Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
801/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomioin kaikki vieraat häissäni, vegaaneille oli salaattia ja tomaattia pääruoaksi. Sekasyöjille kanaa, lihaa ja kalaa eri lisukkeilla. Lisäksi erillisinä fetasalaatti, tonnikalasalaatti ja lohipestosalaatti. Tämän lisäksi sitten kahvitarjoilu, piirakoineen ja leivoksineen kuten poropiirakkaa ym. (ei vegaanista). Yösyömikseksi oli pieni hodaripiste josta vieraat sai hakea yöpalaa.

Ps. Kahvin kanssa oli kermaa, maitoa ja konjakkia halukkaille

Vierailija
802/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah, niin tarjotaan myös omissa ensi talven häissäni ja ainoastaan sitä, joka on jo kaikille tiedossa. Jos jotkut vanhemmat sukulaiset vaikka luulevat nääntyvänsä nälkään muutamassa tunnissa, voivat jättää tulematta tai syödä makkaraa vessassa:D

Itse taas tykkään sukulaisistani ja haluan tarjota jokaiselle heidän parhainaan pitämiä herkkuja, lihaa lihansyöjälle, kasvista vegaanille. Mutta kuten sanottua, tykkäänkin suvustani ja miehesi suvusta ja haluan ilahduttaa, en tuputtaa omaa ideologiaani tai olla huomioimatta toiveita tai jättää vieraita nälkäisiksi. Sitä sanotaan myös vieraanvaraisuudeksi. Ja kohteliaisuudeksi. 

Jaa että jokaiselle sitä mistä parhaiten pitää.. johan saat tehdä kymmentä eri sirttia ruokaa koska tuskin kaikilla sama herkkuruoka on..

Setä toivoo kalaa, täti lasagnea, lapset lihapullia, eno uunimakkaraa, serkku kasviskeittoa, sisko karjalanpaistia.. ja sinähän väännät kun haluat olla vieraanvarainen😂😂 voi jeesus näitä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomioin kaikki vieraat häissäni, vegaaneille oli salaattia ja tomaattia pääruoaksi. Sekasyöjille kanaa, lihaa ja kalaa eri lisukkeilla. Lisäksi erillisinä fetasalaatti, tonnikalasalaatti ja lohipestosalaatti. Tämän lisäksi sitten kahvitarjoilu, piirakoineen ja leivoksineen kuten poropiirakkaa ym. (ei vegaanista). Yösyömikseksi oli pieni hodaripiste josta vieraat sai hakea yöpalaa.

Eikö vegaaniruoka sitten sovi kaikille? Tuskin lihansyöjät jätti salaatin syömättä?

Vierailija
804/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla niin tiukkapipoinen ettei edes kahvimaitoa salli vieraille, edes yhtenä päivänä elämässä?

Vierailija
805/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Kuulostaa sellaiselta, että joutuisin olemaan noissa häissä joko nälissäni tai maha kuralla.

Vierailija
806/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pitkä ketju etten jaksanut kaikkea lukea, mutta jos menu oli niin onneton kuin ap kertoi; sienipiirakkaa, riisipiirakkaa, hedelmiä tms niin kuka vaan kritisoisi. Häissä tarjotaan kyllä aina ihan oikea ruokakin, ei mitään kahvileipää.

Ja tuo kahvimaito.. ei juma. 😂😂

Vierailija
807/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla niin tiukkapipoinen ettei edes kahvimaitoa salli vieraille, edes yhtenä päivänä elämässä?

Saman voi kysyä toisinpäin, miksi vieras on niin tiukkapipoinen että ei voi käyttää mantelimaitoa yhtenä päivänä elämässä? Etenkin kun se on tärkeää hääparille?

Itse siis en ole vegaani mutta ihmettelen tätä raivoa mitä vegaani saa siitä että OMISSA juhlissaan tarjoaa sitä ruokaa mitä itsekkin haluaa syödä.

Meidän häissä oli minun ja mieheni lempiruokaa..

Vierailija
808/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän porukka ole kritisoinut ruuan määrästä ja laadusta.. hirveää olla nälkäisenä

häissä ja puputtaa jotain kahvileipää.. Oletko ap itse maistanut edes kahvia mantelijuoman kanssa? Oikeasti oletko?

Vierailija
809/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman voi kysyä toisinpäin, miksi vieras on niin tiukkapipoinen että ei voi käyttää mantelimaitoa yhtenä päivänä elämässä? Etenkin kun se on tärkeää hääparille?

Itse siis en ole vegaani mutta ihmettelen tätä raivoa mitä vegaani saa siitä että OMISSA juhlissaan tarjoaa sitä ruokaa mitä itsekkin haluaa syödä.

Onneksi mun häissä ei ollut minun ja mieheni lempiruokaa. Olisi nimittäin ollut liian tulista enemmistölle.

Vierailija
810/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän porukka ole kritisoinut ruuan määrästä ja laadusta.. hirveää olla nälkäisenä

häissä ja puputtaa jotain kahvileipää.. Oletko ap itse maistanut edes kahvia mantelijuoman kanssa? Oikeasti oletko?

