Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asensi pesukoneen - näin kävi!

Vierailija
20.06.2016 |

Tulin töistä ja vapaapäivällä ollut mies ilmoitti asentaneensa uuden pesukoneen, joka meille tänään toimitettiin. Mies ihaili aikaansaannostaan. Sanoi pyörittävänsä ekan koneellisen pyykkiä. Kysyin, että onko tyhjänä peseminen jo tehty. Ei ollut. No, tsekkasin asennusvihosta, mitä ohjelmaa ne suosittelee ennen käyttöönottoa -pesuksi ja laitoin koneen päälle. Ihmettelin, kun koneeseen tulee tosi vähän vettä. "Nää on näitä uusia eko-koneita", mies ilmoitti, että" tosi vähän käyttävät vettä". Sanoin, että noin vähän vettä on liian vähän. Tsekkasin, millä paineella vedenottoletkusta tulee vettä ja pelkkä pieni noro valui letkusta. Irrotin letkun seinästä ja laskin suoraan hanasta, edelleen pieni tippa valui. Kysyin, onko mies putsannut hanan suodattimet, kun meillä oli samaan aikaan kun venattiin uutta pesukonetta, iso vesikatkos taloyhtiössä ja kaikista muista hanoista valui pitkään semmosta mustaa töhkää katkoksen jälkeen. Ei ollut putsannut mitään. Otin suodattimet irti, tyhjensin ne möhnästä. Vettä alkoi tulla kunnon paineella.

No, sit laitoin koneen uudelleen päälle ja mies meni nokosille. Kone pelitti hienosti, kunnes tuli linkouksen aika. Kone lähti liitämään ympäri kylppäriä ja minä pidin sitä kaksin käsin kiinni ja nappasin sen pois päältä, lapsetkin tuli katsomaan rytinää ja mieskin heräsi. Mies sanoi, että ilmeisesti jalat on epätasapainossa. Mies väänsi ne uuteen asentoon ja kokeiltiin, heiluuko kone. Ei heilunut. Linkous päälle, taas kone lähti kiitoon. Kone kiinni, mies säätää jalkoja - tätä toistettiin n. 4 kertaa kunnes mies hoksasi, että niissä jaloissa on jotkut pienet mutterit, jotka pitää kiristää, muuten ne helvetin jalat lähtee kokonaan irti. Olin että okei. Kiristä ne nyt.

Mut kone lähti taas liitämään linkouksen aikana. Mies oli hermoromahduksen partaalla, eikä osannut sanoa syytä. Luin asennusvihkoa ja kysyin, että onko kuljetustuet poistettu. On varmasti, sanoi mies. Menin nettiin ja googlasin, löysin AV:n vanhan ketjun samasta ongelmasta ja luin, että aivan satavarmasti kiinnitystuet jääneet paikalleen. Mutta mies vakuutti poistaneensa kiinnitystuet. No, käänsin koneen ja kurkkasin sinne taakse ja siellähän ne kaikki kiinnitystuet oli paikoillaan. Ruuvasin ne veks ja kysyin, että missäs ne suojatulpat näihin koloihin on. "Jotain muovimötiköitä tuli siinä mukana mut heitin ne roskiin", mies vastasi. No, menin tonkimaan roskista ja sieltähän ne tulpat löytyi ja laitoin ne paikalleen. Sit kone linkoomaan ja ihme tapahtui: kone toimi täydellisesti.

Mies oli väsynyt tästä asennuspuuhasta niin paljon, että haki jääkaapista oluen. Työmies on kopsunsa ansainnut. Kysyin kuitenkin, että eikö sitä asennusvihkoa olisi kannattanut lukea, kun aivan kaikki nää asiat oli siinä kuvien kanssa selitetty. "Kuka niitä jaksaa lukea, siihen menee vaan turhaa aikaa" oli vastaus. Että näin.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia nykyisin suosiolla autan miestä kun hän alkaa asentamaan tai kokoamaan jotakin. Suon myös itselleni siiderin hyvästä apuna olemisesta.

Vierailija
22/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaSanoin miehelle, että se on avioero jos kosket siihen koneeseen sormellakaan ennen kuin tulen töistä kotiin. Sitten mies yritti, että jos soittais appiukon kaveriksi, niin huusin luuriin, ETTÄ SEN JOS TEET NIIN EN TULE KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN![/quote kirjoitti:

:'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran pistää ihmetyttämään, että mistä h...tistä nämä av-mammat kaivavat aloituksessa kuvatun kaltaisia miehiä? :O

Näitä miehiä vastaa naistyyppi, joka kokee, että ollakseen NAISIA, heidän tulee olla myös aika ajoin kodin hengettäriä. Sitten leivotaan kuusi kakkua, joista neljä menee roskikseen ja yksi koiralle ja kuudes on joten kuten syömäkelpoinen tai yritetään vahata parketti jollain katastrofisella tuloksella tai mankeloida lakanat, vaikkei osaa viikata eikä käyttää mankelia jne. 

Ja pahinta on se, että jos heidän ei anneta tehdä, oli se sitten mies tai nainen, se on loukkaus heidän sukupuolista itsetuntoaan kohtaan. 

Vierailija
24/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se hyvä että ap on tälläine arjen sankari. Taidat olla ihan helvetin ylpeä kun pääset täällä pätemään. Itse asiassa noilla näytöillä ei ole kuin aihetta häpeään - lisääntyä nyt toistaitoisen miehen kanssa. Toisekseen haluaisin kuulla sun mielipiteen sun suorituksesta sänkypuuhissa, yleensä kun naisten taidot on juuri tuolla miehesi auttavalla pesukoneen asennuksen tasolla. Eli potentiaalia on vaikka mihin mutta kun ei vaan osata. Häpeä nainen.  

Vierailija
25/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ilmoitti laittavansa taulun seinään ja meni poraamaan reikää. Aikoi nousta pitkänmallisen tv-tason päälle (josta siis telkkari vie vaan n. puolet) ja huusin, että älä vaan nouse sen päälle, sehän on ihan kalusteviilua ja hajoaa heti. No, mies ei uskonut ja astui sit paskaksi sen tv-tason tosta noin vaan. Oikeesti, miten äijät on välillä näin neropatteja? Onneksi ei telkkari kellahtanut siinä samalla, kun se tv-tason pinta painui rikki toisesta päästä. Onneksi oli telkkari kokonaan toisessa reunassa. 

Vierailija
26/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se hyvä että ap on tälläine arjen sankari. Taidat olla ihan helvetin ylpeä kun pääset täällä pätemään. Itse asiassa noilla näytöillä ei ole kuin aihetta häpeään - lisääntyä nyt toistaitoisen miehen kanssa. Toisekseen haluaisin kuulla sun mielipiteen sun suorituksesta sänkypuuhissa, yleensä kun naisten taidot on juuri tuolla miehesi auttavalla pesukoneen asennuksen tasolla. Eli potentiaalia on vaikka mihin mutta kun ei vaan osata. Häpeä nainen.  

Mistäs luolasta sinä kömmit nyt illan tultua hereille?

Vierailija
27/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti laittavansa taulun seinään ja meni poraamaan reikää. Aikoi nousta pitkänmallisen tv-tason päälle (josta siis telkkari vie vaan n. puolet) ja huusin, että älä vaan nouse sen päälle, sehän on ihan kalusteviilua ja hajoaa heti. No, mies ei uskonut ja astui sit paskaksi sen tv-tason tosta noin vaan. Oikeesti, miten äijät on välillä näin neropatteja? Onneksi ei telkkari kellahtanut siinä samalla, kun se tv-tason pinta painui rikki toisesta päästä. Onneksi oli telkkari kokonaan toisessa reunassa. 

Tässähän on just se ongelma, että jos et olisi sanonut mitään, mies olisi ehkä itsekin tajunnut asian. Mutta nyt ei voi kertakaikkiaan perääntyä, koska olet mennyt pätemään asiasta. 

Vierailija
28/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais tuommosta lapsimiestä.

Vierailija
29/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mies halusi välttämättä koota vitriinin ja sohvapöydän (kalliit, ostettu minun lahjaksi saamillani rahoilla ensimmäiseen kotiin). Itsekin tykkään koota huonekaluja, mutta ajattelin että on pakko antaa toisen yrittää ja saada olla mies. 

Lopputuloksena sohvapöytä, joka huojuu ellei siihen lataa tarpeeksi painoa päälle ja vitriini, jonka lasihyllyistä yksi oli rikki (mies meni huonekaluliikkeeseen valittamaan, että oli valmiiksi pakkauksessa viallinen, jotta sai ilmaiseksi uuden), lasioven reunasta lohjennut pala ja hyllyn puuosassa lasin reunan tekemät syvät urat, kun hyllyjä puskettiin paikalleen täysin epäloogisesti.

Niin joo, nyt muistelen tarkemmin. Sen sohvapöydän kohdalla yritin mussuttaa jotain siitä liimasta, joka laitetaan puutappeihin niin ei sitä kuulemma tarvita, koska ruuvit pitävät pöydän koossa. Vitriinin kohdalla lähdin lenkille, en kestänyt katsoa enää sen jälkeen, kun niitä lasiosia alettiin yritettää runnoa kohdalleen (hyllyt olisi pitänyt asentaa ennen ovia, jotta olisivat mahtuneet sisälle).  

Vierailija
30/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua... 

Toinen juttu on se, että toki on ihanaa että mies tykkää kokata ja sen homman hanskaakin mutta mä en ymmärrä sitä miksi jokainen kaapin ovi jää poikkeuksetta auki sieltä jotain otettuaan ja olisivat varmaan auki myös ikuisesti jos itse en niitä mennessäni sulkisi. 

Vierailija
31/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Vierailija
32/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisus. Onneks mulla ei ole noin kädetöntä miestä. Taitaa kyllä homman kuin homman. Eikä tarvitse mitään ohjeita lukea asentaakseen pesukoneen tai muuta kodin elektroniikkaa. Korjaa kulkuneuvon kuin kulkuneuvon. Rakentaa ja korjaa. Ilmeisesti harvinaisuus 😍

Vierailija
33/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri noin menee meilläkin. Oli sitten kyse koottavasta huonekalusta, kodinkoneesta tai mistä tahansa, niin mies tuijottaa ohjetta hetken, toteaa että "kuka näitä muka jaksaa lukea", heittää sen pois ja rupeaa asennushommiin. Urakka päättyy yleensä siihen, että mies hermostuu, työ ei etene, huonekalu ei valmistu/kone ei käy, mutta ohjetta ei perkele vieköön voi lukea, vaikka mikä olis. Lopulta käy niin, että minä poimin ohjeen talteen ja teen homman loppuun lasten kanssa. Sillä aikaa mies haukkuu kehnoja ohjeita muiden samanlaisten kanssa netin keskustelupalstalla ja uhkaa valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Huoh! Eikä tuossa ole kyse mistään vajaaälyisestä tyypistä (vaikka joskus siltä vahvasti vaikuttaakin!) vaan kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneesta ihan perusfiksusta tyypistä.

Vierailija
34/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Ja ihan vapaaehtoisesti olet mennyt kimppaan tuollaisen kanssa? Ei kait teillä lapsia ole, eihän?

Vierailija
35/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, minulla taas on pesukoneen asentaminen onnistunut ensimmäisestä kerrasta asti ongelmitta, enkä muutenkaan kuulu tuohon kliseiseen miehet on vähä-älyisiä eikä osaa tai tajua mistään mitään porukkaan.

Sinun miehesi on stereotyyppinen sit comien hahmo, me miehet harvoin olemme sellaisia tosielämässä, emme ole myöskään älyltämme vähälahjaisia.

Mutta jatkakaa, on hupaisaa lukea teidän kliseisiä ja loppuunkaluttuja stereotypioitanne jotka olette oppineet elokuvista ja tv sarjoista.

Vierailija
36/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tumpelo ukko, vaikka muuten ihana onkin. Mut tietty käytännöllisyys puuttuu. Ehkä pahin ja vaarallisin tilanne sattui Thaimaassa, jossa olimme uudenvuoden aikaan. Mies välttämättä halusi ostaa raketteja ja lapsikin oli innoissaan. Normaalisti me ei koskaan ammuta raketteja, itse en ole ampunut koskaan kun pelkään niitä mut mies on uuden vuoden aikaan nuoruuessaan ampunut. Thaimaassa ne myytävät raketit on aika paljon isompia kuin Suomessa... Mies sit asensi semmosen jytkyn maahan, me seistiin lapsen kanssa kaukana. Mut sepä raketti ei lähtenytkään ollenkaan ilmaan vaan paukahti siinä maassa niiin että kipinät lenteli ihan älyttömän kauas polttaen mm. miehen sääreen palovamman ja mun hameeseen tuli pieni reikä. Lapselle ei käynyt kuinkaan. Kävi ilmi, että mies ei ollut asentanut lainkaan maahan sitä lähetin-alustaa vaan tökännyt sen puuvarren vaan nurmikon läpi multaan. Eihän se raketti jaksanut siitä irrota. Totta kai ne hangesta Suomessa voikin lähteä ilman lähetintä mut ei maahan tökättynä. Tossa olisi voinut käydä tosi pahasti :( Näkö mennä tai tulla tosi paha palovamma. Nyt selvittiin pienillä jäljillä. 

Vierailija
37/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, minulla taas on pesukoneen asentaminen onnistunut ensimmäisestä kerrasta asti ongelmitta, enkä muutenkaan kuulu tuohon kliseiseen miehet on vähä-älyisiä eikä osaa tai tajua mistään mitään porukkaan.

Sinun miehesi on stereotyyppinen sit comien hahmo, me miehet harvoin olemme sellaisia tosielämässä, emme ole myöskään älyltämme vähälahjaisia.

Mutta jatkakaa, on hupaisaa lukea teidän kliseisiä ja loppuunkaluttuja stereotypioitanne jotka olette oppineet elokuvista ja tv sarjoista.

Kuule, eiköhän nämä ole vähemmistössä nämä miehet, mutta tosi ahdistavaa, kun aiheuttavat vahinkoa eikä sitä voi millään estää. Sinä taas puolestasi et vaikuta kovin mukavalta seuralta muuten, vaikka osaisitkin koota loistavasti vaikka mitä. 

Vierailija
38/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies sentään yrittää ja saa sentään jotain aikaan, vaikka päin persettä menee. Mun mies ei osaa totakaan vertaa eikä halua edes yrittää. No, eipä tuo haittaa. Ihan mielellään itse korjaan/asennan/rakennan kaiken. Menee joutuisasti ja kerralla oikein.

Vierailija
39/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri noin menee meilläkin. Oli sitten kyse koottavasta huonekalusta, kodinkoneesta tai mistä tahansa, niin mies tuijottaa ohjetta hetken, toteaa että "kuka näitä muka jaksaa lukea", heittää sen pois ja rupeaa asennushommiin. Urakka päättyy yleensä siihen, että mies hermostuu, työ ei etene, huonekalu ei valmistu/kone ei käy, mutta ohjetta ei perkele vieköön voi lukea, vaikka mikä olis. Lopulta käy niin, että minä poimin ohjeen talteen ja teen homman loppuun lasten kanssa. Sillä aikaa mies haukkuu kehnoja ohjeita muiden samanlaisten kanssa netin keskustelupalstalla ja uhkaa valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Huoh! Eikä tuossa ole kyse mistään vajaaälyisestä tyypistä (vaikka joskus siltä vahvasti vaikuttaakin!) vaan kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneesta ihan perusfiksusta tyypistä.

En vaikuta fiksulta.

Vierailija
40/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin pesukoneen näin kävi: Kone on toiminut ensiasennuksesta lähtien täysin moitteetta vuosikausia. Eikö ole jännä! Lisäksi minä ja kaverimme olemme rakentaneet talon, eikö ole sekin jännä? Montako taloa ap ja te muut kommentoijat olette rakentaneet?

-mies