Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asensi pesukoneen - näin kävi!

Vierailija
20.06.2016 |

Tulin töistä ja vapaapäivällä ollut mies ilmoitti asentaneensa uuden pesukoneen, joka meille tänään toimitettiin. Mies ihaili aikaansaannostaan. Sanoi pyörittävänsä ekan koneellisen pyykkiä. Kysyin, että onko tyhjänä peseminen jo tehty. Ei ollut. No, tsekkasin asennusvihosta, mitä ohjelmaa ne suosittelee ennen käyttöönottoa -pesuksi ja laitoin koneen päälle. Ihmettelin, kun koneeseen tulee tosi vähän vettä. "Nää on näitä uusia eko-koneita", mies ilmoitti, että" tosi vähän käyttävät vettä". Sanoin, että noin vähän vettä on liian vähän. Tsekkasin, millä paineella vedenottoletkusta tulee vettä ja pelkkä pieni noro valui letkusta. Irrotin letkun seinästä ja laskin suoraan hanasta, edelleen pieni tippa valui. Kysyin, onko mies putsannut hanan suodattimet, kun meillä oli samaan aikaan kun venattiin uutta pesukonetta, iso vesikatkos taloyhtiössä ja kaikista muista hanoista valui pitkään semmosta mustaa töhkää katkoksen jälkeen. Ei ollut putsannut mitään. Otin suodattimet irti, tyhjensin ne möhnästä. Vettä alkoi tulla kunnon paineella.

No, sit laitoin koneen uudelleen päälle ja mies meni nokosille. Kone pelitti hienosti, kunnes tuli linkouksen aika. Kone lähti liitämään ympäri kylppäriä ja minä pidin sitä kaksin käsin kiinni ja nappasin sen pois päältä, lapsetkin tuli katsomaan rytinää ja mieskin heräsi. Mies sanoi, että ilmeisesti jalat on epätasapainossa. Mies väänsi ne uuteen asentoon ja kokeiltiin, heiluuko kone. Ei heilunut. Linkous päälle, taas kone lähti kiitoon. Kone kiinni, mies säätää jalkoja - tätä toistettiin n. 4 kertaa kunnes mies hoksasi, että niissä jaloissa on jotkut pienet mutterit, jotka pitää kiristää, muuten ne helvetin jalat lähtee kokonaan irti. Olin että okei. Kiristä ne nyt.

Mut kone lähti taas liitämään linkouksen aikana. Mies oli hermoromahduksen partaalla, eikä osannut sanoa syytä. Luin asennusvihkoa ja kysyin, että onko kuljetustuet poistettu. On varmasti, sanoi mies. Menin nettiin ja googlasin, löysin AV:n vanhan ketjun samasta ongelmasta ja luin, että aivan satavarmasti kiinnitystuet jääneet paikalleen. Mutta mies vakuutti poistaneensa kiinnitystuet. No, käänsin koneen ja kurkkasin sinne taakse ja siellähän ne kaikki kiinnitystuet oli paikoillaan. Ruuvasin ne veks ja kysyin, että missäs ne suojatulpat näihin koloihin on. "Jotain muovimötiköitä tuli siinä mukana mut heitin ne roskiin", mies vastasi. No, menin tonkimaan roskista ja sieltähän ne tulpat löytyi ja laitoin ne paikalleen. Sit kone linkoomaan ja ihme tapahtui: kone toimi täydellisesti.

Mies oli väsynyt tästä asennuspuuhasta niin paljon, että haki jääkaapista oluen. Työmies on kopsunsa ansainnut. Kysyin kuitenkin, että eikö sitä asennusvihkoa olisi kannattanut lukea, kun aivan kaikki nää asiat oli siinä kuvien kanssa selitetty. "Kuka niitä jaksaa lukea, siihen menee vaan turhaa aikaa" oli vastaus. Että näin.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies asialle, tee itse perässä. Näin se vaan menee jopa kodin elektroniikan suhteen. 

Vierailija
2/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Meillä meni vähän samalla tavalla yhden ison vaatekaapin kanssa. Mies kokosi ilman käyttöohjetta sillä seurauksella, että yksi tukipuu jäi puuttumaan ja koko vitun hylly samana iltana romahti ja hajosi kokonaan!

Vierailija
4/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 Mahtavaa

Vierailija
5/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tyypilliseltä mieheltä. Ollaan niin tietävinään ettei ohjekirjoja viitsitä lukea mut pieleen menee. Mä hoidan meillä kaikki tommoset duunit ihan kättelyssä en päästä miestä sotkemaan. 

Vierailija
6/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS! :D :D 

Vierailija
7/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi apua vedet valuu silmistä! Toi on niiiiin tyypillisä!

Vierailija
8/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin poistamassa yhdestä pesukoneesta kuljetustuet. Senkin oli asentanut mies, ihan LVI-liikkeestä.

Vastapainoksi asensin yhden koneen ja ihmettelin, kun ohjeissa ei puhuttu kuljetustuista mitään. (joo, luin ohjeet). Kone villiintyi linkousvaiheessa ja sitten selvisi, että noin 30 erikielisen ohjevihkosen seassa oli ihan erililnen asennusohje ja sielläpä sanottiin että poista kuljetustuet.

Vierailija
9/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä MINÄ teen meillä ihan kaiken. Säästää aikaa ja kaikkien hermoja. Meillekin toimitettiin vuosi sitten uusi pesukone. Kone ei tullut sovitusti silloin kun minä olin paikalla vaan vasta kun olin lähtenyt töihin ja mies oli kotona. Sanoin miehelle, että se on avioero jos kosket siihen koneeseen sormellakaan ennen kuin tulen töistä kotiin. Sitten mies yritti, että jos soittais appiukon kaveriksi, niin huusin luuriin, ETTÄ SEN JOS TEET NIIN EN TULE KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN! Onneksi uskoi ja totteli kerrankin.  Yleensä kaikki jutut, mihin mies ja isäni ryhtyy menee lahjakkaasti perseelleen. Ihan ok jos on miehen ostama vehje, rikkokoon sen vaikka heti alkuunsa, mutta kun omilla rahoillani ostan mieleiseni pyykkikoneen niin se olen vain minä ja minä yksin, kun sen asennan.

Vierailija
10/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos olisit antanut sen miehen hoitaa ihan ite sen homman sen sijaan että menet neuvomaan ja referoimaan jonkun nettipalstan ohjeita. Olisi saanut tehdä homman rauhassa ja lopputulos olisi ollut toisenlainen.

Vierailija
11/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että naurattaa. Mulla olis menny hermo tollaseen saamattomaan hutilukseen ja aikaa sitten.

Vierailija
12/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee aina meilläkin. Herra Insinööri kun ei mitään ohjeita lue ennen kuin homma kusee jos silloinkaan. Yleensä hommat jää loppupeleissä vaimon hoidettavaksi. Ikean "palapeleihinkään" herra ei suostu edes vilkasemaan kun tietää ettei onnistuisi niissä ilman ohjeita.

Vierailija
13/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen (mies), " ei mun mitään manuaaleja tarvii, osaan muutenkin".. 😁

Vierailija
14/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen miehen kanssa naimisissa, enkä tuollaisen mitään osaamattoman nassikan, jonka tekemisiin on pakko puuttua.

Säälin sua Ap.

Vierailija
15/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän luettuani muistan taas arvostaa oman mieheni käytännöllisyyttä...valtavasti myötätuntoaaltoja ~~~~ ja pitkää pinnaa __________

Vierailija
16/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe tuossa oli että aloitti asentamisen ennen oluita. Siitä johtui kaikki loput pieleen menot. Samalla kun siemailee ensimmäiset pullot/tölkit asennussarjasta ehtii silmäillä ohjeet läpi. Kieltämättä aika tumpelo ukko kun ei noin yksinkertaista kuin pesukoneen asennus osannut.

Vierailija
17/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos olisit antanut sen miehen hoitaa ihan ite sen homman sen sijaan että menet neuvomaan ja referoimaan jonkun nettipalstan ohjeita. Olisi saanut tehdä homman rauhassa ja lopputulos olisi ollut toisenlainen.

Äly hoi, luitko ollenkaan tota postausta?!? Ap:n mieshän oli saanut koko päivän huseerata ihan yksin sen koneen kanssa, kun ap oli ollut töissä. Lopputuloksen voit lukea postauksesta, jos siis vaivaudut lukemaan. Taidat olla niitä miehiä, jotka ei lue mitään kunnolla, ei niitä asennusvihkojakaan...

Vierailija
18/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mies halusi välttämättä koota vitriinin ja sohvapöydän (kalliit, ostettu minun lahjaksi saamillani rahoilla ensimmäiseen kotiin). Itsekin tykkään koota huonekaluja, mutta ajattelin että on pakko antaa toisen yrittää ja saada olla mies. 

Lopputuloksena sohvapöytä, joka huojuu ellei siihen lataa tarpeeksi painoa päälle ja vitriini, jonka lasihyllyistä yksi oli rikki (mies meni huonekaluliikkeeseen valittamaan, että oli valmiiksi pakkauksessa viallinen, jotta sai ilmaiseksi uuden), lasioven reunasta lohjennut pala ja hyllyn puuosassa lasin reunan tekemät syvät urat, kun hyllyjä puskettiin paikalleen täysin epäloogisesti.

Vierailija
19/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mies ei lue käyttöohjeita ja sit ihmetellään, kun ei laite toimi.

Vierailija
20/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran pistää ihmetyttämään, että mistä h...tistä nämä av-mammat kaivavat aloituksessa kuvatun kaltaisia miehiä? :O