Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kakka! Työtarjous työkkäristä!

Vierailija
13.06.2016 |

Määräaikainen työsuhteeni loppui viime viikon perjantaina. Kävin tarkistamassa työkkärin sivuilla äsken, että onhan työnhakuni voimassa. Sinne olikin tullut työtarjous johonkin osa-aikaiseen puhelinmyyntityöhön?! Olen joskus työkkäriin ilmoittautuessani sanonut, etten suostu ottamaan puhelinmyyntityötä vastaan. Työtarjouksen yllä lukee myös "Jos haet tai saat työttömyysetuutta, sinun täytyy hakea kokoaikatyötä ja ottaa vastaan sinulle tarjottua työtä. Tarjotusta työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden menettämiseen.". Eli onko mun nyt pakko hakea tuota työtä?

Kyllä jumalauta on mennyt vaikeaksi tämäkin.

Kommentit (216)

Vierailija
21/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaankin soittaa sinne omalle työkkäritädille. Miusta tuntuu et tää on oikeesti henkilökohtaista kettuilua. Oon tehny kaiken mitä ne haluaa, ollu kolmella surkealla kurssilla, työharjottelussa, ottanu vastaan kamalan palkkatuetun työn ja nyt sain luojan kiitos tämän viimeisimmän määräaikaisen työni että sain olla vähän aikaa rauhassa.

Kaveri on ollut kohta viisi vuotta työttömänä, ei työkkäri häntä pakota koskaan mihinkään. Heillä on selvästi jotain minuu vastaan. -ap

Kyllä kyllä...silkkaa pahuttaan ne kiusaa kilttiä ja ahkeraan työnhakijaa. :D Kaverin sana onkin aina se pyhä totuus asioista.

Vierailija
22/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaankin soittaa sinne omalle työkkäritädille. Miusta tuntuu et tää on oikeesti henkilökohtaista kettuilua. Oon tehny kaiken mitä ne haluaa, ollu kolmella surkealla kurssilla, työharjottelussa, ottanu vastaan kamalan palkkatuetun työn ja nyt sain luojan kiitos tämän viimeisimmän määräaikaisen työni että sain olla vähän aikaa rauhassa.

Kaveri on ollut kohta viisi vuotta työttömänä, ei työkkäri häntä pakota koskaan mihinkään. Heillä on selvästi jotain minuu vastaan. -ap

Ei siihen karenssiinkaan kuole. Ei kannata turhaan sitä pelätä. Saat silti toimeentulotukea jonkun reilu 400e kuussa. Kyllä sillä hengissä pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytät röökin haastattelun aikana ja puhallat savut haastattelijan naamalle.

Vierailija
24/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaankaan kannata alkaa luettelemaan työkkärissä töitä, joita ei aio ottaa vastaan eikä halua tehdä! Haloo, nyt voit kyllä katsoa peiliin.

Eihän työttömyyskorvausta hakiessa voi laittaa rajoitteita, että otan vaan tuota ja tuota työtä ja tuota työtä en halua tehdä. Kaikki työ on työtä ja kaikkia pitää hakea ja ottaa vastaan jos töitä tarjotaan. Muuten menee korvaukset. 

Joko karenssi tai sitten katkaistaan ne kokonaan. "Hakijan ei katsota olevan työmarkkinoiden käytettävissä. Hakija ilmoittaa rajoitteita työnhakuun, jotka eivät ole hyväskyttäviä työttömyysturvalain mukaan. Työttömyyskorvaus katkaistaan siihen saakka, kunnes hakijan katsotaan jälleen olevan työmarkkinoiden käytettävissä": eli suomeksi: rahat poikki niin pitkäksi aikaa että alkaa taas työt kelpaamaan.

Työkkärin kannalta kaikki työ pitää kelvata. Haet työtä ja otat sen vastaan ja työnantaja sut haluaa palkata. Itse voit tietysti koko ajan hakea jotain toista työtä joka sulle sopii paremmin ja työpaikkaa voit aina vaihtaa jos parempaa löytyy, sitä ei työkkäri estä tietenkään. 

Korvausasiat on sulle varmasti infotilaisuudessa kerrottu, joten nyt olet itse mokannut. Ei voi mitään enää.

Kun kävin ekaa kertaa koulujen jälkeen työkkärissä, minulta kysyttiin mitä työtä en halua tehdä. Siihen vastasin, että puhelinmyyntiä en halua ottaa vastaan koska olen sitä kokeillut ja se ei minulta onnistu. Täti hyväksyi sen ja kirjoitteli sen sinne koneelle.

ap

Vierailija
25/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille asiaa hoitavalle työkkäritädille, puhu nopealla frekvenssillä savokarjalan murretta ja myy korealaisia karvanpoistoteriä ja alushousuja, joista on tarjolla enää xs ja 3xl-kokoja. Soita tarvittaessa tunnin välein.

Vierailija
26/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyot…

Tuolla on lueteltu päteviä syitä joiden takia tarjotusta työstä voi kieltäytyä. Näemmä myös osa-aikainen työ tulee ottaa vastaan.

Vierailija
27/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkytä haastattelussa :) eivät ota silloin, kokeiltu on

Vierailija
28/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työkkärissä ole sellainen systeemi, että vain oman alan töitä pitää ottaa vastaan ainaki ensimmäiset vuodet? Vai eikö sinulla ap ole mitään "omaa alaa"? Enkä kysy vittuillakseni!

Vierailija
29/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi tosi erikoiselta, että työkkäri voisi pakottaa ottamaan vastaan työn jossa palkka on pahimmillaan 0 euroa kuukaudessa (monissa näissä on joku "tuntipalkka" kerrottuna myytyjen tilausten määrällä, eli jos et saa tilauksia myytyä niin mitään palkkaakaan ei tipu). Maalaisjärjellä luulisi että työkkärin tarjoaman paikan palkan pitäisi olla vähintään yhtä suuri kuin pienin myönnettävä työttömyysetuus (mikä olisi toki sekin aika onneton ehto). Näin ei siis kuitenkaan ole? En todellakaan ole tämän alan asiantuntija, ihmettelen vain että onpa törkeää jos homma menee näin. Vai onko tarkoitus sitten saada enemmän ihmisiä pelkän sossun piiriin jotta saadaan työttömyystilastoja siistittyä. Ei tunnu kovin kestävältä vaihtoehdolta sekään.

Vierailija
30/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn

Vierailija
31/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oliskin hyvä jos pakotetaan puhelinmyyntiin että soittelisi työkkärin numeroihin ja ihan pokkana pikaisella asialla vaan että teille on kirjautunut tämmöinen etu meille että mitä saisi olla? Työlinjalle vaan aamusta alkaen Menaisia myymään :) onkohan niillä puhelinmyyntikielto voimassa?

Vierailija
32/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn

ja rutiköyhät selälleen

Vierailija
33/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työkkärissä ole sellainen systeemi, että vain oman alan töitä pitää ottaa vastaan ainaki ensimmäiset vuodet? Vai eikö sinulla ap ole mitään "omaa alaa"? Enkä kysy vittuillakseni!

Aa, tuolla linkissä olikin, että ammattisuoja on vain 3kk. Mutta jos sopimuksesi on ihan juuri loppunut, niin tuo suoja koskee sinuakin! Vetoa siihen!

Vierailija
34/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen merkonomi, eli puhelinmyyntihän on täydellinen työ minulle. Työkkärin mielestä.

-ap

Vierailija
35/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut laitettas heti varmaan ruohonleikkuuseen. Ammattisuojaa ei oo mulla kyllä nytkään.

T. Yt-postilainen

Vierailija
36/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut olla rauhassa työkkärin tädeilta sen jälkeen, kun toimitin sinne lääkärin lausunnon, että olen vajaatyökykyinen fyysesti. En pysty nostelemaan mummuja avustajana jne. Jos olen hakenut henkilökohtaisen avustajan töitä ja perheessä on lapsia, olen korostanut sitä, että olen erittäin hyvä mummujen kanssa, mutta lasten hoito on vierasta. Nyt olen ollut pitkällä saikulla ja aion ensi viikolla mennä terkkarin sijaan yksityisen lääkäriaseman luottolääkärini pakeille. Valitan univaikeuksista ja toivottomuuden tunteista jne. Eiköhän paukahda lisää saikkua F-koodilla. Pitää vain opetella kaikki jipot. Näin saan pidennettyä ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan maksuaikaa. Jos onnistun yhtäjaksoisesti pysyttelemään saikulla vielä puolisen vuotta, voin taas olla pari kuukautta työttömyyskorvauksella. Helmikuussa tulee jo 60-vuotta täyteen, eli sitten pääsenkin heittämällä eläkeikään.

Vierailija
37/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen merkonomi, eli puhelinmyyntihän on täydellinen työ minulle. Työkkärin mielestä.

-ap

no se on sitten ainakin pätevä syy, jos ei sinulle puheinmyynnistä voida TAATA vähintään työttömyysetuuden suuruista palkkaa/kk. Ja ei varmasti voida, joten voit kieltäytyä. Toki sinun pitänee käydä varmistamassa asia puhelinmyyntifirmasta, mutta ei missään ole takuupalkkaa :D

Vierailija
38/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut olla rauhassa työkkärin tädeilta sen jälkeen, kun toimitin sinne lääkärin lausunnon, että olen vajaatyökykyinen fyysesti. En pysty nostelemaan mummuja avustajana jne. Jos olen hakenut henkilökohtaisen avustajan töitä ja perheessä on lapsia, olen korostanut sitä, että olen erittäin hyvä mummujen kanssa, mutta lasten hoito on vierasta. Nyt olen ollut pitkällä saikulla ja aion ensi viikolla mennä terkkarin sijaan yksityisen lääkäriaseman luottolääkärini pakeille. Valitan univaikeuksista ja toivottomuuden tunteista jne. Eiköhän paukahda lisää saikkua F-koodilla. Pitää vain opetella kaikki jipot. Näin saan pidennettyä ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan maksuaikaa. Jos onnistun yhtäjaksoisesti pysyttelemään saikulla vielä puolisen vuotta, voin taas olla pari kuukautta työttömyyskorvauksella. Helmikuussa tulee jo 60-vuotta täyteen, eli sitten pääsenkin heittämällä eläkeikään.

En haluaisi olla sairaslomalla, mutta työkkäri ilmeisesti koettaa pakottaa minut siihen. Haluaisin tehdä työtä jolla elättäisin itseni ja joka ei olisi painajaista päivästä toiseen.

-ap

Vierailija
39/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

no se on sitten ainakin pätevä syy, jos ei sinulle puheinmyynnistä voida TAATA vähintään työttömyysetuuden suuruista palkkaa/kk. Ja ei varmasti voida, joten voit kieltäytyä. Toki sinun pitänee käydä varmistamassa asia puhelinmyyntifirmasta, mutta ei missään ole takuupalkkaa :D

Pitäisi soittaa työkkäriin ja nauhoittaa puhelu, käydä paikan päällä hakemassa allekirjoitukset paperiin jossa lukee tuo kohta ja sen jälkeen vielä haastattelijalta saada allekirjoitukset papereihin joissa lukee että palkka on surkea. Muuten työkkäri keksii kyllä keinon napsauttaa karenssin.

Vierailija
40/216 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisi tehdä mahdollisimman huonon hakemuksen ilman, että työnantaja ottaa yhteyttä työkkäriin ja paljastaa minut?

-ap

Haen xx työtä ja alle nimi ja puhelin numero. Aina on riittänyt eikä koskaan ole tarvinut haastattelussa käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä