Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1480)

Vierailija
1361/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saitti, viestejä tuhotaan silmittömästi.

Vierailija
1362/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupat näyttävät olevan ketjun klassikko, eikä syyttä. Naisena varsinkin autokaupoilla saa lähes aina paskaa palvelua ja lähtökohtainen oletus on, että nainenhan haluaa pienen värikkään kauppakassin.

Oltiin miesystävän kanssa Ideaparkin autokaupoilla kiertelemässä ja vaikka joka kerta tehtiin selväksi että MINÄ olen sitä autoa ostamassa ja minulle se tulee työmatka-ajoon, niin jatkuvasti sitä miestä siinä vaan palveltiin tyylillä "kyllä mahtuu vaimon vaateostokset tänne takapenkille" "hehheh automaattikin niin uskaltaa päästää perheen naisetkin ratin taakse". "Haluatko lähteä koeajolle" ja tarjoaa miehelle avaimia jne.

Oisko ollut Kamux ainoa liike, jossa sattui myyjäksi nuorempi mies jolla oli selkeästi paljon paremmin hallussa ajatus siitä, että nainenkin voi jotain ymmärtää autoista, sekä olla se lopullisen ostopäätöksen tekijä, jopa laskun maksaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä k marketissa oli oikein iloinen ja rempseä miesmyyjä ,mutta: piilovinoili asiakkaille ja vitsaili ostoksista tyyliin: oho onks sulla taas karkkipäivä yksinkö meinaat syödä noi/ ostitpas paljon kissanruokaa kyllä nyt mirri pärjää noilla ainakin 2 viikkoa yms. Välttelin aina hänen kassaansa jos sattui olemaan vuorossa. 

Vierailija
1364/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaniemen hallin alakerran kahvila on uskomaton paikka. Myyjäpoika oli kuin robotti, ei tervehdystä, ei sanaakaan tullut suusta, kahvin kaatoi mukiin niin että loiskui  , otti tiskistä syötävän. Jätti jopa maksun ottamatta. Kun huomautin asiasta niin mulkaisi kuin syy olisi ollut asiakkaan. Sanaakaan sanomatta näpytteli konetta, ei kiitosta, ei mitään. Olikohan se ookeasti mykkä? Kuuro se ei ainakaan ollut, ellei ollut huulilta lukija. 

Vierailija
1365/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisaniemen Jysk. Kassalle netistä tilatut tuotteet olivat huonoon kuntoon menneitä mallikappaleita, valmiiksi kassiin laitettu . Ihmettelin kun ei ollut pakkausta ja vedin likaantuneet ja rikkinäiset tuotteet esiin. Eli ensin yritti myydä täyteen hintaan, sitten alennuksella. Uskomatonta. Sinne jäivät ostokset. 

Vierailija
1366/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä k marketissa oli oikein iloinen ja rempseä miesmyyjä ,mutta: piilovinoili asiakkaille ja vitsaili ostoksista tyyliin: oho onks sulla taas karkkipäivä yksinkö meinaat syödä noi/ ostitpas paljon kissanruokaa kyllä nyt mirri pärjää noilla ainakin 2 viikkoa yms. Välttelin aina hänen kassaansa jos sattui olemaan vuorossa. 

Joo, meillä on taas asiakkaina noita piilovinoilijoita. Myyjä yrittää olla asiallinen niin eiköhän siihen aina joku vinoilija tule. 

Vierailija
1367/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saitti, viestejä tuhotaan silmittömästi.

sama meininki suomi24

Vierailija
1368/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotain omia, mitkä on jääneet mieleen:

- kassatyöntekijä alkaa syyllistämään minua siitä, ettei vaihtokassa riitä, kun olin maksamassa väärän kokoisella setelillä tai toisessa paikkaa hakemassa arpavoittoja

- Subwayssa aletaan tekemään wolt-tilausta eikä kuitata minulle mitään "pieni hetki" tms ja kun sanon asiasta, niin "kaikissa ravintoloissa joutuu odottamaan" (mutta yleensä niissä toisissa paikoissa kerrotaan jonon pituus tai ollaan muuten vaan ystävällisempiä), Subissa muutenkin tuntuu olevan huonoin asiakaspalvelu keskimäärin näistä pikaruokapaikoista

- pienemmässä kaupassa varmistan etukäteen onko tietyn verran maksavia arpoja valikoimassa, myyjä sanoo ettei ole, mutta sitten kuitenkin on, mutta olisi pitänyt osata kysyä arvan täsmällisellä nimellä jota en siis tiennyt

- kahvilassa seison rahat kädessä maksua varten ja myyjä lähtee siinä välissä tekemään jotain muuta mitään sanomatta

- meillä puutarhamyymälässä oli käymässä toisen toimipisteen työntekijöitä työvaatteet päällä ja asiakas kysyy jostain kasvista jotain, niin lähimpänä näistä ollut vastaa "en mä ole töissä täällä"

- sähköinen kanta-asiakaskortti ei onnistunut edellisen asiakkaan puhelimeen, kun oli windows-puhelin ja itselläni oli silloin näppäinpuhelin, niin "kyllä teidän nyt pitäisi siirtyä nykyaikaan" ja vuosia myöhemmin toinen myyjä tarjosi samaa korttia pahvisena, josta mahdollisuudesta edellinen ei maininnut mitään

Kyllä niitä kaikenlaisia töks töks -tyylin kommunikaatiota harrastavia tai keskittymiskyvyttömiä osuu vastaan säännöllisesti, joista osan ymmärrän kyllä johtuvan huonosta päivästä tai suomen kielen taidoista. Onneksi edes ruokakaupoissa on sitten mahdollista mennä toiselle kassalle jatkossa.... (Ja tosiaan olen itsekin ollut joskus kaupassa töissä, niin tiedän kyllä mitä se on.)

Vierailija
1369/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Nanda Devi on ihan kuuluisa törkeästä "palvelustaan". Itse en enää siellä käy juuri sen vuoksi, vaikka ruoka onkin hyvää. Eivät myöskään myönnä koskaan virhettään eivätkä korjaa sitä tai hyvitä mitenkään, jos tuovat väärän ruuan pöytään.

Vierailija
1370/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhunmäen Salessa on usein ollut törkeitä myyjiä. On tullut jos jonkinmoista, laukut ratsattu, kengät pyydetty näyttämään, koska väitettiin, että sinne olisi sujahtanut ripsiväri. Tänään viimeksi myyjä seurasi koko kauppareissun ja mulkoili ja kun lähdin kaupasta sanoin kiitos ja myyjä ei edes kääntynyt.

Vierailija
1371/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyään kummallinen tapa suhtautua asiakkaisiin. Asiakas joutaa aina odottamaan, eikä hänelle tarvitse selittää mitään, ei edes tervehtiä jos asiakaspalvelijalla sattuu olemaan kiire. Asiakaspalvelijan ei tarvitse sovittaa tekemisiään asiakasvirtaan, vaan hän tekee asiat kuten on ennalta ajatellut ja menee purkamaan kuormaa tai pesemään vessaa kesken kaiken jättäen asiakkaan kassalle odottamaan sulavien pakasteiden kanssa. Asiakas on aina väärässä paikassa ja vääränlainen, ylipäätään väärässä. Aspa tietää aina parhaiten, asiakas ei voi tietää mistään.

Vierailija
1372/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan asikaspalvelusta soitettiin , henkilö oli myymässä uutta liittymää ,  selosti vauhdilla millä   hinnalla nyt saan ja miten paljon oikea hinta on.. Kun kysyin , että miksi nyt mulle soitetaan koska olen saanut nykyisen olevan liittymän samalla hinnalla kahden vuoden sopimuksen  ja sopimus on vielä  voimassa vuoteen 2026.  Asiakas palvelija sano , että KUUNTELE. Että  näin Elisa hoitaa asiakkaiden sopimukset . 

Vierailija
1373/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa oltiin markkinoilla. En ostanut hametta ja myyjä sylkäisi päälleni. 

Vierailija
1374/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paikkakunta Turkissa kuin markkinoilla hameen osto. Mentiin ravintolaan syömään, meitä kehuttiin ja mielisteltiin. Sain syötäväksi ihan todella vanhalta maistuvan pihvin, siis se oli jo hapantunut, outo maku. En koskenut pihviin ja tarjoilija vei sen pois. Joku ukko (omistaja tai kokki) tuli pöydän viereen huutamaan, miksi en syö, jos tilaan ruuan ja että minun pitää maksaa. Sanoin, että kiitos, pihvi ei maistunut. Meillä ei ollut mitään puhetta rahasta, joten hän huusi ihan turhaan, että pitää maksaa. Annoin rahat ja lähdettiin ystäväni kanssa pois. Kun oltiin kävelty kaduilla ja palattiin saman ravintolan kohdalle, se sama ukko oli huutamassa joillekin toisille turisteille, että pay, you must pay, he kävelivät vain pois. Ajattelin silloin, että niin minunkin olisi pitänyt tehdä eikä maksaa ruuasta, josta pystyi syömään vain lisukkeet.

Vierailija
1375/1480 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan asikaspalvelusta soitettiin , henkilö oli myymässä uutta liittymää ,  selosti vauhdilla millä   hinnalla nyt saan ja miten paljon oikea hinta on.. Kun kysyin , että miksi nyt mulle soitetaan koska olen saanut nykyisen olevan liittymän samalla hinnalla kahden vuoden sopimuksen  ja sopimus on vielä  voimassa vuoteen 2026.  Asiakas palvelija sano , että KUUNTELE. Että  näin Elisa hoitaa asiakkaiden sopimukset . 

Oma mokasi kun jäit jotain mainospuhelua kuuntelemaan. Luetko myös kaikki spämmifolderissa olevat sähköpostit ja vastaat niihin kohteliaasti? Noille loisille sanotaan joko että "ihan pieni hetki, maito kiehuu hellalle" ja käydään tunnin kuluttua katsomassa, vieläkö linja on auki. Tai sitten lyödään luuri suoraan kiinni. Kohteliaisuus ja loisten paskapuheiden kuunteleminen on oikeasti oma vika.

Vierailija
1376/1480 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi savonlinnassa erääseen italialaiseen ravintolaan kun kuuleee kyseisen ravintolan (ilmeiseti)työntekijän haukkuvan paikan asiakkaita läheisellä terassilla ympäripäissään ja kuinka toivoo etteivät illalla enää tulisi jotta itse pääsisi pian lähtemään pois töistään :o nuori naisihminen oli. Hyvää mainosta

Pia? Kuulostaa häneltä.

Vierailija
1377/1480 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulan mäkkäriin ei kannata mennä kun intialaistekijä on paikalla. Ei puhu suomea, ei ymmärrä hyvityskäytäntöjä vaan säveltää omiaan jne. 

Vierailija
1378/1480 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa kysyin millaisia kannettavia olisi, missä ei olisi microsoftin copilot-tekoälyavustajaa mukana. Nuori miesmyyjä sanoi, ettei ole enää olemassa Windows-tietokoneita, missä ei olisi Microsoftin tekoälyavustaja copilotia.

Kysyn, saako sen pois päältä. Myyjä sanoo, että saa, mutta se on silti koneissa. Sitten hän menee tietokoneelle hakemaan minulle ehdotuksia koneiksi. Huutelee sieltä, että miksi muuten sulle ei kelpaa copilot ja tekoäly. Kun hän tulee takaisin, sanon että pärjään kyllä tässä, ei tarvitse enempää apua.

Myyjä sanoo, että hain sulle nyt kuitenkin koneita, joissa ei ole copilotia. Sanon, että etkö juuri sanonut, ettei sellaisia ole. Myyjä sanoo, että tässä on tällainen nappi, että sen saa pois päältä. Sitä ei sitten ole. Sanon, että silloinhan siinä kyllä on se copilot. Myyjä sanoo, kaikissa on! Ja kohauttelee hartioitaan. Sanoin että joo nyt kyllä pärjään ihan itse. 

Se oli taas se Schrödingerin kissa, riippuen siitä mikä tuo firmalle rahaa se on tai ei! 

Vierailija
1379/1480 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Saarijärveläisestä kukkakaupasta morsiuskimpun. Omistaja oli sanomalehden häänumerossa hehkuttanut miten hyvin heillä perehdytään morsiammen toiveisiin jne. Oikeassa elämässä tympääntynyt myyjä heitti tiskin alta kansion ja häipyi paikalta. Ei mitään keskustelua mitä kukkia olin ajatellut ja minkä värisiä. Nuorena en osannut pitää puoliani, kun ei kukkien tilaamisesta ollut paljon kokemusta. Valitsin sitten lähinnä mielikuvaani vastaavan kimpun, joka oli täysin valkoinen. Kerroin haluavani punaisia ruusuja valkoisten sijasta. Kuvittelin punaisen tarkoittavan peruspunaista. Miehen hakiessa kimpun selvisi, että kauppiaan käsitys punaisesta oli äklön pinkki, joka riiteli huulipunani kanssa eikä muutenkaan ollut minun tyyliäni. Myyjä vielä kehui miehelle miten on kaunis kimppu. Ei ollut minusta. 

Vierailija
1380/1480 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Varmistin bussikuskilta, meneehän bussi varmasti sinne minne olen menossa ja vastaus kuului "KYLLÄHÄN AIKUISEN IHMISEN PITÄISI TIETÄÄ"

Mulla on myös sellainen kokemus bussikuskeista, että jos niiltä kysyy, meneekö bussi paikkaan x, niin vähintäänkin katsovat kuin hullua. Useimmille varmaan myös opetetaan koulutuksessa, ettei asiakkaan tervehdykseen saa vastata.

Aika vähän käytän julkisia nykyään. Tervehdin kuskia reippaasti ääneen. Mikäli hän ei vastaa, sanon yhtä reippaasti ja ääneen, että sorry, en tiennytkään, että olet mykkä. Noloksi menee yleensä kuski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän