Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin
Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?
Kommentit (6229)
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjien häät on eläinten hautajaiset.
Ja häissä ruokailevat ovat eläinten hautausmaita.
En ymmärrä, miksei lihansyöjät ja sekasyöjät voisi vetää vegeruokaa. Syön ite melkein kaikkea, eikä vegeruoka ole sen kummosempaa. Tuskin kukaan niihin häihin menee vaan sen ruuan takia ja jos menee, aika noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja häissä ruokailevat ovat eläinten hautausmaita.
Eli vegaanien häät ovat verrattavissa hautajaistunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei lihansyöjät ja sekasyöjät voisi vetää vegeruokaa. Syön ite melkein kaikkea, eikä vegeruoka ole sen kummosempaa. Tuskin kukaan niihin häihin menee vaan sen ruuan takia ja jos menee, aika noloa.
Tässäkin ketjussa on moneen kertaan kerrottu, miksi sekasyöjät eivät halua syödä vegaaniruokaa. Mutta eihän vegaanien aivoilla sitä voikaan ymmärtää.
Ei kannata tarjota vegaani ruokia kenellekkään muille kuin vegaaneille. Kysymys toisinpäin mitä olisitte sanoneet jonkun toisen häissä pelkistä ei vegaanisista tarjoiluista?
Vegaanit aina huutelee että lihan syönti on murhaa yms mutta tiesittekö sellaista että myös kasvit ovat eläviä olentoja? Ne jopa kommunikoivat keskenään.
Vegepaska on vegepaskaa, ei se siitä paremmaksi tule.
mark kirjoitti:
Vegaanit aina huutelee että lihan syönti on murhaa yms mutta tiesittekö sellaista että myös kasvit ovat eläviä olentoja? Ne jopa kommunikoivat keskenään.
Kasveilla ei ole mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten ystäville pitäisi olla tarjolla jotain eläinperäistä, siitä tulee hyvä mieli kun on saanut antaa elämän jollekin eläimelle.
On ottanut elämän pois eläimeltä.
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Kasveilla ei ole mieltä.
Ehkä on ehkä ei tuohon on vaikea sanoa mitään.
Itse ainakin tilaisin pitsan tuollaisessa tilanteessa. Minä en vegaaniruokaa syö. Tuohan on loukkaus vieraita kohtaan jos eivät ole itse vegaaneja. Hävetkää. Ja muistakaa antaa lapsenne päättää itse mitä syövät ja kasvavat lapset tarvitsevat lihaa ja kalaa myös.
Veganismi on uskonnollinen kultti, jossa etenkin lapset saavat kärsiä. Kasvissyönti sinänsä on aivan eri asia.
Olen puolivegaaninen sekasyöjä, mutta kahviin pitää saada kermaa. Siksi otan sitä kyläpaikkaan aina mukaan minipullossa. On tullut rutiinia kaataa sitä niin, ettei kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja
Ap
Mä ainakin olisin tuon tilaisuuden jälkeen mennyt mäkkärin (tms) kautta kotiin, kun en kuitenkaan olisi kehdannut suklaakakkua, keksejä, leipää ja hedelmiä syödä riittävästi. Tosin en niistä myöskään olis jälkeenpäin valittanut (paitsi jos olisi kysytty, niin olisin saattanut kommentoida jotakin (kuitenkin kauheasti syyttämättä)).
Miksi ihmeessä muuten maissileipää? Vai onko tavallisemmista viljoista tehty leipä muka jotenkin epävegaanista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä vegaanien ja veganismin kummastelijoissa huvittaa eniten heidän epäloogisuutensa. Jaksetaan muistuttaa, kuinka vegaanituotteet ovat prosessoituja ja siten jotenkin huonompia, epäaidompia tai epäterveellisempiä kuin lihatuotteet. En kuitenkaan tiedä yhtäkään sekasyöjää, jonka syömä liha on kypsentämätöntä, suoraan eläimen ruhosta leikattua. Huomaa, että hienojen sanojen käyttäminen on itseisarvo eikä edes tiedetä, mitä ne tarkoittavat. Kypsentämisestä lähtien ruuan käsittely on prosessointia.
Huvittavimpia ovat kuitenkin sinunlaisesi viisastelijat.
Argumenttivirheiden osoittaminen on viisastelua? Ok!
Sairas kultti kirjoitti:
Veganismi on uskonnollinen kultti, jossa etenkin lapset saavat kärsiä. Kasvissyönti sinänsä on aivan eri asia.
Kyllä veganismi on ihan hyvä asia, jos huolehditaan vitamiineista (B12, D, jodi + mieluiten ravinnosta kaikki muu) ja että syödään monipuolisesti eri proteiinin lähteitä. Eli viljaa ja palkokasveja tai soijaa, kvinoaa, kikheineitä. Kyllä ilman eläintuotteita voi kasvaa ja kehittyä ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja
ApMä ainakin olisin tuon tilaisuuden jälkeen mennyt mäkkärin (tms) kautta kotiin, kun en kuitenkaan olisi kehdannut suklaakakkua, keksejä, leipää ja hedelmiä syödä riittävästi. Tosin en niistä myöskään olis jälkeenpäin valittanut (paitsi jos olisi kysytty, niin olisin saattanut kommentoida jotakin (kuitenkin kauheasti syyttämättä)).
Miksi ihmeessä muuten maissileipää? Vai onko tavallisemmista viljoista tehty leipä muka jotenkin epävegaanista?
Varmaan oli ajateltu gluteenittomia vieraita?
möövenpikki kirjoitti:
Olen puolivegaaninen sekasyöjä, mutta kahviin pitää saada kermaa. Siksi otan sitä kyläpaikkaan aina mukaan minipullossa. On tullut rutiinia kaataa sitä niin, ettei kukaan huomaa.
Säilytätkö sitä jossain laukun pohjalla ilman kylmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on moneen kertaan kerrottu, miksi sekasyöjät eivät halua syödä vegaaniruokaa. Mutta eihän vegaanien aivoilla sitä voikaan ymmärtää.
Olen sekasyöjä ja syön oikein mielelläni välillä vegaaniruokaa. Raavas miehenikään ei pane pahakseen kasvis- tai vegaaniruokaa silloin tällöin.
Ihmettelen kyllä niin pinkeitä asenteita että yksiäkään juhlia ei pärjää ilman eläinperäistä ateriaa. Pakko olla päässä jotakin vikaa.