Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Ikea sisustukselle nauretaan? "Hahaha noiki tavarat jostain Ikeasta ostettuja!!" jne

Vierailija
08.06.2016 |

Esim. tällä palstalla oon usein törmänny tälläseen omituiseen toimintaan. Mikä juttu tää Ikea sisustus hommeli oikein on? Onko Ikean tavarat niin halpoja, että sen takia nauretaan jos jollakin on kodissaan koko sisustus Ikeaa tai suurimmaksi osaksi? Onko noloa ostaa Ikeasta?

Mulla ei oo mitään Ikeasta ostettua, en ole koskaan Ikeassa käynykään. Mutta äsken selasin Ikean sivua ja ihan kivan näköstäkin tavaraa siellä on, joten en ymmärrä..?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko Ikean tuotteet eettisesti valmistettuja? Millaisisaa oloissa ne on valmistettu?

Verot maksattavat ainakin muilla.

Vierailija
82/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean huonekalut on pahvista tehty. Niissä on vain viilu päällä, muuten pahvia. Jos et usko, käy etsimässä tietoa. Toki kierrätys on hyvä asia.

Ikean huonekaluissa on eroja, kannattaa hieman vertailla ennen ostosta. Ostimme keittiöön sellaisen pyörillä liikuteltavan keittiötason. Kuvaston perusteella valitsimme etukäteen kiinnostavan tason, mutta paikan päällä totesimme sen rimpulaksi ja valitsimme toisen. Valinta oli hyvä, mutta selkeästi kalliimpi kuin ensin valittu tuote.

Mutta sisältö on oikeasti pahvia ja sohvissa käytetyt rungot. Ikea ei edes pidä tätä salassa. Googlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea kommentoi tuotteiden olevan suunniteltuja käytännöllisyys, kestävyys, laatu ja edullisuus mielessä pitäen. Vähentääkseen jätettä, yhtiö pyrkii käyttämään materiaaleja mahdollisimman tehokkaalla tavalla.

Ikean edustaja myös kertoo, että tuotteiden materiaalitiedot ovat selkeästi kerrottu liikkeissä ja netissä.

Vierailija
84/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jätteistä tehtyjä huonekaluja, mikä ei välttämättä ole huono asia.

Vierailija
85/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea-sisustukselle naureskelijat paljastavat samalla lukeneensa itsekin ikean kuvaston.

Ovat lukeneet kuvaston huolella, selailleet IKEA:n nettisivustoa tai heillä on itsellään ollut aiemmin IKEAn kalusteita :D

IKEA:sta saa tosiaan useamman laatuista tavaraa ja hinta-laatusuhde on niissä lastulevykalusteissa mielestäni erinomainen. Me ollaan laittauduttu lastulevykalusteista eroon, kun elämä on vakiintunut. Hyvin selvisivät nekin pari muuttoa ja ne saatiin vielä myytyä tai lahjoitettua eteenpäin. Paras keittiö, mitä minulla on ikinä ollut, oli edellisen asuntomme IKEA-keittiö (edellisen asukkaan jäljiltä). Se oli erinomaisen käytännöllisesti suunniteltu, laatikot liikkuivat loistavasti kiskoillaan, eikä mikään repsottanut useankaan vuoden käytöllä.

Vierailija
86/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaa on turha pilkata. Laatu hintaan nähden hyvä. Kokoamisohjeet parhaat ja osat aina mukana kaikki. Tuohon eivät kotimaiset valmistajat aina pääse.

Tokihan ovat tunnistettavia ja pelkkää Ikeaa oleva koti olisi tylsä.

Ikea vie kyllä Sotkaa, Maskua ja Askoa yms. 6-0. Muurametkin on jotain palapeliä.

Vierailija
87/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean huonekalut on pahvista tehty. Niissä on vain viilu päällä, muuten pahvia. Jos et usko, käy etsimässä tietoa. Toki kierrätys on hyvä asia.

Ikean huonekaluissa on eroja, kannattaa hieman vertailla ennen ostosta. Ostimme keittiöön sellaisen pyörillä liikuteltavan keittiötason. Kuvaston perusteella valitsimme etukäteen kiinnostavan tason, mutta paikan päällä totesimme sen rimpulaksi ja valitsimme toisen. Valinta oli hyvä, mutta selkeästi kalliimpi kuin ensin valittu tuote.

Mutta sisältö on oikeasti pahvia ja sohvissa käytetyt rungot. Ikea ei edes pidä tätä salassa. Googlaa.

Ikeankin huonekalut kootaan itse. Eipä ole pahvia tullut vastaan. Vai luulitko niitä pakkauksien täytemateriaaleja huonekalujen osiksi?

88/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän säälittävinä ihmisiä jotka valitsevat tyylikkäästi hyvän sijaan.

Vierailija
89/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeankin huonekalut kootaan itse. Eipä ole pahvia tullut vastaan. Vai luulitko niitä pakkauksien täytemateriaaleja huonekalujen osiksi?

No kun ikea käyttää kierrätysjätettä. Esim pöydän jalan kun sahaat poikki, on sisältö pahvia.

Vierailija
90/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole joku huono itsetuntoasia, esim. amerikkalaiset ja ruotsalaiset eivät yhtään häpeile ostaa IKEAn tavaroita.

Vierailija
91/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ikea käyttää kierrätysjätettä. Esim pöydän jalan kun sahaat poikki, on sisältö pahvia.

Höpö höpö. Niillä on erikseen massiivipuukalusteet. Joissa ei tosiaan mitään kierrätysjätettä ole.

Vierailija
92/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea myy säälittävää paskendalia.... juu!

Vierailija
93/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..

Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.

ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...

Meillä Ikeasta vuonna 2001 ostetut huonekalut ovat vieläkin kunnossa ja katseenkestäviä. Meillä on nelihenkinen perhe ja lemmikki. Elämme käsittääkseni normaalisti.

Maskusta ostetut reclainer-tuolit hajosivat vuodessa.

Reclainer-tuolit! :D

Vierailija
94/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiinteät kalusteet kylpyhuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen sekä isot vaatekaapit on hankittu Ikeasta, aika monta valaisintakin itse asiassa. Muuten sisustellaan ajan kanssa, mistä sattuu milloinkin löytymään sopivin. Nyt on hakusessa nojatuolit, Ikeassa tällä hetkellä mun suosikki, mutta jahkaillaan vielä. Lastulevykalusteita en huoli mistään kaupasta.

Tuo lastulevyn mollaaminen on ihan turhaa. Monessa huonekalussa se toimii paremmin kuin taysipuu joka on altis kosteuden vaihtelulle. Esim. hyllyt voivat alkaa vaantya ja painua notkolle. Sitapaitsi taysipuinen huonekalu on raskas liikutella. 

t. koko ikansa huonekalujen kanssa tekemisissa ollut.

Vierailija
95/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ajattelutapa, että säästän niin kauan, että saan jotain mitä todella haluan ja on tarpeeksi laadukas. Ärsyynnyn ajattelutavasta, että ostetaan nyt sitten jotain mikä on "ihan ok", mutta ei kuitenkaan täysin sitä mitä haluaa. Ikea sopii hyvin tuohon jälkimmäiseen. Mieluummin olen vaikka ilman sohvaa niin kauan kunnes olen kerännyt tarpeeksi rahaa haluamaani tai edes löytänyt täydellisen mieleisen sohvan. Kaikissa tilanteissa ei välttämättä toimi, mutta olin muuton jälkeen 3 kuukautta ilman keittiöpöytää ennen kuin löysin yksilön, joka minulle kelpasi.

Ikeaa on myös typerää suosia halpuuden takia. Kierrätyskeskuksista/nettihuutokaupoista löytäisi helposti oikeasti hyvistä materiaaleista (esim. puusta, ei lastulevystä) tehtyjä kalusteita halvemmalla kuin Ikeasta.

Sisustuksen ei kuulu olla helppoa ja samantien valmista, vaan ennemminkin rakentua pikku hiljaa ajansaatossa.

Aletaanko kavereiks? :D

T. Yhtä pakkomielteinen

Vierailija
96/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ny helv🌹i haluais mistää hikipajalta kalusteita ostaa! Minä rakennan itse omat kalusteneeni, omapahan KOTIMAISTA!!!

Vierailija
97/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaa saalittavimpia minusta ovat kaikki talonpoikaistyyliset tai Queen Anne jaljennokset.

Ikean kalusteet ovat rehellisesti sita mita ovat.

Vierailija
98/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kohta vuosi sitten ison sohvan ja jenkkisängyn Ikeasta, en ole katunut. Pulitin niistä hieman isomman summan, en ostanut halvinta ja voin helposti sanoa että oikein hyvän laatuiselta vaikuttaa, eikä muissa huonekaluliikkeistä löytynyt yhtään sen paremmanlaatuista, sen sijaan huomattavasti kalliimpaa.

Syy miksi valitsin Ikean oli että näihin voi tarvittaessa ostaa uudet päälliset, vaihtamatta koko huonekalua, samoin kankaiden pesu onnistuu vaivattomasti. Pidin myös kalusteiden ulkonäöstä. Ennen ostosta luin netistä paljon kommentteja Ikean laadusta, kävin monessa liikkeessä vertailemassa niin hintoja kuin käytännöllisyyttä ja laatua ja mittailin. 

Kirppiksiltä en ikinä ostaisi jonkun toisen hikistä sänkyä tai loppuunkulutettua sohvaa, enkä tahdo talooni lude-ongelmaa.

Vierailija
99/117 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..

Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.

ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...

Mä ostin Ikeasta aikoinaan sohvan, joka maksoi 1200. Ei ollut superhalpa, mutta ainoa halutunlainen sohva, joka oli vuodesohva. Pysynyt hyvänä 15 vuotta. Sisustuksesta olen muita osia vaihdellutkin, tuo sohva on pysynyt.

Vierailija
100/117 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla useinkin tarve sahata pöydänjalkoja?

Olen ostanut Ikeasta neljä pöytää.

Kahden jalat oli metalliputkea ja kahden umpipuuta.

Tai oli niitä viideskin, josta en ole aivan varma. Tarkistuksen jälkeen totean, että Lack-pöytä in tosiaan tehty ainakin osittain kierrätysmateriaaleista. Mutta se näkyy jo hinnassa (esim alle 10€)