Onko pakko kertoa lapselle, kuka hänen isänsä on?
Minulla on TODELLA HYVÄ syy siihen, miksen kertoisi. Itse en ainakaan poikani asemassa tahtoisi tietää.
Olen ollut yh-äiti jo alusta saakka. Poika menee kasille tänä vuonna. Päivittäinen kysely siitä, kuka hänen isänsä on. En oikeasti tahdo kertoa, mutta onko minulla velvollisuus siihen?
Kommentit (70)
Jos lapsen isä on tyyliin oma isäsi tai veljesi, niin saattaisin pitää tiedon itselläni. Muussa tapauksessa lapsella on oikeus tietää. Jos tieto ei riko lasta, niin hänen kuuluu se saada.
Vierailija kirjoitti:
On, kaikki tarvii juuret
Haluaisitko itse tietää, jos isäsi olisi oikeasti kamala ihminen?
Ap
Todellakin on velvollisuus kertoa. Ja vaikka et jostain syystä pystyisi kertomaan isän henkilöllisyyttä, keskustele lapsen kanssa edes kertomattomuuden syistä.
Tietysti jos sut on raiskattu ja tiedät kuka sen teki. Sen takia et halua kertoa lapselle. Mikä olis ihan ymmärrettävää
4 & 5, tieto todellakin rikkoisi lapsen. Sanotaanko nyt että mies on hyvin väkivaltainen ja arvaamaton (eikä ONNEKSI ole minulle sukua, oksettaa ajatuskin).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kaikki tarvii juuret
Haluaisitko itse tietää, jos isäsi olisi oikeasti kamala ihminen?
Ap
Se on kuule ihan sen lapsen päätettävissä, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
4 & 5, tieto todellakin rikkoisi lapsen. Sanotaanko nyt että mies on hyvin väkivaltainen ja arvaamaton (eikä ONNEKSI ole minulle sukua, oksettaa ajatuskin).
Ap
Kertoisin lapsen ollessa täysi-ikäinen. Kertoisin nyt vaan, että ei ole valitettavasti hyvä ihminen.
Mika kirjoitti:
Tietysti jos sut on raiskattu ja tiedät kuka sen teki. Sen takia et halua kertoa lapselle. Mikä olis ihan ymmärrettävää
Ei ole raiskattu, mutta kyseinen mies on yrittänyt tappaa minut useasti. Olen joutunut vaihtamaan nimeni hänen takiaan ja myös asumaan väliaikaisesti ulkomailla poikani ollessa pieni.
Ap
Lapsi aikuisena ottaa asian kuitenkin selville jos haluaa, paras että selität sen itse.
Jos isä on raiskaaja, hyväksikäyttäjä, murhaaja, pedofiili, tms niin ei kannata kertoa. Mielummin puoliksi juureton kuin traumatisoitunut.
Ennemmin tai myöhemmin lapsesi sen kuitenkin selvittää tavalla tai toisella
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se todella hyvä syy?
Olen aika varma, että hän yrittäisi tappaa poikani jos tämä lähtisi etsimään häntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos isä on raiskaaja, hyväksikäyttäjä, murhaaja, pedofiili, tms niin ei kannata kertoa. Mielummin puoliksi juureton kuin traumatisoitunut.
No on ainakin kaksi näistä, joten ilmeisesti ei kannata kertoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin lapsesi sen kuitenkin selvittää tavalla tai toisella
Miten? Kukaan muu paitsi minä ei tiedä isän henkilöllisyyttä.
Ap
Ei ole.