Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että töissäkäyvä kerää pulloja ja tölkkejä?

Vierailija
11.06.2026 |

Itselläni vakituinen työ + 10v kokemuslisä. Asuntolainaa vähän yli vuosi jäljellä. Saan kivat lisätulot siitä, että keräilen pulloja, ei tarvitse köyhäillä. Vai pitäisikö, kun suomessa on kuitenkin paljon niitå, joille rahat tulisivat tarpeeseen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä mitenkään korvamerkitty ole eli keräile vaan ja luonto kiittää. 

Vierailija
2/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan kysele, onko keräilijä töissäkäyvä tai työtön. Moni työssäkäyvä kerää muutakin, esim. ilmaisia marjoja ja sieniä metsästä.

Vaikka pulloista kyllä saa niin vähän rahaa, etten ymmärrä, mitä hyötyä hyvätuloinen sellaisesta sitten on saavinaan. Sen takia itse jätän pullot huonompisosaisille, joille pullokeräyksellä on oikeasti merkitystä toimeentulemisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn mutta ei tuossa ole mitään järkeä. Laskin joskus, että mun pitäisi löytää 200 tölkkiä tunnissa, jotta homma kannattaisi.

Vierailija
4/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhunut hyvätuloisuudesta, vaan että on kokemuslisä. -AP

Vierailija
5/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn mutta ei tuossa ole mitään järkeä. Laskin joskus, että mun pitäisi löytää 200 tölkkiä tunnissa, jotta homma kannattaisi.

Et voi tietää, onko siinä järkeä vai ei, koska et tiedä mitkä ovat tuloni ja mitkä menoni. Jos esim. menoni olisivat pelkällä työnteolla 200 euroa enemmän kuin tuloni, niin tottakai se pullojenkeräys on kannattavaa, sillä saan sillä helposti 200 euroa lisää kuukaudessa.

Vierailija
6/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan joku kerää.

Vierailija
7/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on "kivat lisätulot"? Tulos-sanasta saa sen kuvan, että kysymys on jo kunnon potista.

Ja ihmettelen, mistä niitä oikein käyt hakemassa. Ei meidän kaupungissa ainakaan loju pulloja missään.

Vierailija
8/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydätkö ne palautusrahat kassalla itsellesi vai käytätkö ne ostosten yhteydessä? Minkä summan edestä yleensä saat yhdellä palautuskerralla?

Vierailija
9/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on "kivat lisätulot"? Tulos-sanasta saa sen kuvan, että kysymys on jo kunnon potista.

Ja ihmettelen, mistä niitä oikein käyt hakemassa. Ei meidän kaupungissa ainakaan loju pulloja missään.

Tulos-sanaa en käyttänyt missään, nuija.

Ihmiset heittävät suurimman osan roskiksiin. Piknik- tai terassialueella yhdestä roskiksesta voi löytyä jopa parin euron edestä pulloja. Moni myös heittää katukivetykselle.

Uskon ettei niitä siellä jämsässä loju missään, eikä varmasti pääkaupunkiseudullakaan kauan, koska joku käy keräämässä ne tunnin sisään.

Vierailija
10/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää, onko siinä järkeä vai ei, koska et tiedä mitkä ovat tuloni ja mitkä menoni. Jos esim. menoni olisivat pelkällä työnteolla 200 euroa enemmän kuin tuloni, niin tottakai se pullojenkeräys on kannattavaa, sillä saan sillä helposti 200 euroa lisää kuukaudessa.

Ei se ole menoista kiinni. Laske kuinka paljon saisit nettona, jos tekisit yhden tunnin enemmän töitä.

Vierailija
11/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan kysele, onko keräilijä töissäkäyvä tai työtön. Moni työssäkäyvä kerää muutakin, esim. ilmaisia marjoja ja sieniä metsästä.

Vaikka pulloista kyllä saa niin vähän rahaa, etten ymmärrä, mitä hyötyä hyvätuloinen sellaisesta sitten on saavinaan. Sen takia itse jätän pullot huonompisosaisille, joille pullokeräyksellä on oikeasti merkitystä toimeentulemisen kannalta.

Minun mielestäni ei ole mitään järkeä "jättää pulloja huonompiosaisille", koska todennäköisimmin joku ohikulkeva jonne lyttää sen tölkin ja viskoo luontoon kuin vaivautuu sitä kauppaan kiikuttamaan 20 sentin takia.

En minäkään kyllä pulloja - tai siis tölkkejä enemmänkin nykyään - keräile, vaikka olenkin vähävarainen, koska niitä tulee vastaan ehkä yksi tai kaksi parissa viikossa. Suurkuluttajat palauttavat itse tölkkinsä, kun tarvitsevat joka pennin uuteen kaljaan tai energiajuomaan. Mutta poimin kyllä sen yksittäisen tölkin pois tienreunasta, vaikka siinä ei olisi panttiakaan.

Vierailija
12/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole menoista kiinni. Laske kuinka paljon saisit nettona, jos tekisit yhden tunnin enemmän töitä.

Mitä väliä sillä on paljonko saisin tekemällä yhden tunnin enemmän töitä, kun ei ole 'yhtä tuntia enempää töitä'? Teen kaikki työtunnit mitä on tarjolla. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä?

Vierailija
13/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä koska jos ne menee pellolle ja lehmä syö tölkin se kuolee. Kaikkien tulee ekrätä tälkit ja pullot pois luonnosta!

Vierailija
14/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä harrastus kun saa liikuntoa ja paikat pysyy siistinä. Tuskinpa tosta kovin isoa rahallista hyötyä tulee, jonkun 20e kerääminen hullu urakka. Itse joskus omia pulloja vieny kassikaupalla ja en muista et olisin yli kymppiä saanu ikinä

Vierailija
15/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa tästä sitten työnantajalle, että tarvitsen semmonen pari sataa kuussa lisää, työnantajathan ihan poikkeuksetta luovat lisätöitä / antavat lisätyötunteja ihan vaan sen takia koska MINÄ tarvitsen, vai mitä taukki?

Vierailija
16/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä harrastus kun saa liikuntoa ja paikat pysyy siistinä. Tuskinpa tosta kovin isoa rahallista hyötyä tulee, jonkun 20e kerääminen hullu urakka. Itse joskus omia pulloja vieny kassikaupalla ja en muista et olisin yli kymppiä saanu ikinä

Ajan työkseni roskia ja 20€ kerääminen onnistuu parhaillaan 10 min vaivalla työpäivän aikana. Hyvä lisä palkkaan. Ostan yleensä ruokaa pullo/tölkki rahoilla.

Vierailija
17/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikös nyt huutelija vaikeaksi, heti kun joku vähänkin haastoi?

Vierailija
18/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetttavasti lahjoitat kuitenkin hyväntekeväisyyteen toisin kuin köyhät pummit? Minun puolestani saat keräillä. Varo vain ettet saa vähemmistöjen morasta. 

Vierailija
19/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laittaa avaus palstalle, jos täytyy nimitellä jokaista eri mieltä olevaa tai kyseenalaistavaa ja epäillä muiden älynlahjoja? Vai onko tarkoitus juurikin päästä haukkumaan muita keskustelijoita? Muuten olen sitä mieltä, että tölkit ja pullot on hyvä kenen vain kerätä pois roskaamasta ympäristöä ja luontoa.

Vierailija
20/48 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan niistä saadut tulot ilmoittaa verottajalle niin se on ihan ok, lain mukaanhan ne pitää ilmoittaa, joten jos et ilmoita nin se on lievä verorikos josta voidaan tuomita sakkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan