Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin vauva laitetaan synnärillä siksi aikaa kun menen suihkuun?

Vierailija
01.07.2008 |

olen aina ottanut mukaani suihkuun ja syömään. Jos suihku on huoneessa, niin osa jättää sänkynsä viereen ja osa ottaa suihkutilaan mukaan. Helppoa kun on pyörät sängyssä, eikä kukaan ole ihmetellyt ainakaan ääneen. En halua päästää niin pientä silmistäni ellei pakko.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vauvan omaan vuoteeseensa. Joskus lapsi lapsi nukkui koko ajan ja joskus alkoi itkemään kesken suihkun. Pesin itseni loppuun saakka, eikä tytär näytä kovin traumatisoituneelta vaikka itikikin vähän aikaa.

Kotona kävin suihkussa lapsen ollessa mukana pesuhuoneen lattialla turvakaukalossa.

Vessassa kävin yksin. Se on paikka, jossa haluan olla rauhassa. Aina.

Vierailija
22/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vastasyntyneet muutenkin nuku lähes koko ajan? Ainakin meillä oli niin, joten ei ollut mitään ongelmaa käydä suihkussa sairaalassa eikä sitten kotonakaan.

Sairaalassa mulla oli yhden hengen huone, joten vieruskaveriakaan en voinut pyytää vauvaa vahtimaan. Mutta turhaa se olis ollut, koska vauva tosiaan nukkui vaan. Kävin aina aamuisin suihkussa eikä siellä menny kuin 5 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei saanut vauvaa jättää, heti valittivat. Tai sitten voit käydä suihkussa kun mies/joku vieras vahtii vauvaa.

Vierailija
24/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutilat olivat NKL:lla tilavat. Vettä ei tietenkään roiskunut vauvan päälle. Suihkutila ei edes höyrystynyt, kun oli sairaalan tehokas ilmanvaihto.

Vierailija
25/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein myös siksi aikaa kun kävin syömässä.

Vierailija
26/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmen hengen huoneessa, joten kai sitä olisi voinnut huonetovereilta apua pyytää, mutta kun heillä tuntui olevan kädet täynnä omiensa kanssa (molemmilla itkuiset vauvat ja imetys vaikeaa).

No, Jorvissa nyt suhtauduttiin minun siellä ollessa (90 luvun lopulla) muutenkin penseästi kaikkeen muuhun, paitsi lisämaidon antamiseen, sitä tuputettiin joka käänteessä, myös minulle vaikka oma maito riitti.

Kerta siellä riitti ja seuraavat kaksi synnytin kätilöopistolla, jossa taas pidettiin ihan suotavana ja normaalina, että vauvat oli suihkun ajan kansliassa. Eikä siellä lisämaitoa tuputettu saati annettu äidin selän takana.

Kyllä minä kolmannenkin kärräsin kansilaan ja suhkuttelin vähintään sen 20 minuttia "pitkän kaavan mukaan" eli pesin hiukset, laitoin hoitoainetta, kuivasin ja rasvailin rauhassa, meikkasinkin hieman. Luksustahan se oli synnytyksen jälkeen ja etenkin kun tiesi, että kotona odottaa arki kolmen kanssa, eikä välittämättä samalla tavalla ehdi itseään laittaa ;)

Vierailija
27/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva siirrettiin toiseen sairaalaan 6 tunnin iässä. Olisin itse lähtenyt kotiin saman tien, mutta anelivat jäämään edes yhdeksi yöksi. Suihkussa sai siis käydä ihan rauhassa.

Kahden seuraavan kanssa on ollut yhden hengen huone ja siinä suihku. Vauva on nukkunut kopassaan, minä käynyt rauhassa suihkussa (ovi auki), meikannut, föönannut hiukset jne... ei mitään ongelmia.

Vierailija
28/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
29/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin syöttänyt vauvan ja vaihtanut vaipan, ja vauvallani oli tapana nukkua neljän tunnin pätkiä. Suihkussa sai siis käydä ihan rauhassa ilman mitään hätää.

Seuraavan kohdalla ajattelin tehdä samalla tavalla, vaikkei olisikaan noin nukkuvaa sorttia. Ei se muutamassa minuutissa ehdi itseään rikki huutaa, ja jos oikein lujasti huutaa niin kuulenhan minä sen suihkuun ja voin tulla pikaisemmin pois.

Vierailija
30/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkinhan se vauva on jätettävä kotonakin suihkun ajaksi.

Vierailija
31/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdatte suihkun vai otatte sen ipanan mukaan suihkuun vai jätätte nukkumaan, ei se huutoon kuole, vaikka joku siellä suihkussa olisi jopa sen 20 min.

Vierailija
32/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koti ole hiukan eri asia kuin julkinen laitos? Kaikenlaisia sekopäitä sitä Suomessakin liikkuu. Itse en jättäisi vauvaani vahtimatta julkiselle paikalle mutta minä olenkin se joka ei asuisi järven rannalla tai hommaisi kotipihaan mitään muutakaan lätäkköä johon voi hukkua...

Vierailija
33/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeksikään en jättänyt vauvaa yksin. Onneksi siinä kärryssä on ne pyörät alla niin on helppo roudata vauvaa mukana. :)

Vierailija
34/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon esikoinen oli tosi allerginen (myös maitoallergia), ja kakkosen syntyessä sisko nimenomaan sanoi ettei halua vauvalle annettavan korviketta. No eikös sille sitä ollut tuputettu, allergiaoireethan sille raukalle tuli. Uskomatonta toimintaa!

Vierailija
35/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vastasynytynyt siitä sängystä mihinkään karkaa... Kotona en olisi ikinä päässyt suihkuun jos olisi aina pitänyt olla vahtija. Tosin mun suihkaus kestää noin 5min maksimissaan... ovi auki niin kuulee jos vauva itkee...

Vierailija
36/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koti ole hiukan eri asia kuin julkinen laitos? Kaikenlaisia sekopäitä sitä Suomessakin liikkuu. Itse en jättäisi vauvaani vahtimatta julkiselle paikalle mutta minä olenkin se joka ei asuisi järven rannalla tai hommaisi kotipihaan mitään muutakaan lätäkköä johon voi hukkua...

Siis pelkääkö joku että vauva viedään sieltä huoneesta kopastaan sen suihkun aikana? Saahan sitä pelätä, mutta ei mulla itellä tullut mieleenkään tommonen. :) Ja uskallan nyt kotonakin nukuttaa vauvaa parvekkeella ilman että pelkään jonkun tulevan kidnappaamaan hänet.

Vierailija
37/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen aikaa.

Vierailija
38/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelivät suureen ääneen, kannattaako hankkia vauva, jos siitä on heti päästävä eroon.

Vierailija
39/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain kestä sitä että se huutaisi avuttomana toisessa huoneessa enkä olisi lohduttamassa.

Sairaala sitten on vielä paikka erikseen kun siellä voi _tosin ei kovin todennäköistä Suomessa_ oikeasti hiippailla joku pahoissa aikeissa. Näitähän ihan oikeasti tapahtuu tuolla "suuressa maailmassa".

Vierailija
40/54 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala jo tulla hoitamaan vauvaasi, äläkä ajattele itseäsi. Voi olla sen 5 min ilman näitä huutojakin rauhassa suihkussa.