Täällä alkoi oikea kunnon perheh*lvetti!
No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!
Huh saipas vähän avauduttua...
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko anoppi aina ollut tiiviisti perheenne asioissa mukana? Pystyykö miehesi keskustelemaan asiasta silloin kun äitimuorinsa ei ole paikalla?
Mun anoppi on hyvin tuppautuvaa sorttia, tietää kaiken ja kaikki on aina epämieluisan miniän, eli mun, syytä. Mies ei puolusta minua, eikä oikein pidä edes puoliaan narsistista, dominoivaa äitiään vastaan. Kokee pääsevänsä helpommalla kun suostuu kaikkeen. Onneksi ja pelastukseksi kokee äitinsä rasittavaksi tyypiksi, joten yrittää pitää välit etäisinä. Anoppi on myös kovin juoruinen, jos hänelle jotain kertoo, niin siitä tietää koko kylä samalla sekunnilla.
Eli jos meillä sattuisi jotain vastaavaa, niin kyllä "kaikki" tietäisivät kuka on syyllinen. Ja varmasti olisin tehnyt paljon muutakin, josta ei ole mitään muistikuvaa.
No itse olen jo vuosia sitte ilmoittanu etten tahdo olla missään tekemisissä anopin kanssa mutta mieheni ei tätä noteeraa mitenkään. Miehelleni on ihan ok et anoppi änkee meille vaikkei se mulle sovi. Miehelle myös minun solvaaminen tuntuu olevan ihan ok. Siis olevinaa helpompi hänelle kuunnella vaan sitä motkotusta. Myös tässäkin tilanteessa mies ei mitenkään noteeraa äitiään joka syyttää siis minua tyttären tilanteesta ja lisäksi tekee perättömiä ilmoituksia viranomaisille että hakkaan tätä. Muutto pois siis aivan perusteltua... ei tollasta jaksa kukaan!
Ap[/
Ap, sinulla on harvinaisen ilkeä, tyhmä ja välinpitämätön mies. Kotinne on yhteinen, ei anopilla ole oikeasti sinne mitään asiaa. Miten ihmeessä tuollaisia idiootteja on edes olemassa? En itse änkeäisi arvostelemaan ja paheksumaan jonkun kotiin jos on ilmoitettu että mun muelipiteitä ei kaivata. Aivan sairasta ja siitä tytär on oikeasti ahdistunut. Nyt Ap, pidä puolesi äitinä ja naisena niin annat tyttärellesi paremmat eväät tulevaisuuteen.
Laurako sielä? Surullista ! En tiennyt että tilanteenne on noin paha
Viiltely on hätähuuto. Onneksi tähän reakoitiin ja tyttösi saa apua.
Todellista ongelmaa on jos jo viikon ollut psykiatrisella. Oma lapsi pyörähti siellä pari kolme päivää, säikähti tilannettaan ja muutti käytöstään.
Yhtä en ymmärrä miksi viestisi on niin itsekeskeisiä, saman kokeneena ei itselleni tullut mieleenkään pohtia itseäni vaan oli suuri huoli lapsesta ja hänen kuntoon saamisestaan. Toki me ihmiset reakoimme eri tavoin.
Eikä minulla ollut tuolloin enää parisuhdetta.
Meidän tapauksessa ei lastensuojelun kanssa ole oltu tekemisissä, ainoastaan nuorisopsykiatrian avohoidon kanssa jossa terapiat. Oltiin yhdessä moniammatillisessa tapaamisessa jossa pohdittiin onko tarpeen pidempi sairaalajakso vai ei, eikä sitä koettu tarpeelliseksi. Nuori yhteistyökykyinen ja lopetti viiltelyn. On parantunut terapian avulla ja ikäkin on tehnyt tehtävänsä.
Olen aloittajan ja miehensä kanssa samaa mieltä, ettei 13 vuotias voi mennä tuntemattoman miehen luo.
Poikaystävän kuuluu olla samaa ikää, tuossa iässä ei paria vuotta enempää ikäeroa.
Osa teineistä draamailee, luonne vaikuttaa miten käyttäytyy. Samassa perheessä voi olla useita lapsia ja vain yhdellä on voimakasta oireilua murrosiässä. Yksistään tämä ei ole kasvatuksellinen asia tai ehkä sitä lainkaan.
Lasta ei voi jättää vain sairaalan huoleksi, täytyy olla yhteistyökykyä. Sieltä tullaan kutsumaan keskusteluihin ja useampi ammattilainen on siinä mukana. Tekevät kokonaisarvion tilanteesta, myös vanhemmista ja heidän suhtautumisestaan ja yhteistyöhalustaan nuoren auttamiseksi.
Mitään hyvää et rakenna nyt riitelemällä miehen tai anopin kanssa jos tilanne ollut tuollainen jo vuosia. Pistä se asia taka-alalle ja ajattele ensisijaisesti lastasi ja miten voit häntä auttaa. Tarvitsetko itse apua, keskusteluapua tullaan tarjoamaan ja ota se vastaan. Itse kävin muutaman kerran juttelemassa ja ei siitä haittaakaan ollut.
Jos tosissasi olet eroamassa niin käy keskustelu miehesi kanssa silloin kun kumpikaan ei ole tunnetiloissa, tyynen rauhallisesti esität omat reunaehtosi suhteen jatkumiselle ja jos muutosta ei tule kerrot eroavasi. Ei mitään suurta draamaa. Hoida homma asiallisesti. Jos anoppi puhunut perättömiä niin hänet vastuuseen sanomisistaan, kunnianloukkaus tuo on jos väittää pahoinpidelleen jos se ei ole totta.
Kannattaa olla rehellinen ammattihenkilöiden suuntaan ja ottaa tarvittava apu lapselle ja itsellenne.
Aivan, 13 v. on lapsi. Jos vanhemmat olisivat päästäneet tytön täysi-ikäisen poikaystävän luo ja siellä olisi tapahtunut jotain seksuaalista, poikaystävää olisi voitu syyttää alaikäiseen sekaantumiseata eivätkä siinä vanhemmatkaan olisi saaneet puhtaita papereita puhumattakaan, mitä ilmeisesti herkän tai voimakkaasti reagoivan tytön mielenterveydelle tässä jupakassa olisi käynyt.
Haluaisin nyt ihan muistuttaa siitä, että vaikka anopin syyt lasulle olisivatkin vääriä, osaston oma sos.tt.tulee näissä tilanteissa lasun tekemään. Ja ihan syystäkin. Kertoo jotain perheen tilanteesta jos lapsi oireilee noin rankasti.
T.sh, nuorisopsykiatria
Toivottavasti anoppi saa lapsen huollettavakseen!!!
Missä kaupungissa pääsee nuori pitkäksi aikaa hoitoon kun esim meilahdessa saa olla vaan 2-5pv oli melkee tilanne mikä vaa... vai onko jo kotiutettu?
Jotain muutakin pitää perheessä olla vikana jos lapsi yrittää itsemurhaa. Ap nyt järki käteen ja mieti myös omaa toimintaasi. Nyt tuntuu että syyttelet vaan miestä ja anoppia ja lapsen terveys ei edes kiinnosta.
Lasu on täysin aiheellinen jos lapsi voi noin huonosti. Ja jos et pysty yhteistyöhön niin sossu vie lapsen kyllä parempaan paikkaan.
Perhehelvetti on varmaan ollut jo aiemmin käynnissä jos lapsi noin pahasti oireilee.
On näköjää kaikemaailma pätijöitä liikenteessä joilla ole varmaan yhtäkään teiniä kotona :'D
Varsinki tytöt alkaa heti noin draamailemaan ku esim tässä tilanteessa se mies varmaa puhunu ummet ja lammet kaikkea skeidaa ja kyllähän se harmittaa varhaisteiniä kun vanhemmat eivät päästä tätä lähtemään. Parisuhteen päättyminen on ku elämän loppu. Välttämättä koti oloilla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Usein on käynyt niin et tyttö hakee huomiota teollaan (osoittaen kuinka tärkeää se mies hälle on) mutta sitte lipsahtikin överiks koko juttu. Lähes 3/4 tapauksissa nuori itsekkin säikähtää tilannetta (myöntää vetäneensä tilanteen ihan yli miten oli tarkoitus). Tärkeää on hoitaa tilanteesta koituneet traumat. Ajatus omasta läheltä piti kuolemasta voi säikäyttää.
Terveisin. Psykiatrinen lääkäri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RÄJÄHDYSVAARA kirjoitti:
No surullisen kuuloinen ongelma jo alkuun, tyttäreni yritti ilmeisesti tappaa itsensä; syynä se kun mieheni ei suostunut päästämään tätä "salaiselle" poikaystävälleen yökylään. Nyt tyttö on sairaalassa psykiatrisella osastolla toistaiseksi. Tunnen todella sekavia tunteita koko tapahtumasta NIIN eiköhän kaikki tietävä anoppi syytä minua tästä kaikesta, teki vielä lastensuojeluilmoituksen! Sossut tulossa varmaa hemmetti joku pv kylään tähänkin sekamelskaan. Olen totaalisen loppu tohon anopin päsmäröintiin joten ilmoitin hälle ettei tarvitse enään vierailla meillä EIKÄ VARSINKAAN PITÄÄ MITÄÄN YHTEYTTÄ. Tästä tapeltuamme tämä rouva oli hemmetti tivannut mieheltäni että "MIKSI KATRI PAHOINPITELI TYTTÖSI SAIRAALA KUNTOON?" Mieheni ei tietenkään sano anopille yhtään vastaan vaikka olen sanonut olevani ihan loppuunpalanut koko episodiin. Luultavasti asumusero astuu voimaan 1.7 jos nyt saan sen vuokrakämpän. Tästä en miehelleni ajatellu ees ilmottaa. RÄJÄHDÄN TÄHÄN SOTKUUN!!
Huh saipas vähän avauduttua...
Auttaisi, jos kertoisit minkä ikäinen tyttäresi on.
Anoppisi teki perheellenne ison palveluksen lasullaan, ihan sama kuka on vastuussa tytön teosta. Se on pikkujuttu tässä tilanteessa. Kyllä sinullakin on vastuusi siitä miten perheessänne selvitään konflikteista. Nyt saatte kaikki apua.
Anoppi ei ole ongelmasi, vaan oma perheesi, parisuhteesi ja ilmeisesti myös oma jaksamisesi. Keskity niihin ja ota tarjottu apu vastaan.
Kyllähän se hirveästi auttaa, jos anoppi tekee lasun ja huutelee ympäriinsä ap:n hakanneen tyttönsä...
Ja anopin käytös kyllä vaikuttaa jaksamiseen, perheen hyvinvointiin jne. joten kyllä hän on osaltaan myös ongelma. Koska, jos tuo naisihminen oikeasti haluaisi auttaa perhettä ongelmissaan, olisi hän tarjoutunut itse voisiko tehdä jotain ja jättänyt varsinkin tuon perättömän huutelun pois. Kun lapsi jos tekee tuollaisen tempun, niin varmasti perhe pääsee viranomaisten seuraamaksi ihan ilman lasujakin. Ja vaikuttaahan anoppi vielä siinäkin mielessä, jos mies on munaton eikä hänestä ole puolustamaan perhettään äitinsä tempuilta.
13 -vuotias tyttö yrittää itsemurhaa, koska isä ei päästä häntä 100 km:n päähän poikaystävän luo yökylään. Anoppi tekee perheestä lasun ja syyttää miniää joko tälle päin naamaa tai sossulle tytön pahoinpitelystä.
Ap:n kuvauksessa perheen kriisistä loistaa poissaolollaan yksi henkilö: ap itse. Mies riiteli tytön kanssa, tyttö yritti itsaria, anoppi teki lasun. Missä ap oli kun isä ja tytär riitelivät, mikä hänen mielipiteensä on asiasta, miksi poikaystävää ei kutstuttu ap:n perheeseen yökylään, onko tyttö holtiton? Miksi, jos niin on? Miten vanhemmat (siis ap + mies) ovat kasvattaneet tytön?
Mitä anoppi muuten tarkoitti pahoinpitelyllä, fyysistä vai henkistä? Jos henkistä (esim. laiminlyönti), onko sillä mitään tekemistä sen kanssa, että tyttö on nyt sairaalassa? Millaisen itsemurhayrityksen tyttö on tehnyt, että anoppi syyttää siitä äitiä? Lääkkeet eivät sovi kuvaan, ei ihan viiltelykään ... ? Kuka hälytti tytölle apua?
Näin purkaisin ap:n kirjoituksia. Olen edelleen sitä mieltä, että anoppi on pienin ap:n ongelmista. Lasun puuttuminen peliin voi pelastaa perheen, eli äidin, isän ja tytön. Sen jälkeen välit anoppiinkin voivat eheytyä, jos niin halutaan.
75
No olisko vaikka siksi että en hyväksy 13v ja jo täysi ikäisen suhdetta. Varsinkin kun kyseessä oli kyllä oikea kunnon hulttio. Ja tiesitkö että ihmiset käyvät töissä, en ollut siis kotona kun tämä riitä miehellä ja tytöllä oli. Itsemurha tapa oli viiltely JA päänsärkylääkkeet (parasetamoli myrkytys tavotteena). Se että minua syytetään anopin puolesta tapahtuneesta, ei tue ketään eikä mieheni viitsi mitään tehdä anopin rauhoittamiseksi. Anoppi VALEHTELI LASUUN MINUN HAKANNEEN LASTANI, SE EI AUTA KETÄÄN TÄSSÄ TILANTEESSA! Luoja mitä urpoja tääläkin. Erilleen muutto voi olla nyt loistava vaihtoehto, voivat anopin kanssa mouhota keskenään
Ap
Kannattaa tehdä tuollaisesta anopista ilmoitus kunnianloukkauksesta.
Niin, tai mies. Kukaan ei tiedä kuka ko. "poika" oiein on. Voi olla osittain jotain muuta mitä tyttö luulee/ luulee haluavansa/ tietää.