Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkipäivän asioita, joita et osaa

Vierailija
10.06.2016 |

Minä nolona tunnustan, että opin viimein tänään pumppaamaan pyörän renkaisiin ilmaa. Ikää on kohta 22, ja pyörällä on tullut ajettua tosiaan kuitenkin jo sellainen 15 vuotta. Olen aina olettanut että pumppaaminen hoituu simppelisti poistamalla renkaan venttiilistä korkki ja pumppaamalla siihen vain ilmaa. Kumit ovat silti aina olleet kumma kyllä tyhjiä, ja pyöräily on vaan jäänyt "huonoista renkaista" johtuen joka kesä useasti väliin, ja olen hölmönä kahdesti käynyt vaihtamassa niihin ammattilaisella kumit asenteella "jos nämä vaikka toimisivat". Ja viimein tänään kuulin poikaystävältä, että siitä renkaasta pitää avata venttiili, jotta sinne ilmaa menee. Hävetti niin perkeleesti, kun olen jo muutaman vuoden hänelle valittanut huonoista renkaista. Viimein tänään hänkin tajusi kysyä, että selitähän se pumppausprosessi minulle kohta kohdalta, jos vaikka teen sen väärin. Ja teinhän minä.

Tilanteesta inspitoituneena olisi kiva kuulla minkälaisia arkipäivän asioita te muut palstailijat ette vain osaa, tai ole ennen jotakin älynväläystä osanneet? Perjantai-iltani kaipaa piristystä :)

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskeakastikkeen teko. Ei luonnistu millään jauhoilla suurustamalla, vaikka muuten olen etevä keittiössä. Jää aina paakkuiseksi, vaikka kuinka sählään pienissä annoksissa siivilän kera ja vispaan kuin hullu. :O :D

N21

Ne jauhothan vain ruskistetaan voissa ja lisätään neste pannulle. En ole koskaan siivilöinyt jauhoja. puhutaankohan samasta peruskastikkeesta? :)

Mulla on ongelmia kalan käsittelyssä, kai sekin kuuluisi osata ihan perushommana.

Juuri siihen rasvan sekaan olen niitä yrittänyt siivilöidä, kun aina saan vain jauho-rasvapaakkuja. Eipä ole sekään auttanut. :D

Liian vähän voita sanoisin. Sen jauho-voi seoksen pitää olla sellaista vellimäistä, eikä sellainen kökkö. 

Vierailija
22/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskeakastikkeen teko. Ei luonnistu millään jauhoilla suurustamalla, vaikka muuten olen etevä keittiössä. Jää aina paakkuiseksi, vaikka kuinka sählään pienissä annoksissa siivilän kera ja vispaan kuin hullu. :O :D

N21

Ne jauhothan vain ruskistetaan voissa ja lisätään neste pannulle. En ole koskaan siivilöinyt jauhoja. puhutaankohan samasta peruskastikkeesta? :)

Mulla on ongelmia kalan käsittelyssä, kai sekin kuuluisi osata ihan perushommana.

Juuri siihen rasvan sekaan olen niitä yrittänyt siivilöidä, kun aina saan vain jauho-rasvapaakkuja. Eipä ole sekään auttanut. :D

Liian vähän voita sanoisin. Sen jauho-voi seoksen pitää olla sellaista vellimäistä, eikä sellainen kökkö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukan parsiminen.

Kutominen.

Ruskean kastikkeen teko (taivaalle kiitos suurusteista!)

Vierailija
24/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä ohjelmalla pitäisi pestä tiskit... D: Laitan aina summassa jonkin ohjelman, ja yleensä tulee ihan puhdasta, mutta olisi kiva tietää, mikä on se oikea:D Nykyään tosin vähän alkanut jo vakiintumaan se, missä on kahvikupin kuva, mutta välillä jää sillä likaiseksi:D

Vierailija
25/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilaislapsi mutta osaan perata kalat, sytyttää nuotiot, kiukaat yms. Mutta en tiedä mikä on ripsiliima, meikin kiinnityssuihke tai kynnenkovettaja. Nämä kun kupissa yhdistäisin niin tuloksena olis joku Hjallis.

Vierailija
26/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitojen silittäminen ja sopivan paksuisen vaniljakastikkeen teko.

Vierailija
27/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa sytytettyä takkaan tulta.

Vaikka yritän ja yritän, niin hetken palaa ja sitten sammuu. Joka kerta sama homma.

Puut jotenkin väärin tms.

Toinen juttu, mitä en osaa on täytekakkupohjan teko. Lätsähtää 100 % vaikka oon kokeillut monilla eri ohjeilla.

Onhan niitä, ei kaikkea viitti ees kirjoittaa☺

Vierailija
28/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa tehdä ruskeaa kastiketta mutta mielestäni mun ei myös sitä tarvi osata; kamala ruoka. Mies jos sitä haluaa niin opetelkoon itse.

Puutarhatöissä on varmaan paljon asioita mitä en osaa. Mutta ikävä kyllä monet asiat ovat semmoisia että en edes tiedä  mitä en tiedä. Eli vaikea hakea tietoa jos en tiedä mitä kysyä...

