Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuutesi herkkuja, jotka nykyään ällöttävät?

Vierailija
14.06.2016 |

Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihahyytelö ja veriletut.

Vierailija
122/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ällötä, mutta ei tee mielikään, voileipäkeksi paksulla voikerroksella ja siinä sokeria päällä.

Hylamaitoon paloiteltu paahtoleipä jo vähän ällöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronivelli. YÖK.

Vierailija
124/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara.

Ja se suussa paukkuva sokeriseos.

Vierailija
125/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä riisimuro-kookosrasva-leivoksia. Todella ällön-makeilta tuntuu suuhun nykyään. Yritin verestää vanhoja muistoja ja tein niitä. Yääk :D Siskon muksuille sitten annoin ja hyvin upposi.

Vierailija
126/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria ja voita sekaisin ja suoraan vaan suuhun :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihuurretut rix-rax-pox-pax riisimurot maidossa runsaasti lisäsokeroituna.

Vastalypsetty, vaahtoava ja lehmänlämmin maito suoraan siivilän reunalta ryystettynä.

Vierailija
128/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty karkki eli sulatettiin voita kattilassa ja siihen sitten hurjasti sokeria, massa levitettiin ohuesti leivinpaperille, päälle kookoshiutaleita ja jääkaappiin jäähtymään. siitä tuli kivikovaa ja sit lohkottiin siitä paloja ja syötiin niitä.

Hyi olkoon nyt kun ajattelee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli omituinen tapa tehdä ranskalaisia mikrossa. Siis mikrossa lämmitettyjä pakasteranskalaisia, höystettynä vielä hemapalla! Nehän olivat ihan velttoja lötköjä ne ranskalaiset. Ei siihen aikaan ollut mikroissa mitään grillivastuksia. Näitä syötiin perjantai-iltana ja lauantai-iltana.

Joskus sain kaverilla ihan uunissa tehtyjä ranskalaisia ja ai että ne oli hyviä. Rapsakoita. Kysyin äidiltä, että miksei tehdä uunissa niitä niin vastaus oli jotain "uunin lämmittäminen maksaa/kestää liian kauan/tms".

Minä teen ranskikset yhä näin. Mättöpäivänä ostan pussin pakasteranskalaisia, heitän lautaselle, mikroon, käristän siellä ja sitten päälle paljon suolaa ja alas menee.

Vierailija
130/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerihuurretut riisimurot (oliko Frost rice?) joihin saatoin vielä lisätä sokeria 😨

70-luvulla kaupoissa myytiin muroja, jotka olivat pienen neliönmallisen tyynnyn muotoisia, sisältä onttoja. Niitä lautaselle, päälle sokeria ja punaista maitoa. Oli niin hyvää, että muistan juoneeni maidon lopun lautaselta. Nykyisin en syö muroja, maitoa tai sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka korvapuusti eli munalla voideltu, rasvainen ja kardemummainen superherkku.

Piparkakkutaikina

Tomaatinviipaleet, joiden päällä sokeria

Kuivakakkutaikina. Äiti antoi aina leipoessaan taikina-astiat lapsille lusikan kera ja saatiin syödä taikinanloput

Vierailija
132/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä riisimuro-kookosrasva-leivoksia. Todella ällön-makeilta tuntuu suuhun nykyään. Yritin verestää vanhoja muistoja ja tein niitä. Yääk :D Siskon muksuille sitten annoin ja hyvin upposi.

Meillä tehtiin näitä kans usein ysärillä. Oli ihan vakiokamaa synttärijuhlilla, yms ja hyvin upposi kaikille lapsille. Ei kai noita kukaan muu oikein voi syödäkään :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittu jo aikaisemmin mutta kaikenlaista ruokaa sokeriin dipattuna( makkarat, kurkut, ruisleipä..), juusto mikroaaltouunissa sulatettuna, vesi-kaurahiutale-sokerimössö..

Omituisin kyllä oli pahvi! Saatoin syödä kokonaisen pahvilootan seinän iltasella lukiessani kirjaa... :D Vessapaperi ja piirustuspaperi meni myös mutta paksu pahvi oli parasta :S

Vierailija
134/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni Elannon liikkeissä myytiin juomaa kotikaljan nimellä. Pullo oli sellainen iso pallomahainen, ruskea väriltään. Meille sitä ostettiin janojuomaksi. Me lapset lisättiin siihen sokeria oikein kunnolla ja syötiin lusikalla. Se vaahtosi mukavasti.

En tiedä, oliko siinä alkoholia, jos oli, niin varmaan oli siman vahvuista.

Hassua muistella tämän nykyajan puolihysteerisen nipotuksen vallitessa, kuinka tuollaiset pikkuasiat eivät silloin pätkääjään ketään kiinnostaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittu jo aikaisemmin mutta kaikenlaista ruokaa sokeriin dipattuna( makkarat, kurkut, ruisleipä..), juusto mikroaaltouunissa sulatettuna, vesi-kaurahiutale-sokerimössö..

Omituisin kyllä oli pahvi! Saatoin syödä kokonaisen pahvilootan seinän iltasella lukiessani kirjaa... :D Vessapaperi ja piirustuspaperi meni myös mutta paksu pahvi oli parasta :S

Hahhah. Todella outoa. Tuollaisesta kai on tullut tää sanonta, kun rahat loppuu, niin syödään tapettia.

Vierailija
136/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta siivua oltermannia lautaselle ja mikroon kunnes ne sulavat. Kerran meinasin tukehtua tuollaiseen palloon kun olin yksin kotona, onneksi sain sen yskittyä pois kurkusta. Ja sitten ranskanleipä, jonka päälle iso kerros mansikkahilloa. Lukiossa pystyin syömään kokonaisen pussillisen paahtoleipää päivässä, en tästä syystä ole koskaan ostanut itselleni leivänpaahdinta; pelkään että jään koukkuun paahtoleipiin taas.

Vierailija
137/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mätitahna

-ranskanleipä

Näitä yhdessä (ja päälle vielä lauantaimakkaraa ja ketsuppia!!!!) tai erikseen. Ei uppoais enää.

-keitettyä makaronia, paksteherneitä ja valkosipulisuolaa. Tätä "herkkua" joka päivä kun opiskelin. Örrkkkyäääk!

Vierailija
138/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaurahiutale-maito-sokerimössö. Ja sitä sokeria oli ja paljon... Tein pienen annoksen aikuisiällä muistelu maistiaiseksi, oli aivan kauheaa :D

-Kuumaan kaakaoon dippasin runsaasti voilla höystettyä sämpylää. Tätäkin testasin huvikseni, voi minkälaista mössönlössöä sitä on lapsena "nauttinut" :D

Vierailija
139/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syltty/alatoopi eli lihahyytelö

Vierailija
140/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullamössö. Vähän kahvia, paljon maitoa ja sokeria. Sitä kait syötettiin ihan pienestä pitäen.

Ai niin, tuota en muistanutkaan. Se oli 50-luvun lasten tavallinen aamupala. Silloin tykkäsin, enää en söisi mistään hinnasta, vaikka kaikista noista aineksista pidän kovasti, siis erillään.

Ja sitten nimittelevät nuorempia pullamössösukupolveksi. Ite ovat. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan