Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asensi pesukoneen - näin kävi!

Vierailija
20.06.2016 |

Tulin töistä ja vapaapäivällä ollut mies ilmoitti asentaneensa uuden pesukoneen, joka meille tänään toimitettiin. Mies ihaili aikaansaannostaan. Sanoi pyörittävänsä ekan koneellisen pyykkiä. Kysyin, että onko tyhjänä peseminen jo tehty. Ei ollut. No, tsekkasin asennusvihosta, mitä ohjelmaa ne suosittelee ennen käyttöönottoa -pesuksi ja laitoin koneen päälle. Ihmettelin, kun koneeseen tulee tosi vähän vettä. "Nää on näitä uusia eko-koneita", mies ilmoitti, että" tosi vähän käyttävät vettä". Sanoin, että noin vähän vettä on liian vähän. Tsekkasin, millä paineella vedenottoletkusta tulee vettä ja pelkkä pieni noro valui letkusta. Irrotin letkun seinästä ja laskin suoraan hanasta, edelleen pieni tippa valui. Kysyin, onko mies putsannut hanan suodattimet, kun meillä oli samaan aikaan kun venattiin uutta pesukonetta, iso vesikatkos taloyhtiössä ja kaikista muista hanoista valui pitkään semmosta mustaa töhkää katkoksen jälkeen. Ei ollut putsannut mitään. Otin suodattimet irti, tyhjensin ne möhnästä. Vettä alkoi tulla kunnon paineella.

No, sit laitoin koneen uudelleen päälle ja mies meni nokosille. Kone pelitti hienosti, kunnes tuli linkouksen aika. Kone lähti liitämään ympäri kylppäriä ja minä pidin sitä kaksin käsin kiinni ja nappasin sen pois päältä, lapsetkin tuli katsomaan rytinää ja mieskin heräsi. Mies sanoi, että ilmeisesti jalat on epätasapainossa. Mies väänsi ne uuteen asentoon ja kokeiltiin, heiluuko kone. Ei heilunut. Linkous päälle, taas kone lähti kiitoon. Kone kiinni, mies säätää jalkoja - tätä toistettiin n. 4 kertaa kunnes mies hoksasi, että niissä jaloissa on jotkut pienet mutterit, jotka pitää kiristää, muuten ne helvetin jalat lähtee kokonaan irti. Olin että okei. Kiristä ne nyt.

Mut kone lähti taas liitämään linkouksen aikana. Mies oli hermoromahduksen partaalla, eikä osannut sanoa syytä. Luin asennusvihkoa ja kysyin, että onko kuljetustuet poistettu. On varmasti, sanoi mies. Menin nettiin ja googlasin, löysin AV:n vanhan ketjun samasta ongelmasta ja luin, että aivan satavarmasti kiinnitystuet jääneet paikalleen. Mutta mies vakuutti poistaneensa kiinnitystuet. No, käänsin koneen ja kurkkasin sinne taakse ja siellähän ne kaikki kiinnitystuet oli paikoillaan. Ruuvasin ne veks ja kysyin, että missäs ne suojatulpat näihin koloihin on. "Jotain muovimötiköitä tuli siinä mukana mut heitin ne roskiin", mies vastasi. No, menin tonkimaan roskista ja sieltähän ne tulpat löytyi ja laitoin ne paikalleen. Sit kone linkoomaan ja ihme tapahtui: kone toimi täydellisesti.

Mies oli väsynyt tästä asennuspuuhasta niin paljon, että haki jääkaapista oluen. Työmies on kopsunsa ansainnut. Kysyin kuitenkin, että eikö sitä asennusvihkoa olisi kannattanut lukea, kun aivan kaikki nää asiat oli siinä kuvien kanssa selitetty. "Kuka niitä jaksaa lukea, siihen menee vaan turhaa aikaa" oli vastaus. Että näin.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua mutta meille oli myös tullut uusi pesukone sillä aikaa kun olin töissä.

Mies sanoi että se linkoaa sitten ihan helvetin äänekkäästi. Sanoin että kai poistit kuljetustuet koneesta (edellisestä ne oli jäänyt aluksi poistamatta). Mies vastasi että kyllä hän poisti ne.

Katselin konetta ja ihmettelin miksi uuden laitteen kyljessä oli jo painaumia ja naarmuja. Tunnusti että ne kuljetustuet oli jääny paikalleen kun oli pessyt ekan koneellisen (mies ei yleensä koskaan edes pese pyykkiä mutta nyt oli ollut pakko sitten päästä käyttämään uutta konetta) ja kone oli jyskyttänyt pöydän kulmaa vasten.

Vierailija
82/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli "tohelo". Ei se kyllä oikeasti ollut, kasas tahallaan huonekalut huonosti, asensi laitteet väärin yms, että sai mut tekemään kaiken ja sai itse keskittyä telkkariin ja kaljaan.

Todellakin siis ex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa huvittaa tää "manuaalit mäkeen, kyllä tää osataan"-juttu :D mies ja sen isä on molemmat insinöörejä joten voitte olettaa ko. tilanteita tulevan sitten aina vähän väliä. Yleensä jos meille saapuu juttu x, mies repii pakettia auki kuin lapsi jouluna, heivaa manuaalit sun muut sinne mäelle ja alkaa höyryämään, kaivelee työkalupakkia jne. Minä sitten vaivihkaa otan manuaalin ja luen sen sillä aikaa kun mies touhottaa ja etsii osaa joka kuuluisi tyyliin viimeisenä asennettavaksi. Mies herppaa, ei tässä ole takuulla kuin puolet osista mukana! Reklamaatio! Minä väliin, että katsos, tässä on kaiketi osa A, meniskö se tohon osaan B. Miehellä syttyy lamppu, niinhän se olikin, jopas nyt. Pidän manuaalia takavasemmalla ja työntelen oikeita osia kohti miestä joka ei enää innonpuuskassaan huomaa saavansa ohjeistusta ja neuvontaa miten kasaaminen suoritetaan. Valmista tulee eikä manuaaliin tarvinnut kajota ;) Kehuskellaan että oltiinpas me hyvä tiimi, ei jäänyt edes ylimääräisiä osia!

Vierailija
84/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä MINÄ teen meillä ihan kaiken. Säästää aikaa ja kaikkien hermoja. Meillekin toimitettiin vuosi sitten uusi pesukone. Kone ei tullut sovitusti silloin kun minä olin paikalla vaan vasta kun olin lähtenyt töihin ja mies oli kotona. Sanoin miehelle, että se on avioero jos kosket siihen koneeseen sormellakaan ennen kuin tulen töistä kotiin. Sitten mies yritti, että jos soittais appiukon kaveriksi, niin huusin luuriin, ETTÄ SEN JOS TEET NIIN EN TULE KOTIIN ENÄÄ OLLENKAAN! Onneksi uskoi ja totteli kerrankin.  Yleensä kaikki jutut, mihin mies ja isäni ryhtyy menee lahjakkaasti perseelleen. Ihan ok jos on miehen ostama vehje, rikkokoon sen vaikka heti alkuunsa, mutta kun omilla rahoillani ostan mieleiseni pyykkikoneen niin se olen vain minä ja minä yksin, kun sen asennan.

Vaimon ex kannattaa laittaa asialle on kokeneempi.

T.mies

Vierailija
85/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset osaa, joopa joo. Meille tuli uusi astianpesukone ja eestiläiset asentajat. Poistoputken saivat laitettua, muuten puuttui osia. Hain sitten rautakaupasta loput ja laitoin itse. Korjaan myös polkupyörät, autot, moottoripyörät, jne aina itse.

t. m-51

Vierailija
86/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tällainen trolli tällä kertaa.

Näkee heti että avauksen on kirjoittanut joku joka oikeasti ei tiedä näistä asioista mitään.

Pesukonehanassa esim.ei ole mitään suodatinta mutta itse pesukoneessa kyllä.

Itse olen purkanut ja korjannut useamman koneen että jotain tiedän.

No minä kyllä ainakin käsitin heti, että ap tarkoittaa sitä hanan suutinta / sihtiä / suodatinta whatever. Itse olen onkinut suuttimen verkosta ja sen takaa semmosta oranssia likaa pitkät roippeet, just vesikatkoksen jälkeen ja kun ei tajuttu laskea katkoksen jälkeen vettä myös pesukoneen hanasta vaan lähdettiin mökille. Parin viikon jälkeen tultiin kotiin ja aloin pestä mökkipyykkiä mut kone ei kyennyt ottamaan vettä. Aloin tutkia asiaa ja vika oli just siinä hanassa ja siihen kiinni jääneissä paskoissa. 

Vierailija
87/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu miksi ette itse tee näitä hommia?

Vierailija
88/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu miksi ette itse tee näitä hommia?

Ap:han tekikin ja aika usea nainen ketjussa ilmoittaa tekevänsä kaiken itse. Silloin kuitenkin on miesvihaaja, kun ei anna tilaa miehelle näyttää omaa osaamistaan ja kykyään. Päättäkää jo, mitä haluatte. 

Vierailija
89/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla harvinaisen käsi mies.

Vierailija
90/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monella tavalla saamaton ja laiskakin mies,mutta kaikki elektroniikka ja asennushommat hoituu takuuvarmasti kuntoon eli meillä se menee aina toisinpäin. Minä haluaisin sählätä välissä mutta hän laittaa kuntoon.

Vierailija
91/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vois olla avioliitossa ja elää noin idiootin miehen kanssa.

Vierailija
92/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen yhden koneinsinöörin koulutuksen käyneen, joka ei tiennyt käytännössä koneista hevon vittua. Osasi sen yhden duunissa tarvittavan asian ja that' s it. Autot on hepreaa ja niiden tekniikka, tietokoneet ja kännykät samoin...Aivan toisen alan kaveri neuvoo ja järkkää sille asennuksia. Koulutus ei siis takaa käytännön taitoja! Onneks sillä ei ole eukkoa.

Vierailija
93/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnen yhden koneinsinöörin koulutuksen käyneen, joka ei tiennyt käytännössä koneista hevon vittua. Osasi sen yhden duunissa tarvittavan asian ja that' s it. Autot on hepreaa ja niiden tekniikka, tietokoneet ja kännykät samoin...Aivan toisen alan kaveri neuvoo ja järkkää sille asennuksia. Koulutus ei siis takaa käytännön taitoja! Onneks sillä ei ole eukkoa.

Siis kuka tollo luulee että insinöösille opetettas missään mitään kädentaitoja??? ei ne ole asentajia. Ennen oli semmoinen ammattikunta kuin teknikot, ne osasivat kertoa insinöörille miten työ pitää tehdä.   Samoin ne kertoivat asentajille mitä se insinööri höpisi ja tarkoitti.   Nykyään asentajien pitää ymmärtää itse, jos on jonkinlainen kuva.  Mutta insinööri ei saa mistään mitään luotettavaa tietoa, siitä miten asiat pitää tehdä. 

Vierailija
94/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa huvittaa tää "manuaalit mäkeen, kyllä tää osataan"-juttu :D mies ja sen isä on molemmat insinöörejä joten voitte olettaa ko. tilanteita tulevan sitten aina vähän väliä. Yleensä jos meille saapuu juttu x, mies repii pakettia auki kuin lapsi jouluna, heivaa manuaalit sun muut sinne mäelle ja alkaa höyryämään, kaivelee työkalupakkia jne. Minä sitten vaivihkaa otan manuaalin ja luen sen sillä aikaa kun mies touhottaa ja etsii osaa joka kuuluisi tyyliin viimeisenä asennettavaksi. Mies herppaa, ei tässä ole takuulla kuin puolet osista mukana! Reklamaatio! Minä väliin, että katsos, tässä on kaiketi osa A, meniskö se tohon osaan B. Miehellä syttyy lamppu, niinhän se olikin, jopas nyt. Pidän manuaalia takavasemmalla ja työntelen oikeita osia kohti miestä joka ei enää innonpuuskassaan huomaa saavansa ohjeistusta ja neuvontaa miten kasaaminen suoritetaan. Valmista tulee eikä manuaaliin tarvinnut kajota ;) Kehuskellaan että oltiinpas me hyvä tiimi, ei jäänyt edes ylimääräisiä osia!

En tiedä yhtään insinööriä joka osaisi tehdä yhtään mitään sukupuolesta riippumatta. Kaikki menee enemmän tai vähemmän pieleen.

Vierailija
95/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs naisinsinööri kysyi että eikö meistäkin asennettu ikkuna ole liian matalalla. Sanottiin että se on asennettu kuvien mukaan. Tähän naisinsinööri että "pitäisi sitä itsekkin hiukan ajatella". Silloin oltiin ihan äimän käkenä ja hoo moilasena ja monttu auki ja naurettiin takana päin että vai pitäisi tekemisen lisäksi vielä alkaa ajattelemaankin insinöörien puolesta :)

Vierailija
96/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen (mies), " ei mun mitään manuaaleja tarvii, osaan muutenkin".. 😁

Minä taas saan haukut siitä, että vitkuttelen (=luen ohjeet) enkä ala heti hommiin. Ehkä me ollaan vaimon kanssa molemmat sitten poikkeavia :)

Vierailija
97/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs naisinsinööri kysyi että eikö meistäkin asennettu ikkuna ole liian matalalla. Sanottiin että se on asennettu kuvien mukaan. Tähän naisinsinööri että "pitäisi sitä itsekkin hiukan ajatella". Silloin oltiin ihan äimän käkenä ja hoo moilasena ja monttu auki ja naurettiin takana päin että vai pitäisi tekemisen lisäksi vielä alkaa ajattelemaankin insinöörien puolesta :)

Juuri tuohon rakoon se teknikko/rakennusmestari, kuului.  Näki virheet suoraan piirustuksista.   Eli oikeastaan luki sen ohjekirjan.

Vierailija
98/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avuttoman ukon haluaa, niitä on 13 tusinassa!

Vierailija
99/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti käymään kaupassa ja sanoin, että tuo siivousrättejä samalla. No sit mies SOITTAA että hän on nyt täällä siivousvälineiden kohdalla, että mitä rättejä. Sanoin, että tavallisia siivousrättejä. No sit mies alkaa luetella ääneen merkkejä ja tuotteita ja sanon, että tuo niitä Pirkan tavallisia pesurättejä ja mikrokuituliinoja. Mitä tuo mies: kahden pesusienen yhdistelmäpakkauksen ja jotain ihmeen kertakäyttö-pesuliinoja. Tietenkään ei olla miehen mukavuusalueella mut olen minäkin osannut roudata just semmosia autovahoja ja auton pesunesteitä kuin mies haluaa. Riittää, kun olen lukenut tarkkaan, mitä purkin päällä lukee ja verrannut siihen, mitä mies mulle sanoi...

Vierailija
100/102 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah mikä ketju, ihan paras! :D