Oliko jossain kerrottu häiden kesto? Tosi moni menee maistraatissa naimisiin ja pitää kotona kakkukahvit ja juhlat oli siinä..

Meidät vihittiin kotona, muutama ystävä paikalla ja syötiin voileipäkakkua ja täytekakkua ja kahvit. Kesto 1,5h ja lähdimme häämatkalle.

Vierailija
811/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hääparille on hääpäivänä tärkeää se, että vieraat eivät saa maitoa kahviinsa?

Vierailija
812/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun häissä ei ollut minun ja mieheni lempiruokaa. Olisi nimittäin ollut liian tulista enemmistölle.

Oliko teillä sitten jotain sellaista tarjolla mitä ette itse syö mutta suurimmalle osalle vieraista tehty?

Vierailija
813/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä sitten jotain sellaista tarjolla mitä ette itse syö mutta suurimmalle osalle vieraista tehty?

Kyllä. Kahvia.

Vierailija
814/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja moni muu vege toosat märkinä näköjään luulee että vieraat ovat valittaneet ruuasta siksi koska on kasvisruokaa. Ap:n isähän oli ainoastaan vastustanut vegeruokaa ja muut vieraat olivat kritisoineet miten huonot tarjottavat olivat olleet.

Kyllä noin suppeasta tarjoilusta olisi ihan supervegaanikin valittanut. Yleensä häissä on tarjolla lämmintä ruokaa kahvitarjoilun lisäksi..

Vierailija
815/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten asennevamma.. itse olen siirtynyt kasvispohjaiseen ruokavalioon, mutten täysin vegaaniksi. Syön kuitenkin mereneläviä yleensä viikonloppuisin. En voisi kuvitella syöväni lihaa tai siipikarjstuotteita enään.

Vierailija
816/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpäivä on parin päivä. Totta kai on kohtuullista, että jokaisen allergiat ja erityisruokavaliot huomioidaan (pähkinäallergikolle jotain muuta, kuin mantelimaitoa), mutta sekasyöjä ei kuole, jos hän ei saa yhdellä aterialla eläinperäistä ruokaa. Minusta on aika ontuvaa verrata samaa toisinpäin, sillä iso osa sekasyöjän ruuasta koostuu usein kasviperäisistä tuotteista, kun taas vegaanin ruokavalioon ei kuulu mitään eläinperäistä. Siksi ei nyt ihan ole vertailukelpoinen tuo "mitä itse tykkäisit jos ei ois kasvisruokaa häissä". Ja vegaaniset tarjottavat (edelleen niin kauan, kuin allergiat ym. huomioitu) ei ole millään muotoa oman ideologian tuputtamista, vaan nimenomaan sitä, että hääpari tekee päivästään omannäköisen. Sanotaanko samaa siitäkin, jos pariskunta ei vaikka juo lainkaan alkoholia, eikä häissäkään sitä tarjota, että he tuputtavat omaa ideologiaansa? Tai muslimeille heidän häissään, jos ei ole possua tarjolla?

Mielestäni on ylipäätään hyvin typerää valittaa häissä ruoista. Erittäin juntin kuvan antaa ihmisestä, jos juhlasta ainoa asia mikä jää mieleen, on ruoka. En kyllä ymmärrä, miten se tosiaan voi olla oman ideologian tuputtamista, jos vegaanipariskunta ei halua tukea lihantuotantoa myöskään hääpäivänään. Etenkin, jos vieraita on paljon niin sitä lihaa yllättäen kuluu. 

Vierailija
817/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vegaaniruoka sitten sovi kaikille? Tuskin lihansyöjät jätti salaatin syömättä?

Sekasyöjille oli fetasalaatti, tonnikalasalaatti ja lohipestosalaatti. Vegaaneille oli jäävuorisalaattia ja tomaattia sekaisin kulhossa.

Vierailija
818/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti nyt ei varmasti ollut kasvisruuassa (ok ap:n isälle ehkä) vaan tarjoilun määrässä. Tuollainen onneton menu lihavaihtoehtonakin olisi saanut kyllä kritiikkiä osakseen.

Vai kauankos ne häät kestivät? Jos oli muutaman tunnin ja kahvitarjoilu, niin sitten ok mutta jos mainostettu ihan ruokailua ja juhlien kesto pidempään kuin 4 h niin aiheestahan ne vieraat valittivat..

Onko ap kommentoinut tänne ylipäänsä mitään toisen viestinsä jälkeen?

Vierailija
819/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti kun joku kommentoi jotain että:"Hyvä että vähän ravistelitte vieraita.." 😂😂

Tuollaisella onnettomalla kahvitarjoilulla ei ravistella kuin päätä :D kyllä kai vegetkin syövät ihan oikeaa lämmintä ruokaa? Jos ap miehineen pitävä jotain piirakkaa pääruokana, niin alan kyllä huolestua heidän terveydestä.

Vierailija
820/6229 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjille oli fetasalaatti, tonnikalasalaatti ja lohipestosalaatti. Vegaaneille oli jäävuorisalaattia ja tomaattia sekaisin kulhossa.

Hyvät valinnat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi