Mitä tekisit: 5000€ rahaa, 3kk vapaata, ei vastuuta
Hypoteettinen tilanne, jossa saisit 5000€ ylimääräistä rahaa, jota ei saisi käyttää lainan lyhentämiseen. Ei töitä, ei eläimiä, ei lapsia tai muita velvollisuuksia. Ei tarvitsisi maksaa asumiskuluja tuona aikana.
Mitä tekisit tuona kolmen kuukauden aikana? Onko joku pitkäaikainen haave, johon ei ole ollut aikaa tai rahaa? Paikka missä käydä, jotain mitä hankkia tai ostaa?
Kommentit (15)
2500 euroa hajautetusti sijoituksiin, 1250 euroa käyttötilille normikäyttöä varten ja 1250 euroa matkaan Huippuvuorille.
Interreilille Eurooppaan, pitkäaikainen haave, oon kyllä jo 53 vee, mutta kai sitä vielä jaksais, yöpymiset hotelleissa ja rauhallinen tahti. Aion kyllä tämän toteuttaa oikeastikin
Töihin menisin, varmaan johonkin sellaiseen hommaan, josta olen haaveillut. Palkkaa pitäisi saada ainakin 3000 e/kk, jotta tulot olisi samat kuin muutenkin.
Ei nyt ihan riitä mielikuvitus siihen, mitä tuolla rahalla tekisi. Mutta gyne ja hammaslääkäri on yo-do -listalla ja myöhässä, ehkä vapaan myötä saisin mentyä.
Vierailija kirjoitti:
Interreilille Eurooppaan, pitkäaikainen haave, oon kyllä jo 53 vee, mutta kai sitä vielä jaksais, yöpymiset hotelleissa ja rauhallinen tahti. Aion kyllä tämän toteuttaa oikeastikin
Ihana haave.
5000 aika pieni raha tehdä mitään. 15000 niin lähtisin thaimaaseen ja pitäisi loman. Saisin sieltä naisen ja henkailisin sen kanssa kuukauden.
Minulla on melkein tuollainen tilanne joka kesä. Tosin kesälomaa on vain se 10 viikkoa, ei ihan kahtatoista. Sinkkuna kun elelen ja asuntokin on jo maksettu, säästöön jää joka kuussa 1000-1500 euroa. Kesällä sitten matkustelen, samoin muilla lomilla.
Ostaisin ruokaa kaappiin ja kotoilisin 3 kuukaudelle jaetuna 5t on alle köyhyysrajan.
Kävisin hammaslääkärissä ja ihotautilääkärillä.
-> Italiaan