Saako Y-tunnuksen omaava harrastelijaleipuri tukia kelalta?
Millainen elintarvikehuoneisto hyväksytään?
Ajattelin alkaa leipomaan kymmeniä kakkuja harrastuksena. Olen jo täysi-ikäinen, haittaako se tukia?
Kommentit (72)
^Siellä oli tosiaan hyviä käytännön vinkkejä yrittämiseen. Harmi, että poistui.
Vierailija kirjoitti:
^Siellä oli tosiaan hyviä käytännön vinkkejä yrittämiseen. Harmi, että poistui.
Paras oli se markkinointiosuus: kaikki julkisuus on hyvää. Toki pidin siitäkin ajatuksesta, että veronkierto ei onnistu y-tunnuksella.
Ketjut pysyisivät, elleivät Milla itse ja hänen siskonsa tulisi availemaan liian henkilökohtaisia asioitaan.
Tosin Milla taitaa "pakottaa" siskon puolustautumaan. Sen verran paksua settiä tullut.
Kiinnostaisi vain tuo verovilpin teko kakuilla, ei heidän henkilökohtainen muu elämä:/
Tää on ihan ot, eikä auta ap:ta mutta viittaan siis siihen eri ketjuun jossa myös käsiteltiin elintarvikealalla toimimista.
Joo on ollut vähän "too much information" muutamassa viestissä. Toki ymmärrän että tekee mieli puolustautua, mut sit kannattas myös miettiä että millä sen tekee, ettei vaan pahenna. Selityksiä on ihan joka asiaan, mut toistaseks en keksi yhtään havaittua ongelmaa, joka olisi kyetty selittämään väärinymmärrykseksi.
Kissa oli keittiössä kuvissa, toiminta oli kuin olikin liian voitollista y-tunnuksesta päätellen, ja tietenkin liian paljon julkisesti tunnustettua työntekoa vie uskottavuuden tosi kovista kivuista tai sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan ot, eikä auta ap:ta mutta viittaan siis siihen eri ketjuun jossa myös käsiteltiin elintarvikealalla toimimista.
Joo on ollut vähän "too much information" muutamassa viestissä. Toki ymmärrän että tekee mieli puolustautua, mut sit kannattas myös miettiä että millä sen tekee, ettei vaan pahenna. Selityksiä on ihan joka asiaan, mut toistaseks en keksi yhtään havaittua ongelmaa, joka olisi kyetty selittämään väärinymmärrykseksi.
Kissa oli keittiössä kuvissa, toiminta oli kuin olikin liian voitollista y-tunnuksesta päätellen, ja tietenkin liian paljon julkisesti tunnustettua työntekoa vie uskottavuuden tosi kovista kivuista tai sairauksista.
Tältä se minustakin näytti. Ne kaikkein asiattomimmat kommentit olivat M&M: n omat kommentit yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjut pysyisivät, elleivät Milla itse ja hänen siskonsa tulisi availemaan liian henkilökohtaisia asioitaan.
Tosin Milla taitaa "pakottaa" siskon puolustautumaan. Sen verran paksua settiä tullut.
Kiinnostaisi vain tuo verovilpin teko kakuilla, ei heidän henkilökohtainen muu elämä:/
Ketjut on aina kerenneet poistumaan ennenkuin oon kerennyt lukemaan näitä availuita. Harmittaa, oon työtön ja haluisin leipoo kakkuja myyntiin mutta siis silleen et tienaisin veikka 1000/kuussa mutta tuet ei menis kun pitäs päästä Robinin keikalle ja leffaan useammin.
Minä ihmettelin hygieniaa ja sitä, voiko ihminen oikeasti olla niin sairas, jos noin paljon pystyy tekemään? Olen itse kroonisesti sairas ja en pystyisi itse edes murto-osaan tuosta leipomisesta.
katsotaan, kuinka kauan menee ennen kuin tämäkin keskustelu poistuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjut on aina kerenneet poistumaan ennenkuin oon kerennyt lukemaan näitä availuita. Harmittaa, oon työtön ja haluisin leipoo kakkuja myyntiin mutta siis silleen et tienaisin veikka 1000/kuussa mutta tuet ei menis kun pitäs päästä Robinin keikalle ja leffaan useammin.
Aika paljolta kyl kuulostaa jos työttömänä tienaisit 1000 euroa kuussa kakuilla ja sit ei muka vaikuttaisi tuloihin. Vai tarkoitatko, että jos liikevaihto olisi tuon 1000 e ja siitä siis miinustettaisiin käyttämäsi ainekset, sähkökulut tms. Ei sillä, periaatteessa olis kyllä hyvä jos työttömätkin voisi tehdä jotain sivutöitä, pysyis mielenterveys parempana ja tulisi lisätuloja. Kysy työkkäristä, miten voisi järjestää. Mutta luulen kuitenkin, että tonnin edestä et kakkuja saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä te-toimistosta, varmasti auttavat siellä alkuun.
Vierailija kirjoitti:
katsotaan, kuinka kauan menee ennen kuin tämäkin keskustelu poistuu...
Miksi poistuisi? Tää ei koske ketään tiettyä, tää on vaan yleisesti. Paitsi joku kävi jotain alatyylistä huutamassa edellisellä sivulla en tiiä mihin liittyen, mut toivottavasti muuten saa yrittäjyydestä keskustella rauhassa.
Täältä häipyi vikkelään iso ketju, missä joku Milla niminen oli tehnyt kakkubisnestä, siitä voisit ottaa mallia.