Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.
Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :DKäykääpä Alin K-kaupassa Kampissa. Jos on itse kassalla, ei palvelusta voi puhua. Ikävä ihminen, ei uskoisi, että yrittää olla koomikko. Yäk!
Raision myllyn eurokangas: olin ostamassa ompelulankaa. Odottelin kassalla yli 10min, eikä mitään palvelua, vaikka oli vapaita myyjiä. No, langat jäi tiskille.
Gigantti: ostin pesukoneen tuotuna kylpyhuoneeseen. Jätettiin eteiseen.
Op osuus pankki.
ihmeelliset kassapalvelut , sinne kun on vain tietyt rajatut ajat. Ennen vain mentiin pankkiin.
Ja asuntolaina kilpailutukseen vastattiin, ei tuolla taustalla kannata kilpailuttaa.
Näitä on ollut sen verran monta, että kaipa niitä jotenkin omalla käyttäytymisellään sitten kerjää osakseen. On tuhahdeltu, ignoorattu, haukuttu ja ivattu. Ehkä ärsyttävin kaikista oli kuitenkin Gigantin myyjä, joka yritti Blu-Ray-soitinta ostaessani sinnikkäästi ja alentuvasti pakkokaupata jotain ihan muita juttuja siihen oheen. Lopulta sanoin, että jos kauppaaminen ei lopu, en osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistossa järjestään mitä paskempaa palvelua.
Kyllä!. Todellinen painajainen. Asiakkailla ei yleensä ole vaihtoehtoa, joten on pakko alistua. Saavat laillisesti uhkailla ja kiristää asiakkaita ja nauravat päälle.
Muutin aikoinaan savolaiseen "sopupelipitäjään". Menin ilmoitautumaan työvoimatoimistoon koska olin putkessa puolen vuoden palkka taskussa. Tiskin takaa kuului Kiukkuisesti: Täällä ei mitään putkia ole. Mix Sä Tänne Muutit! (hyvä ettei päälle tullut.) Kerroin täältä lähteneeni. Kysyi sitten Lähtisinkö työkykykartoitukseen? MIelelläni kunnan laskuun pariksi viikoksi Kylpylään. Hoitaja ja lääkäri Puolustelivat eläkkeelle Pääsyä Enkä Vastustanut.
Olen kohta 50-vuotias ja ehkä huonoin asiakaspalvelukokemus Suomessa on, kun kerran Liiterissä oli apppelsiinit ja mandariinit(tai satsumat, ei muista) kahdessa päällekkäisessä laarissa ja vain ylimmässä luki appelsiini. Lisäksi ne muistutti tosi paljon kooltaan ja koostumukseltaan toisiaan. Valikoin sitten molemmista parhaita. Kassalla sitten myyjä totesi tylysti, että miksi tässä on molempia. Varmaan oli joku muukin seonnut ja siksi oli kärppänä äksyilemässä. Varmaan huomasi hämmästykseni ja antoi asian olla.
Suomessa asiakaspalvelu on aika hyvää, kun tuollainen on pahin kokemus. Nykyään jopa todella ystävällistä ja pirteää. Vaikka itse kaipaan lähinnä asiallisuutta ja rehellisyyttä. Ulkomaat on sitten ihan toinen juttu. Esim. ihan sivistysmaina pidetyissä Ranskassa ja Espanjassa kusetetaan minkä ehditään, jos et ole tarkkana. Eikä välttämättä edes yritetä peittää sitä maireaan hymyyn, ainakaan Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista töykeintä "palvelua" olen saanut lääkäreiltä. Näitä kokemuksia on niin monta, etten viitsi edes alkaa kirjoittamaan. En voi kuin hämmästellä miksi tällaiset ihmiset hakeutuu ko. ammattiin.
Onneksi myös hyviä kokemuksia siltä saralta on paljon.
Olen saanut mielestäni hyvää palvelua. Kerran vuosikymmenien aikana lääkitys Oli melkein viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kesä kun asiakaspalvelija räplää ja vilkuilee samalla kännykkäänsä.
Taivas varjele, ei mitään tajua kieliopista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 50-vuotias ja ehkä huonoin asiakaspalvelukokemus Suomessa on, kun kerran Liiterissä oli apppelsiinit ja mandariinit(tai satsumat, ei muista) kahdessa päällekkäisessä laarissa ja vain ylimmässä luki appelsiini. Lisäksi ne muistutti tosi paljon kooltaan ja koostumukseltaan toisiaan. Valikoin sitten molemmista parhaita. Kassalla sitten myyjä totesi tylysti, että miksi tässä on molempia. Varmaan oli joku muukin seonnut ja siksi oli kärppänä äksyilemässä. Varmaan huomasi hämmästykseni ja antoi asian olla.
Suomessa asiakaspalvelu on aika hyvää, kun tuollainen on pahin kokemus. Nykyään jopa todella ystävällistä ja pirteää. Vaikka itse kaipaan lähinnä asiallisuutta ja rehellisyyttä. Ulkomaat on sitten ihan toinen juttu. Esim. ihan sivistysmaina pidetyissä Ranskassa ja Espanjassa kusetetaan minkä ehditään, jos et ole tarkkana. Eikä välttämättä edes yritetä peittää sitä maireaan hymyyn, ainakaan Ranskassa.
Eteläsavolaisissa "autoliikkeisä" On Ollut monta halutonta "myyjää" (Liikettä) Ostin Premium Muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin miehen kanssa autoliikkeessä katsomassa minulle autoa. Myyjä puhui minulle miehen kautta. Tämä ei kuulemma ole edes harvinaista. "Mikähän malli ja merkki rouvaanne miellyttäisi" eikä edes katsonut minua silmiin.
Niin totta! Minä naisena menin äitini kanssa katsomaan autoja ja myyjä vaan passitti keskenämme katselemaan autoja, ei vaivautunut edes mukaan. Sitten kuitenkin varasimme yhden koeajoon (en muista mistä syystä sitä ei saanut heti). Koeajopäivänä sitten saavuttiin paikalle, niin se auto oli toisella koeajossa (meidän ajalla) ja myytiin. 🙄
Varmaan samoihin aikoihin olimme puolisoni kanssa venetarvike liikkeessä kehä kolmosen varrella ( valitettavasti en muista mikä liike) . Mies etsii tarvittavaa ja minä nuhjuisissa vaatteissa kulutan aikaa ihailemalla veneitä.
Nuorehko mies kysyy minulta erittäin ystävällisesti miten hän voisi palvella ; minä ,keski-ikäinen nainen nuhjuisena ja yksin.
Olen pahoillani että olin niin hämilläni huomiosta etten saanut annettua ansaittua yber positiivisista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.
Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huomioida, mutten saanut minkäänlaista ohjausta.
Instru on kaikkein huonoin optiikkolìke mitä maa päällään kantaa.
Ei nyt jaksa mutta kuukauden olisin joutunut odottamaan jo maksamiani ja virheellisesti tehtyjä silmälaseja.
Ikinä ei instrua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin muumimaassa käymässä ja pois lähdössä. Siinä sillan päässä oli sitten se muumijuna parkissa ja aateltiin koska oli kauhea helle että tuolla vois ottaa kyytiä bussipysäkille. Koska en ollut varma ajaako juna jotain muitakin reittejä kysyin kohteliaasti kuskilta mihin päin hän oli lähdössä. Hän naureskeli pilkallisesti että ei hän nyt ainakaan tuonne päin (muumimaa) lähde kun siellä on meri vastassa. No kysyin vain sitten että milloin hän lähtee. Taas kuski vain vastasi ylimielisesti että sitten kun häntä itseä huvittaa. En tiedä miksi mutta menimme kuitenki junaan istumaan ilman tietoa mihin päin tästä nyt lähdetään ja milloin.
Ai että raivostuttaa tämmöiset kuskit!! Muistan kun matkustin ekaa kertaa lapsena yksin bussilla ja kysyin kuskilta ujosti että pysähtyykö kys. bussi pysäkillä x, niin kuskin piti päästä siihen velmuilemaan "no enpä tied
Minulla on aikuisena samankaltainen kokemus. Olin uudessa työpaikassa ja tarvitsin luottamusmiestä, jota en tuntenut entuudestaan. Kysyin oletetulta luottamusmieheltä, onko hän luottamusmies (eli hänellekö esittää asian), ja hän vastasi, että en kerro. Kun ihminen on töissä, hänellä on määrätty tehtävä, ja hän saa siitä palkkaakin, niin pitää kertoa kun joku kysyy, hoitaako hän tätä toimea.
Vierailija kirjoitti:
Raision myllyn eurokangas: olin ostamassa ompelulankaa. Odottelin kassalla yli 10min, eikä mitään palvelua, vaikka oli vapaita myyjiä. No, langat jäi tiskille.
Gigantti: ostin pesukoneen tuotuna kylpyhuoneeseen. Jätettiin eteiseen.
Power: ostin heti varastosta saatavan astianpesukoneen kotiinkuljetuksella, asennuksella ja entisen poisviennin. Kone tuotiin 3,5 kk. päästä, asennus jäi kesken (asenataja oli sähkömies eikä putkimies), vanha kone kyllä vietiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Op osuus pankki.
ihmeelliset kassapalvelut , sinne kun on vain tietyt rajatut ajat. Ennen vain mentiin pankkiin.
Ja asuntolaina kilpailutukseen vastattiin, ei tuolla taustalla kannata kilpailuttaa.
Lainakilpalutukseeni OP:sta ei vastattu, vaikka minulla oli heiltä entuudestaan asuntolaina. Asiakaspalvelijan aikaa ei ollut saatavissa moneen viikkoon. Otin uuden lainan toisesta pankista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HOK-Elannon Rosso Hakaniemessä Helsingissä joitakin vuosia sitten. Vietimme synttäreitä ja halusimme tilata a la' Carte annokset jälkiruokineen. Sisään tultuamme siirryimme vapaaseen pöytään itse , kun ketään ei kiinnostanut ohjata meitä minnekään puolityhjässä ravintolassa. Tarjoilijaa ei kuulunut eikä näkynyt, oli iltapäivä, ja piti ihan mennä kysymään keittiön ovelta siellä keskustelevilta, jos jokin tarjoilija ehtisi tulla ottamaan tilauksen. Saimmekin tarjoilijan pöytään heti. Lopulta odottelun jälkeen annoksemmekin tuotiin pöytään, osittain kuivana, annos oli kuin pakastimesta kuumennettu ja liha sitkeää. Taas tarjoilijakato. Ravintola oli hetken hiljenemässä ja päätimme ettemme tässä paikassa jatka. Tilaamaamme jälkiruokaa, jäätelöannosta ja kahvia ei kuulunut eikä näkynyt, vaikka lautasemmekin oli jo viety pöydästä pois. Aikaa kului, lopulta tätäkin piti mennä kysym
Rosso on ihan rax, ei siellä mitään ala cartea ole, ne on juurikin pakasteesta mikrossa lämmitettyjä, niin voi kuvitella työntekijöiden motivaation.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.
Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huom
Instrusta olen saanut huonoimmat lasit. Toisen silmän hajataiton sylinteri oli kääntynyt 180 astetta oikeasta. Lasit olivat epämukavat. Toisen kerran (eri instrussa) en nähnyt laseilla kunnolla ja laseihin kuului takuu. Toinen optikko katsoi näköä ja väitti että näen hyvin laseilla, vaikka en nähnyt ja kerroin, että kaikki kirjaimet näkyvät epäselvinä. Hän vain puolusteli aiempaa lasireseptiä enkä saanut vaihdettua laseja parempiin, vaikkka niissä oleviinaan oli takuu. Muussa optikkoliikkeessä katsottin, että vahvuutta oli liikaa ja muutakin vikaa lasireseptissä. Nämä ovat eri kaupungeissa.
Kokemattomana toisen asteen kouluruokalassa olin hakemassa ruokaa ensimmäisenä päivänä. No, jotta ruoan sai silloin ilmaiseksi tarvitsi leimata Kela kortti. Aikaisemmin olin syönyt normaalisti peruskoulussa ruoan ja ammattikoulussa puhuttiin, että ruoka on opiskelijoille ilmainen. Luulin, että systeemi toimii samalla tavalla. En ollut koskaan kuullut Kela kortin näytöstä tai ymmärtänyt koko asiasta mitään. Jälkiviisaana tietysti ymmärrän. Ei ollut korttia mukana ja kysyin vanhemmalta opiskelijalta miten toimia. Mentiin yhdessä kysymään keittiöstä ja selitettiin asia. Keittiöstä alettiin kuulustelemaan ja syyttelemään tylysti. Sain ottaa ruoan sen kerran ilman leimausta, mutta olisi asian voinut hoitaa asiallisemminkin. Pahalta tuntui. Opiskelija kaverikin huomasi, että kohtelu oli tylyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Varmistin bussikuskilta, meneehän bussi varmasti sinne minne olen menossa ja vastaus kuului "KYLLÄHÄN AIKUISEN IHMISEN PITÄISI TIETÄÄ"
Mulla on myös sellainen kokemus bussikuskeista, että jos niiltä kysyy, meneekö bussi paikkaan x, niin vähintäänkin katsovat kuin hullua. Useimmille varmaan myös opetetaan koulutuksessa, ettei asiakkaan tervehdykseen saa vastata.
Aika vähän käytän julkisia nykyään. Tervehdin kuskia reippaasti ääneen. Mikäli hän ei vastaa, sanon yhtä reippaasti ja ääneen, että sorry, en tiennytkään, että olet mykkä. Noloksi menee yleensä kuski.
Onnibus ei anna matkustaa koiran kanssa monissakaan autoissa. Useilla matkaväleillä on käytössä vain autoja, joihin koira ei saa tulla. Kilpailevia vuoroja ei ole. Koiran omistaja ei pysty siis matkustamaan ollenkaan. Ennen kaikkiin busseihin sai ottaa koiran. Koirani osaa olla nätisti.
Voitin joskus 15 vuotta sitten yhdestä kilpailusta palkinnon (kahvilippuja yms.) yhteen kahvilaan ja pyydettiin hakemaan palkinto suoraan kassalta. Noh, menin sitten hakemaan sitä palkintoa kassalta.. mutta työntekijä suhtautui tähän hiekan eri tavalla mitä odotin.. hän ei uskonut minua, vaan haukkui minua kovaan ääneen huijariksi, että ei heillä mitään tällaista kilpailua ole ollut tms. ja käytännössä ajoi minut ulos kahvilasta ja jouduin aika monen silmäparin tuijotettavaksi tässä tilanteessa, minut nolattiin aika pahasti. Tilanne oli järkyttävä nuorelle ja ujolle naiselle.. Kun olin ulkona, niin minun perääni syöksyi kahvilan omistaja, joka pahoitteli kovasti väärinkäsitystä ja kertoi ettei heidän työntekijä ollut kuullut tästä kilpailusta eikä siitä että joku oli tulossa palkintoa hakemaan. Hän pyysi tulemaan sisälle, siinä vaiheessa oli minulle raivonnut työntekijä häipynyt takavasemmalle "piiloon". Olisin odottanut kyllä anteeksipyyntöä. Että sellaista hyvää asiakaspalvelua sitten.
Kaikista töykeintä "palvelua" olen saanut lääkäreiltä. Näitä kokemuksia on niin monta, etten viitsi edes alkaa kirjoittamaan. En voi kuin hämmästellä miksi tällaiset ihmiset hakeutuu ko. ammattiin.
Onneksi myös hyviä kokemuksia siltä saralta on paljon.