Vierailija

Määräaikainen työsuhteeni loppui viime viikon perjantaina. Kävin tarkistamassa työkkärin sivuilla äsken, että onhan työnhakuni voimassa. Sinne olikin tullut työtarjous johonkin osa-aikaiseen puhelinmyyntityöhön?! Olen joskus työkkäriin ilmoittautuessani sanonut, etten suostu ottamaan puhelinmyyntityötä vastaan. Työtarjouksen yllä lukee myös "Jos haet tai saat työttömyysetuutta, sinun täytyy hakea kokoaikatyötä ja ottaa vastaan sinulle tarjottua työtä. Tarjotusta työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden menettämiseen.". Eli onko mun nyt pakko hakea tuota työtä?

Kyllä jumalauta on mennyt vaikeaksi tämäkin.

• ylös 328
  • alas 33

Sivut

Kommentit (216)

Vierailija

Pakko hakea.

Jos saat kutsun haastatteluun, yritä kiroilla koko ajan tai sitten puhu niin hentoisella äänellä ettei siitä saa selvää.

• ylös 504
  • alas 16
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei olisi kannattanut sanoa että puhelinmyyntiin et mene. Varmaan piruillakseen tullut tuo tarjous. :D Hae mutta tee huono hakemus.

• ylös 436
  • alas 8
Vierailija

Olen kerran aikaisemmin tehnyt puhelinmyyntityötä jopa 4 päivää, oli elämäni hirveimmät päivät! Ne ottaa sinne oikeasti ihan ketä vain, en usko että kykenen olemaan tarpeeksi kamala. Menetän ilmeisesti ansiopäiväsidonnaisen ja tuet, mikäli saan tuon työn josta saa ehkä maksimissaan 100e kuussa? Sillan alleko tässä pitää valmistautua muuttamaan.

-ap

• ylös 457
  • alas 18
Vierailija

Mahdollisessa haastattelussa annat vaan itsestäsi huonon kuvan, ei se sen hankalampaa ole

• ylös 124
  • alas 17
Vierailija

Miten voisi tehdä mahdollisimman huonon hakemuksen ilman, että työnantaja ottaa yhteyttä työkkäriin ja paljastaa minut?

-ap

• ylös 205
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kerran aikaisemmin tehnyt puhelinmyyntityötä jopa 4 päivää, oli elämäni hirveimmät päivät! Ne ottaa sinne oikeasti ihan ketä vain, en usko että kykenen olemaan tarpeeksi kamala. Menetän ilmeisesti ansiopäiväsidonnaisen ja tuet, mikäli saan tuon työn josta saa ehkä maksimissaan 100e kuussa? Sillan alleko tässä pitää valmistautua muuttamaan.

-ap

Jokaisen pitää elättää itse itsensä jos ei niin sillan alle vaan.

• ylös 38
  • alas 271
Vierailija

Luulin ettei puhelinmyyntiin voida pakottaa? Itsekin tekisin mitä tahansa muuta kuin tota koska pidän yleisesti ottaen puhelinmyyntiä ihmisten häiriköintinä jossa usein viel poljetaan työntekijän oikeuksia. Kavereillaki on hyvin huonoja kokemuksia.

• ylös 410
  • alas 7
Vierailija

Älä unohda, että jos tulet palkatuksi, suoriudut työstä huonosti ja työnantaja haluaa purkaa tästä johtuen työsopimuksen koeajalla saat karenssin.

• ylös 222
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mene vaikka kännissä sinne haastatteluun.

• ylös 119
  • alas 37
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Tuostakin voi saada karenssin jos katsotaan, että työnhakija on omilla toimillaan estänyt palkatuksi tulemisensa. Haastatteleva taho voi olla nimittäin niin vittumainen, että ilmoittaa tuosta te-toimistoon.

• ylös 261
  • alas 6
Vierailija

Laita hakemukseen että olet luonteeltasi arka ja hiljainen , vieraiden ihmisten kanssa keskustelu pahin painajaisesi joka aiheuttaa mm. paniikkikohtauksia.

• ylös 395
  • alas 3
Vierailija

No ei tosiaankaan kannata alkaa luettelemaan työkkärissä töitä, joita ei aio ottaa vastaan eikä halua tehdä! Haloo, nyt voit kyllä katsoa peiliin.

Eihän työttömyyskorvausta hakiessa voi laittaa rajoitteita, että otan vaan tuota ja tuota työtä ja tuota työtä en halua tehdä. Kaikki työ on työtä ja kaikkia pitää hakea ja ottaa vastaan jos töitä tarjotaan. Muuten menee korvaukset. 

Joko karenssi tai sitten katkaistaan ne kokonaan. "Hakijan ei katsota olevan työmarkkinoiden käytettävissä. Hakija ilmoittaa rajoitteita työnhakuun, jotka eivät ole hyväskyttäviä työttömyysturvalain mukaan. Työttömyyskorvaus katkaistaan siihen saakka, kunnes hakijan katsotaan jälleen olevan työmarkkinoiden käytettävissä": eli suomeksi: rahat poikki niin pitkäksi aikaa että alkaa taas työt kelpaamaan.

Työkkärin kannalta kaikki työ pitää kelvata. Haet työtä ja otat sen vastaan ja työnantaja sut haluaa palkata. Itse voit tietysti koko ajan hakea jotain toista työtä joka sulle sopii paremmin ja työpaikkaa voit aina vaihtaa jos parempaa löytyy, sitä ei työkkäri estä tietenkään. 

Korvausasiat on sulle varmasti infotilaisuudessa kerrottu, joten nyt olet itse mokannut. Ei voi mitään enää.

• ylös 31
  • alas 139
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Huono neuvo. Siitä ne varmasti ilmoittaa ja karenssi on selvä.

• ylös 127
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siihenkin sinun on varauduttava, jos jokainen tässä nyt ottaa tuon saman asenteen kun sinä. En minäkään niin työstäni puhelinmyynnissä pidä tai sillä elä sellaista elämää kuin haluaisin elää, mutta kotikasvatukseni estää minun tuolle linjalle lähtemästä. Tässä pärjää siinä missä muussakin elämässä niin asenteella. 

Ja mikä maksimissaan 100e kuussa :D Parhainpina kuukausina saan liki 4000 ja heikoimpina 1500 ja keskiarvo on siinä 2600 paikkeilla. Kyllä sillä nyt sen sillan alusta välttää.

• ylös 45
  • alas 186
Vierailija

Pitää varmaankin soittaa sinne omalle työkkäritädille. Miusta tuntuu et tää on oikeesti henkilökohtaista kettuilua. Oon tehny kaiken mitä ne haluaa, ollu kolmella surkealla kurssilla, työharjottelussa, ottanu vastaan kamalan palkkatuetun työn ja nyt sain luojan kiitos tämän viimeisimmän määräaikaisen työni että sain olla vähän aikaa rauhassa.

Kaveri on ollut kohta viisi vuotta työttömänä, ei työkkäri häntä pakota koskaan mihinkään. Heillä on selvästi jotain minuu vastaan. -ap

• ylös 207
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Siihenkin sinun on varauduttava, jos jokainen tässä nyt ottaa tuon saman asenteen kun sinä. En minäkään niin työstäni puhelinmyynnissä pidä tai sillä elä sellaista elämää kuin haluaisin elää, mutta kotikasvatukseni estää minun tuolle linjalle lähtemästä. Tässä pärjää siinä missä muussakin elämässä niin asenteella. 

Ja mikä maksimissaan 100e kuussa :D Parhainpina kuukausina saan liki 4000 ja heikoimpina 1500 ja keskiarvo on siinä 2600 paikkeilla. Kyllä sillä nyt sen sillan alusta välttää.

Moi puhelinmyyntiyrittäjä

• ylös 327
  • alas 12

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.