Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani haluavat periä vuokraa asumisestani (olen 18v)

Vierailija
16.06.2016 |

Vanhempani siis haluavat periä vuokraa muutaman satasen kuussa siitä että asun VIELÄKIN kotona. Kukaan muu kaverini ei maksa vuokraa ja pitävät vaatimusta kohtuuttomana. Olen jäämässä välivuodelle nyt lukion loputtua mutta töitä en ole vielä saanut, joten olen työtön eikä minulla ole rahaa. Jos en maksa, heittävät pihalle.

Olemme hyvin toimeentuleva perhe ja asumme maalla hieman pk-seudun ulkopuolella.

Onko kohtuullista?

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat vanhemmat. Muuta omillesi.

Vierailija
202/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luuseri ja parasta joutua maksamaan siitä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani jätti amiksen kesken, jäi kotiin roikkumaan pilveä polttamaan ja " musisoimaan". Oli hereillä öisin ja nukkui päivisin. Kömpi punkastaan ylös kun kuuli että tulin töistä kotiin. Eka kysymys oli: Mitä mättöö toit? Mulla paloi pinna. Sälli oli 18v. ja mä 3 lapsen yksinhuoltaja. Mitään tukia en siitä en enää saanut. Sanoin että jos et opiskele niin menet töihin ja maksat kotiin 200€/kk. Se ei hänelle sopinut niin heitin pihalle. Tästä on 15v. enkä kadu yhtään.

Jos 18-vuotiaasta on kuoriutunut pitkin päivää pilveä poltteleva koulunsa keskeyttänyt näkäalaton nuori, niin siinä on kyllä monta asiaa mennyt vikaan kotona. Ei ole mikään yhtäkkinen muutos kyseessä, vaan on ilmeisesti jätetty oman onnensa varaan. Yrititkö edes vaikuttaa pojan elämään, jotta tuollainen kehitys saataisiin katkeamaan? Hankitko hänelle mitään apua? Vai päätikö vain, että odotat siihen, että hän täyttää 18, niin ei ole sinun ristisi? Pudotkoon vain yhteiskunnan ulkopuolelle. Ei sinua kiinnosta. Hänhän on vain sinun lapsesi sen 18 vuotta ja sitten hänellä ei ole enää mitään väliä. Luuseri sälli kun on.

Onneksi olkoon, ettei kaduta.

Kyllä siinä ei huonoista kotioloista syy löydy, jos lapsi päättää lyöttäytyä huonoon seuraan.

Mitä sä keksit omiasi? Ei tuossa mitään puhuttu, että liikkui huonossa seurassa, vaan vietti aikansa kotona pilveä poltellen ja musisoiden. Ilmeisesti siis aika erakoitunut ja yksinäinen pikemminkin.

Ja lapsi ei vaan päätä lyöttäytyä huonoon seuraan. Monesti siihen huonoon seuraan ajautuvat ne lapset, jotka jäävät vaille huomiota ja joilla on poissaolevat vanhemmat. Se "huono seura" koostuu joukosta lapsia, joiden vanhemmat eivät välitä tai jaksa huolehtia.

Tuokin kirjoittaja yh ja neljä lasta. Tämä tapaus tuskin oli jaksamisesta kiinni, vaan nimenomaan siitä, ettei välittänyt. Halveksuva asenne omaa lasta kohtaan huokui kirjoituksesta. Sieti vain siihen asti, kun sai nostettua tästä tukia. Sen jälkeen heitti "sällin" pihalle. Mitään puhettakaan siitä, että olisi ollut huolissaan siitä, että poika oli pudottautunut koulusta ja turrutti itseään jatkuvalla pilvenpoltolla. Nuo olisivat aika monelle hälyttävä merkki siitä, että lapsi saattaa olla masentunut. Monet lääkitsevät itseään juurikin pilvenpoltolla.

Vierailija
204/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti maksaa 1000mk/kk kun asuin kotona.

Vierailija
205/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha itkeä aplle töihin menosta kun töitä ei kaikille ole.

18-v voi kyllä tehdä niitä "mäkkärin kassa"-tyyppisiä töitä. Ei pitäisi olla tuossa elämänvaiheessa ilman mitään koulutusta ja työkokemusta liian hieno noihin hommiin.

Vierailija
206/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta reilulta! Itse saan äidiltä vielä avustusta 30% vuokraan koska tietää että Helsingin vuokrat ovat kalliita ja sillä on ylimääräistä! En muutenkaan ymmärrä että miksi vanhempi haluaisi laittaa lapsensa ”kärsimään” jos vahemman oma tilanne sallii auttamisen. En ikinä laittaisi omaa lastani stressaamaan rahasta tai pakottamaan muuttamaan kotoa jos rahat ei siihen riitä? Mikä logiikka hankkia lapsia jos niistä heti 18 vuotis päivänä haluaa eroon? Tsemppiä AP!

Vierailija
207/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen nuori joka asuu vielä vanhempien luona. Maksan noin 300€ joka kuukausi vuokraa , sekä autan kotitöissä, muissa asioissa ja keikoilla vanhempiani. Olen vakituisessa töissä ja tein päätöksen, että säästän ison summa rahaa +100 000€ ennenkuin muutan omaan asuntooni. Säästöt ovat melkein täyttyneet ja mielestäni on täysin oikein pyytää vuokraa jos täysi-ikäisenä etenkin työssäkäyvänä asuu vielä porukoilla. Älkää kulkeko sokeana massan mukana vaan ihan oikeasti kannattaa suunnitella oma tulevaisuus mahdollisimman helpoksi ja säästää sitä rahaa tuona parhaana aikana elämässäsi.

Vierailija
208/208 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät ole velvollisia elättämään täysi-ikäistä lasta.

Mene töihin, juuri sinun ikäisillesi niitä harjoittelupaikkoja tarjotaan.

Oletko vaan laiskana kotona päivät pitkät?