Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Ikea sisustukselle nauretaan? "Hahaha noiki tavarat jostain Ikeasta ostettuja!!" jne

Vierailija
08.06.2016 |

Esim. tällä palstalla oon usein törmänny tälläseen omituiseen toimintaan. Mikä juttu tää Ikea sisustus hommeli oikein on? Onko Ikean tavarat niin halpoja, että sen takia nauretaan jos jollakin on kodissaan koko sisustus Ikeaa tai suurimmaksi osaksi? Onko noloa ostaa Ikeasta?

Mulla ei oo mitään Ikeasta ostettua, en ole koskaan Ikeassa käynykään. Mutta äsken selasin Ikean sivua ja ihan kivan näköstäkin tavaraa siellä on, joten en ymmärrä..?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa ja ei kyllä ainakaan täällä Ikea sisustuksille nauretta. Pikemmiten pidetään trendikkäinä ja etenkin Ikea tuotteiden tuunaminen on suosittua.

https://www.idealhome.co.uk/diy-and-decorating/ikea-hacks-174584

Vierailija
102/117 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean huonekalut on pahvista tehty. Niissä on vain viilu päällä, muuten pahvia. Jos et usko, käy etsimässä tietoa. Toki kierrätys on hyvä asia.

Ikean huonekaluissa on eroja, kannattaa hieman vertailla ennen ostosta. Ostimme keittiöön sellaisen pyörillä liikuteltavan keittiötason. Kuvaston perusteella valitsimme etukäteen kiinnostavan tason, mutta paikan päällä totesimme sen rimpulaksi ja valitsimme toisen. Valinta oli hyvä, mutta selkeästi kalliimpi kuin ensin valittu tuote.

Mutta sisältö on oikeasti pahvia ja sohvissa käytetyt rungot. Ikea ei edes pidä tätä salassa. Googlaa.

Ikeankin huonekalut kootaan itse. Eipä ole pahvia tullut vastaan. Vai luulitko niitä pakkauksien täytemateriaaleja huonekalujen osiksi?

No kun ikea käyttää kierrätysjätettä. Esim pöydän jalan kun sahaat poikki, on sisältö pahvia.

Onko sulla useinkin tarve sahata pöydänjalkoja?

Olen ostanut Ikeasta neljä pöytää.

Kahden jalat oli metalliputkea ja kahden umpipuuta.

Tai oli niitä aikoinaan viideskin, josta en ole aivan varma. Tarkistuksen jälkeen totean, että Lack-pöytä on tosiaan tehty ainakin osittain kierrätysmateriaaleista. Mutta se näkyy jo hinnassa (halvimmillaan 6,99€)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea kohtelee asiakkaitaan kuin pskaa.  Asiakaspalvelu ei vastaa, chat ei toimi, verkkotilaus ei onnistu, verkkosivulla sekoboltsia tietoa aukioloajoista, eikä missään mitää tietoa siitä, mistä on kyse., vaikka kyseiset ongelmat jatkuneet ties kuinka monta päivää. Entä tuotteet?  TITTA: JÄTTE kivaa riistoa, joten kai se on hyvä juttu ettei pysty tilaamaan... 

Vierailija
104/117 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa ei ole muuta vikaa, kuin ettei ne oikein kestä siirtelyä. Uudelleen kokoamisen jälkeen huonekalut eivät ole ihan entisensä. Omassa kodissani on sekä Ikeaa, designia että kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
105/117 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean asiakaspalvelu on mustaa huumoria, koska sitä ei ole. Kyllä suomalainen töpselinenä lyllertää kauppaan, jos saa sapustakanttiinista naurava nakkia. Mutta kenelle se nakki mahtaakaan nauraa?

Vierailija
106/117 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on ikea kestänyt.

Vierailija
107/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihana olla kotona" - mut miks ne hortoilee soilla huonekalut kainalossa? Onko se samaa hulluutta ku remonttifirman keissit laivalla?

Vierailija
108/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean kalusteet on helposti tunnistettavissa, siksi niistä on helpompi kommentoida. En pidä esim. Sotkaa kovin kummoisena liikkeenä, ostan mielummin Ikeasta. Sielläkin on monenlaatuista tavaraa, mutta ne Ikean kalusteet, joita meille on hankittu, ovat olleet helppoja koota ja oikein koottuna tukevia ja hyviä. Mutta että sisustaa koko kotinsa Ikealla...no jos tykkää asua Ikean kuvastossa, niin miksei. Mutta aika persoonaton sellainen koti on.

siinäkin riippuu että sistustaako kotiinsa näillä kansansuosikeilla vai valitseeko vähän erilaisia malleja. Viimeisemmässä tapauksessa koko sisustus ei välttämättä kilju ensimmäisenä ikeaa :) En ole omaa kotiani kokonaan ikean kamoilla sisustanut, mutta jos budjetti rajallinen, niin se on ihan hyvä ostospaikka. Tosin huomaa, että hinnat ovat nousseet tänä vuonna aika rajusti eli esim. sohvia/nojatuoleja saa edes kovin halvalla enää.

Vierailija
109/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viettänyt lapsuuteni lähiöläisessä lastulevuy-Suomessa, niin en halua enää mitään moduulisia lastulevysaroja kotiin. Onneksi on puuseppien tekemiä perintökalusteita nykyään muutama ja massiivipuista tavaraa useammalta eri valmistajalta. Tulee vähän vaihteluakin tällä tavalla kun kaikki tavara ei ole samalta pajalta, olkoon sitten svenssonit tai eskoaskoiskut.

Vierailija
110/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut varaa laittaa sisustukseen isoja summia. Ostin Ikeasta oikeastaan koko sisustuksen ja sain sen summalla, jolla en olisi saanut kuin pienen osan muualta. Olin ja olen tyytyväinen kauniiseen kotiini. Ei siitä heti uskoisi, että koko helahoito on maksanut alle tonnin.

Onhan ne halpoja koska veroparatiisit.

Vierailija
111/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa ei ole muuta vikaa, kuin ettei ne oikein kestä siirtelyä. Uudelleen kokoamisen jälkeen huonekalut eivät ole ihan entisensä. Omassa kodissani on sekä Ikeaa, designia että kaikkea siltä väliltä.

Minulla taas ikean kalusteet ovat kestäneet useamman muuton paljon paremmin kuin moni muu.

Vierailija
112/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikea sopii hyvin kaikille hinnoista ja tiettyjen tuotteidenkestävyyden takia loistavasti. Mutta itse koen näin 35vuotiaana että haluan ostaa ja omistaa laadukkaampaa tavaraa ja esinettä kuin Ikea. kuten sohvaa, sänkyä tai taidetta..

Ei edes entinen sohva josta maksoin 500€ kestänyt kahta vuotta joten ostin sitten muualta KOTIMAISEN ja olrn ollut enemmän kuin tyytyväinen.

ainoat asiat joita kotiini tuon on kynttilät, tyynyt, peitot ja tietyt keittiöön kuuluvat kulutustavarat...

Mun ULKOMAALAINEN ikea sohva on kestänyt nyt 7v eikä uudelle häpeä. Ehkä meillä on erilaiset elämäntyylit, itse esimerkiksi siivoan ja huollan kalusteita.

Mulla on Ektorp-sohva kestänyt nyt 20 vuotta, kolmannet päälliset menossa. 2 lasta ja 2 koiraa kestänyt.

Vierailija
113/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean huonekalut ovat tunnetusti aika huonolaatuisia, mutta tietysti jos pienellä budjetilla mennään niin Ikea on silloin ihan ok vaihtoehto. 

Vierailija
114/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos joku nauraa.

Oleellista on että huonekalu on kelvollinen sunniteltuun käyttötarkoitukseen ja miellyttää riittävästi omistajan/asukkaan silmää. Muiden mielipiteitä ei tarvitse kuunnella, jos ei halua.

Nauraisin mieluummin sellaiselle kodille jonka sisustuksessa on käytetty jotain tunnettuja ylihintaisia merkkejä. Monet arvostusta janoavat persaukiset nousukkaat vailla tyylitajua yrittävät päteä.

Vierailija
115/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jos joku nauraa.

Oleellista on että huonekalu on kelvollinen sunniteltuun käyttötarkoitukseen ja miellyttää riittävästi omistajan/asukkaan silmää. Muiden mielipiteitä ei tarvitse kuunnella, jos ei halua.

Nauraisin mieluummin sellaiselle kodille jonka sisustuksessa on käytetty jotain tunnettuja ylihintaisia merkkejä. Monet arvostusta janoavat persaukiset nousukkaat vailla tyylitajua yrittävät päteä.

Itse en tykkää Ikean tuotteiden ulkonäöstä. Siksi niitä on aika vähän, mutta joihinkin käyttötarkoituksiin ei vain löydy muualta ainakaan järkevään hintaan.

Hyvin nämä ovat tarkoituksensa kuitenkin täyttäneet eikä siinä ole mitään naurettavaa.

Vierailija
116/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku joka säästää kauan hienoon nahkasohvaan pitää muiden helppoja ratkaisuja huonoina. Ikeassa on hyvännäköisiä kalusteita mutta se että ne pitää koota itse, jonkun mielestä huono,halpa, wt, mitä tahansa negatiivista.

Hyvin on ikean kalusteet kestäneet vuosia. Yks jonka olen kuullut valittavan Ikean kalusteista, ei ole itse niitä koskaan ostanut ja sanoi että kyllä sohvan pitää 30 vuotta. Minä vastasin sille, että kuka katsoo samaa sohvaa 30 vuotta ? Oli sen jälkeen hiljaa.

Vierailija
117/117 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea vie wokeväkeä. Ne uskoo, että maailma pelastuu ostamalla kertakäyttöhuonekaluja.