Onko ADHD kehitysvamma?
Tapailen naista jolla on ahdistuneisuushäiriö ja ADD. Onko hän kehitysvammainen?
Kommentit (11)
Ai mua vai?
Aika vammaiselta usein tuntuu, kun en tunnu osaavan sitten mitään niinkuin muut 😒
ADHD ei ole kehitysvamma. :D Oot tyhmä
ADHD liittyy välittäjäaineisiin. Se ei ole kehitysvamma, kuten ei muutkaan nepsyt. Kehitysvamma on aivan jotain muuta. Älyllinen kehitysvamma on kun äo on alle 70 ja sen huomaa usein normaalissa kanssakäymisessä.
ADHD ei ole kehitysvamma. Jollain kehitysvammaisella voi olla kehitysvamman lisäksi myös ADHD.
Myös keskivertoa älykkäämmällä ihmisellä voi olla ADHD.
Etkö osaa edes tällaista asiaa googlettaa? Sinuna olisin hieman huolissani :/
Mä en ihmettelisi vaikka ap kysyisi tosissaan, sen verran hölmöä porukkaa täällä tuntuu osa olevan.
Mietit, että onkohan nainen kehitysvammainen ja tapailet häntä silti?
Miehet 🙄
ADHD on neurodivergentti samaa kategoriaa kuin AS, dyslexia, jen joten kyllä synnynnäinen.
Areenassa nyt Perjantai-dokkari: Äiti, jolla on kehitysvamma. Esittelyssä kerrotaan teini-ikäisenä todettu ADHD -diagnoosi. Ihmettelin, kuinka ko. diagnoosin saaneita on monia ihan normaalissa opinnoissa ja työelämässä sekä lasten vanhempina. Itsekin olen (vaikka ilman diagnosontia). Lapseni olen pitänyt ja kasvattanut (vaihtelevalla menestyksellä), tehnyt 35-vuotisen elämäntyön mainosalalla ja minulla on neljä ammattitutkintoa. Vaikka nyt jo eläkkeellä, kiinnostaa silti todella.
Synnynnäinen kehitysominaisuus, ei vamma.
Toinen asia on olosuhteet. Esim. kilttikin koira puree kun sen ahdistaa nurkkaan. Nykyään yksärin kaltaiset tykkää hakea lapsilleen diagnoosit (=itselleen synninpäästön kun lapsilla on ongelmia)
Kysy naiselta itseltään miten hän kokee itse.
En usko että luokittelu auttaa mitenkään, koska kaikki olemme omintakeisia ja kiinnostavia sellaisisina kuin olemme, sinä mukaanlukien.