Niin kettuuntunut naapurien tupakointiin
Rivitalon terasilla. Ikkunaa en makkarissa voi pitää ollenkaan auki kun savu haisee. Kohta räjähdän.
Kommentit (24)
Sama juttu, alakerrassa parvekkeella sekä herra että rouva huonostikoulutettu tupakoivat ja molemmat
käyvät tupakalla vieläpä eri aikaan.
Alan tosiaan olla kypsä. Pariskunta muutti talvella. Eivät sentään ihan ketjussa polta. Ehkä kerran pari tunnissa. Mutta häiritsee silti kun kesäaikaan olisi kiva vähän pitää terassin ovea auki ja ikkunoita.
Täällä kohtalotoveri! Eikä edes pelkästään se haju vaan koko perheemme pieniä lapsia myöden joudutaan hengittämään savua. Aivan uskomatonta, että tupakointi on kielletty joka puolella, mutta omassa kodissa sitä joutuu sitten haistelemaan.
Tupakoitsijat ovat aivan äärettömän itsekeskeisiä! Ettekö todella voi ymmärtää kuinka kamalaa on hengitellä tupakansavua? Sen lisäksi passiivinen tupakointi on haitallisempaa kuin itse tupakointi. En voi käsittää, miten Suomessa ei ole vieläkään laissa kielletty parveke/terassitupakointia.
Se on hauskinta kun tupakoitsija laittaa itse oven kiinni ettei menisi savua sisälle, mutta naapuri ei tietenkään tiedä koska siellä taas sytytetään ja siinä vaiheessa kun asian huomaa koko kämppä lemuaa jo.
No nää on näitä juttuja joille ei toistaiseksi voi mitään vaikka kuinka kiukuttaisi.
Kymmenennen maailman kertakaikkisen ylitsepääsemättömät henkeä uhkaavat ongelmat! Huvittavimmillaan ongelma on Helsingissä, keskellä kaikenlaisia ilmansaasteita. Mutta kaipa se tupakoitsija on niin konkreettinen ja käsitettävissä oleva, et sille sitten raivotaan ;D.
On se kauheeta kun tulee tupakansavua sisään, on se kauheeta kun lapset rääkyy pihalla, on se kauheeta kun jotkut grillaa, on se kauheeta kun ruuanhaju tunkeutuu meidän hienoon rappuun. Hyasintti Puketti on aivan närkästynyt. Nyt tarttee kirjottaa someen. Kyllä somessa asia järjestyy. Tai sit av-palstalla.
Jos olet naapurini niin haista vittu, tupakoin ihan rauhassa OMALLA terassillani :) voisin vaan kuvitella naapurini kyttääjämammasta tän ketjun, kun muutettiinkin syys-talvella tänne 😂
Arvaa paljonko vituttaa, kun naapurin tupakoi sisällä ja puhaltaa savut pystyuuniinsa. Ne tulee meidän puolelle, koska heidän pyttynsä jotenkin vuotaa... Ottaa päähän (vaikka myönnän ettei asia kuulu mulle pätkääkään) että kyseinen naapuri odottaa lasta ja silti polttaa ainakin askin päivässä.
Sympatiat sun puolella ap. Mekin asuttiin rivarissa keskimmäisessä huushollissa ja molemmin
puolin oli tupakoivat perheet. Siinä sitten oli tupakalla jatkuvasti joku jommallakummalla puolella taloaja
meillä kaikki lävet kiinni kesät talvet.
Nyt asutaankin sitten savuttomassa taloyhtiössä.. ou jee. :D
Minuakin häiritsee vaikka tupakoin itsekin. Nykyään sähkötupakkaa.
Tupakointi on hienostunut harrastus. Poltin ennen piippussa tai sikaarsseja.
Toki huomioin aina muut ja poltin aina parkkipaikkalla tai sellaisissa tiloissa jossa sauhu ei kantaudu muiden nokkiin. Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin tupakkan haju johon herää keskellä aamuyötä kun pitää ikkunoita auki. Se toisten tupakan lemu on kamalaa.
Mä olen opiskelija ja asun kerrostalossa, pienessä yksiössä, joka sivumennen sanoen on aika sauna näin kesällä, kun parveketta ei minulla ole. Ikkunaa on siis pakko pitää auki, jotta tuonne ei tukehtuisi. Alakerrassani asuu perhe, jonka kaikki neljä jäsentä tupakoivat. Eivät toki samaan aikaan, ehei, vaan about niin, että yksi menee tasalta, toinen vartin yli, kolmas puolelta ja neljäs varttia vaille. Ja sama alusta. Tupakoivat parvekkeellaan, joka sijaitsee ainoan ikkunani alla.
Tulen menettämään jopa vuokravakuuteni, koska asuntoni haisee vuokranantajani mielestä aivan tupakalta, mikä on luonnollisesti vuokrasopimuksen tupakointikiellon vastaista. Itse en ole eläissäni tupakkaa maistanut, mutta milläs sen todistat. Keuhkokuvalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet naapurini niin haista vittu, tupakoin ihan rauhassa OMALLA terassillani :) voisin vaan kuvitella naapurini kyttääjämammasta tän ketjun, kun muutettiinkin syys-talvella tänne 😂
Ai että miten ihana ihminen. Tätä juuri tarkoitin tuossa aiemmin sillä itsekeskeisyydellä. Tai sitten kyseisen rassukan elimistössä on sen verran vähän happea, ettei aivoille riitä tarpeeksi.
No, kohtahan se laki astuu voimaan:) Ei teidän savuttomien tarvitse kauaa enää kärsiä.
Kuinka moni teistä valittajista on soittanut naapurin ovikelloa ja yrittänyt jutella asiasta silleen asiallisesti? Kuinka moni on yrittänyt keksiä naapurin kanssa jotain kompromissiratkaisua?
Mulle naapuri huusi tupakasta. Ehdotin, että josko siirtyisin purkkaan, mutta illalla kävisin sovitusti vaikka tasan klo 22 polttamassa iltaröökin, se on sellainen tapa josta on vaikea luopua. Naapuri karjui pää punaisena "olihan se arvattavissa, että te tervakeuhkot ette välitä muusta kuin itsestänne, haista ****!!!!"
Noh, en siirtynyt purkkaan, kun ei näköjään ole mitään väliä ja naapurin takia en polttamista kokonaan aio lopettaa vaikka typerä tapa onkin.
Vierailija kirjoitti:
No, kohtahan se laki astuu voimaan:) Ei teidän savuttomien tarvitse kauaa enää kärsiä.
Eikö se ollut jotenkin niin että taloyhtiö voi kieltää tupakoimisen jos haluaa? Itse asun asumisoikeus asunnossa enkä todellakaan usko, että tähän tilaisuuteen tullaan tarttumaan. Silloinhan pitäisi rakentaa joku tupakkapaikka ja siihenkin menisi monta sataa euroa.
Mulla menee taas hermot tommoisiin turhasta valittaviin naapureihin. Minä poltan tupakkaa omassa pihassa jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä valittajista on soittanut naapurin ovikelloa ja yrittänyt jutella asiasta silleen asiallisesti? Kuinka moni on yrittänyt keksiä naapurin kanssa jotain kompromissiratkaisua?
Mulle naapuri huusi tupakasta. Ehdotin, että josko siirtyisin purkkaan, mutta illalla kävisin sovitusti vaikka tasan klo 22 polttamassa iltaröökin, se on sellainen tapa josta on vaikea luopua. Naapuri karjui pää punaisena "olihan se arvattavissa, että te tervakeuhkot ette välitä muusta kuin itsestänne, haista ****!!!!"
Noh, en siirtynyt purkkaan, kun ei näköjään ole mitään väliä ja naapurin takia en polttamista kokonaan aio lopettaa vaikka typerä tapa onkin.
Me. Savuttaja ei suostunut edes tulemaan ovelle. Keskustelimme sitten hänen vaimonsa kanssa, joka nyökytteli ja kuunteli. Varsin asiakaspalveluhenkinen.
Mitään ei tietenkään tapahtunut.
Paheni vain, savua alkoi tulemaan myös keittiön kaapeista.
Itsekäs mies.
Vierailija kirjoitti:
Keksitty juttu, kukaan normaali ihminen ei reagoi noin. Eikä ketjupolttaja varmasti tee mitään kompromisseja eikä varsinkaan ehdota siirtyvänsä purkkaan.
Minkä takia nuuska kiellettiin ja tupakkaa ei? Nuuska ei haise naapuriin. Vihaan tupakoivia.