi hän tarjoutunut itse voisiko tehdä jotain ja jättänyt varsinkin tuon perättömän huutelun pois. Kun lapsi jos tekee tuollaisen tempun, niin varmasti perhe pääsee viranomaisten seuraamaksi ihan ilman lasujakin. Ja vaikuttaahan anoppi vielä siinäkin mielessä, jos mies on munaton eikä hänestä ole puolustamaan perhettään äitinsä tempuilta.

13 -vuotias tyttö yrittää itsemurhaa, koska isä ei päästä häntä 100 km:n päähän poikaystävän luo yökylään. Anoppi tekee perheestä lasun ja syyttää miniää joko tälle päin naamaa tai sossulle tytön pahoinpitelystä. 

Ap:n kuvauksessa perheen kriisistä loistaa poissaolollaan yksi henkilö: ap itse. Mies riiteli tytön kanssa, tyttö yritti itsaria, anoppi teki lasun. Missä ap oli kun isä ja tytär riitelivät, mikä hänen mielipiteensä on asiasta, miksi poikaystävää ei kutstuttu ap:n perheeseen yökylään, onko tyttö holtiton? Miksi, jos niin on? Miten vanhemmat (siis ap + mies) ovat kasvattaneet tytön? 

Mitä anoppi muuten tarkoitti pahoinpitelyllä, fyysistä vai henkistä? Jos henkistä (esim. laiminlyönti), onko sillä mitään tekemistä sen kanssa, että tyttö on nyt sairaalassa? Millaisen itsemurhayrityksen tyttö on tehnyt, että anoppi syyttää siitä äitiä? Lääkkeet eivät sovi kuvaan, ei ihan viiltelykään ... ? Kuka hälytti tytölle apua? 

Näin purkaisin ap:n kirjoituksia. Olen edelleen sitä mieltä, että anoppi on pienin ap:n ongelmista. Lasun puuttuminen peliin voi pelastaa perheen, eli äidin, isän ja tytön. Sen jälkeen välit anoppiinkin voivat eheytyä, jos niin halutaan. 

75

100 pisteen analyysi. Ap ei vaikuta olevan mitenkään mukana missään tapahtuneessa paitsi räjähtämässä muiden sekoiluun. Henkilö ei vaikuta ollenkaan terveeltä.

Vierailija
86/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä anoppi! Nostaisin sinuna kunnianloukkaus syytteen jos kuulet että on haukkunut sinua lapsesi pahoinpitelijäksi.

Hyvä että tyttösi pääsi osastolle, tuollaisesta mitättömästä asiasta itsemurhan yrittäminen vaatii hoitoa. Miksi haluat erota miehestä?

Tuo tapaamisten kieltäminenkö on mitätön asia? Osoitat viestilläsi täydellistä ymmärtämättömyyttä vähätellessäsi nuoren ihmisen tunne-elämää. Häpeisit edes vähän. Toivon syvästi että sinulla ei ole, eikä tule ainuttakaan lasta.

Varmaan luitkin että tytär on 13v. sen ikäistä ei päästetä tuntemattomaan paikkaa yökylään vaikka mikä olisi. lapsimon mitä ilmeisimmin psyykkisesti sairastunut ja on todella hyvä että hän on nyt hoidossa.

ja syyllistäjille tiedoksi, että psyykkisiä ongelmia ja sairauksia voi tulla ihan kuulkaa joka ikiselle, ihan siitä riippumatta, millaisessa perheessä ihminen on kasvanut. se ei todellakaan automaattisesti ole äidim kasvatusvirheestä kiinni!

häpeäisitte, kun lyötte lyötyä. ap:lla on ihan kauhea tilanne ja täällä omahyväiset besserwisserit vielä syyllistää päälle. menkää jonnekin muualle pätemään!

Vierailija
87/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli ja huono sellainen xd

Kato kun joku 13 tyttö tekee itsarin jonkuu poikaystävän takia ja sä muka harkitset eroa...

Niin. Tämmöistä ei kerrassaan VOI tapahtua. Oikeassa elämässä tytöt ensin pelkästään ihastuu johonkin ja kiltisti istuu kotona kunnes on 18, sitten alkaa tapailu ja naimisiin mennään ehkä 23 vuotiaana. Kaikki hymyilee ja anoppi on aina mukava, hellämielinen ja auttavainen. Ihmiset ei oikeasti koskaan eroa, koska tietenkin riidat selvitellään hyvin ja rakkaudella. Tai siis riitojahan ei ole ollenkaan olemassa ja rakkaus on ikuista kun se on joskus alkanut. Miten joku edes kehtaa väittää jotain muuta. Jos väittää, niin se on provo ja trolli ihan varmasti.

Vierailija
88/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälapsi kirjoitti:

Ei tuo ole edes paha tilanne vielä. Olisit jättäny ne lapset hankkimat jos kerta noin paljon aiheuttaa päänvaivaa että ihan eroa kyhäät! Kasaa itsesi ja ota vastuu tekemisistäsi äläkä ruikuta missään mammapalstalla.

Nauttisit kesäpäivistä! :)

Ja tämähän ei nyt taas välttämättä ollut se yksi ja ainoa asia joka aiheuttaa huolta ja stressiä. Sattui vain olemaan se joka katkaisi kamelin selän.. Ylipäänsä miksi helvetissä pitää aina tulla tämmöisiä kommentteja kirjoittamaan?!

Vierailija
89/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähdysvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette päästäneet tytärtä tapaamaan poikaystäväänsä? Oliko tämä kaikki paska tosiaan sen arvoista, että saitte kieltää?

Syynä oli lähinnä se että emme kumpikaan tiedä koko poikaystävästä mitään. Tämä kuitenkin siis asuu noin 80km päässä kotootamme joten emme nähneet kovin turvalliseksi päästää 13v tyttöä lähtemään tuntemattoman matkaan.

AP

Näin toimivat VASTUULLISET vanhemmat!!! Iso plussa teille!

Vastuuttomat vanhemmat olisivat päästäneet 13v tyttären täysin tuntemattoman miehen (tai miesten!!!???)luokse yöksi!

Vaikka tuon ikäinen tyttö olisi korviaan myöten rakastunut, niin vanhemmilla ON VASTUU, minne lapsensa päästävät.

Entäpä, jos tyttöä olikin houkuteltu jollakin, jonka (kokemuksen, rahan, vastarakkauden, ...) menettäminen tuntui tuon ikäisestä katastrofaaliselta? Tyttö tajuaa tasan varmasti myöhemmin, miten vastuulliset vanhemmat hänellä on! Ja jos se poikakaveri sitten sanoi heipat siksi, ettei tyttö tullut yöksi, niin joutaakin mennä sellainen!!!

Vierailija
90/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli ja huono sellainen xd

Kato kun joku 13 tyttö tekee itsarin jonkuu poikaystävän takia ja sä muka harkitset eroa...

Niin. Tämmöistä ei kerrassaan VOI tapahtua. Oikeassa elämässä tytöt ensin pelkästään ihastuu johonkin ja kiltisti istuu kotona kunnes on 18, sitten alkaa tapailu ja naimisiin mennään ehkä 23 vuotiaana. Kaikki hymyilee ja anoppi on aina mukava, hellämielinen ja auttavainen. Ihmiset ei oikeasti koskaan eroa, koska tietenkin riidat selvitellään hyvin ja rakkaudella. Tai siis riitojahan ei ole ollenkaan olemassa ja rakkaus on ikuista kun se on joskus alkanut. Miten joku edes kehtaa väittää jotain muuta. Jos väittää, niin se on provo ja trolli ihan varmasti.

neitsyyttä ei kannata menettää kelle vaan , vaan sille ainoalle oikealle ja mies tekee naisen kunnialliseksi kirkossa jossa sanotaan tahdon ikuisesti olla sinun ja olla myös uskollinen. 

Vierailija
91/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Vierailija
92/113 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:

Auttaisi, jos kertoisit minkä ikäinen tyttäresi on.

Anoppisi teki perheellenne ison palveluksen lasullaan, ihan sama kuka on vastuussa tytön teosta. Se on pikkujuttu tässä tilanteessa. Kyllä sinullakin on vastuusi siitä miten perheessänne selvitään konflikteista. Nyt saatte kaikki apua.

Anoppi ei ole ongelmasi, vaan oma perheesi, parisuhteesi ja ilmeisesti myös oma jaksamisesi. Keskity niihin ja ota tarjottu apu vastaan. 

Kyllähän se hirveästi auttaa, jos anoppi tekee lasun ja huutelee ympäriinsä ap:n hakanneen tyttönsä...

Ja anopin käytös kyllä vaikuttaa jaksamiseen, perheen hyvinvointiin jne. joten kyllä hän on osaltaan myös ongelma. Koska, jos tuo naisihminen oikeasti haluaisi auttaa perhettä ongelmissaan, olisi hän tarjoutunut itse voisiko tehdä jotain ja jättänyt varsinkin tuon perättömän huutelun pois. Kun lapsi jos tekee tuollaisen tempun, niin varmasti perhe pääsee viranomaisten seuraamaksi ihan ilman lasujakin. Ja vaikuttaahan anoppi vielä siinäkin mielessä, jos mies on munaton eikä hänestä ole puolustamaan perhettään äitinsä tempuilta.

13 -vuotias tyttö yrittää itsemurhaa, koska isä ei päästä häntä 100 km:n päähän poikaystävän luo yökylään. Anoppi tekee perheestä lasun ja syyttää miniää joko tälle päin naamaa tai sossulle tytön pahoinpitelystä. 

Ap:n kuvauksessa perheen kriisistä loistaa poissaolollaan yksi henkilö: ap itse. Mies riiteli tytön kanssa, tyttö yritti itsaria, anoppi teki lasun. Missä ap oli kun isä ja tytär riitelivät, mikä hänen mielipiteensä on asiasta, miksi poikaystävää ei kutstuttu ap:n perheeseen yökylään, onko tyttö holtiton? Miksi, jos niin on? Miten vanhemmat (siis ap + mies) ovat kasvattaneet tytön? 

Mitä anoppi muuten tarkoitti pahoinpitelyllä, fyysistä vai henkistä? Jos henkistä (esim. laiminlyönti), onko sillä mitään tekemistä sen kanssa, että tyttö on nyt sairaalassa? Millaisen itsemurhayrityksen tyttö on tehnyt, että anoppi syyttää siitä äitiä? Lääkkeet eivät sovi kuvaan, ei ihan viiltelykään ... ? Kuka hälytti tytölle apua? 

Näin purkaisin ap:n kirjoituksia. Olen edelleen sitä mieltä, että anoppi on pienin ap:n ongelmista. Lasun puuttuminen peliin voi pelastaa perheen, eli äidin, isän ja tytön. Sen jälkeen välit anoppiinkin voivat eheytyä, jos niin halutaan. 

75

No olisko vaikka siksi että en hyväksy 13v ja jo täysi ikäisen suhdetta. Varsinkin kun kyseessä oli kyllä oikea kunnon hulttio. Ja tiesitkö että ihmiset käyvät töissä, en ollut siis kotona kun tämä riitä miehellä ja tytöllä oli. Itsemurha tapa oli viiltely JA päänsärkylääkkeet (parasetamoli myrkytys tavotteena). Se että minua syytetään anopin puolesta tapahtuneesta, ei tue ketään eikä mieheni viitsi mitään tehdä anopin rauhoittamiseksi. Anoppi VALEHTELI LASUUN MINUN HAKANNEEN LASTANI, SE EI AUTA KETÄÄN TÄSSÄ TILANTEESSA! Luoja mitä urpoja tääläkin. Erilleen muutto voi olla nyt loistava vaihtoehto, voivat anopin kanssa mouhota keskenään

Ap

Vierailija
93/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Nykypäivän vanhemmat eivät tuunu ymmärtävän et nykyseltää ikä on vain numero. Eikä nuo kilometritkään kovin pahat ole, joltaa pikku pitäjältä lähimpään kaupunkiin. Junalla alle tuntiin pääsee. Nykyään katsos teinit haluavat elämäänsä jonkun muun kun sen sisäsiittoisuuden aiheuttaman naapurin nörttipojan. Itsellä oli teininä ns. Kesäheilana 15vuotiaana 18vuotias kaveri. Ei tuokaan ikäero ole edes paha kun kyse on vain varhaisteinin kokeilusta seurusteluun, älä huoli eivät he varmaankaan naimisiin asti mene tai lapsia tee. Nykyvanhemmat haluavat edelleen elää jollaan nihkeellä 70 - 80-luvulla ja kieltää kaiken teinien seksuaalisen käyttäytymisen. Teretulemast 2010-luku!

Vierailija
94/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä nuorimmalla sama tilanne. Tosin syynä rangaistus tupakoinnista. Oli sairaalassa osastolla 2kk kunnes kotiutettiin.

Tapahtunut järkytti itseänikin pahasti. Jotenkin lapseni kohtaaminen tuntui äärimmäisen pahalta, lähes mahdottomalta. Lopulta muutin erilleen ja siinä tietty välit etäänty suuresti. Harmittava päätös koko touhulle. Nykyään nuorimmainen on 23 enkä tätä ole nähnyt sitten 19 vuotis synttäreiden jälkeen. Tapaaminen ahdistaisi edelleen kovasti. Muihin lapsiini taas pystyn pitämään yhteyttä. Tämä ahdistus alkoi vasta tosiaan tytön sairaalasta kotiuduttua, aijemmin olin hyvin kiinnostunut lapsen asioista ja välitin kovasti (kotiäiti). Eipä tätä varmaan mikään tule korjaamaan ennalleen vaikka haluaisi :(

Vierailija
95/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä sitä poikaystävääkin varmaan harmitti kun rakas makuualusta jäi kavereille esittelemättä. Miksi kukaan ei sure häntä *sarkasm

Vierailija
96/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just. Nykypäivän vanhemmat eivät tuunu ymmärtävän et nykyseltää ikä on vain numero. Eikä nuo kilometritkään kovin pahat ole, joltaa pikku pitäjältä lähimpään kaupunkiin. Junalla alle tuntiin pääsee. Nykyään katsos teinit haluavat elämäänsä jonkun muun kun sen sisäsiittoisuuden aiheuttaman naapurin nörttipojan. Itsellä oli teininä ns. Kesäheilana 15vuotiaana 18vuotias kaveri. Ei tuokaan ikäero ole edes paha kun kyse on vain varhaisteinin kokeilusta seurusteluun, älä huoli eivät he varmaankaan naimisiin asti mene tai lapsia tee. Nykyvanhemmat haluavat edelleen elää jollaan nihkeellä 70 - 80-luvulla ja kieltää kaiken teinien seksuaalisen käyttäytymisen. Teretulemast 2010-luku!

Juu 13v ja 19v on hiukan eriasia kun 15v ja 18v. Suhde ei ole lainsäädännön mukainenkaan käytännössä. Eivät varmaan joo naimisiin asti mene mutta tämä AIKUINEN mies pystyy omalla toiminnallaan vahingoittamaan nuoren tytön terveyttä vakavasti! Kyseisillä osapuolilla on luultavasti ihan eri käsitys parisuhteista. 13v on vasta tullut teini ikään, 18v teini ikä on pian päättymässä.

Vierailija
97/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko anoppi aina ollut tiiviisti perheenne asioissa mukana? Pystyykö miehesi keskustelemaan asiasta silloin kun äitimuorinsa ei ole paikalla?

Mun anoppi on hyvin tuppautuvaa sorttia, tietää kaiken ja kaikki on aina epämieluisan miniän, eli mun, syytä. Mies ei puolusta minua, eikä oikein pidä edes puoliaan narsistista, dominoivaa äitiään vastaan. Kokee pääsevänsä helpommalla kun suostuu kaikkeen. Onneksi ja pelastukseksi kokee äitinsä rasittavaksi tyypiksi, joten yrittää pitää välit etäisinä. Anoppi on myös kovin juoruinen, jos hänelle jotain kertoo, niin siitä tietää koko kylä samalla sekunnilla.

Eli jos meillä sattuisi jotain vastaavaa, niin kyllä "kaikki" tietäisivät kuka on syyllinen. Ja varmasti olisin tehnyt paljon muutakin, josta ei ole mitään muistikuvaa.

Vierailija
98/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko anoppi aina ollut tiiviisti perheenne asioissa mukana? Pystyykö miehesi keskustelemaan asiasta silloin kun äitimuorinsa ei ole paikalla?

Mun anoppi on hyvin tuppautuvaa sorttia, tietää kaiken ja kaikki on aina epämieluisan miniän, eli mun, syytä. Mies ei puolusta minua, eikä oikein pidä edes puoliaan narsistista, dominoivaa äitiään vastaan. Kokee pääsevänsä helpommalla kun suostuu kaikkeen. Onneksi ja pelastukseksi kokee äitinsä rasittavaksi tyypiksi, joten yrittää pitää välit etäisinä. Anoppi on myös kovin juoruinen, jos hänelle jotain kertoo, niin siitä tietää koko kylä samalla sekunnilla.

Eli jos meillä sattuisi jotain vastaavaa, niin kyllä "kaikki" tietäisivät kuka on syyllinen. Ja varmasti olisin tehnyt paljon muutakin, josta ei ole mitään muistikuvaa.

No itse olen jo vuosia sitte ilmoittanu etten tahdo olla missään tekemisissä anopin kanssa mutta mieheni ei tätä noteeraa mitenkään. Miehelleni on ihan ok et anoppi änkee meille vaikkei se mulle sovi. Miehelle myös minun solvaaminen tuntuu olevan ihan ok. Siis olevinaa helpompi hänelle kuunnella vaan sitä motkotusta. Myös tässäkin tilanteessa mies ei mitenkään noteeraa äitiään joka syyttää siis minua tyttären tilanteesta ja lisäksi tekee perättömiä ilmoituksia viranomaisille että hakkaan tätä. Muutto pois siis aivan perusteltua... ei tollasta jaksa kukaan!

Ap

Vierailija
99/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin lähtisin jos mies käytöksellään hyväksyy sen, että anoppi tekee perättömän lastensuojeluilmoituksen. Ja anopin käytös täyttää henkisen pahoinpitelyn merkit. Tiedä sit mitä mies itsekseen miettii äidistänsä, ilmeisesti on niin turtunut kun "ainahan se on ollut tuollainen".

Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
100/113 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias on tosiaan hirveän vaikeassa iässä. Joskus sen ikäinen saattaa vaikka seota, jos häneltä kielletään ihan perusteltuja asioita. Oma esikoiseni päätyi psykiatriselle läksyjen teosta alkaneen riidan seurauksena.

Nyt kun siitä on jo vuosia ja itse kukin on käynyt terapiassa ja perheterapiassa, niin ymmärrän, että juuret tilanteen kärjistymiselle oli perheemme tunneilmapiirissä ja käsittelemättömissä ristiriidoissa.

Kyllä mulle ja miehellenikin tuli hirveät riidat siinä tilanteessa, mutta onneksi päädyimme perheterapiaan ja lapsi sai terapiaa ja lisäksi minä hakeuduin yksilöterapiaan. Emme eronneet ja olemme saaneet vaikeat asiat

käsiteltyä. Se oli ja on varmasti lapsen etu. Kannustan teitäkin hakemaan apua ja hakeutumaan vaikka parisuhdeterapiaan.