Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi. En tiedä mitä tehdä :(

Vierailija
19.06.2016 |

En voi uskoa tätä mutta pakko kai on :( . Riideltiin ihan arkisesta asiasta, mies hermostui vähän pahemmin ja löi minua. Ei sattunut pahasti mutta kuitenkin. Pahin on se että niin ylipäätään tapahtui. On eka kerta ikinä. Olen tosi järkyttynyt ja mietin mitä tehdä. Pitääkö jättää se heti. Ollaan oltu puoli vuotta naimisissa eikä tekisi mieli lopettaa tätä parisuhdetta. Mutta joudunko pelkäämään aina että lyö uudestaan?

Kommentit (298)

Vierailija
61/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aloitti toisen ketjunkin kysyen miksi edes miettii jäämistä jos mies lyös, vaikka vaan kerran. No koska suhtaudun avioliittoon niin, että se oli solmittu kestämään loppuelämä. Koska yhteinen koti, ystävät jne tuntuu niin tärkeiltä, että on kamalan raskas ajatus kaikki ne hajottaa. Koska asia tuli niin yllätyksenä että sitä on vaikea uskoa. Koska kaikki tekee joskus virheitä? Koska ei jaksaisi enää alkaa rakentaa elämää alusta uudelleen. Onnekseni sentään mitkään rahajutut ei minua tässä pidä.

Vierailija
62/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on myönnettävä että totuutta on vaikea katsoa silmiin koska hävettää. Hävettää se, että miten olen mennyt naimisiin miehen kanssa, joka edes kerran lyö, vaikka ei pahasti, muttakuitenkin. Hävettää miten en ollut sitä ennen arvannut ja osannut ennakoida. Hävettää että olenko niin tyhmä että en osannut valita parempaa miestä. Hävettää että olen nyt tässä suossa. Yritän selittää itselleni että ei sitä ole helppo arvata koska ennen on ollut asiat hyvin, mutte en edes usko noita omia sanojani. Minun olisi pitänyt se jotenkin osata aavistaa. Ap.

Täsmälleen samat tunteet mulla ja kaikilla muillakin uhreilla. Siksi moni salaa sen niin pitkään. En mäkään ole kertonut kuin osia ja vain yhdelle parhaimmalle ystävälle, muut pitävät miestä täydellisenä. Ja hävettää sekin, kun olen aiemmin hehkuttanut kaikille, että mulla on täydellinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin itse netistä kirjan parisuhdeväkivallasta, sen oli kirjoittanut mies, joka tpimii väkivaltaisten miesten terapeuttina. Pari asiaa jäi mieleen. (Henkisesti, fyysisesti tms miten vaan) väkivaltaisesti käyttäytyvä ei kunnioita puolisoaan. Että on mahdottomuus yhtä aikaa toimia niin ja kunnioittaa. Ja kunnioituksen puute lisää väkivaltaa ajan mittaan sekä väkivalta vähentää kunnioitusta uhria kohtaan. Kierre siis. Ja että kun ihminen kohtelee toista väkivaltaisesti, hän etäännyttää itsensä emotionaalisesti hänestä ja alkaa tuntea vähemmän enpatiaa. Hän alkaa siksi ajan mittaan nähdä puolisonsa yhä enemmän omistettavan esineen kaltaisena eikä enää ihmisenä, jonka tunteet pitäisi ottaa huomioon -> syy sille, että väkivalta pahenee ajan mittaan.

Ja että väkivalta ei ole koskaan tunteesta johtuvaa paitsi joissain mielisairauksissa, se on aina järjellä tehty ratkaisu, jossa henkilö on päättänyt sallia sen itselleen. Ja että sillä on aina tavoite. Ja että siihen turvautuva mies kokee olevansa oikeutettu siihen ja hän kokee olevansa syvällisesti oikeutettu kontrolloimaan ja hallitsemaan toista ihmistä.

Tämä oli hyvä viesti. Sitä itsekkin mietin että kunnioittaako. Olen menestyneempi kuin hän, joten siitä kunnioituksen puute ei voi kyllä johtua. Enkä ole luonteeltani hiirulainen, joten ei se siitäkään voi johtua. Ainoa mitä keksin syyksi on se, että ehkä mies ei sitten pohjimmiltaan kunnioita ketään naista? Ainakaan hänelle läheistä? Ap

Vierailija
64/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tilanne kotona on nyt se, että vaadin miestä tilille tapahtuneesta. Tietää kyllä tehneensä väärin. Mutta marttyroi ja suree nyt sitä kuinka paska ja epäonnistunut ihminen on. Eli ilmeisesti otti sanani kovana kritiikkinä itseään kohtaan. No niin oli kyllä tarkoituskin. Mutta en ryhdy lepyttelemään, kärsiköön paska. Ap.

Vierailija
65/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin pinna palaa niin että se on pakko purkaa fyysisesti. Silti en lyö tai potki, vaan puran sen vaikka halkojen hakkaamiseen, juoksuun tai muuhun toisia vahingoittamattomaan puuhan. Kun tämä aggressio on purettu, sitten voi keskustella asian halki. Jos tilanteesta ei pääse pois, sanoitan sen aggression. Kerron ihan suoraan että nyt suututtaa niin, että tekisi mieli lyödä. Pelkästään asian sanominen saa aggression pois. Ja olen nainen.

Vierailija
66/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa käsitellään paljon parisuhdeväkivaltaa (ja miksi niin vaikea päästä pois, suurin osa ketjuun kirjoittaneista ovat jo päässeet pois):

http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…

Vierailija
67/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jo laittanut eron vireille? Tuo marttyrius viittaa persoonallisuushäiriöön.

Vierailija
68/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sussakin ollu jotain vikaa. Nalkutus sisältää aina piiloaggressiota ja voi sattua yhtä lailla miehen sieluun.

Vierailija
69/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sussakin ollu jotain vikaa. Nalkutus sisältää aina piiloaggressiota ja voi sattua yhtä lailla miehen sieluun.

Joo niin onkin mussa vikaa ja uskon että nalkutus sattuu. Mutta oikeuttaako se sun mielestä lyömään tai tönäisemään? Koen että syyllistät minua siitä että minua lyötiin.

Vierailija
71/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin onkin mussa vikaa ja uskon että nalkutus sattuu. Mutta oikeuttaako se sun mielestä lyömään tai tönäisemään? Koen että syyllistät minua siitä että minua lyötiin.

Ja jos nalkuttaa siksi etyä on jo mobta kertaa pyytänyt toista edes jotenkin auttamaan yhteisen keittiön siivoamisessa ja toinen ei ter mitään eikä vastas mitään vaan istuu vaan sohvalla ja roikkuu netissä. Niin eikö ole aika ymmärrettävää että sortuu nalkuttamiseen. Ap.

Vierailija
72/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos nalkuttaa siksi etyä on jo mobta kertaa pyytänyt toista edes jotenkin auttamaan yhteisen keittiön siivoamisessa ja toinen ei ter mitään eikä vastas mitään vaan istuu vaan sohvalla ja roikkuu netissä. Niin eikö ole aika ymmärrettävää että sortuu nalkuttamiseen. Ap.

Jos vastaisi edes että en jaksa tänään mut tern huomenna sunkin hommat niin ok hyvä. Mutta mykkyys aiheuttaa nalkuttamista.

Vierailija
73/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tilanne kotona on nyt se, että vaadin miestä tilille tapahtuneesta. Tietää kyllä tehneensä väärin. Mutta marttyroi ja suree nyt sitä kuinka paska ja epäonnistunut ihminen on. Eli ilmeisesti otti sanani kovana kritiikkinä itseään kohtaan. No niin oli kyllä tarkoituskin. Mutta en ryhdy lepyttelemään, kärsiköön paska. Ap.

Marttyyrius ja säälin kalastelu on passiisis-aggressiivista. Älä mene siihen lankaan. Jos et anna periksi ja jatkat kyseiyitä, että mitä mies ajatteli silloin jne, niin hän saattaakin muuttaa reaktiotapaa ja olla avoimen aggressiivinen uudestaan. Mun mies saattaa käydä läpi monta erilaista ja jopa ihan ristiriitaista suhtautumistapaa vastaavassa tilanteessa etsiessään sitä, mikä tehoaa parhaiten.

Vierailija
74/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun teen parhaani että en enää ikinä nalkuta koska tiedän että se sattuu sieluun enkä halua satuttaa ketään. Niin mies on saanut haluamansa? Kannatti lyödä? Johan vaimo oppi? Ap.

Vierailija
75/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius ja säälin kalastelu on passiisis-aggressiivista. Älä mene siihen lankaan. Jos et anna periksi ja jatkat kyseiyitä, että mitä mies ajatteli silloin jne, niin hän saattaakin muuttaa reaktiotapaa ja olla avoimen aggressiivinen uudestaan. Mun mies saattaa käydä läpi monta erilaista ja jopa ihan ristiriitaista suhtautumistapaa vastaavassa tilanteessa etsiessään sitä, mikä tehoaa parhaiten.

Kuulostaa tutulta muihin asioihin liittyen. Mies raivostuu jos "jankkaan" eli kysyn liian hyviä kysymyksiä joihin ei osaa vastata. Ei kovin iloinen ap.

Vierailija
76/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kestäisi, että joku käskyttäisi minua omassa kodissani. Minä siivoan omaan tahtiini, välillä enemmän, välillä vähemmän. Asukaa omissa talouksissanne, jos haluatte pysyä yhdessä, etkä pysty olemaan nalkuttamatta.

Vierailija
77/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuuden ja kodin hyvänä,.vaikka ei rikkautta.Äiti teki iloisena naisten työt ja isä miesten hommia,sekä hoiti hyvin raha-asiat.Tosin ei ollut astiapesukoneita  tappelun aiheiksi.Tuntuu turhalta saada riitaa moisesta tyhjentämisestä.Lyömistä en puolustele, vaan kummallakin osaa tapahtumaan.

Vierailija
78/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha akka kirjoitti:

Muistan lapsuuden ja kodin hyvänä,.vaikka ei rikkautta.Äiti teki iloisena naisten työt ja isä miesten hommia,sekä hoiti hyvin raha-asiat.Tosin ei ollut astiapesukoneita  tappelun aiheiksi.Tuntuu turhalta saada riitaa moisesta tyhjentämisestä.Lyömistä en puolustele, vaan kummallakin osaa tapahtumaan.

Ei todellakaan ole molemmat osapuolet syyllisiä vaan väkivallan tekijä! Ihan käsittämätöntä, että aina löytyy näitä uhrien puolustajia. Älä kuuntele tällaisia kommentteja ap.

Vierailija
79/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha akka kirjoitti:

Ei todellakaan ole molemmat osapuolet syyllisiä vaan väkivallan tekijä! Ihan käsittämätöntä, että aina löytyy näitä uhrien puolustajia. Älä kuuntele tällaisia kommentteja ap.

Anteeksi... aina löytyy näitä uhrien Syyllistäjiä.

Vierailija
80/298 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ei ole koskaan urhin syytä. Tässä on muitakin hyviä pointteja teemaan liittyen.

http://m.iltalehti.fi/pinnalla/2016042021446010_iq.shtml

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi