Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, miksi olette ulkoistaneet oman ajattelunne?

laars leevi lerssi
20.06.2016 |

Mikä on tarinasi? Onko sinut jo lapsena lyöty maanrakoon pelottelemalla ja aivopesemällä, vai eikö vaan kapasiteettisi riitä mihinkään älylliseen toimintaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä militanttiateisteja, jotka ovat mielestä vapaa-ajattelijoita ja suvaitsevaisia mutta käyttävät energiaa maltillisten, sekulaarien uskovaisten mustamaalaamiseen. Hyvä juttu kuitenkin, että olette siinä asemassa että teillä on varaa haukkua muita. 

Vierailija
22/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ajatukset pitää "ostaa" ja niistä voi olla myös eri mieltä. Eli kyllä sitä pitää kuunnella omaa itseään. 

Mitä mahdollisuutta hihhuliperheeseen syntyvällä on ostaa yhtään mitään, kun raamatulla mäiskitään päähän heti kun uskallat edes ajatella itse?

Moni lähtee. Ja on myös paljon uskonnottomissa perheissä kasvaneita ihmisiä, jotka omaksuvat uskonnollisen vakaumuksensa aikuisina. Mikä heissä on mennyt mielestäsi pieleen?

Tuo boldattu on pieni mariginaalinen ilmiö. Heitä on todellisuudessa erittäin vähän. Sen todisttaa sekin, että yksikään uskonto ei Suomessa kasva Islamia lukuunottamatta ja sekin ainoastaan maahanmuuton myötä. 

Uskonnosta lähtijät taas ovat rohkeita ihmisiä, jotka joutuvat tekemään valtavan uhrauksen, eli jättämään kokonaan entisen elämänsä taakse, sekä ottamaan vastaan uhkailua ja pelottelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on oikeasti kohdannut sen Jeesuksen josta aina on puhuttu ja tajuaa että hän oikeasti on olemassa, eikä ole mielikuvituksen tuotetta. Siksi.

Suosittelen tutustumaan. Jumala on ihana.

Tutustun toki heti, kun annat yhdenkin konkreettisen todisteen Jumalasi olemassaolosta.

Uskovaisuus jää taas kerran määrittelemättä. Itse olen buddhalainen enkä usko jumalaan siis ollenkaan. Enkä ole ulkoistanut ajattelua. Nautin meditoinnista ja seremonioista, siinä kaikki. Haluatko kysyä vielä jotain?

Vierailija
24/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusta ei voi nähdä. Mutta jos otat about pari kuukautta ja tosissasi rukoilet hänen ilmestymistä elämääsi, niin tunnet hänen läsnäolonsa luita ja ytimiä myöten.

Toki siinä voi mennä pari sekuntiakin mutta annan nyt tämmöisen varman päälle-arvion.

Monet tiedemiehet ihmettelee missä Jumala on ja tonkii luotua, eli hänen tekemäänsä maailmaa. Höh, hän on vaan yhden rukouksen päässä. Ei tarvitsisi Dawkinsinkaan kuin laittaa kädet ristiin ja pyytää Jeesusta sydämeen.

Jeesus sanoi itsekin että kuka hänen luoksensa tulee niin sitä hän ei käännytä pois, ja tää ihminen tulee tuntemaan että onko Jeesus-systeemi totta vai ei.

Vierailija
25/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on oikeasti kohdannut sen Jeesuksen josta aina on puhuttu ja tajuaa että hän oikeasti on olemassa, eikä ole mielikuvituksen tuotetta. Siksi.

Tutustun toki heti, kun annat yhdenkin konkreettisen todisteen Jumalasi olemassaolosta.

Uskovaisuus jää taas kerran määrittelemättä. Itse olen buddhalainen enkä usko jumalaan siis ollenkaan. Enkä ole ulkoistanut ajattelua. Nautin meditoinnista ja seremonioista, siinä kaikki. Haluatko kysyä vielä jotain?

Eihän aloituksessa puhuttu jumalasta mitään. Sinä lainasit viestiä, jossa kommentoitiin erään jumalauskoisen viestiä. Miksi teit niin, jos et kerran usko mihinkään jumalaan.

Toisaalta taa buddhalaisuus on enemmän elämänfilosofia, kuin uskonto, joten ei ehkä sikälikään ole tämän ketjun aiheena.

Vierailija
26/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös uskonnottoman kodin lapsi voi tulla uskoon. Eikö se ole omaa ajattelua?

Vierailija
27/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen mariginaalinen ilmiö nykypäivänä. Sitäpaitsi näistäkin valtaosaan on kohdistunut ulkoista painetta käännytyksen ja aivopesun muodossa.

Vierailija
28/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa uskovaiset eläisivät vaan siinä omassa kuplassaan eivätkä häiritsisi meitä normaaleja ihmisiä 😕 Harmi kun riehuvat Internetissä muiden riesana.

Vierailija
29/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä otsikko, mutta huono viestin sisältö. Harmi.

Kysyn samaa, että miksi ulkoistatte ajattelunne? Esim jos teillä on riippuvuus, niin korvaatte sen riippuvuuden Jeesuksella. Alatte noudattamaan ulkoa saneltuja sääntöjä, raamatun tulkintoja, joita uskonyhteisö on teille tyrkyttämässä. Tahdotte olla paras sääntöuskovainen, kun olette siihen asti eläneet niin huonosti.  Miksi? Tai olette kaatua  "syntilistanne" alle, niin kaikki syntinne onkin poispyyhitty uskonnon avulla ja siitäkös riemu repeää, voikin naida jonkun nätin ja siveästi eläneen uskiksen ja perustaa perheen.

Vierailija
30/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloituksessa puhuttu jumalasta mitään. Sinä lainasit viestiä, jossa kommentoitiin erään jumalauskoisen viestiä. Miksi teit niin, jos et kerran usko mihinkään jumalaan.

Toisaalta taa buddhalaisuus on enemmän elämänfilosofia, kuin uskonto, joten ei ehkä sikälikään ole tämän ketjun aiheena.

Millä perusteella enemmän elämänfilosofia? Sanottiinko Wikipediassa niin?

Vierailija
31/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen mariginaalinen ilmiö nykypäivänä. Sitäpaitsi näistäkin valtaosaan on kohdistunut ulkoista painetta käännytyksen ja aivopesun muodossa.

Minä tunnen aika paljon näitä äärimmäisen marginaalisia tapauksia. Itsekin olen sellainen. Minuun ei ole kohdistunut minkäänlaista painetta eikä aivopesua. Olen valintani tehnyt aivan itse.

Vierailija
32/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa uskovaiset eläisivät vaan siinä omassa kuplassaan eivätkä häiritsisi meitä normaaleja ihmisiä 😕 Harmi kun riehuvat Internetissä muiden riesana.

Millainen on normaali ihminen, ja onko keskustelu riehumista?

Vierailija
33/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesusta ei voi nähdä. Mutta jos otat about pari kuukautta ja tosissasi rukoilet hänen ilmestymistä elämääsi, niin tunnet hänen läsnäolonsa luita ja ytimiä myöten.

Toki siinä voi mennä pari sekuntiakin mutta annan nyt tämmöisen varman päälle-arvion.

Monet tiedemiehet ihmettelee missä Jumala on ja tonkii luotua, eli hänen tekemäänsä maailmaa. Höh, hän on vaan yhden rukouksen päässä. Ei tarvitsisi Dawkinsinkaan kuin laittaa kädet ristiin ja pyytää Jeesusta sydämeen.

Jeesus sanoi itsekin että kuka hänen luoksensa tulee niin sitä hän ei käännytä pois, ja tää ihminen tulee tuntemaan että onko Jeesus-systeemi totta vai ei.

Onko sinulla jotain todisteita siiitä, mitä tämä Jeesus on mahdollisesti sanonut?

Vierailija
34/34 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen aika paljon näitä äärimmäisen marginaalisia tapauksia. Itsekin olen sellainen. Minuun ei ole kohdistunut minkäänlaista painetta eikä aivopesua. Olen valintani tehnyt aivan itse.

Voit toki tuntea useamman, mutta se ei silti sitä kylmääkin kylmempää faktaa muuta miksikään, että uskonnottomasta perheestä uskovaiseksi tulevat, ovat erittäin pieni ja mariginaalinen ilmiö, eikä selitä uskontojen laajuutta millään muotoa.