Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies asensi pesukoneen - näin kävi!

Vierailija
20.06.2016 |

Tulin töistä ja vapaapäivällä ollut mies ilmoitti asentaneensa uuden pesukoneen, joka meille tänään toimitettiin. Mies ihaili aikaansaannostaan. Sanoi pyörittävänsä ekan koneellisen pyykkiä. Kysyin, että onko tyhjänä peseminen jo tehty. Ei ollut. No, tsekkasin asennusvihosta, mitä ohjelmaa ne suosittelee ennen käyttöönottoa -pesuksi ja laitoin koneen päälle. Ihmettelin, kun koneeseen tulee tosi vähän vettä. "Nää on näitä uusia eko-koneita", mies ilmoitti, että" tosi vähän käyttävät vettä". Sanoin, että noin vähän vettä on liian vähän. Tsekkasin, millä paineella vedenottoletkusta tulee vettä ja pelkkä pieni noro valui letkusta. Irrotin letkun seinästä ja laskin suoraan hanasta, edelleen pieni tippa valui. Kysyin, onko mies putsannut hanan suodattimet, kun meillä oli samaan aikaan kun venattiin uutta pesukonetta, iso vesikatkos taloyhtiössä ja kaikista muista hanoista valui pitkään semmosta mustaa töhkää katkoksen jälkeen. Ei ollut putsannut mitään. Otin suodattimet irti, tyhjensin ne möhnästä. Vettä alkoi tulla kunnon paineella.

No, sit laitoin koneen uudelleen päälle ja mies meni nokosille. Kone pelitti hienosti, kunnes tuli linkouksen aika. Kone lähti liitämään ympäri kylppäriä ja minä pidin sitä kaksin käsin kiinni ja nappasin sen pois päältä, lapsetkin tuli katsomaan rytinää ja mieskin heräsi. Mies sanoi, että ilmeisesti jalat on epätasapainossa. Mies väänsi ne uuteen asentoon ja kokeiltiin, heiluuko kone. Ei heilunut. Linkous päälle, taas kone lähti kiitoon. Kone kiinni, mies säätää jalkoja - tätä toistettiin n. 4 kertaa kunnes mies hoksasi, että niissä jaloissa on jotkut pienet mutterit, jotka pitää kiristää, muuten ne helvetin jalat lähtee kokonaan irti. Olin että okei. Kiristä ne nyt.

Mut kone lähti taas liitämään linkouksen aikana. Mies oli hermoromahduksen partaalla, eikä osannut sanoa syytä. Luin asennusvihkoa ja kysyin, että onko kuljetustuet poistettu. On varmasti, sanoi mies. Menin nettiin ja googlasin, löysin AV:n vanhan ketjun samasta ongelmasta ja luin, että aivan satavarmasti kiinnitystuet jääneet paikalleen. Mutta mies vakuutti poistaneensa kiinnitystuet. No, käänsin koneen ja kurkkasin sinne taakse ja siellähän ne kaikki kiinnitystuet oli paikoillaan. Ruuvasin ne veks ja kysyin, että missäs ne suojatulpat näihin koloihin on. "Jotain muovimötiköitä tuli siinä mukana mut heitin ne roskiin", mies vastasi. No, menin tonkimaan roskista ja sieltähän ne tulpat löytyi ja laitoin ne paikalleen. Sit kone linkoomaan ja ihme tapahtui: kone toimi täydellisesti.

Mies oli väsynyt tästä asennuspuuhasta niin paljon, että haki jääkaapista oluen. Työmies on kopsunsa ansainnut. Kysyin kuitenkin, että eikö sitä asennusvihkoa olisi kannattanut lukea, kun aivan kaikki nää asiat oli siinä kuvien kanssa selitetty. "Kuka niitä jaksaa lukea, siihen menee vaan turhaa aikaa" oli vastaus. Että näin.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukoneen asentaminen ei kyllä ole mitään rakettitiedettä. Minä olen täystumpelo, mutta tuon osaan tehdä. Varsinkin jos katsoo ohjekirjaa. 

Vierailija
42/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans tumpelo ukko, vaikka muuten ihana onkin. Mut tietty käytännöllisyys puuttuu. Ehkä pahin ja vaarallisin tilanne sattui Thaimaassa, jossa olimme uudenvuoden aikaan. Mies välttämättä halusi ostaa raketteja ja lapsikin oli innoissaan. Normaalisti me ei koskaan ammuta raketteja, itse en ole ampunut koskaan kun pelkään niitä mut mies on uuden vuoden aikaan nuoruuessaan ampunut. Thaimaassa ne myytävät raketit on aika paljon isompia kuin Suomessa... Mies sit asensi semmosen jytkyn maahan, me seistiin lapsen kanssa kaukana. Mut sepä raketti ei lähtenytkään ollenkaan ilmaan vaan paukahti siinä maassa niiin että kipinät lenteli ihan älyttömän kauas polttaen mm. miehen sääreen palovamman ja mun hameeseen tuli pieni reikä. Lapselle ei käynyt kuinkaan. Kävi ilmi, että mies ei ollut asentanut lainkaan maahan sitä lähetin-alustaa vaan tökännyt sen puuvarren vaan nurmikon läpi multaan. Eihän se raketti jaksanut siitä irrota. Totta kai ne hangesta Suomessa voikin lähteä ilman lähetintä mut ei maahan tökättynä. Tossa olisi voinut käydä tosi pahasti :( Näkö mennä tai tulla tosi paha palovamma. Nyt selvittiin pienillä jäljillä. 

Paukkujen kanssa pitää olla varovainen. Pitää tietää mitä tekee. Harmi että tumpelot ei malta olla paukuttamatta raketteja.

terv.mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuneille miehille tiedoksi, että tässä ei väitetä ongelman koskevan kollektiivisesti kaikkia miehiä. Sen sijaan en ole koskaan törmännyt naiseen, joka vaatii saada tehdäkseen jonkun asennuksen ilman, että aidosti tietää, mitä tekee ja jaksaa keskittyä siihen.  

Vierailija
44/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Miksi mies ei kääntynyt oikealle vasta junaradan jälkeen ? ..niinpä !

Anna seuraavalla kerralla selvät ohjeet äläkä laita ohjeita jaaritusten lomaan . 

Vierailija
45/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri noin menee meilläkin. Oli sitten kyse koottavasta huonekalusta, kodinkoneesta tai mistä tahansa, niin mies tuijottaa ohjetta hetken, toteaa että "kuka näitä muka jaksaa lukea", heittää sen pois ja rupeaa asennushommiin. Urakka päättyy yleensä siihen, että mies hermostuu, työ ei etene, huonekalu ei valmistu/kone ei käy, mutta ohjetta ei perkele vieköön voi lukea, vaikka mikä olis. Lopulta käy niin, että minä poimin ohjeen talteen ja teen homman loppuun lasten kanssa. Sillä aikaa mies haukkuu kehnoja ohjeita muiden samanlaisten kanssa netin keskustelupalstalla ja uhkaa valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Huoh! Eikä tuossa ole kyse mistään vajaaälyisestä tyypistä (vaikka joskus siltä vahvasti vaikuttaakin!) vaan kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneesta ihan perusfiksusta tyypistä.

On tainnut korkeakoulututkinto tulla muiden töitä kopsaamalla.

Vierailija
46/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mies halusi välttämättä koota vitriinin ja sohvapöydän (kalliit, ostettu minun lahjaksi saamillani rahoilla ensimmäiseen kotiin). Itsekin tykkään koota huonekaluja, mutta ajattelin että on pakko antaa toisen yrittää ja saada olla mies. 

Lopputuloksena sohvapöytä, joka huojuu ellei siihen lataa tarpeeksi painoa päälle ja vitriini, jonka lasihyllyistä yksi oli rikki (mies meni huonekaluliikkeeseen valittamaan, että oli valmiiksi pakkauksessa viallinen, jotta sai ilmaiseksi uuden), lasioven reunasta lohjennut pala ja hyllyn puuosassa lasin reunan tekemät syvät urat, kun hyllyjä puskettiin paikalleen täysin epäloogisesti.

Ei ole kyllä takuulla mensan jäsen esittelemäsi hemmo.

terv. mies

Vierailija
47/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Mies ei lue käyttöohjeita ja sit ihmetellään, kun ei laite toimi.

Oletko varma että hän osaa lukea?

terv, mies

Vierailija
48/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuttua, varmasti mun aloittama ketju minkä löysit :D loppu Se koneen vaeltelu pitkin kylppäriä kun kuljetushommelit poistettiin.

Vierailija
49/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mies halusi välttämättä koota vitriinin ja sohvapöydän (kalliit, ostettu minun lahjaksi saamillani rahoilla ensimmäiseen kotiin). Itsekin tykkään koota huonekaluja, mutta ajattelin että on pakko antaa toisen yrittää ja saada olla mies. 

Lopputuloksena sohvapöytä, joka huojuu ellei siihen lataa tarpeeksi painoa päälle ja vitriini, jonka lasihyllyistä yksi oli rikki (mies meni huonekaluliikkeeseen valittamaan, että oli valmiiksi pakkauksessa viallinen, jotta sai ilmaiseksi uuden), lasioven reunasta lohjennut pala ja hyllyn puuosassa lasin reunan tekemät syvät urat, kun hyllyjä puskettiin paikalleen täysin epäloogisesti.

Ei ole kyllä takuulla mensan jäsen esittelemäsi hemmo.

terv. mies

No ei ole, mutta minä olen xD

t. Tuon kirjoittanut nainen

Vierailija
50/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VierailijaSanoin miehelle, että se on avioero jos kosket siihen koneeseen sormellakaan ennen kuin tulen töistä kotiin. Sitten mies yritti, että jos soittais appiukon kaveriksi, niin huusin luuriin, ETTÄ SEN JOS TEET NIIN EN TULE KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN![/quote kirjoitti:

:'D

Hah haha hah hah

terv. mies

Vierailija
51/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nyt vaan ovat täystuhoja. Eniten kuitenkin ihmetyttää se toimimattomuuden ratkaisu väkivallalla, johon toiset turvautuvat.

- Edesmennyt isoäitini kielsi aikanaan antamasta mitään korjattavaksi isälleni, ja oli oikeassa. Lapsuudenkodissani oli mm. purettuna lukuisia keittiövaakoja ja herätyskelloja, joista jäi aina "korjauksen" jälkeen ylimääräisiä osia. Draama nimeltä "polkupyörien keväthuolto" oli aina jännityksen paikka; kerran isä oli irrottanut pyörästäni polkimet ja runnonut ne huollon jälkeen väkisin jengoilleen, väärille puolille. Polkimet putosivat viiden kilometrin matkanteon jälkeen 😀

Yksi isän toistuvista innostuksen kohteista oli "teen itse ja säästän" -maalaus keittiön pöytään ja tuoleihin. Nämä kokeilut loppuivat sen jälkeen, kun pyöreäpinnaiset tuolit oli hiottu koneella kulmikkaiksi ja pöytä maalattu uudenaikaisella geelimaalilla valkoiseksi. Maalin sekaan oli kuivunut lukuisia mustia kissankarvoja ja pensselistä irronneita karvoja.

En tiedä, onko taipumus tohelointiin periytynyt. En oikeastaan haluakaan tietää, ja sysään sujuvasti korjaukset miehelleni.

Vierailija
52/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, päivän miesvihatriidi  vol. 348. Mammat ne jaksaa.

Vierailija
53/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eka et mies oksensi pesukoneen... :/

Vierailija
54/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli myös asentanut koneen ja kävi kuten aapeelle, että kone käyttäytyi holtittomasti linkouksessa. Naapurin kanssa oli sitten ihmetelty, että mikä ihme ja kumma on koneessa vikana. Mieheni meni sitten katsomaan. Käändi koneen ja nsppasi kuljetustuet pois ja johan toimi☺

Vierailija
55/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti laittavansa taulun seinään ja meni poraamaan reikää. Aikoi nousta pitkänmallisen tv-tason päälle (josta siis telkkari vie vaan n. puolet) ja huusin, että älä vaan nouse sen päälle, sehän on ihan kalusteviilua ja hajoaa heti. No, mies ei uskonut ja astui sit paskaksi sen tv-tason tosta noin vaan. Oikeesti, miten äijät on välillä näin neropatteja? Onneksi ei telkkari kellahtanut siinä samalla, kun se tv-tason pinta painui rikki toisesta päästä. Onneksi oli telkkari kokonaan toisessa reunassa. 

Siitä ei ole pitkä aika kun miehesi on astunut alas puusta :)

Näit sitten kumminkin tyypissä jotain aikoinaan?

Vierailija
56/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex tyttis onnistu räjäyttämään patterin jotenkin keskellä yötä, ehkä hän on sun äijäs sisko.

Vierailija
57/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä selostin miehelle miten pitää ajaa, että hakee mut töistä. Ihmettelin työpaikan pihalla missä se viipyy. Selostin, että kääntyy oikealle vasta junaradan JÄLKEEN, ei ennen. Se kirosi puhelimessa, ettei löydä mun työpaikkaa vaikka kuinka ajelee. Kysyinkin muistiko ajaa radan yli, no ei. Se lähti sutimaan ja käski tulla bussilla.

Tyypillistä naisen epälogiikkaa. Annetaan jotkut sumeat (ja todennäköisesti vielä väärät) ohjeet, sen sijaan että lähetettäisiin vaikka tekstarilla Google Maps -linkki. Ja sitten se onkin yhtäkkiä miehen vika.

Vierailija
58/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä naisen epälogiikkaa. Annetaan jotkut sumeat (ja todennäköisesti vielä väärät) ohjeet, sen sijaan että lähetettäisiin vaikka tekstarilla Google Maps -linkki. Ja sitten se onkin yhtäkkiä miehen vika.

Sinäkään et malttanut lukea ajatuksella? Kukaan ei varmaan kritisoi sitä, että on eksymisen takia myöhässä, mutta ukko ajoi kiivastuksissaan suoraan takaisin ja antoi kirjoittajan tulla bussilla perässä!

Vierailija
59/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nämä nykyajan työnjohtajat ja pätijät, suu käy taukoamatta ja ollaan tietävinään kaikesta kaikki. Olen todennut, että jokaisen muuton yhteydessä pitäisi teipata naisen suu kiinni. 

Se, että teidän äiti sanoi olette uniikki lumihiutale ei tarkoita jotta kukaan muu pitää teitä sellaisena.

Vierailija
60/102 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tähän kirjoitella ex-puolison toilailuja... Mä kyl rakennan ja kokoan aina kaikki ohjetta katsomalla. En mikään maailman nopein kokoaja ole (josta juuri tuo ex välillä kommentoikin, tosin ei nuo lipastot ihan tuosta vaan kokoon tule) mutta kaikki on tullut valmiiks, eikä o pöydät huojunu tai koneet tangonu pitkin kylppäriä :D

t. mies