Vierailija
29/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Eihän sitä venttiiliä avata kuulu kun ilmaa pumppaa renkaaseen? Sieltähän vaan karkaa kaikki ilma sillon :o 

Vierailija
30/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharipullon avaaminen. Tiedän kyllä, kuinka se tehdään, mutta kun piruvie en uskalla, tiedä mihin se korkki pompsahtaa.

Vierailija
31/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N21

Liian vähän jauhoja sanoisin. Sen jauho-voi seoksen pitää olla sellaista vellimäistä, eikä sellainen kökkö. 

Itse opin vasta vuosi sitten tekemään ruskeaa kastiketta ilman paakkuja! Seoksen pitää tosiaan olla vellimäistä ja kannattaa pienessä kattilassa keittää vettä johon sitten sen seoksen laittaa! Näin olen saanut tehtyä hyvää kastiketta!👍🏻

Vierailija
32/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan perkaaminen, auton pissapojan täyttö, ja ikää yli 40 😂

Vierailija
33/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoharipullon avaaminen. Tiedän kyllä, kuinka se tehdään, mutta kun piruvie en uskalla, tiedä mihin se korkki pompsahtaa.

Opettele saber-tyyppinen kuoharin/skumpan avaaminen :-D Todella helppoa, korkki ei lennä kenenkään silmään/lasiesinevitriiniin ja sen lisäksi näytät muiden silmissä vähintäänkin skumppajeesukselta.

Vierailija
34/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelu, ja siis ihan perus (muka ) napin ompelu. Näkisitte vaan millasta jälkeä on syntynyt.

Karrynpyörä kans! En ikinä sitä oppinut ja ärsytti ala-asteella se liikunnanopettaja kun auko päätä että vaikuttaa todistukseenen, siis yhtä "hyödyllinen kuin nokkahuilun oppettelu.."

En sitten tiedä onko mulla joku huonompi versio silitysraudasta mut en mä ainakaan nyt osaa silittä vaatteita. Kauluspaidat pitkän silittämisen jälkeen tulos on yhtä ryppyiden ..

Huonekasvien elossa pitäminen. . . Ei onnistu!

Vierailija
35/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa avata uusia pumppupulloja jotka ovat "lukossa", en sitten millään.

Vierailija
36/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen huono kokki, sillä olen ollut alakoulusta lähtien työpaikkaruokailun asiakas. Nyt eläkkeellä olen yrittänyt tehdä monipuolista ruokaa. Muuten onnistuu kyllä, mutta en osaa maustaa kunnolla.

Ruskea kastike sen sijaan ei ole koskaan tuottanut ongelmia, sillä sen opetti äiti jo, kun olin pikkutyttö. Nykyään teen soosin kahdella eri tavalla, sillä perinteisellä, jossa jauhot ruskistetaan voissa ja lisätään neste ja mausteet tai sitten jos olen paistanut lihoja, niin lisään pannulle vain jauhosuuruksen (jauhoa + vettä) ja sekoittelen tasaiseksi ja maustan. Kummallakaan tavalla en onnistu saamaan paakkuista.

Minäkään en noita meikkaushommia hallitse, sillä lopetin meikkauksen, kun aineet alkoivat loppua yksi kerrallaan. Pestyllä naamalla on menty jo muutama vuosikymmen enkä aio tyyliä muuttaa. Meikäläisen naamasta ei saa sen kummemman näköistä, vaikka tuhrisi minkälaisia värejä. Ruma on ruma, vaikka voissa paistais!

Vierailija
37/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy googlesta :-) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele saber-tyyppinen kuoharin/skumpan avaaminen :-D Todella helppoa, korkki ei lennä kenenkään silmään/lasiesinevitriiniin ja sen lisäksi näytät muiden silmissä vähintäänkin skumppajeesukselta.

Hmm, skumppajeesus kuulostaa hyvältä.  :)  Kiitoksia vinkistä!

Vierailija
38/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Lasagnen juustokastikkeen tekeminen on arpapeliä siis jos laitan siihen jauhoja. Tulee paakkunen. Siivilöin siitä ne paakut pois. Kerran olen onnistunut tekemään silkinpehmeää juustokastiketta, en tiedä mitä tein silloin toisin.

> En ole koskaan avannut korkillista viinipulloa (siis se tappi siellä pullossa) enkä myöskään skumppapulloa.

> En ole pitänyt lasta sylissä yli 20 vuoteen.

M30

Vierailija
39/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran elämässäni tehnyt ruskeaa kastiketta ja ikää 31 vuotta...ei onnistunut..mut eipä oo koskaan kukaan opettanut,ei kuulunut onneksi meidän ruokiin,kun olin lapsi

Vierailija
40/75 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa putsata lavuaarin hajulukkoa. Ainoa, minkä pystyn tukkeutuneelle lavuaarille tekemään, on kaataa rööreihin kodin putkimiestä ja toivoa parasta.