Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkumies! Voisitko seurustella taiteellisella alalla työskentelevän naisen kanssa?

Vierailija
11.06.2016 |

Esimerkiksi tanssijan, näyttelijän, muusikon, kuvataiteilijan, kirjailijan tms kanssa?

Jos et, niin mikset? Jos voisit, niin miksi?

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin jos se ei ole pölö matikan ja luonnontieteiden suhteen

Miksi oletat, että taiteellisella allalla oleva olisi jotenkin "pölö" mainitsemiesi asioiden suhteen? Itse valitsin matematiikan ja musiikin väliltä ja nyt tienaan leipäni siis musiikilla, keikkailemalla ja opettamalla.

Monet taidetyypit ovat niitä, jotka ottivat palikkamatikan ja senkin suorittivat rimaa hipoen ja keskittyivät taidepiiperrykseen. Tunnen näitä useita. Toki tunnen myös niitä, jotka ovat opiskelleet tekniikkaa/matikkaa ennen siirtymistään taiteelliselle alalle

Miksi taiteen tekeminen on mielestäsi "piiperrystä"? Ja kyllä varmasti löytyy muiltakin aloilta ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lyhyen matematiikan rimaa hipoen, jopa poliitiikasta ja ministeritasolta löytyy sellaisia jotka keksivät lukuja "omasta päästään".

Niin, en kelpuuttaisikaan matemaattisesti rajoittunutta naista, vaikka olisi mikä ministeri

Miksi et?

Koska en halua seurustella pölön kanssa

Vierailija
62/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on kohtuullisen sivistymätöntä olla tietämättä eri älykkyysteorioita. Esimerkiksi moniälykkyysteoria ja yleisälykkyysteoria. Olisi aika kuivaa olla miehen kanssa, joka olisi kiinnostunut vain logiikasta ja matemaattisista kaavoista. Vaikka toki nämäkin minua kiinnostavat, varsinkin musiikin ja matematiikan välinen suhde. Ja analyyttinen geometria, arkkitehtuuri jne.

Lukion psykan käyneenä tiedän nämä, mutta en itse jaksa sääliälykkyyksiä sisällyttää älykkyyden käsitteeseen. Määrittelykysymys siis. Onhan se hienoa, jos on petomaanisesti tai kuulantyönnöllisesti huippuälykäs, mutta ei kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että taiteellisella allalla oleva olisi jotenkin "pölö" mainitsemiesi asioiden suhteen? Itse valitsin matematiikan ja musiikin väliltä ja nyt tienaan leipäni siis musiikilla, keikkailemalla ja opettamalla.

Matematiikka on tutkitusti janan toisessa päässä. Jos on taiteellinen ja luova, niin looginen päättely ja matikka ei istu hänessä.

Poikkeuksiakin on. Ei herneitä.

Vierailija
64/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kirjailija, ja taiteilija sukua..en ole päivääkään katunut ammatin valintaan, eikä siitä ole ollut haittaakaan sinkkumarkkinoilla. Rakastan filosofiaa ja eri kieliä..

Vierailija
65/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einsteinkin oli ilmeisesti aivan pölö, kun rentoutui viulua soittamalla :)

Vierailija
66/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet taidetyypit ovat niitä, jotka ottivat palikkamatikan ja senkin suorittivat rimaa hipoen ja keskittyivät taidepiiperrykseen. Tunnen näitä useita. Toki tunnen myös niitä, jotka ovat opiskelleet tekniikkaa/matikkaa ennen siirtymistään taiteelliselle alalle

Miksi taiteen tekeminen on mielestäsi "piiperrystä"? Ja kyllä varmasti löytyy muiltakin aloilta ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lyhyen matematiikan rimaa hipoen, jopa poliitiikasta ja ministeritasolta löytyy sellaisia jotka keksivät lukuja "omasta päästään".

Niin, en kelpuuttaisikaan matemaattisesti rajoittunutta naista, vaikka olisi mikä ministeri

Miksi et?

Koska en halua seurustella pölön kanssa

Selitä nyt vähän miten se pölöys näkyy suhdetta haitaten arkielämässä? 

Vierailija
67/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ammatti, mutta rasitteena tulee punavihreä, harhoihin perustuva ihmiskäsitys.

Vierailija
68/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on tutkitusti janan toisessa päässä. Jos on taiteellinen ja luova, niin looginen päättely ja matikka ei istu hänessä.

Ai saatana. Mieti missä me oltaisiin jos puuttuisi ihmiset joilla on sekä matemaattisia että luovia ja kehittäviä taitoja. Tiede ei olisi mistään kotoisin kun kukaan ei osaa soveltaa ja kehittää, insinöörityöstä puhumattakaan.

T. Ketjuun aiemmin vastannut panseksuaali DI-nainen.

Vierailija
69/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia ja matematiikkaa opiskellessa molemmat itse asiassa tukevat toisiaan. Molemmissa on säännönmukaisia rakenteita jne. Muusikot ovat yleensä päinvastoin hyviä matematiikassa. Abstakteja asioita molemmat.

Vierailija
70/165 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa pythagoraskin taisi olla ihan täysi pässi tuon "matematiikon" mielestä.

Vierailija
71/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eik taidenaiset ole usein aika hörhöjä monellakin tavalla... se voi olla söpöä, mutta jos hörhöys koskee ihan kaikkea, se on varmasti rasittavaa pidemmän päälle. 

Vierailija
72/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa pythagoraskin taisi olla ihan täysi pässi tuon "matematiikon" mielestä.

Niin jos joku sivistymätön pölö ei satu tietämään, niin Pythagoras luokitteli musiikin yhdeksi matematiikan alalajeista.

Vierailija
73/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Einsteinkin oli ilmeisesti aivan pölö, kun rentoutui viulua soittamalla :)

Nykytietämyksen mukaan mikään muu inhimillinen toiminta ei aktivoi aivoja yhtä laajasti kuin musiikki. Ei mikään ihme, että Einsteinkin tarvitsi viulun ja pianon soittoa jotta ajatus taas kulkisi. Ensteinilla tosin oli muutenkin rakenteeltaan poikkeukselliset aivot. Mutta aivotutkijat erottavat muusikoiden aivot muiden ammattien edustajien aivoista hyvin nopeasti, esimerkiksi aivokurkiainen on muusikoilla leventynyt. Mitään muita ammatteja ei voi päätellä suoraan aivoista.

Tuolle joka väitti että matematiikka ja luova ajattelu olisivat ääripäissä, niin suosittelen tutustumaan esimerkiksi sellaisiin yleisneroihin kuin da Vinci ja Michelangelo. Aika usein tieteen kehittyminen vaatii suorastaan poikkeuksellista tapaa ajatella, sen sijaan että nähtäisiin vain se oma laatikko. Tiede ja taide eivät ole toisistaan täysin irrallisia ilmiöitä. Suhteellisuusteorian on epäilty vaikuttaneen suuresti kubismin kehittymiseen ja psykoanalyysin surrelismin kehittymiseen. Molemmissa olevat ilmiöt vaikuttavat toisiinsa. Nimenomaan musiikki sai Pythagoraksen tutkimaan matematiikkaa.

Vierailija
74/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet matemaatikot puhuvat kaavojen kauneudesta. Varmaan pölöjä nekin.

Vierailija
75/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saatana. Mieti missä me oltaisiin jos puuttuisi ihmiset joilla on sekä matemaattisia että luovia ja kehittäviä taitoja. Tiede ei olisi mistään kotoisin kun kukaan ei osaa soveltaa ja kehittää, insinöörityöstä puhumattakaan.

T. Ketjuun aiemmin vastannut panseksuaali DI-nainen.

Niinpä! Koulujärjestelmässäkin pitäisi lisätä luovia aineita, ei vähentää! Tämä yhteiskunta tarvitsee luovia ihmisiä ja uusia innovaatioita.

Vierailija
76/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on kohtuullisen sivistymätöntä olla tietämättä eri älykkyysteorioita. Esimerkiksi moniälykkyysteoria ja yleisälykkyysteoria. Olisi aika kuivaa olla miehen kanssa, joka olisi kiinnostunut vain logiikasta ja matemaattisista kaavoista. Vaikka toki nämäkin minua kiinnostavat, varsinkin musiikin ja matematiikan välinen suhde. Ja analyyttinen geometria, arkkitehtuuri jne.

Lukion psykan käyneenä tiedän nämä, mutta en itse jaksa sääliälykkyyksiä sisällyttää älykkyyden käsitteeseen. Määrittelykysymys siis. Onhan se hienoa, jos on petomaanisesti tai kuulantyönnöllisesti huippuälykäs, mutta ei kiitos

Vai että oikein lukion psykan olet käynyt? No sittenhän oletkin varmasti täysin pätevä arvioimaan eri älykkyysteorioita.

Vierailija
77/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska rahan takia taidetta tekevä nainen ei ole aito taiteilija, vaan teeskentelijä. Aito taiteilija ei halua rahaa taiteestaan.

Vierailija
78/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kirjailija, ja taiteilija sukua..en ole päivääkään katunut ammatin valintaan, eikä siitä ole ollut haittaakaan sinkkumarkkinoilla. Rakastan filosofiaa ja eri kieliä..

Vai "ammatin valintaan" katumaton "taiteilija suvun" edustaja kirjailijana. Selvä juttu.

Vierailija
79/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ IHMETTÄ?  VASTASIN TÄHÄN TOPIKKIIN IHAN ENSIMMÄISTEN JOUKOSSA VIESTILLÄ ETTÄ "JOS NAINEN VAAN TEKEE ALOITTEEN NIIN ON MELKEIN IHAN SAMA MITÄ HÄN TEKEE TYÖKSEEN......KYLLÄ KELPAA. SE ON SE ISOIN JUTTU ETTÄ NAINEN TEKISI ITSE ALOITTEEN"...............JA TÄMÄ VIESTI ON POISTETTU!! 

IHMETYTTÄÄ ENSINNÄKIN SE ETTÄ MIKÄ SIINÄ ON VOINUT MOTIVOIDA JONKUN HAKEMAAN VIESTIN POISTAMISTA........TÄYTYNEE OLLA JOKU NAINEN JOKA EI ITSE TEE IKINÄ ALOITETTA EIKÄ HALUA ETTÄ MUILLEKAAN NAISILLE ANNETAAN KUVAA ETTÄ HEIDÄN PITÄISI TEHDÄ ALOITE.

JA TOISEKSI IHMETYTTÄÄ SUURESTI ETTÄ MILLÄ IHMEEN PERUSTEELLA MODERAATTORI ON HYVÄKSYNYT PYYNNÖN POISTAA TUO EDELLÄMAINITTU VIESTINI..............................kaikkea sitä huomaakin kun vanhaksi elää :) En olisi ikinä uskonut että joku nainen voi vetää herneen nenään sellaisesta viestistä.

Vierailija
80/165 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ IHMETTÄ?  VASTASIN TÄHÄN TOPIKKIIN IHAN ENSIMMÄISTEN JOUKOSSA VIESTILLÄ ETTÄ "JOS NAINEN VAAN TEKEE ALOITTEEN NIIN ON MELKEIN IHAN SAMA MITÄ HÄN TEKEE TYÖKSEEN......KYLLÄ KELPAA. SE ON SE ISOIN JUTTU ETTÄ NAINEN TEKISI ITSE ALOITTEEN"...............JA TÄMÄ VIESTI ON POISTETTU!! 

IHMETYTTÄÄ ENSINNÄKIN SE ETTÄ MIKÄ SIINÄ ON VOINUT MOTIVOIDA JONKUN HAKEMAAN VIESTIN POISTAMISTA........TÄYTYNEE OLLA JOKU NAINEN JOKA EI ITSE TEE IKINÄ ALOITETTA EIKÄ HALUA ETTÄ MUILLEKAAN NAISILLE ANNETAAN KUVAA ETTÄ HEIDÄN PITÄISI TEHDÄ ALOITE.

JA TOISEKSI IHMETYTTÄÄ SUURESTI ETTÄ MILLÄ IHMEEN PERUSTEELLA MODERAATTORI ON HYVÄKSYNYT PYYNNÖN POISTAA TUO EDELLÄMAINITTU VIESTINI..............................kaikkea sitä huomaakin kun vanhaksi elää :) En olisi ikinä uskonut että joku nainen voi vetää herneen nenään sellaisesta viestistä.

Jospa kyseisen viestin poistamista vaatinut nainen ilmoittautuu täällä ja kertoo motiivinsa. Ei se muuten selviä.