Pihistelykuukausi 1/25
Tehdään tästä pihistelyketju. Kerrotaan säästämisestä ja jaetaan hyvän mielen vinkkejä ja tsemppejä kaikille, jotka haluavat säästää vuonna 2025.
Aloitan. Olen käyttänyt tänä vuonna ruokaan rahaa jo 4.30€.
Ostin tarjousglögiä ensi jouluksi hyvällä -50% alella. Päivämäärää on kesään 2026
jatkakaa
Kommentit (51)
Laitoin otsalampun ja kuljen sen kanssa kotona pimeän tultua.
Olen viettänyt pihistelyä jo 30 vuotta, ei pysty enää enenpään...
Ilta-alessa käyty ja -60% ruoat ostettu viikkoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pystyy. Pienennä annoskokoa?
Vierailija kirjoitti:
Korjasin kengät jeesusteipillä.
Minä käytin liimaa.
Palautin tilaamani housut takaisin. Totesin, että en oikeasti tarvitse niitä. Eli sivuutin mielihalun ja menin järki edellä.
Pistin auton seisontaan ja rupesin kävelemään kaikki matkat. Useita satasia säästyy kuussa. Tosin menoja on tullut siitä, kun on pitänyt uusia xl-kokoisia vaatteita m-kokoisiksi, mutta olen ostanut t-paitoja halvalla Budget Sportista ja saanut takkeja ja farkkuja tutuilta, joille ne ovat käyneet pieniksi.
Ostin eurolla perunoita ja toisella eurolla sipulia. Tein sipuli-perunalaatikkoa koko perheelle. Perhe kehui että maistui todella hyvältä ja siitä söi kaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ostin eurolla perunoita ja toisella eurolla sipulia. Tein sipuli-perunalaatikkoa koko perheelle. Perhe kehui että maistui todella hyvältä ja siitä söi kaksi päivää.
Mitä muuta laitoit siihen? Mulla ois nuo ainekset.
Kuljen työmatkat kävellen (3.5 km)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä Sää mun annoskoot tiät? En ees syö ruokalautaselta vaan pullalautaselta, sitä ei pysty enää pienentään, urpå!
Käyn uimahallissa pari kertaa viikossa saunassa. Työnantajan piikkiin.
Minäkin palautin kolmet Lidlistä ostamani vaatteet kun a) oli heräteostos jota ilmankin pystyn elämään b) ei vastannut odotuksia c) oli kangasvirheellinen. Sitten palautin myös yhdet verkkokaupasta tilaamani kengät jotka eivät vastanneet odotuksia ja olivat pirun kalliitkin. Ja palautin myös itse itselleni ostaman joululahjan joka ei vastannutkaan odotuksia, tai kroppani ei vastannut odotuksia lahjaan nähden :)
Tänään löysin S-Marketista 2 pv eväät -30%.
Ostin laatikollisen banaaneja kahdella eurolla (29 kappaletta). Pakastin ne ja käytän puolikkaan banaanin aamuisin jugutin kanssa.
Oon käyttänyt ruokaan tänä vuonna suunnilleen saman verran( 4,30) Huomenna jämä päivä...joulun ja uudenvuoden jämät. Tarjolla siis pytaria jämä perunoista, vähän kokkelia kylkeen (ei sitä sniffattavaa!) uudelta vuodelta keittämättä jääneet 6 napsu-nakkia, sekä pieni kinkun pala kuutioiksi pannulle kera zipalin. Jälkkäriksi keitän oman pihan tuotoksia; raparperi kiisseliä...Arvoisa Vauva.fi osasto...HYVIN KULKEE!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! Laita ensikerralla pekonia tai jauhista mukaan, perheesi rakastaa sinua ikuisesti eikä muija motkota enää ikinä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä Sää mun annoskoot tiät? En ees syö ruokalautaselta vaan pullalautaselta, sitä ei pysty enää pienentään, urpå!
LAPSET, eipäs riidellä!
Tein kinkun rippeistä ja herneistä hernekeiton. Nyt lämmitän kotia pierupaukahduksilla.
Uutena vuotena sytytin pierut tuleen, säästyi hirveästi rahaa.
Korjasin kengät jeesusteipillä.