Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi. En tiedä mitä tehdä :(

Vierailija
19.06.2016 |

En voi uskoa tätä mutta pakko kai on :( . Riideltiin ihan arkisesta asiasta, mies hermostui vähän pahemmin ja löi minua. Ei sattunut pahasti mutta kuitenkin. Pahin on se että niin ylipäätään tapahtui. On eka kerta ikinä. Olen tosi järkyttynyt ja mietin mitä tehdä. Pitääkö jättää se heti. Ollaan oltu puoli vuotta naimisissa eikä tekisi mieli lopettaa tätä parisuhdetta. Mutta joudunko pelkäämään aina että lyö uudestaan?

Kommentit (298)

Vierailija
21/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että täällä suositellaan terapiaa, ihan kuin mies ei ymmärtäisi tekoaan tai jotain. Tuo näyttää aika selvästi siltä, että mies on laskelmoinut milloin nainen on niin lujasti koukussa että hän voi alkaa käyttää fyysistä väkivaltaa ilman että nainen lähtee. Oli varmasti ikävä yllätys että aloittaja pitikin rajusti puolensa, pisteet siitä. Lisää pisteitä tulisi rikosilmoituksen tekemisestä.

Joo oli varmaan yllätys että karjaisin takaisin enkä ruvennu itkemään. Juteltiin tossa vähän ja tuntuu että mies kokee olevansa jotenin niskan päällä kun asutaan sen omistamassa asunnossa, näin kuulen rivien välistä. Katuu tietysti lyömistään. Mutta riittääkö se? Olen aika järkyttyny ja surullinen.

Vierailija
22/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille ettei naistenhakkaajat ansaitse naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katuminen mitään auta eikä muuta.Sama kun ihminen syö liikaa ja katuu.Useimmiten ennen pitkää se syö kuitenkin taas liikaa.Monesti noilla käsiksi käyvillä ihmisillä on traumoja ja siinä teidän tilanteessa jokin muistutti miestäsi traumasta.Mies ei ehkä suuttunut pelkästään sulle vaan myös käsittelemättömille asioille.Siks se terapia on ainoa toivo siitä väkivallattomasta tulevaisuudesta.

Vierailija
24/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeen tiedä mitä se terapia auttaisi. pahoin pelkään myös että mies ei ole halukas lähtemään terapiaan. Ap.

Vierailija
25/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei katuminen mitään auta eikä muuta.Sama kun ihminen syö liikaa ja katuu.Useimmiten ennen pitkää se syö kuitenkin taas liikaa.Monesti noilla käsiksi käyvillä ihmisillä on traumoja ja siinä teidän tilanteessa jokin muistutti miestäsi traumasta.Mies ei ehkä suuttunut pelkästään sulle vaan myös käsittelemättömille asioille.Siks se terapia on ainoa toivo siitä väkivallattomasta tulevaisuudesta.

Joo voi olla hyvin noin niin kuin sanot, että mies suuttui siinä tilanteessa liikaa siksi että tilanne muistutti sitä jostain muusta asiasta. Haluutko avata vähän lisää mitä tarkoitat että on traumoja? Ap.

Vierailija
26/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että täällä suositellaan terapiaa, ihan kuin mies ei ymmärtäisi tekoaan tai jotain. Tuo näyttää aika selvästi siltä, että mies on laskelmoinut milloin nainen on niin lujasti koukussa että hän voi alkaa käyttää fyysistä väkivaltaa ilman että nainen lähtee. Oli varmasti ikävä yllätys että aloittaja pitikin rajusti puolensa, pisteet siitä. Lisää pisteitä tulisi rikosilmoituksen tekemisestä.

Joo oli varmaan yllätys että karjaisin takaisin enkä ruvennu itkemään. Juteltiin tossa vähän ja tuntuu että mies kokee olevansa jotenin niskan päällä kun asutaan sen omistamassa asunnossa, näin kuulen rivien välistä. Katuu tietysti lyömistään. Mutta riittääkö se? Olen aika järkyttyny ja surullinen.

Katumuksen ilmaisu ei vaikuta minusta riittävältä, jos mies kuitenkin samaan aikaan antaa ymmärtää ajattelevansa, että on auktoriteettiasemassa sinuun nähden. Hänen suhteensa ja suhtautumisensa sinuun kuulostaa tässä tapauksessa vääristyneeltä. Kuulostiko sinusta, että mies olisi yrittänyt tällä tavoin ("mun koti, mun säännöt") jotenkin "oikeuttaa" tai selitellä tekoaan? 

Vierailija
27/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katumuksen ilmaisu ei vaikuta minusta riittävältä, jos mies kuitenkin samaan aikaan antaa ymmärtää ajattelevansa, että on auktoriteettiasemassa sinuun nähden. Hänen suhteensa ja suhtautumisensa sinuun kuulostaa tässä tapauksessa vääristyneeltä. Kuulostiko sinusta, että mies olisi yrittänyt tällä tavoin ("mun koti, mun säännöt") jotenkin "oikeuttaa" tai selitellä tekoaan? 

Ei selitellä vaan ehkä vähätellä. Ap.

Vierailija
28/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa koska en tunne miestäsi.Mutta jos mies ei lähde terapiaan niin lähde, eroa.Itse tein sen virheen aikoinaan et yritin vähätellä ensimmäistä lyöntiä.Pikkuhiljaa väkivalta paheni ja hyvä ettei henki lopulta lähtenyt.Älä anna anteeksi.Kun eka lyönti on tapahtunut jonkinlainen raja on jo ylitetty.

Vierailija
29/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö takas ja jätä se. Oikeesti, miksi tämmösiä kysytään täällä?

Vierailija
30/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton sanoa koska en tunne miestäsi.Mutta jos mies ei lähde terapiaan niin lähde, eroa.Itse tein sen virheen aikoinaan et yritin vähätellä ensimmäistä lyöntiä.Pikkuhiljaa väkivalta paheni ja hyvä ettei henki lopulta lähtenyt.Älä anna anteeksi.Kun eka lyönti on tapahtunut jonkinlainen raja on jo ylitetty.

Siksi sanoinkin että enemmän sattui sieluun kun se jokin raja ylitettiin. Itse lyönti ei ollut kova eikä paljoa sattunut. Mutta sillä ei minusta ole merkitystä ettei se fyysisesti niin sattunut.ap.

Vierailija
31/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättämistä harkitsen. Lyödä en halua itse. Kysyn täällä siksi että toivon kuilevani muiden kokemuksia siitä ettei välttämättä löisi uudelleen. En haluaisi rikkoa avioliittoa ja rakastan miestäni :( . Ap.

Vierailija
32/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla töistä stressiä ja väsyneenä ja nälkäisenä tuli riitaa kotitöistä. Pyysin kai liian monta kertaa täyttämään tiskikoneen ja hermostui, minä hermostuin takaisin ja korotin ääntäni ja sitten kävi käsiksi, ihan yllättäen :( . Ei lyönyt kovaa, enemmän minua sattui sieluun :( . Taisi säikähtää itsekin kun häipyi kotoa vaisuna sen jälkeen. Tota juuri mietin että onko niin että jos lyö kerran niin lyö toisenkin. Ap.

Onko väkivalta taustaa muuten? Ei välttämättä itsellä, mutta onko esim lapsuudenkodissa nähnyt/kokenut välivaltaa? Tämä kertoo aika paljon riskistä tilanteen uusiutumiseen. Jos mies on lapsuudessaan kokenut väkivaltaa, hänellä olisi varmasti paljon selvitettäviä asioita päänsä kanssa... Eli silloin ehdoton terapia tai ero.

Vierailija
33/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihan järjestötoimijoita ja keskusteluapua lähisuhdeväkivaltaan. Ei siis terapiaa vaan keskusteluapua. Googlaa vaikka nettiturvakoti, sieltä löydät ensi- ja turvakotien liiton toimijoita, joilla on matalan kynnyksen apuja tarjolla, vaikka nimettömänäkin.

Onko mies aiemmin osoittanut jotain henkisen väkivallan elkeitä? Kontrollointia, eristämistä, haukkumista, taloudellista rajoittamista, mustasukkaiauutta?

Vierailija
34/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä puhuisin vielä. Ja jääminen riippuisi vastauksesta. Jos siis ei lyönyt kovaa.

Esim olisiko valmis terapiaan? Kuinka pahoillaan on? Oliko itsekin yllättynyt?

Mut kyllä se toistamisen riski on iso. Ja yleensä vaan pahenee.

En tiedä kuinka pahoillaan on. En ruvennut itkemään vaan karjaisin takaisin että minua et jumalauta lyö. On ilmeisesti lähinnä ahdistunut kun raivostuin ja vittuunnuin. Ap.

Sinun reaktiosi oli aivan oikea, eli toivoa paremmasta on. Ei mies ala pitämään nyrkkeilysäkkinä sellaista naista, joka ei alistu vaan ärähtää. Mutta älä silti ryhdy tappelukaveriksi.

Jos mies syyttää sinua lyömisestä, se oli sitten tämän romanssin loppu. Siinä tapauksessa voi vielä jatkaa, jos mies itse ymmärtään tehneensä väärin ja myöntää sen, eli te molemmat voitte yhdessä pohtia jatkoa. 

En kuitenkaan malta jättää kysymättä, mikä pakko sinun oli pyytää tiskikoneen täyttämistä niin monta kertaa, eli miksi mies ei sitä tehnyt, etkä sinäkään?

Vierailija
35/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi, että mies soittaa  hakee apua esim. Lyömätön linja -palveluista tms.

Vierailija
36/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistisia taipumuksia? Jos tolleen ajattelee, haluaa hallita? Onko henkistä väkivaltaa? Googlaa henkisen väkivallan muodot. Onko suhteessa varmasti muuten kaikki hyvin? Onko miehen käytössä toista ihmistä täysin kunnioittavaa muuten, oikeasti? Tätä yhtä lyöntiä lukuunottamatta?

Vierailija
37/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättämistä harkitsen. Lyödä en halua itse. Kysyn täällä siksi että toivon kuilevani muiden kokemuksia siitä ettei välttämättä löisi uudelleen. En haluaisi rikkoa avioliittoa ja rakastan miestäni :( . Ap.

Jos vähänkin netistä näitä juttuja lueskelet, niin ANIHARVASSA on ne miehet, joille se olisi jäänyt ainoaksi kerraksi.

Vierailija
38/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä järjellä SINÄ olet se, joka rikkoo avioliiton, jos MIES on se, joka lyö - ah tätä naisen logiikkaa!

Mietipä nyt ihan tosissasi, mitä käsite "rakkaus"  käytännössä tarkoittaa. Mitä se tarkoittaa sinulle, ja mitä tarkoittaa miehellesi?

Vierailija
39/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sosliaalipuolella töissä, ja kuulemma näissä "lyömättömien miesten" ryhmissäkin ne vain kehuskelee väkivallanteoillaan toisilleen.

Vierailija
40/298 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tulet pelkäämään jokaisessa riitatilanteessa. Ehkä alat jopa vältellä sanaharkkoja ettei mitään kävisi.

Kannattaako? Luottamus tuossa on väistämättä pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme