Sinkkumies! Voisitko seurustella taiteellisella alalla työskentelevän naisen kanssa?
Esimerkiksi tanssijan, näyttelijän, muusikon, kuvataiteilijan, kirjailijan tms kanssa?
Jos et, niin mikset? Jos voisit, niin miksi?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITÄ IHMETTÄ? VASTASIN TÄHÄN TOPIKKIIN IHAN ENSIMMÄISTEN JOUKOSSA VIESTILLÄ ETTÄ "JOS NAINEN VAAN TEKEE ALOITTEEN NIIN ON MELKEIN IHAN SAMA MITÄ HÄN TEKEE TYÖKSEEN......KYLLÄ KELPAA. SE ON SE ISOIN JUTTU ETTÄ NAINEN TEKISI ITSE ALOITTEEN"...............JA TÄMÄ VIESTI ON POISTETTU!!
IHMETYTTÄÄ ENSINNÄKIN SE ETTÄ MIKÄ SIINÄ ON VOINUT MOTIVOIDA JONKUN HAKEMAAN VIESTIN POISTAMISTA........TÄYTYNEE OLLA JOKU NAINEN JOKA EI ITSE TEE IKINÄ ALOITETTA EIKÄ HALUA ETTÄ MUILLEKAAN NAISILLE ANNETAAN KUVAA ETTÄ HEIDÄN PITÄISI TEHDÄ ALOITE.
JA TOISEKSI IHMETYTTÄÄ SUURESTI ETTÄ MILLÄ IHMEEN PERUSTEELLA MODERAATTORI ON HYVÄKSYNYT PYYNNÖN POISTAA TUO EDELLÄMAINITTU VIESTINI..............................kaikkea sitä huomaakin kun vanhaksi elää :) En olisi ikinä uskonut että joku nainen voi vetää herneen nenään sellaisesta viestistä.
Oletko miettinyt, että ehkä kirjoitustapasi saattaa olla "hieman" provosoiva? Caps lock pohjassa kirjoittaminen tulkitaan aivan yleisesti huutamisesti.
Ei ollut caps lock käytössä siinä viestissä joka poistettiin. Ei huutomerkkejä, ei kirosanoja, ei mitään sellaista. Joku nyt vaan ei tykännyt viestistä jonka pointti oli että "tehkää naiset aloite, niin saatte paljon muuta anteeksi".
Erikoista tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska rahan takia taidetta tekevä nainen ei ole aito taiteilija, vaan teeskentelijä. Aito taiteilija ei halua rahaa taiteestaan.
Oletko persu? Selvästikään et ainakaan tunne yhtään taiteilijaa.
En ole persesuomalainen. Enkä kyllä tunne yhtään aitoa taiteilijaa. Sen sijaan tunnen/tiedän muutaman mukataiteilijan, jotka kuitenkin vaativat ahneuksissaan rahaa taiteestaan.
Minähän voisin pyytää pintakäsittelylinjalta valmistunutta serkkuani maalaamaan ja siistimään kaikki kotini pinnat. Jos ei ilmaiseksi suostu niin on kyllä ahne tyyppi! Kaveri joka ajaa työkseen taksia voisi kuskailla minua vähän useammin, mutta minun tietenkään mitään tarvitse maksaa, huvin vuoksihan hän muutenkin ajelee! Joku voisi myös tulla tänne ilmaiseksi siivoamaan ja ruokaakin olisi kiva saada. Onneksi nuo maanviljelijät ovat niin ystävällisiä, että ihan ilmaiseksi koko suomen kansalle ruokaa tuottavat. Ja ruokaakin saa onneksi ilmaiseksi, kaupoissa ei tarvitse mistään maksaa kun pistää vaan kaiken takin sisään.
Mä olen kirjailija ja taiteilija. Tekisin taidetta riippumatta siitä, saanko siitä rahaa, mutta elääkin täytyy. Olen tehnyt muita hommia rahoittaakseni taidetyötäni, koska se vaatii aikaa ja vaivaa, että alkaa tuottamaan. Mulle oikeasti taiteen tekemisessä tärkeintä on se taiteellinen työ, se, että saa jonkinlaista feedbackiä ja ammatillista tyydytystä. Nykymaailmassa kuitenkin kaikki tämä, suosio, menestys ja näkyvyys, mitataan rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Minähän voisin pyytää pintakäsittelylinjalta valmistunutta serkkuani maalaamaan ja siistimään kaikki kotini pinnat. Jos ei ilmaiseksi suostu niin on kyllä ahne tyyppi! Kaveri joka ajaa työkseen taksia voisi kuskailla minua vähän useammin, mutta minun tietenkään mitään tarvitse maksaa, huvin vuoksihan hän muutenkin ajelee! Joku voisi myös tulla tänne ilmaiseksi siivoamaan ja ruokaakin olisi kiva saada. Onneksi nuo maanviljelijät ovat niin ystävällisiä, että ihan ilmaiseksi koko suomen kansalle ruokaa tuottavat. Ja ruokaakin saa onneksi ilmaiseksi, kaupoissa ei tarvitse mistään maksaa kun pistää vaan kaiken takin sisään.
Nuo esimerkit eivät nyt teeskentele, etteivät tee hommiaan rahan takia. Taiteilijat taas useimnmiten teeskentelevät, ettei tätä rahan takia tehdä, mutta kummasti silti siitä taiteesta vaan halutaan rahaa.
Kaikista huvittavn oli tuo kannanotto, jossa halutaan kieltää taiteen tekeminen ilmaiseksi kokonaan, koska se on pois ahneiden mukataiteilijoiden rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska rahan takia taidetta tekevä nainen ei ole aito taiteilija, vaan teeskentelijä. Aito taiteilija ei halua rahaa taiteestaan.
En ole persesuomalainen. Enkä kyllä tunne yhtään aitoa taiteilijaa. Sen sijaan tunnen/tiedän muutaman mukataiteilijan, jotka kuitenkin vaativat ahneuksissaan rahaa taiteestaan.
Jotenkin ei yllättänyt yhtään, ettet tunne yhtään ammattitaiteilijaa. Mutta tässä ketjussa oli kyse nimenomaan ammattitaiteilijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo esimerkit eivät nyt teeskentele, etteivät tee hommiaan rahan takia. Taiteilijat taas useimnmiten teeskentelevät, ettei tätä rahan takia tehdä, mutta kummasti silti siitä taiteesta vaan halutaan rahaa.
Kaikista huvittavn oli tuo kannanotto, jossa halutaan kieltää taiteen tekeminen ilmaiseksi kokonaan, koska se on pois ahneiden mukataiteilijoiden rahoista.
Kyllä rehellisestä työstä pitää palkka maksaa.
Ja puoli-ilmaiseksi töitä tekevät polkevat muiden samalla alalla olevien töitä. Vähän samalla tavoin kuin pimeänä työnsä tekevät remonttimiehet/kosmetologit, kun eivät maksa työstään edes veroja. Ymmärrätkö mistä tässä on edes kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei yllättänyt yhtään, ettet tunne yhtään ammattitaiteilijaa. Mutta tässä ketjussa oli kyse nimenomaan ammattitaiteilijoista.
Sellaista ammattia kuin taiteilija ei ole olemassakaan. Ne ovat yrittäjiä eli porvareita. Taiteilijaa voi pitää aitoa ja puhtaana taiteilijana vain siinä tapauksessa jos se taiteilija ei halua taiteestaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kirjailija ja taiteilija. Tekisin taidetta riippumatta siitä, saanko siitä rahaa, mutta elääkin täytyy. Olen tehnyt muita hommia rahoittaakseni taidetyötäni, koska se vaatii aikaa ja vaivaa, että alkaa tuottamaan. Mulle oikeasti taiteen tekemisessä tärkeintä on se taiteellinen työ, se, että saa jonkinlaista feedbackiä ja ammatillista tyydytystä. Nykymaailmassa kuitenkin kaikki tämä, suosio, menestys ja näkyvyys, mitataan rahassa.
Minä tienaan pääasiallisesti leipäni opettamalla musiikkia, vaikkei opettaminen olekaan ensisijainen kutsumukseni. Toki nautin myös opettamisesta ja varsinkin siitä hetkestä, kun saan sytytettyä musiikin palon johonkin toiseenkin. Koen että työni on merkityksellistä ja tärkeää. Niinkuin erään oppilaan vanhempi totesi, että onpa ihanaa kun joku muukin aikuinen ihminen kuin pelkästään vanhemmat on kerran viikossa lapselle täysin läsnä.
Mitenkäs siinä tapauksessa, jos taitelija tekee töitä myös kotona? Kokisitko, että tuo aika on parisuhteelta tms pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puoli-ilmaiseksi töitä tekevät polkevat muiden samalla alalla olevien töitä. Vähän samalla tavoin kuin pimeänä työnsä tekevät remonttimiehet/kosmetologit, kun eivät maksa työstään edes veroja. Ymmärrätkö mistä tässä on edes kyse?
"hippi mun leipääni syö"
Joten ymmärrän kyllä. Haluat kieltää muilta ihmisiltä oikeuden esim. taulujen maalaamiseen tai musiikin tekemiseen ilmaiseksi, koskahan siinä voi käydä niin, että sun tulotaso laskee. On ne kyllä vittumaisia ihmisiä kun ne varastavat sulta tekemällä taidetta ilmaiseksi.
Sun logiikalla sekin pitäisi kieltää, että saat kaverilta kyydin juna-asemalle, koska siinähän jää taksikuskilta rahat saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hippi mun leipääni syö"
Joten ymmärrän kyllä. Haluat kieltää muilta ihmisiltä oikeuden esim. taulujen maalaamiseen tai musiikin tekemiseen ilmaiseksi, koskahan siinä voi käydä niin, että sun tulotaso laskee. On ne kyllä vittumaisia ihmisiä kun ne varastavat sulta tekemällä taidetta ilmaiseksi.
Sun logiikalla sekin pitäisi kieltää, että saat kaverilta kyydin juna-asemalle, koska siinähän jää taksikuskilta rahat saamatta.
Youtubekin pitäisi kieltää kokonaan, koska siellähän on niin vittumaisia ihmisiä, että lataavat videoitaan ilmaiseksi muiden katsottavaksi.
Mitä ajattelee joku 8-16.00 töitä tekevä siitä, että jollain toisella on epämääräisemmät työajan tai pätkätöitä, tai elämä menee produktiosta toiseen? Toisaalta aika harvalla taitaa nykyään juuri millään muullakaan alalla olevan säännölliset työt, niin paljon työelämä on viime vuosina muuttunut.
Olen opiskellut taidealaa viisi vuotta erinnäisissä kouluissa ja elämäni aikana olen myynyt viisi taulua. On järjetöntä turha työ ja rahallinen panostus, jota olen laittanut tähän juttuun. Silti en osaa päästää irti. Luultavasti minusta ei tule koskaan kuuluisaa, tuurilla voin myydä joskus jotain. Käytän aikaa, energiaa ja rahaa asiaan, joka parhaimmillaankin on hiukan keskinkertaista parempaa. Yhtä hyvää kohti tulee viisi huonoa. Toisaalta voisin olla keskinkertainen monessa muussakin asiassa: putkimies, sairaanhoitaja tai siivooja. Onko sillä väliä, mitä tekee, jos on vapaa ja onnellinen? En muutenkaan luultavasti tee mitään muistettavaa tai mainitsemisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut taidealaa viisi vuotta erinnäisissä kouluissa ja elämäni aikana olen myynyt viisi taulua. On järjetöntä turha työ ja rahallinen panostus, jota olen laittanut tähän juttuun. Silti en osaa päästää irti. Luultavasti minusta ei tule koskaan kuuluisaa, tuurilla voin myydä joskus jotain. Käytän aikaa, energiaa ja rahaa asiaan, joka parhaimmillaankin on hiukan keskinkertaista parempaa. Yhtä hyvää kohti tulee viisi huonoa. Toisaalta voisin olla keskinkertainen monessa muussakin asiassa: putkimies, sairaanhoitaja tai siivooja. Onko sillä väliä, mitä tekee, jos on vapaa ja onnellinen? En muutenkaan luultavasti tee mitään muistettavaa tai mainitsemisen arvoista.
Missä olet opiskellut? Ei johonkin kuvataideakatemialle tai aaltoon pääse, jos ei oikeastikin osaa jotain.
Toki amatööritaiteilijanakin voi saada paljon sisältöä omaan elämään. Eikä kaikista todellakaan tarvitse tulla kuuluisia. Taiteen tekeminen on terapeuttista ja hyvinvointia lisäävää. Ja keskinkertaisuuskin on ihan ok, kunhan voi vaan itse tyytyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Taiteessa pärjää aivan samalla tavalla kuin muillakin aloilla: Tekemällä enemmän duunia kuin muut. Se huono puoli taiteessa on, että laiskanpuoleinen tyyppi ei pärjääkään sitten ollenkaan. Palkkatöissä se on täysin mahdollista ja tavallistakin, että vähän laiskottaa ja ei jaksaisi, mennään nyt puolitehoilla, mutta toimeentulo on silti taattu.
Ala tehdä niitä 60 tunnin viikkoja, niin kyllä sinä pärjäät rahallisestikin joskus. Taide ei ole laiskojen ala. Jos olet tähän mennessä tehnyt jo noin pitkiä viikkoja vuosia, niin sitten suosittelen kyllä alan vaihtoa. Tai voisit opetella vaikka piirtämään realistisesti ja ryhtymään kuvittajaksi. Se on minun tavoite, koska siltä puolelta tienaa helposti, vaikkei kamalan kiinnostavaa taiteellista näkemystä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jos se ei ole pölö matikan ja luonnontieteiden suhteen
Miksi oletat, että taiteellisella allalla oleva olisi jotenkin "pölö" mainitsemiesi asioiden suhteen? Itse valitsin matematiikan ja musiikin väliltä ja nyt tienaan leipäni siis musiikilla, keikkailemalla ja opettamalla.
Monet taidetyypit ovat niitä, jotka ottivat palikkamatikan ja senkin suorittivat rimaa hipoen ja keskittyivät taidepiiperrykseen. Tunnen näitä useita. Toki tunnen myös niitä, jotka ovat opiskelleet tekniikkaa/matikkaa ennen siirtymistään taiteelliselle alalle
Miksi taiteen tekeminen on mielestäsi "piiperrystä"? Ja kyllä varmasti löytyy muiltakin aloilta ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lyhyen matematiikan rimaa hipoen, jopa poliitiikasta ja ministeritasolta löytyy sellaisia jotka keksivät lukuja "omasta päästään".
Niin, en kelpuuttaisikaan matemaattisesti rajoittunutta naista, vaikka olisi mikä ministeri
Miksi et?
Koska mikään ei ole niin seksikästä kuin nainen kalkulaattori kourassaan? Tai se kun nainen hokee matemaattisia kaavoja kesken aktin?
Uuh ooh derivoi mut nyt heti rajusti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kiva 20-vuotiaan idealistin näkemys. Kaikista eniten taiteilija juuri haluaa rahaa taiteestaan, ettei tarvitsisi käydä "oikeissa töissä" ja että jää vähän vapaa-aikaakin. Ihan helvetin raskasta olla 40 tuntia viikossa töissä ja sen lisäksi yrittää päästä sille tasolle omassa jutussaan, että voi sillä tienata. Siihen menee melkeinpä toiset 40 tuntia viikossa. Ei ole viikonloppuja eikä mitään muutakaan vapaa-aikaa.
Aitoa taiteilijaa ei kiinnosta raha paskan vertaa, joten huono tekosyy omalle ahneudellesi.
Millä taiteilijan sitten pitäisi elää jos taiteesta ei saisi saada rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja aitoa urheilijaa kiinnostaa vain urheilu, ei sponsorit tai toimeentulo ;)
Aitoa sijoittajaa kiinnostaa vain sijoittaminen, ei saadut voitot.
Sairaanhoitajaa kiinnostaa vain hoitaminen, ei palkalla niin väliä. Ilmaiseksi voisi tehdä, jotta olisi ihan oikea ja aito hoitaja.
Ei ollut caps lock käytössä siinä viestissä joka poistettiin. Ei huutomerkkejä, ei kirosanoja, ei mitään sellaista. Joku nyt vaan ei tykännyt viestistä jonka pointti oli että "tehkää naiset aloite, niin saatte paljon muuta anteeksi".