Kuntouttavasta työtoiminnasta kieltäytyminen
Työkkäri yrittää pakottaa minut "kuntouttavaan" työtoimintaan ja kuntouttava lainausmerkissä siksi koska ei se kuntouta vaan on pelkkää orjatyötä joten ei kiitos. Tulee toki karenssi mutta käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä koska saman rahan saan sossusta. Vain idiootti suostuu tekemään töitä 9e kulukorvauksella.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri yrittää pakottaa minut "kuntouttavaan" työtoimintaan ja kuntouttava lainausmerkissä siksi koska ei se kuntouta vaan on pelkkää orjatyötä joten ei kiitos. Tulee toki karenssi mutta käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä koska saman rahan saan sossusta. Vain idiootti suostuu tekemään töitä 9e kulukorvauksella.
Minulle tuo termi kuntouttava työtoiminta viittaa puhtaaseen hyväksikäyttöön. Ihmiset on alistettivia ja kontrolloitavia mitään sanomattomia idiootteja. Kyllä siinä masentuu. Sivistynyt alistamisen muoto. Narsisti aiheuttaa vamman ja saa parantaa. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan älytöntä resurssien väärinkäyttöä ja tuhlaamista, kun (anteeksi kapulakieli!) "palvelu ja asiakas eivät kohtaa". Suomeksi sanottuna siis laitetaan erinäisiin palvelumuotoihin ihmisiä, jotka eivät kyseisestä palvelumuodosta käytännössä hyödy mitään. Toisaalta ymmärrän paineen koko järjestelmässä: kun työttömiä on paljon, eikä kaikille pystytä millään tarjoamaan laadukkainta mahdollista palvelua + kunnilla ja virkailijoilla on paine tehdä tästä yhtälöstä huolimatta tulosta tuloksen perään = työttömiä sysitään sinne sun tänne pois jaloista ja pois tilastoista, pois mielistä. Mistä katkaista tämä oravanpyörä?
kuolema kuittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko todella näin, että ei tarvita pätevää syytä enää kuntouttavaan työtoimintaan? Kuulostaa aivan järkyttävälle, että fiksu opiskellut ihminen sinne joutuisi tässä taloustilanteessa tosta vaan! Itse olen kuullut, ettei työkkäri välttämättä edes puolla kuntouttavaa työtoimintaa jos ei sille löydy painavia perusteita. Hirveetä ihmisarvon alentamistahan tää on, jos näin on.
Kuntouttava työtoiminta on nykyisellään yksi mauton vitsi. Vaikuttaa siltä, että mitään asiallisia kriteerejä ei ole olemassa sille, kenelle laitetaan osoitus kuntouttavaan. Porukassa on niin tuplamaistereita, jotka ovat äärimmäisen kunnianhimoisia ja osaavia kuin täysin rapakunnossa olevia rappioalkoholistejakin. Kuntouttavasta työtoiminnasta on tullut kaatopaikka, jonne sysätään kaikki, joiden hyväksi ei joko osata, haluta tai kyetä tehdä mitään.
Tuplamaisteri kokee olevansa tietenkin osa yhteiskuntaa kun pääsee "reippaaseen" pajatoiminintaan mukaan.
Jostain se työnteko on aloitettava jos on vuosikausia ollut pois työelämästä esim. Masennuksen takia. Kuntouttava tarjoaa kevyen laskun takaisin työelämään ja uravalmentajat antavat vinkkejä tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain se työnteko on aloitettava jos on vuosikausia ollut pois työelämästä esim. Masennuksen takia. Kuntouttava tarjoaa kevyen laskun takaisin työelämään ja uravalmentajat antavat vinkkejä tulevaisuuteen.
Ja CV:N tekoon :) Nyt aktiivimallin tultua voimaan näiden tyhjäntoimittajien hommat ei ainakaa lopu. Mitään apua työttömälle niille ei loppu peleissä ole kuitenkaa koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Just. Suuri osa ei ole ollut poissa minkään masennuksen tms takia vaan siksi että työnantajat katsovat että he ovat liian vanhoja, jopa 40-vuotias voi olla liian vanha.
He eivät tarvitse mitään pehmeitä laskuja kuntouttavan muodossa joka pehmentää tervejärkisen pään vaan ihan oikeaa työtä jossa heitä ja heidän työpanostaan arvostetaan, sekä asenteellisesti että palkan muodossa.
Todelliset kuntoutujat ovat asia erikseen, ikävä kyllä pajoille ja muihin kuntouttaviin pakotetaan nekin jotka eivät siitä millään tavoin hyödy, muuta kuin välttämällä karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama minulle. Kunhan kaltaisillesi vaan maksetaan veroistani mahdollisimman vähän niin hyvä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Suuri osa ei ole ollut poissa minkään masennuksen tms takia vaan siksi että työnantajat katsovat että he ovat liian vanhoja, jopa 40-vuotias voi olla liian vanha.
He eivät tarvitse mitään pehmeitä laskuja kuntouttavan muodossa joka pehmentää tervejärkisen pään vaan ihan oikeaa työtä jossa heitä ja heidän työpanostaan arvostetaan, sekä asenteellisesti että palkan muodossa.
Todelliset kuntoutujat ovat asia erikseen, ikävä kyllä pajoille ja muihin kuntouttaviin pakotetaan nekin jotka eivät siitä millään tavoin hyödy, muuta kuin välttämällä karenssin.
Kannattaisiko teidän amatöörien, työttömien "pohdiskelijoiden ", ja muiden kouluttamattomien vaeita tuollaisista tyhjänpäiväisistä pohdinnoista joista loistaa läpi asiantuntemattomuus. Sosiologiset tieteelliset tutkimukset osoittavat kuntouttavan työtoiminnan olevan hyödyllistä työttömille
sosiologi (Hki) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko teidän amatöörien, työttömien "pohdiskelijoiden ", ja muiden kouluttamattomien vaeita tuollaisista tyhjänpäiväisistä pohdinnoista joista loistaa läpi asiantuntemattomuus. Sosiologiset tieteelliset tutkimukset osoittavat kuntouttavan työtoiminnan olevan hyödyllistä työttömille
Ja mistäpä tiedät kouluttamattomuuteni tai koulutustasoni tai olenko työssä vai työtön?
Tutkimukset nyt osoittavat mitä halutaan niiden osoittavan. Eiköhän ihmisten omakohtainen kokemus ole paljon painavampi argumentti.
sosiologi (Hki) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla on hyödyllistä, kerropa se?
Tutkimuksen sosiaalipummit ovat vahvasti periytyvää sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama minulle. Kunhan kaltaisillesi vaan maksetaan veroistani mahdollisimman vähän niin hyvä on
Sun rupisista verorahoistasi ei kostu kyllä kukaan. Älä jankuta luuseri kulunutta mantraasi.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen sosiaalipummit ovat vahvasti periytyvää sorttia.
Sisäsiittoinen, sukurutsauksen tulos. Paraskin puhuja.
Itse käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ja olen kyllä ihan tykännyt. Käyn tosin vain 2 päivänä viikossa, enempää en voi enkä halua.
Kyllä siitä nähdäkseni ihan hyötyäkin on, ei tule pelkään maattua kotona perse homeessa ja tulee rutiinia viikkoon ja sosiaalisia kontakteja.
Jos en kävisi täällä, en tapaisi viikon aikana muita ihmisiä kuin mieheni (jotain kaupan kassaa yms. lukuunottamatta). Ja oikein kiva työ porukka meillä on, tai sitten mulla on käynyt flaksi.
Itse työn kuntouttavuudesta en kyllä tiedä...
Pk seudulla on sosiaalipummeja jopa kolmessa sukupolvessa. Näin totesi meidän lastensuojelun opettaja variassa
Minä oikein odotan, että milloin minut "pakotetaan" orjaksi jonnekin. Minusta tulee sen firman OHO-mies.
OHO-miehen toimenkuvaan kuuluu monet erilaiset "vahingot", jotka tuntuvat orjatyövoimaa käyttävän firman rahapussissa. OHO-mies saa hajottaa vaikka mitä, kunhan vaan muistaa aina tokaista OHO-sanan "vahingon" sattuessa.
Sitten kun kyllästyn OHO-miehen hommaan, aloitan saikuttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ja olen kyllä ihan tykännyt. Käyn tosin vain 2 päivänä viikossa, enempää en voi enkä halua.
Kyllä siitä nähdäkseni ihan hyötyäkin on, ei tule pelkään maattua kotona perse homeessa ja tulee rutiinia viikkoon ja sosiaalisia kontakteja.
Jos en kävisi täällä, en tapaisi viikon aikana muita ihmisiä kuin mieheni (jotain kaupan kassaa yms. lukuunottamatta). Ja oikein kiva työ porukka meillä on, tai sitten mulla on käynyt flaksi.
Itse työn kuntouttavuudesta en kyllä tiedä...
Olenkin aina ihmetellyt niitä työttömiä jotka makaa tosiaan kotona perse homeessa ja joku tuon kaltainen kuntoutettava työ muka pelastus. Itse keksin ja mulla on aktiiviteettia paljon vaikka olen työtön. Siis jos ei työttömänä saa muuta aikaan kun makaa sohvalla ja katsoo telkkaria, niin se kertoo paljon kyllä itsestä.Työttömyys itsessään ei ole mikään maailmanloppu, paitsi rahallisesti kyllä hyvin heikentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama minulle. Kunhan kaltaisillesi vaan maksetaan veroistani mahdollisimman vähän niin hyvä on
Sun rupisista verorahoistasi ei kostu kyllä kukaan. Älä jankuta luuseri kulunutta mantraasi.
Kun nyt mietin kuinka paljon olen veroja maksanut ostamieni autojen ja rakennuttamani talon välityksellä niin rohkenempä olla kuule eri mieltä....
Kyllä luuseri on tässä se joka laiskottelee ja elää muiden rahoilla -eikö vain? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt mietin kuinka paljon olen veroja maksanut ostamieni autojen ja rakennuttamani talon välityksellä niin rohkenempä olla kuule eri mieltä....
Kyllä luuseri on tässä se joka laiskottelee ja elää muiden rahoilla -eikö vain? :)
Kun nyt mietin niin ei.
Työ = kuntouttava työtoiminta?
Kuinka ihminen joka kamppailee laskujen kanssa ja normaali arki on raskasta köyhyyden vuoksi tokenee sillä että tekee pilkkatyötä ilmaiseksi?