Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
3361/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömän itsekästä. Tuohan on käytännössä sama asia kuin se että "normaaleissa" häissä ei huomioitaisi vegaaneja lainkaan!

Juuri näin! Mitä itse olen huomannut, niin sekasyöjät huomioivat yleisesti ottaen tosi hyvin mahdolliset erityisruokavalioiset vieraat juhlissaan, mutta ilmeisesti vegaanit eivät juurikaan huomioi muita ruokavalioita noudattavia yhtä sujuvasti omissaan. Onko näin? Jos on, niin miksi?

Miksi teitä sekasyöjiä pitäisi huomioida??

Menkää kotiinne jos ei ruoka kelpaa!!!

Miksi teidät vegaanit pitäisi huomioida?? Menkää kotiinne jos ei kelpaa!!!!

Vierailija
3362/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei lihansyöjät ja sekasyöjät voisi vetää vegeruokaa. Syön ite melkein kaikkea, eikä vegeruoka ole sen kummosempaa. Tuskin kukaan niihin häihin menee vaan sen ruuan takia ja jos menee, aika noloa.

Tässäkin ketjussa on moneen kertaan kerrottu, miksi sekasyöjät eivät halua syödä vegaaniruokaa. Mutta eihän vegaanien aivoilla sitä voikaan ymmärtää.

Olen sekasyöjä ja syön oikein mielelläni välillä vegaaniruokaa. Raavas miehenikään ei pane pahakseen kasvis- tai vegaaniruokaa silloin tällöin.

Ihmettelen kyllä niin pinkeitä asenteita että yksiäkään juhlia ei pärjää ilman eläinperäistä ateriaa. Pakko olla päässä jotakin vikaa.

Rumasta kielenkäytöstä kyllä ilmenee, että tuonkin kirjoittaja on itse sellainen mieluusti pakottamista harrastava kasvissyöjä/vegaani. "Pakko olla päässä jotakin vikaa." Niin varmaan.

Käytöstapojen mukaan pitää kyllä ottaa kaikki huomioon eikä ajaa omaa poliittista asennettaan kuin käärmettä pyssyyn joka tilanteessa. Varsinkin juhlissa! Odotetaan kuitenkin, että kaikilla on mukavaa. Mukavuuteen sisältyy valinnanvapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tarjoilujen niukkuus se mistä on valitettu ennemmin kuin vegaanius. (Ehkä joku on ennakkoluuloissaan vielä keksinyt että niukkuus johtui juuri siitä vegaaniudesta (?)

Vierailija
3364/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu kun moni syö jatkuvasti vegaaniruokaa edes tajuamatta sellaista syövänsä. Esim. tomaattipohjaiset pastakastikkeet joissa vihanneksia ja monet muut välimeren keittiön ruuat. (Puhumattakaan niistä kaikkein ilmeisimmistä ruuista jotka täysin vegaanisia, esim. alkaen aamupalasta.) Luullaan vegaaniruuan olevan jotakin ihme himpulapimpulaa joka A) maistuu vähintään oudolle ja B) on pelkkiä kasviksia tyyliin pelkkää salaattia tms josta ei tule täyteen. Kun totuus on että moni voisi helposti syödä kokonaisen vegaanimenyyn tykäten ruuista kovasti tullen kylläiseksi ja hoksaamatta ollenkaan että mitään elänperäistä ei oltu käytetty...

Vierailija
3365/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu kun moni syö jatkuvasti vegaaniruokaa edes tajuamatta sellaista syövänsä. Esim. tomaattipohjaiset pastakastikkeet joissa vihanneksia ja monet muut välimeren keittiön ruuat. (Puhumattakaan niistä kaikkein ilmeisimmistä ruuista jotka täysin vegaanisia, esim. alkaen aamupalasta.) Luullaan vegaaniruuan olevan jotakin ihme himpulapimpulaa joka A) maistuu vähintään oudolle ja B) on pelkkiä kasviksia tyyliin pelkkää salaattia tms josta ei tule täyteen. Kun totuus on että moni voisi helposti syödä kokonaisen vegaanimenyyn tykäten ruuista kovasti tullen kylläiseksi ja hoksaamatta ollenkaan että mitään elänperäistä ei oltu käytetty...

On se jännä juttu, että näinkin pitkä ketju eikä joku vieläkään ole sisäistänyt, että sekasyöjät syövät kyllä mielellään kasvisruokaakin, mutta karsastavat vegaanien käyttämiä korviketuotteita.  No, taitaa johtua vegaanien huonosta aivokapasiteetista.

Vierailija
3366/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso hääjuhla edes tarpeen. Kaikkia ei voi miellyttää. On parempi mennä naimisiin kahdestaan ja lähteä häämatkalle. Näin säästät samalla rahaa. Miksi sinun pitäisi pitää isot häät. Parhaat tuntemasi ihmiset riittävät häihin.

Vierailija
3367/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarjoatte kahvia ja mantelijuomaa, kun niillä on älytön hiilijalanjälki? Ettekö osaa lainkaan ajatella aivoillanne?

Vierailija
3368/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu, että näinkin pitkä ketju eikä joku vieläkään ole sisäistänyt, että sekasyöjät syövät kyllä mielellään kasvisruokaakin, mutta karsastavat vegaanien käyttämiä korviketuotteita.  No, taitaa johtua vegaanien huonosta aivokapasiteetista.

Olen tuon lainaamasi kirjoittaja ja olen muuten ns. tavallinen kasvissyöjä en vegaani (ja tällä hetkellä syön vielä kalaakin yms). Tästä huolimatta tiedän esim. että 1) monet "korvikkeet" on suunniteltu kaikille kuten vegaaniset ruokakermat ja margariinit (em. tuotteiden terveellisyys on sitten eri asia, minun mielestäni mutta en mene nyt siihen) (siis ruokakermojen ja margariinin terveellisyys yleisesti, en tarkoita vain vegaanisia) ja 2) tofu, seitan ja moni muu on hyvin laitettuna TOSI hyvää ja nuo kaksi muuten ovat ikivanhaa aasialaista ruokakulttuuria ja 3) tästä nälkävuoden mittaisesta ketjusta olen lukenut en läheskään kaikkea mutta ihan tarpeeksi huomatakseni

monen luulevan vegaaniruuan olevan juuri sitä outoa mössöä josta ei edes tule täyteen. (Ellei ihmisten kommentit ole sitten maailman mahtavinta ironiaa. Mitä ne kyllä eivät olleet.)

Vierailija
3369/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetyttänyt tää, että "mun näköiset"... Tottakai omatkin näkemykset pitää huomioida, mutta ne tarjoilut on VIERAILLE! Vieraat on keskiössä. Samalla tavalla kuin kutsut vieraan kahville,niin tottakai  mietit, mistä vieras pitää, etkä pohdi vain omia makumieltymyksiäsi. En muutenkaan käsitä tätä vinkua tehdä häistä omituisia, koska itse tykkä... Mun käsitys on ollut, että juhlia järjestäessä huomioidaan ensin vieraat, ei omaa napaa.

Vegaaniruoka on aika huonoa ja tuo ap:n kuvaama tuolla 2016 on häihin muutenkin aika olematon tarjoilu.

Vierailija
3370/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetyttänyt tää, että "mun näköiset"... Tottakai omatkin näkemykset pitää huomioida, mutta ne tarjoilut on VIERAILLE! Vieraat on keskiössä. Samalla tavalla kuin kutsut vieraan kahville,niin tottakai  mietit, mistä vieras pitää, etkä pohdi vain omia makumieltymyksiäsi. En muutenkaan käsitä tätä vinkua tehdä häistä omituisia, koska itse tykkä... Mun käsitys on ollut, että juhlia järjestäessä huomioidaan ensin vieraat, ei omaa napaa.

Vegaaniruoka on aika huonoa ja tuo ap:n kuvaama tuolla 2016 on häihin muutenkin aika olematon tarjoilu.

Juuri näin.

Vegeruoka on täyttä paskaa. Kasvikset lisukkeena on jees kalan ja lihan kanssa.

Onneksi todellisessa maailmassa tilanne on sellainen, että valtaväestö (joka on lihansyöjiä) kiertää kaukaa kaikki vegetilaisuudet, niin on oikeasti hyvin harvinaista, että normaali ihminen joutuu vegepöytään. Ja jos joutuu, niin osaa jatkossa välttää.

Sen paskasafkan lisäksi veget on rasittavia paasaajia j moralisoijia ja muottiin pakottajia. Niiden seuraakaan ei normaali terve ihminen kestä minuuttiakaan.

On oikein kiva ja hyvä, että veget pyörii omissa pikku piireissään. Muualle teitä ei kaivatakaan.

Tänään muuten taas grillataan kotimaista nautaa ja kasviksia siihen kylkeen, nam!!

Vierailija
3371/6229 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaattopohjainen pastakastike, eli bolognese. Kuka nyt pelkkää tomaattikastiketta vetäis?

Välimeren keittiössä muutenkin paljon kinkkua, lihaa ja kalaa. Ne on ne pikkulisukkeet sitten niitä kasviksia. Kuka söisi pelkkiä lisukkeita?

Aamupala: leipää, juustoa ja kinkkua tai makkaraa. Englantilaisessa aamupalassa munia ja makkaraa, jenkeillä pekonia. Kuka jaksaa vetää jotain pelkkää puuroa?

Hernekeittokin on parasta palvikinkulla, niinkun siinä alunperin jo on ollut.

Että kyllä toi veganismi on keksimällä keksittyä ja hihhuliuskonto siinä missä moni muukin lahkolaisuus, joka tuomitsee kaikki muut.

Vierailija
3372/6229 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaanpa silti. Tässä tapauksessa olisin itse käynyt syömässä lähi ravintolassa ja palannut juhliin. En ymmärrä mikä tässä on ollut ongelma.

Vierailija
3373/6229 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte voineet jo hääkutsuissa ilmoittaa, että ruoka on maailman tuskanpotija/tiedostajien kuvottavaa paskaa. Kaikki terveet olis jättänyt osallistumatta häihinne.

Vierailija
3374/6229 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Unohda nyt koko juttu. Teitte ihan niin kuin parhaaksi näitte. Jos olisi ollut liharuokaa olisi valitus ollut vieläkin pahempaa. Näin se mieli voidaan kääntää. Mitä sinä hyödyt toisten sanomisista. Jätä moiset "ystävät" pois somesta joka sairastuttaa ihmiset pahemmin kuin isorokko. Some on paitsi vakoilukoneisto niin sairaus joka kannattaa lopettaa. Jos tekstaus ei riitä on vaikeuksissa.

3375/6229 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kutsun häihin ja kuulen että on pelkkää pupunruokaa niin jätän menemättä. Haluan itsekin nauttia hääpäivästä johon ruoka olennaisesti kuuluu. Olen syönyt kasvisruokia eikä ne vedä vertoja liharuoille.

Asiaa sivutennjokainen voi vaatia päiväkoteihin ja kouluihin lapsilleen liharuokia. Teillä on siihen ihan samanlainen oikeus kuin joku vaatii itselleen kasvisruokia.

Vierailija
3376/6229 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa. Syön mitä tarjotaan. Jokaisella on omanlaiset häät. Myös ruokien suhteen.

Vierailija
3377/6229 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti kahvi ja mantelijuoma.. 

Esim. Ikaffe kaurajuoma on hyvää kahvin kanssa. Valikoimassa löytyy. Ei tarvi laittaa mantelijuomaa.

Vierailija
3378/6229 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti kahvi ja mantelijuoma.. 

Esim. Ikaffe kaurajuoma on hyvää kahvin kanssa. Valikoimassa löytyy. Ei tarvi laittaa mantelijuomaa.

Eikä ole.

Vierailija
3379/6229 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jankuttaa, että eikö yhtä päivää pärjää ilman lihaa no pärjää! Ei liha ole ongelma vegaanisissa juhlaruuissa vaan se, että maitotuotteet ja kananmunatkin pois pelistä.

Normaali sekasyöjän suuhun vegekakut ja kahvi kauramaidolla tms maistuu yksinkertaisesti vähintään oudolta, jopa pahalta. Ei ne mitään herkkuja ainakaan ole!!

Vierailija
3380/6229 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko siis kuulla jotain todellista pahaa, vai ihan rehellisiä kommentteja virheellisestä ruokavalinnastanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä