Jos kutsutte yövieraita, panostakaa nyt edes vähän aamiaiseen!
Vaikka oma aamiaisenne koostuisikin kaurapuurosta, raejuustosta ja ruispaloista margariinilla ja kumijuustolla päällystettynä, tarjotkaa vieraillenne jotain muuta. Tai viekää ne vaikka hotelliin aamiaiselle, jos ette osaa hommata aamiaistarpeita.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.
Ei tarvitse olla tämän monimutkaisempaa.
ap.
Et saa edes kaikista hotelleista noita kaikkia. Mene siis seuraavalla kerralla viiden tähden hotelliin ja jätä "ystäväsi" rauhaan. Oikea ystävähän sinä et ole vaan ilmaista majapaikkaa hakeva hyväksikäyttäjä. Häpeäisit!
Asenteesi ja aloituksen sävy ärsyttää, joten jos olisit tuollainen myös tosielämässä heittäisin sinut niskaperseotteella ulos kämpästä vaikka olenkin mukava ja vieraanvarainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on sanonut ap:n mainitseman aamupalan ihan normaaliksi setiksi. Syökö ihmiset tosiaan noin huonosti?? Ruispaloja, kumijuustoa....Ei mitään käsitystä ravitsevasta ruuasta.
Terveellisempi tuo oli kuin ap:n suklaalevitteet, pullat ja mehut.
Ei niissä loppujen lopuksi ole paljoakaan eroa. Suklaalevitteessä saattaa olla rasvaa.
Croissantit on pelkkä höttöhiilaria ja rasvaa ja päälle sipaistaan sokeria ja rasvaa.. Tosi terveellistä :)
Ei ole terveellistä, sanoinhan ettei niissä ole paljonkaan eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun minä menen yökylään jonkin luo, olen säästänyt yhden tai useamman hotelliyön hinnan. Ja sen vuoksi AINA vien tullessani jotain, joko kunnon tuliaisia tai käyn tulomatkalla kaupassa ja tarjoudun kokkaamaan tms. En edes oleta meneväni täyshoitoon toisten ihmisten luo, enkä ole niin avuton ettenkö osaa itse hakea kaupasta ruokaa jota haluan syödä, ja joka maistuu muillekin.
Joten myös ap:n ongelma on ratkaistu sillä että kävelee kauppaan. Kasva aikuiseksi, osta kaupasta ihan omilla rahoillasi teille kaikille jotain hyvää syötävää.
Täh? Minä en ainakaan odota vieraita tuovan mitään muuta kuin itsensä. Meiltä tulee tarjottavat ja yösija, koska olen kerran heidät kutsunutkin. Aivan älytöntä ajatella, että vieraan pitäisi aamulla ensi töiksensä lampsia kauppaan ostamaan tarjottavia.
Miksi kutsua ihmisiä, jos heidän tehtävänsä on ostella ruuat ja kokata kyläpaikassa? Pitääkö tuoda omat vuodevaatteetkin :DD?
Oletko sä nyt ihan hukassa? Pointti ei ollutkaan se, että pitää tuoda omat hotellitarvikkeet, vaan se, että jos ei kelpaa ni hoitakoon ite ruokansa mikä kelpaa. :) Voihan ne omat lakanatkin tuoda, jos ei tarjottava lakana kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on sanonut ap:n mainitseman aamupalan ihan normaaliksi setiksi. Syökö ihmiset tosiaan noin huonosti?? Ruispaloja, kumijuustoa....Ei mitään käsitystä ravitsevasta ruuasta.
Ei niissä loppujen lopuksi ole paljoakaan eroa. Suklaalevitteessä saattaa olla rasvaa.
Croissantit on pelkkä höttöhiilaria ja rasvaa ja päälle sipaistaan sokeria ja rasvaa.. Tosi terveellistä :)
Kyllä kaurapuuro, ruisleipä ja raejuusto pesee terveellisyydessä nuo mennentullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Hyvää ja tuoretta valkoista ja tummaa leipää, kunnon juustoa, makkaraa, leikkelettä. Jotain vihreää lisäksi. Kananmunia keitettynä tai munakkaana. Croissantteja (jos saa tuoreena), nutellaa tai marmeladia. Tuoremehua. Hyvää kahvia ja teetä.
ap.
Ruispalat eivät ole tummaa leipää? Voisit viedä kyseiset aamiastarvikkeer vaikka tuliaisina niin saisit toivomasi aamupalan.
Tummaa se voi olla, mutta ei kuitenkaan ruisleipää.
Miten niin?
Ruisleipä sisältää: ruisjauhoa, vettä, suolaa
Miksihän ketjussa on syntynyt sellainen kuva, että minä hakisin jotain ilmaista majapaikkaa? Eikö teitä muita koskaan kutsuta syystä tai toisesta kylään niin, että siellä viivytään parikin päivää?
Ja vaikka aamiaispöydässä olisikin runsas valikoima, ei kai ole tarkoitus vetää napaansa niin täyteen, että saman tien pitää mennä uudelleen nukkumaan. Tällainenkin ongelma jollakin ketjussa oli.
Itse en arkisin syö lainkaan aamupalaa mutta viikonloppuisin kyllä ja jos itse ketsitsen vieraita niin pöytä laitetaan koreaksi. Vaikka en olekaan kotoisin Karjalasta vaan Etelä-Pohjanmaalta. Periaatteena on, että haluan tarjota vähän jokaiseen makuun jotain. Joku haluaa ehkä pelkän croissantin, toinen ruisleipää + kananmunaa ja kolmas maistelee kaikkea.
Ja meille ei tarvitse tuoda pyyhkeitä tai liinavaatteita mukana, ruuista ja juomista nyt puhumattakaan.
ap.
Hmmm... Mene johonkin VOK:n aamiaiselle, siel on herkkuruokaa tarjolla. Ai nii mut onkos nyt rämädänin aikana, ei vissii. 😛
Mun aamiainen on kaurapuuro ja marjoja päälle ja maitoa. Se saa kelvata vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
ap.
Ruispalat eivät ole tummaa leipää? Voisit viedä kyseiset aamiastarvikkeer vaikka tuliaisina niin saisit toivomasi aamupalan.
Miten niin?
Höpöhöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaurapuuro, ruisleipä ja raejuusto pesee terveellisyydessä nuo mennentullen.
Perustele. "ruisleipänä" ruispalat.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Mene johonkin VOK:n aamiaiselle, siel on herkkuruokaa tarjolla. Ai nii mut onkos nyt rämädänin aikana, ei vissii. 😛
Täytyy kyllä ihailla teidän reppanoiden kykyä saada pakolaiset ympättyä joka saatanan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän ketjussa on syntynyt sellainen kuva, että minä hakisin jotain ilmaista majapaikkaa? Eikö teitä muita koskaan kutsuta syystä tai toisesta kylään niin, että siellä viivytään parikin päivää?
Ja vaikka aamiaispöydässä olisikin runsas valikoima, ei kai ole tarkoitus vetää napaansa niin täyteen, että saman tien pitää mennä uudelleen nukkumaan. Tällainenkin ongelma jollakin ketjussa oli.
Itse en arkisin syö lainkaan aamupalaa mutta viikonloppuisin kyllä ja jos itse ketsitsen vieraita niin pöytä laitetaan koreaksi. Vaikka en olekaan kotoisin Karjalasta vaan Etelä-Pohjanmaalta. Periaatteena on, että haluan tarjota vähän jokaiseen makuun jotain. Joku haluaa ehkä pelkän croissantin, toinen ruisleipää + kananmunaa ja kolmas maistelee kaikkea.
Ja meille ei tarvitse tuoda pyyhkeitä tai liinavaatteita mukana, ruuista ja juomista nyt puhumattakaan.
ap.
Kyllä kutsutaan mutta meille on itsestäänselvää tuoda omia ruokatarpeita mukaan tai sitten syödä mukisematta sitä mitä talo tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
ap.
Miten niin?
Väärin.
https://www.myllynparas.fi/parhaat-neuvot/ruisleivan-maaritelma
Aamiainen saa olla mitä isäntäväki haluaa tarjota, tietenkin mutta itselleni tulee kyllä semmonen 'haistakaa p..ka-fiilis jos tarpeet viskatasn pöydälle pusseissaan ja pakkauksissaan, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele. "ruisleipänä" ruispalat.
Leipä on ruisleipää silloin kuin siinä on vähintää 50 prosenttia ruista. Ruispaloissa on yli 70 prosenttia.
Ei saa märmälädii aamulla mä haluun märmälädii, yhyyy märmälädii, byäääääääääääääää !!
Vierailija kirjoitti:
ap.
No eipä nuo kyllä kovin monipuolisilta nuo omat aamupalaehdotuksesi vaikuttaneet. Aika keskieurooppalainen tarjoilu, joka harvemmin maistuu suomalaisille. Itseäni ainakin vain ällöttää tuollaiset äklömakest hillot ja le itteet heti aamusta.
Lisään vielä, koska näköjään Nutellakin on porukalle vieras, että se on tosi hyvää paitsi croissantien myös esim. lättyjen tai pullapitkon kanssa. Tosin en ihmettelisi vaikka palstamammat laittaisi raejuustoa niidenkin päälle. Että varmasti on terveellistä :DD
ap.
Tykkään itse panostaa aamupaloihin silloin kun on vieraita. Mutta ymmärrän että kaikki eivät enkä todellakaan lähtisi arvostelemaan kyläpaikan antimia. Varsinkaan jos en itse ole tuonut kuin perseeni. Seuraavalla kerralla tulisin sitten aamupalatarvikkeiden kanssa kylään.