Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
1461/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut eivät vain tykänneet valitsemistanne ruuista - ei sen monimutkaisempaa!

Vierailija
1462/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse siirtynyt pääosin terveyssyistä karnivori-ruokavalioon. Hyvä idea, että omissa häissäni ei sitten muuta tarjotakaan - kokemus on varmasti monille uusi. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Olen itse siirtynyt pääosin terveyssyistä karnivori-ruokavalioon. Hyvä idea, että omissa häissäni ei sitten muuta tarjotakaan - kokemus on varmasti monille uusi. :-)

Ihan OT, mutta voi helvetti sä mahdat haista pahalle! 😶

Olipa törkeää puhetta. Eihän karnivoristia tunnista hajusta, ja atkinssonistinkin vain alun ketoosissa.

Vierailija
1464/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilu oli heikkolaatuinen. Isäsi oli oikeassa.

Olisi vain ap kuunnellut isäänsä niin ei olisi tullut naurunalaiseksi.

Vierailija
1465/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te teitte valintanne. Asetitte tarjolle vegaanipaskaa, ihmiset inhosivat sitä eivätkä syöneet ja nyt vihaavat teitä. Mitä on vielä ihmettelemistä?

Vierailija
1466/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te teitte valintanne. Asetitte tarjolle vegaanipaskaa, ihmiset inhosivat sitä eivätkä syöneet ja nyt vihaavat teitä. Mitä on vielä ihmettelemistä?

Halusitte julistaa vegaanisuuden ilosanomaa häissänne. Toivottavasti olette nyt tyytyväisiä kun missionne aiheutti pettymyksen ja pahaa mieltä,

Vierailija
1467/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noutopöydissä ja hotellien aamiaispöydissä olen nähnyt, niin kummasti ne allergia- ja vegeruuat kelpaavat ihan sekasyöjillekin. Samalla kierroksella käydään mättämässä lautaselle molemmista kattauksista. Yhtään yökkäysnäytöstä, allergiakohtausta saati ambulanssilla sairaalaan kiidätettyä sekaania en vielä ole noissa tilanteissa bongannut. Sitä ootellessa...

Ei se vegeruoka näemmä aivoja ravitse kun et tajua, että ne joille se vegeruoka ei sovi ei sitä varmaan myöskään ota. Minäkään en ole nähnyt yhtään anafylaksiaa buffetissa, meinaako se sitä että kaikki muutkin allergiat on huuhaata? Hengenvaarallinen kala- ja pähkinäallergiakin on pelkkä asennevamma?

Vierailija
1468/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Pari kokonaista sikaa omppu suussa avotulella grillattuna?

Vierailija
1469/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä noutopöydissä ja hotellien aamiaispöydissä olen nähnyt, niin kummasti ne allergia- ja vegeruuat kelpaavat ihan sekasyöjillekin. Samalla kierroksella käydään mättämässä lautaselle molemmista kattauksista. Yhtään yökkäysnäytöstä, allergiakohtausta saati ambulanssilla sairaalaan kiidätettyä sekaania en vielä ole noissa tilanteissa bongannut. Sitä ootellessa...

Ei se vegeruoka näemmä aivoja ravitse kun et tajua, että ne joille se vegeruoka ei sovi ei sitä varmaan myöskään ota. Minäkään en ole nähnyt yhtään anafylaksiaa buffetissa, meinaako se sitä että kaikki muutkin allergiat on huuhaata? Hengenvaarallinen kala- ja pähkinäallergiakin on pelkkä asennevamma?

Ai näissä sentään osataan valita itselle sopivat ruuat. Miksei onnistu häissä sitten?

Vierailija
1470/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi mitään niin keinotekoista syömään, mitä vegaaninen ruoka on: on maidon, kerman ja lihan korvikkeet sekä munavoita imitoiva tofuvoit sekä munakokkelia korvaaja tofukokkeli. Ilman pilleripurkkeja ei pärjää vegaanina, erityisesti B12 ja EPA/DHA ovat tärkeitä aivoille. Pidän kyllä esim. valkoisista pavuista tomaattikastikkeessa tai kikherneistä falafelien ja curryjen muodossa. Kasvisruokapäiviä pidän paljonkin, erioten lakto-ovovegetarista syödään silloin ja joskus vegaanistakin. Liha on sitten lähinnä riistan ja kalan muodossa.

Vierailija
1471/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidolle ilmoitettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Ihan OT, mutta voi helvetti sä mahdat haista pahalle! 😶

Olipa törkeää puhetta. Eihän karnivoristia tunnista hajusta, ja atkinssonistinkin vain alun ketoosissa.

Pari ekaa viikkoa atkinsilla on kyllä kunnon killer- hönkäys, sen jälkeen homma normalisoituu.

Vierailija
1472/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai näissä sentään osataan valita itselle sopivat ruuat. Miksei onnistu häissä sitten?

Harvemmin häissä on kovin monipuolinen buffet.

T. Allerginen, joskaan en anafylaksia-tasolla

Vierailija
1473/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Et selvästikään edes tiedä, mitä tuolla käsitteellä tarkoitetaan. Omena ei kuulu karnivori-ruokavalioon.

Vierailija
1474/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa häissä, joissa on tarjoiltu hirveää ruokaa (sekaruoka), enkä koskaan ole kenellekkään huonosta ruuasta puhunut.

Vaihda kaveripiiriä ja vaikka sukulaisia. Kuulostavat idiooteilta.

Vierailija
1475/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Et selvästikään edes tiedä, mitä tuolla käsitteellä tarkoitetaan. Omena ei kuulu karnivori-ruokavalioon.

Olen ollut häissä, joissa oli tuollainen possu pääruokana. Luultavasti parasta lihaa, mitä olen ikinä syönyt! Ei minkäänlaista tarvetta kastikkeille, mausteille yms. ja niin pehmeää, että... Ahh, kuolaa alkoi erittyä heti suuhun jo pelkästä muistosta, vaikka tuosta on jo monia vuosia aikaa. :-)

Vierailija
1476/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä todella asiatonta narista. Lihaa syövät eivät kuole siihen, että eivät saa yhtenä iltana pihviä kitusiinsa. Vieraat varmasti myös tietävät teidän vegaaniutenne, niin ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä, että hääpari järjestää itsensä näköiset häät.

Onneksi kuitenkin saitte toisenne ja sehän on pääasia, eikö? Muistelkaa ennemmin sitä ihanaa päivää, älkää sen jälkeen selvinneestä narinasta.

Vegaanivieraille ei tarvi varata vegeruokaa kun he tietää kutsujan olevan sekasyöjä

Vierailija
1477/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa sanan sekasyöjä alkuosa. Vaikka vesimeloni on kasvis, sekasyöjä sitä kyllä syö. Sekasyöminen ei tarkoita pelkkää jauhelihaa ja jogurttia. Usein sekasyöjät haluat syödä nimenomaan oikeaa ruokaa eikä mitään keinotököttejä, joita vegaaneja varten tehtaissa väännetään. 

Olen sitä paitsi maistanut härkikset, mifut ja tofut. Yhteen kertaan jäi. Sirkkoja en maistanut, vaikka nekin vegaanit ovat nimenneet itselleen sopiviksi. Kauralimoja en voi maistaa, koska olen kauralle allerginen.

Vierailija
1478/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaapas jo tuo lapsellinen käytös, aikuiset ihmiset!

Kaikki syökööt mitä syövät ja jos ei tarjoilut kelpaa, niin olkaa syömättä. Haukkumalla ja vinkumalla ei menneisyys muutu.

Vierailija
1479/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin häissä on kovin monipuolinen buffet.

T. Allerginen, joskaan en anafylaksia-tasolla

Eikö niissä juhlissa joissa olet käynyt ole kysytty allergioita? Eikä varattu mitään sinulle sopivaa? Nykyään on ihan yleistä että tiedustellaan allergiat ja muut rajoitteet ja sitten varataan sopivaa ruokaa heille, jotka ovat nämä ilmoittaneet. Kyllä multa on kysytty kutsun yhteydessä, olipa tarjottava ruoka eläinperäistä, kasvisruokaa tai kokonaan vegaanista. Ja aina on ollut varattuna sellaista ruokaa, jota voin syödä. Tämä on mielestäni kyllä jo erittäin hyvää palvelua. Näitä erilaisia ruokarajoitteita kun alkaa olla jo ties miten moneen lähtöön, niin vaatii emännältä paljon aikaa ja vaivaa.

Vierailija
1480/6229 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Kuka sun käskee syödä sen omenan? Sehän on koriste!