Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asensi pesukoneen - näin kävi!

Vierailija
20.06.2016 |

Tulin töistä ja vapaapäivällä ollut mies ilmoitti asentaneensa uuden pesukoneen, joka meille tänään toimitettiin. Mies ihaili aikaansaannostaan. Sanoi pyörittävänsä ekan koneellisen pyykkiä. Kysyin, että onko tyhjänä peseminen jo tehty. Ei ollut. No, tsekkasin asennusvihosta, mitä ohjelmaa ne suosittelee ennen käyttöönottoa -pesuksi ja laitoin koneen päälle. Ihmettelin, kun koneeseen tulee tosi vähän vettä. "Nää on näitä uusia eko-koneita", mies ilmoitti, että" tosi vähän käyttävät vettä". Sanoin, että noin vähän vettä on liian vähän. Tsekkasin, millä paineella vedenottoletkusta tulee vettä ja pelkkä pieni noro valui letkusta. Irrotin letkun seinästä ja laskin suoraan hanasta, edelleen pieni tippa valui. Kysyin, onko mies putsannut hanan suodattimet, kun meillä oli samaan aikaan kun venattiin uutta pesukonetta, iso vesikatkos taloyhtiössä ja kaikista muista hanoista valui pitkään semmosta mustaa töhkää katkoksen jälkeen. Ei ollut putsannut mitään. Otin suodattimet irti, tyhjensin ne möhnästä. Vettä alkoi tulla kunnon paineella.

No, sit laitoin koneen uudelleen päälle ja mies meni nokosille. Kone pelitti hienosti, kunnes tuli linkouksen aika. Kone lähti liitämään ympäri kylppäriä ja minä pidin sitä kaksin käsin kiinni ja nappasin sen pois päältä, lapsetkin tuli katsomaan rytinää ja mieskin heräsi. Mies sanoi, että ilmeisesti jalat on epätasapainossa. Mies väänsi ne uuteen asentoon ja kokeiltiin, heiluuko kone. Ei heilunut. Linkous päälle, taas kone lähti kiitoon. Kone kiinni, mies säätää jalkoja - tätä toistettiin n. 4 kertaa kunnes mies hoksasi, että niissä jaloissa on jotkut pienet mutterit, jotka pitää kiristää, muuten ne helvetin jalat lähtee kokonaan irti. Olin että okei. Kiristä ne nyt.

Mut kone lähti taas liitämään linkouksen aikana. Mies oli hermoromahduksen partaalla, eikä osannut sanoa syytä. Luin asennusvihkoa ja kysyin, että onko kuljetustuet poistettu. On varmasti, sanoi mies. Menin nettiin ja googlasin, löysin AV:n vanhan ketjun samasta ongelmasta ja luin, että aivan satavarmasti kiinnitystuet jääneet paikalleen. Mutta mies vakuutti poistaneensa kiinnitystuet. No, käänsin koneen ja kurkkasin sinne taakse ja siellähän ne kaikki kiinnitystuet oli paikoillaan. Ruuvasin ne veks ja kysyin, että missäs ne suojatulpat näihin koloihin on. "Jotain muovimötiköitä tuli siinä mukana mut heitin ne roskiin", mies vastasi. No, menin tonkimaan roskista ja sieltähän ne tulpat löytyi ja laitoin ne paikalleen. Sit kone linkoomaan ja ihme tapahtui: kone toimi täydellisesti.

Mies oli väsynyt tästä asennuspuuhasta niin paljon, että haki jääkaapista oluen. Työmies on kopsunsa ansainnut. Kysyin kuitenkin, että eikö sitä asennusvihkoa olisi kannattanut lukea, kun aivan kaikki nää asiat oli siinä kuvien kanssa selitetty. "Kuka niitä jaksaa lukea, siihen menee vaan turhaa aikaa" oli vastaus. Että näin.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mä olen itse asentanut eikä ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
62/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mies halusi välttämättä koota vitriinin ja sohvapöydän (kalliit, ostettu minun lahjaksi saamillani rahoilla ensimmäiseen kotiin). Itsekin tykkään koota huonekaluja, mutta ajattelin että on pakko antaa toisen yrittää ja saada olla mies. 

Lopputuloksena sohvapöytä, joka huojuu ellei siihen lataa tarpeeksi painoa päälle ja vitriini, jonka lasihyllyistä yksi oli rikki (mies meni huonekaluliikkeeseen valittamaan, että oli valmiiksi pakkauksessa viallinen, jotta sai ilmaiseksi uuden), lasioven reunasta lohjennut pala ja hyllyn puuosassa lasin reunan tekemät syvät urat, kun hyllyjä puskettiin paikalleen täysin epäloogisesti.

Ei ole kyllä takuulla mensan jäsen esittelemäsi hemmo.

terv. mies

No ei ole, mutta minä olen xD

t. Tuon kirjoittanut nainen

Mensan jäsen ja idiootti ovat löytäneet toisensa.

:D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tarinat voisi olla kuin meidän elämästä. Mun mies on kans jotenkin täysin kädetön käytännnön asioissa, oli sit elektroniikka tai vaikka lapsen pukeminen kyseessä. Kuitenkin korkeasti koulutettu ja asiantuntijahommissa, pätevä alallaan. Mut äly ja käytännöllisyys ei välttämättä todellakaan kulje käsi kädessä. Viime viikonlopulta muistan mm. sen, että mies osti lapselle kovasti toivotun rullalaudan ja siihen tarvittavat suojat ja kun menin katsomaan, niin mies oli väkisellä pukenut rannesuojat nilkkoihin, vaikka lapsi itekin oli sanonut, että ne tulee käteen, tossahan on peukalon kohta. Sunnuntaina mies lähti kauppaan hakemaan leipää. Tuli kotiin riisipaketin, kanafondin ja grillimaissien kanssa. 

Vierailija
64/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Tyypillistä naisen epälogiikkaa. Annetaan jotkut sumeat (ja todennäköisesti vielä väärät) ohjeet, sen sijaan että lähetettäisiin vaikka tekstarilla Google Maps -linkki. Ja sitten se onkin yhtäkkiä miehen vika.

Sinäkään et malttanut lukea ajatuksella? Kukaan ei varmaan kritisoi sitä, että on eksymisen takia myöhässä, mutta ukko ajoi kiivastuksissaan suoraan takaisin ja antoi kirjoittajan tulla bussilla perässä!

Minä en olisi noin paskoilla ohjeilla edes lähtenyt.

Vierailija
65/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuneille miehille tiedoksi, että tässä ei väitetä ongelman koskevan kollektiivisesti kaikkia miehiä. Sen sijaan en ole koskaan törmännyt naiseen, joka vaatii saada tehdäkseen jonkun asennuksen ilman, että aidosti tietää, mitä tekee ja jaksaa keskittyä siihen.  

Miksi me muut miehet loukkaantuisimme  siitä että te olette valinneet tumpelot ja idiootit miehiksenne ?

:D 

Itse empaatikkona lähinnä kauhistuttaa se että kun katsotte miehiänne niin joskus hoksaatte että kuka se suurin tomppeli on :(

terv.mies

Vierailija
66/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nämä nykyajan työnjohtajat ja pätijät, suu käy taukoamatta ja ollaan tietävinään kaikesta kaikki. Olen todennut, että jokaisen muuton yhteydessä pitäisi teipata naisen suu kiinni. 

Se, että teidän äiti sanoi olette uniikki lumihiutale ei tarkoita jotta kukaan muu pitää teitä sellaisena.

Joo, tässä taas yksi miestyyppi, mihin valitettavasti olen sekaantunut. Eli muutossa voisi ihan vaan tosta noin pistellä kamat menemään suojaamattomina ja sitten ihmetellä perillä kolhiintuneita ja rikkoontuneita huonekaluja ja tavaroita. Kumpi on pahempaa ajanhukkaa: pakata suosiolla vai käydä ostamassa uudet tilalle ja tehdä työtä tienatakseen niiden hinta?

Vierailija
67/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesukoneen hanassa ole suodatinta ja kuljetustuki estää koneen toiminnan.

Avaus on pötyä.

Vierailija
68/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asensin pesukoneen näin kävi: Kone on toiminut ensiasennuksesta lähtien täysin moitteetta vuosikausia. Eikö ole jännä! Lisäksi minä ja kaverimme olemme rakentaneet talon, eikö ole sekin jännä? Montako taloa ap ja te muut kommentoijat olette rakentaneet?

-mies

Yhtään taloa en ole rakentanut, mutta moneen taloon olen vetänyt vesijohdot, viemärit ja ilmastoinnit.

Vierailija
69/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen asensi tamponin - näin kävi !

Väärään reikäänhän se meni.

Vierailija
70/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää tarinat voisi olla kuin meidän elämästä. Mun mies on kans jotenkin täysin kädetön käytännnön asioissa, oli sit elektroniikka tai vaikka lapsen pukeminen kyseessä. Kuitenkin korkeasti koulutettu ja asiantuntijahommissa, pätevä alallaan. Mut äly ja käytännöllisyys ei välttämättä todellakaan kulje käsi kädessä. Viime viikonlopulta muistan mm. sen, että mies osti lapselle kovasti toivotun rullalaudan ja siihen tarvittavat suojat ja kun menin katsomaan, niin mies oli väkisellä pukenut rannesuojat nilkkoihin, vaikka lapsi itekin oli sanonut, että ne tulee käteen, tossahan on peukalon kohta. Sunnuntaina mies lähti kauppaan hakemaan leipää. Tuli kotiin riisipaketin, kanafondin ja grillimaissien kanssa. 

Suomella ei kovin hyvin mene talouden saralla.Jos syyllisiä etsii niin niitä ei kannata etsiä työttömistä ja vähemmän koulutetuista vaan kyllä syyllisiä pitää hakea sieltä korkekoulutetuista ja asiantuntijoista. Tätä taustaa vasten kun peilaa miehesi tekemisiä niin kuinkahan on sen pätevyyden kanssa kun ei se käytännön asioissakaan kovin kummoinen ole.

Käsi sydämmellä ? Laittaako pätevä älykkö rannesuojia nilkkoihin ?  Ei laita ja piste.

Vierailija
71/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ihan oikeassa. Asennusohjeet on akkoja varten, kuten saimme todeta jo.

Vierailija
72/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tilaa koneen asennusta samasta liikkeestä kuin kone?? Alan miehet osaa. Maksaa jonkun kympin ja jos jotain tapahtuu, eipä tarvi vakuutuksen kanssa ihmetellä, kun on asianmukaisesti asennettu.

Vierailija
73/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tilaa koneen asennusta samasta liikkeestä kuin kone?? Alan miehet osaa. Maksaa jonkun kympin ja jos jotain tapahtuu, eipä tarvi vakuutuksen kanssa ihmetellä, kun on asianmukaisesti asennettu.

Olisin tilannut remppamiehen, mutta kun miehen mielestä on ihan tolkutonta maksaa jollekin ulkopuoliselle. Sitten se teki sen rempan ja melko hyvin kyllä onnistui, täytyy sanoa. Paljon pahemminkin olisi voinut mennä. Mutta sitä mussutusta siitä, että hän joutui tekemään sen remontin, on saanut kuulla ties kuinka pitkään. 

Vierailija
74/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Tyypillistä naisen epälogiikkaa. Annetaan jotkut sumeat (ja todennäköisesti vielä väärät) ohjeet, sen sijaan että lähetettäisiin vaikka tekstarilla Google Maps -linkki. Ja sitten se onkin yhtäkkiä miehen vika.

Sinäkään et malttanut lukea ajatuksella? Kukaan ei varmaan kritisoi sitä, että on eksymisen takia myöhässä, mutta ukko ajoi kiivastuksissaan suoraan takaisin ja antoi kirjoittajan tulla bussilla perässä!

N. 30 tapausta esitelty miehen tohelointia ja nyt esität että ko. tapauksessa ei tämä tohelointi olisikaan se naurun aihe :)

Että se siitä ajatuksella lukemisesta.

Vierailija
75/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pesukoneen asentaminen oli maailman helpoin juttu ja en todellakaan ymmärrä miten siinä voi joku epäonnistua.

-mies

Vierailija
76/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 30 tapausta esitelty miehen tohelointia ja nyt esität että ko. tapauksessa ei tämä tohelointi olisikaan se naurun aihe :)

Onko se jotain tohelointia, että eksyy? Tässä on juuri se pointti, että ei olla valmiita ottamaan ohjeita ja neuvoja vastaan vaan pitää saada tehdä itse ja sitten runnotaan, kun tuntuu, ettei onnistu. 

Vierailija
77/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotain tohelointia, että eksyy? Tässä on juuri se pointti, että ei olla valmiita ottamaan ohjeita ja neuvoja vastaan vaan pitää saada tehdä itse ja sitten runnotaan, kun tuntuu, ettei onnistu. 

Mies on ymmärtänyt väärin naisen antamat ohjeet eikä ole tämän takia osannut oikeaa reittiä. Syy on ohjeen antajan koska ei ole varmistanut että ohje on ymmärretty. 

Vierailija
78/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi olen aina erittäin tyytyväinen jos autohuollossa sattuu olemaan koko liikkeen aino naismwkaanikko ottamassa autoani vastaan. Ei ole jääneet proput huonosti tai jarrujen ilmaruuvit auki, kuten miehillä.

Harmiksi eivät aikaa varatessa suostu tietylle mekaanikolle laittamaan.

Yleensäkkkn parhaita työssään ovat he jotka edustavat alallaan vähemmän edustettua sukupuolta. Mies hoitajat ovat olleet aina todella mukavia ja ottaneet potilaan ihan toisella tapaa huomioon.

t. autoista vähän ymmärtävä mies

Vierailija
79/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kanssa kokoaa kaiken ilman ohjekirjaa. On epämiehekästä lukea ohjeet. Ja ne kolmekymmentä ylijäävää osaa, palkkia ja ruuvia ovat ihan turhia. Tuloksena sänky, josta ruuvit törröttää ulkopuolelle niin että sääret repeää jos ohi kävelee, sälepohja on rösähtänyt neljä kertaa, joka kerralla katkennut säleitä. sängyn reunat erkanee koko ajan päädyistä. Jne. Kirjahyllyn taus irvistää kun piti vängällä laittaa väärin päin, vaikka se oikeasti sopii siihen vain yhdellä tavalla. Raivosi kun yritin kertoa, että tässä ohjekirjassa sanotaan että...

Vierailija
80/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällainen trolli tällä kertaa.

Näkee heti että avauksen on kirjoittanut joku joka oikeasti ei tiedä näistä asioista mitään.

Pesukonehanassa esim.ei ole mitään suodatinta mutta itse pesukoneessa kyllä.

Itse olen purkanut ja korjannut useamman koneen että jotain tiedän.