Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Ikea sisustukselle nauretaan? "Hahaha noiki tavarat jostain Ikeasta ostettuja!!" jne

Vierailija
08.06.2016 |

Esim. tällä palstalla oon usein törmänny tälläseen omituiseen toimintaan. Mikä juttu tää Ikea sisustus hommeli oikein on? Onko Ikean tavarat niin halpoja, että sen takia nauretaan jos jollakin on kodissaan koko sisustus Ikeaa tai suurimmaksi osaksi? Onko noloa ostaa Ikeasta?

Mulla ei oo mitään Ikeasta ostettua, en ole koskaan Ikeassa käynykään. Mutta äsken selasin Ikean sivua ja ihan kivan näköstäkin tavaraa siellä on, joten en ymmärrä..?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..

Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.

ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...

Mun ULKOMAALAINEN ikea sohva on kestänyt nyt 7v eikä uudelle häpeä. Ehkä meillä on erilaiset elämäntyylit, itse esimerkiksi siivoan ja huollan kalusteita.

Me ostettiin Ikean Ektorp sohva 4 v sitten. Siinä nujuaa kaksi koiraa ja meidän perhe. Päälliset on helppo heittää pesukoneeseen. Tyynyt ovat säilyttäneet muotonsa, ei ole mennyt miksikään. Uudenväriset vaihtopäällisetkään ei ole kamalan kalliit.

Ystäväni osti vuosi sitten kalliin kotimaisen sohvan. Sillä istuu lähinnä kaksi aikuista katsomassa telkkaria. Tyynyt on ihan lintussa, päällisiä ei voi irrottaa pesuun. Hän on sitä mieltä, että seuraavan sohvan ostaa Ikeasta.

Vierailija
22/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä on jokaisella ,ovat laaduttomia kertakäyttö kamppeita eivätkä sisällä minkäänlaista persoonallisuutta .

Näitä en ole oikein koskaan tajunnut. Mitä ihmettä te niillä tavaroilla teette, jos ne ovat teille kertakäyttökamppeita? Kyllä minulla nuo ovat käytössä kestäneet ihan samalla tavalla kuin muutkin tavarat. Ja miksi kaiken pitää olla niin helkatin persoonallista? Minusta on ihan mukava ostaa käyttötavarat ihan vain käyttötavaroina, eikä minään persoonallisuuden ilmentymänä. Olisi kyllä mukava nähdä, millainen sitten on se oikeaoppinen persoonallinen sisustus. Onko siinäkään loppujen lopuksi persoonallista muuta kuin hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen Ikeassa kävin ja sisustettuja nurkkauksia katselin. Haaveilin varsinkin keittiöistä, sillä olisi niin kivaa saada keittiö, jonka laatikoissa astiat, kattilat, kipot ja kupit mausteista ja muista ruokatavaroista puhumattakaan olisivat mukavasti käden ulottuvilla eikä tarvitsisi seinäkaappeihin kiipustamista ajatellakaan. Pituus kun ei ole kuin pari senttiä päälle puolentoista metrin, niin keittiöhommat ovat ainaista tuolin tai keittiörappujen päälle kiipustamista ja takaisin alas hyppäämistä. Voi kun saisikin Ikea-keittiön - vaikka taitaa niitä vetolaatikoita olla jo muissakin keittiöissä. Eikös Ikea kuitenkin aloittanut tuon keittiötrendin?

Vierailija
24/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi arvostaa huonekaluja, jotka ei kestä esim. muuttoa, eivätkä purkamista ja uudelleenkasaamista. Ostan mieluummin vanhoja huonekaluja, jotka on kestäneet jo vuosikymmeniä ja kestävät jatkossakin. En viitsi kuormittaa kaatopaikkoja. Ikeasta saa myös kestävää tavaraa, mutta se ei ole sitä, mitä 90 % asiakkaista ostaa.

Vierailija
25/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut Ektorp-sohva nyt 12 vuotta. Kolmannet päälliset nyt menossa, yhdet oli valkoiset ja kyllästyin niihin - muuten olisi varmaan vasta toiset menossa. Hyvässä kuosissa edelleen. Imuroin ja pesen päällisiä säännöllisesti. 2 lasta ja 2 pientä koiraa eli kulutusta on.

Vierailija
26/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme Ikeasta kylpyhuoneen kalusteet, allaskaapin, peilikaapin ja säilytskaapin 15 vuotta sitten. Ne on edelleen hyvät.

Tyttäremme hankki opiskelija-asuntoonsa Ikeasta kaiken opiskelut aloittaessaan. Nyt opiskelu on loppusuoralla ja huonekalut edelleen tiptop.

Meillä on mökillä Ikeasta myös monenlaista, mm. Ikean keittiö. En ole koskaan törmänyt mihinkään heti rikki menemiseen tai toimimattomuuteen. Kaikki hyvässä kunnossa vuosienkin päästä ja laadusta ei ole pahaa sanomista.

Vierailija
27/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista Ikean tuotteista heti huomaa niiden olevan Ikeaa. Sieläkin on ne tietyt kestosuosikit joita monesta kodista varmaan löytyykin ja monet tunnistaa, mutta lisäksi sielä on kyllä myös erikoisempaa muotoilua ja värejä jotka saattaa myös olla vain tietyn aikaa myynnissä. Huonekaluja jotka on persoonallisia eikä niin yleisiä, taatusti löytyy melkein jokaiseen makuun.

Vierailija
28/117 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi arvostaa huonekaluja, jotka ei kestä esim. muuttoa, eivätkä purkamista ja uudelleenkasaamista. Ostan mieluummin vanhoja huonekaluja, jotka on kestäneet jo vuosikymmeniä ja kestävät jatkossakin. En viitsi kuormittaa kaatopaikkoja. Ikeasta saa myös kestävää tavaraa, mutta se ei ole sitä, mitä 90 % asiakkaista ostaa.

Mulla on ikeasta sohva, sänky, ruokailuryhmä, kirjahylly ja tv-taso. Nämä kaikki on ostettu 6 vuotta sitten ja muutettu 7 kertaa ja joka kerralla on sänky, keittiön pöytä, sohva ja kirjahylly purettu. Kaikkien osat ovat vielä tallessa ja toimivat kuten pitää. Myöskään käytön jälkiä ei juurikaan ole, vaan ovat hyvässä kunnossa.

Vierailija
29/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kissa raapia hienon nahkasohvat heti hajalle,mun mielestä 200 euroakaan on iso raha sekä köyhälle että rikkaalle.On vaan idioottimaista ostaa tonnin huonekaluja.

Vierailija
30/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nauranut kenenkään sisustukselle, mutta en kyllä oikein tykkää kovin tunnistettavista Ikean kalusteista. Vaikka kyllä meilläkin niitä on.

En tiedä mistä johtuu, mutta hienotkin tavarat jotenkin menettävät arvoaan kun niitä on kaikilla. Esim. löysin muutama vuosi sitten vaatemerkin, josta tykkäsin kovasti. Jonkin ajan kuluttua sitä alettiin mainostaa ihan joka paikassa. Se ei enää tuntunut "omalta".

Vierailija
31/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea-sisustukselle naureskelijat paljastavat samalla lukeneensa itsekin ikean kuvaston.

Vierailija
32/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten sinä kohtelet huonekalujasi, mutta minulla eivät ole hajonneet yhdessäkään muutossa. Minulla on esim. Jyskistä ostettu halpa tv-taso, muistaakseni maksoi pari kymppiä. 15 vuotta ja 5 muuttoa myöhemmin on kuin uusi. Näyttää toki Jyskin halvalta tv-tasolta.

Vierailija
33/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin muita paremmilla ihmisillä on myös tarkkaan määritelty mitä Ikeasta saa ostaa ja mitä ei. He itse hakevat Ikeasta roinaa, mutta tuomitsevat toisten Ikea-ostoksia. Tyyliin maljakkoa ei ole hyväksyttyä hankkia Ikeasta, koska he itsekään eivät ikinä ostaisi maljakkoa sieltä.

Vierailija
34/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan Ikealta paljon siksi, kun hinta/laatusuhde on siellä niin hyvä ja lisäksi omaa silmää miellyttävää muotoilua. Asutaan vieläpä lähellä Ikeaa niin helppo käydä. Tienataan keskivertoa enemmän mutta koska harrastamme ja matkustamme aika kalliisti niin sisustus on yksi asia minkä ei tarvitse mielestämme maksaa maltaita. Silti meillä on kaunista ja viihtyisää.

Vierailija
35/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan Ikeasta, koska ei haluta odottaa kolmea kuukautta toimituksia, vaan tavaran saa heti mukaan. Yksi sohva on ostettu muualta ja lopputuloksena istuttiin puoli vuotta lattialla kun toimitus vain viivästyi ja viivästyi.

Vierailija
36/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä varmaan ihan hyvääkin tavaraa. Itse kammoksun niitä halpoja lastulevyväkerryksiä. Lisäksi astiat on heikkolaatuisia, pinnoitteiden olen nähnyt kuluvat heti.

Sitten jotkut tuotteet ovat hyvin silmiinpistävän erilaisia ja niitä sitten näkee joka toisessa realitysarjassa.. vaikuttaa tylsältä, itseä kiinnostaa enemmän sellaiset tavarat joita ei usein näe.

Mutta ei siis ole multa pois jos joku sieltä haluaa ostaa.

Vierailija
37/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollain on sitten tosi hauskaa koko ajan. Nimittäin Ikean ohi kun ajan päivittäin, niin parkkialue on aina täynnä.

Vasta hankittiin opiskelijalle kalustus Ikeasta, ja saatiin hyvät ja laadukkaat tuotteet, sekä iso läjä muutakin tarviketta. Jos se aiheuttaa naurunpyrskähdyksiä, niin siinäpähän aiheuttaa. Käyttäjä on tyytyväinen ja maksaja myös, koska rahaa ei palanut älyttömästi.

Vierailija
38/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean kalusteet on helposti tunnistettavissa, siksi niistä on helpompi kommentoida. En pidä esim. Sotkaa kovin kummoisena liikkeenä, ostan mielummin Ikeasta. Sielläkin on monenlaatuista tavaraa, mutta ne Ikean kalusteet, joita meille on hankittu, ovat olleet helppoja koota ja oikein koottuna tukevia ja hyviä. Mutta että sisustaa koko kotinsa Ikealla...no jos tykkää asua Ikean kuvastossa, niin miksei. Mutta aika persoonaton sellainen koti on.

Meillä kyllä kaikki huonekalut ovat vaihtuneet vähitellen Ikeaan. Huonekalut ovat kevyitä, käytännöllisiä ja helppo siirrellä muuttuvien elämäntilanteiden mukaan. Oli muuten kätevää siirtää hylly pojan uuteen kotiin, kun sen sai kahtena osana mahtumaan henkilöautoon! Kivittäkää, mutta raskaat perintöhuonekalut ovat meiltä väistyneet yksi kerrallaan. Eivätkä Ikean huonekalut mitään kertokäyttötavaraa ole vaan ovat päihittäneet kestävyydessä esim. Askosta hankitut.

Vierailija
39/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikeasta astiat, lasit ja paistinpannut.

Ovat kestäneet hyvinä monta vuotta vaikka ovat tippuneetkin, ei ole hajonnut, eikä värit hävinnyt.

Sisko osti kalliilla astiaston jotka saman ikäiset kuin minulla, niistä on värit hävinneet.

Vierailija
40/117 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä varmaan ihan hyvääkin tavaraa. Itse kammoksun niitä halpoja lastulevyväkerryksiä. Lisäksi astiat on heikkolaatuisia, pinnoitteiden olen nähnyt kuluvat heti.

Sitten jotkut tuotteet ovat hyvin silmiinpistävän erilaisia ja niitä sitten näkee joka toisessa realitysarjassa.. vaikuttaa tylsältä, itseä kiinnostaa enemmän sellaiset tavarat joita ei usein näe.

Mutta ei siis ole multa pois jos joku sieltä haluaa ostaa.

Astioista sen verran, että ostimme 10 v. sitten juhlia varten Ikean halpoja ruokalautasia, 1,90€ kpl, ja ovat vielä jokapäiväisessä käytössä. Astianpesukoneella pestyinäkään pinta ei ole kulunut. Nämä ovat hintansa tienanneet, kun eivät ole edes säröillä mistään. Pitäisikö hankkia tilalle Iittalan ylihinnoiteltua kaukoidän tuotantoa?