Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
1321/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.

Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huomioida, mutten saanut minkäänlaista ohjausta.

Et itse tuntenut että sangat ottavat kiinni ohimoihin vaan myyjän olisi se sinulle pitänyt kertoa?

Vierailija
1322/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkiön Hesburger: salin puolella me ja muutama muu asiakas. Tilattiin tyyliin juustoateria ja jäätelö eli varsin pieni tilaus. Odoteltiin 40 minuuttia. Välissä palveltiin drive in -asiakkaat, sovelluksen kautta tilanneet ja myös ne, jotka saapuivat saliin ennen meitä. Ei pahoitteluja eikä hyvityksiä ja istuttiin kyllä siten, että tiskiltä näkivät meidät koko ajan. Ei kait siinä sitten. Ja oikeasti jossain Piikkiössä nyt ei mitään kymmeniä asiakkaita ole yhtä aikaa, joten odotusaika oli täysin kohtuuton.

Kiltisti istuit 40min etkä mennyt tiskille kysymään mikä kestää? Tottakai saat huonoa palvelua jos et vaadi parempaa. No, toisaalta saat sitten materiaalia tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

Siellä voi olla maksava asiakas langan päässä. Meidän liikkeessä ainakin monet maksavat kanta-asiakkaat soittaa suoraan myyjälle. Myyjät kun jakelevat käyntikorttejaan mieluusti ja monet sitten soittavat suoraan hyväksi todetulle myyjälle kun ovat ostamassa jotain.

Miten sä puhelimen kautta saat sen tuotteen. Nettitilaukset ymmärrän mutta puhelimessa pitkään jauhamista nykyaikana en.

Eikö se liikkeeseenkin eksynyt ja myyjiä häiritsevä tyyppikin ole maksava asiakas? Onko yleensä muita kuin maksavia asiakkaita?

Vierailija
1324/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä porilaisessa kukkaliikkeessä ei palvella kovin hyvin nuorempia asiakkaita,kaikki vanhukset saavat iloista ja hyvää palvelua mutta nuoret saa töksöä ja välinpitämätöntä kohtelua. On lisäksi tosi tyyris paikka että ei olisi varaa niilläkään hinnoilla kohdella asiakkaan iän mukaan miten sattuu.

Vierailija
1325/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan menin Heseen ja tilasin mukaan pirtelön,tämä oli sitä aikaa kun tilaus tehtiin tiskillä. Oli hirveä ruuhka mutta silti aloin  ihmetellä missä pirtelöni viipyy:miten kauan siinä voi kestää? Odotettuani 40 min kävin kysymässä ja nuori myyjä kikatti "anteeksi,unohdin sut!"  Sain pirtelön heti käteen mutta paha mieli kyllä jäi. Ikäänkuin olisin ollut vitsi.

Vierailija
1326/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkiön Hesburger: salin puolella me ja muutama muu asiakas. Tilattiin tyyliin juustoateria ja jäätelö eli varsin pieni tilaus. Odoteltiin 40 minuuttia. Välissä palveltiin drive in -asiakkaat, sovelluksen kautta tilanneet ja myös ne, jotka saapuivat saliin ennen meitä. Ei pahoitteluja eikä hyvityksiä ja istuttiin kyllä siten, että tiskiltä näkivät meidät koko ajan. Ei kait siinä sitten. Ja oikeasti jossain Piikkiössä nyt ei mitään kymmeniä asiakkaita ole yhtä aikaa, joten odotusaika oli täysin kohtuuton.

Tekö siis porukalla istuitte 40 min pöydässä ihmettelemässä missä ruoka viipyy? Jokainen oli niin saamaton, ettei 40 min aikana osannut siirtää ihmettelyään sinne tiskille?

Tiedoksi, itse istun korkeintaan vartin odottamassa, sekin on minulle pitkä aika. Pikaruokalassa saa vaatia nopeampaa palvelua kuin hienossa ruokaravintolassa. Te vaikutatte varsinaisilta nahjuksilta, kun nökötitte ahdistuneina paikoillanne, ettekä saaneet aikaiseksi edes paarustaa tiskille.

Vierailija
1327/1347 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierumäellä Hotelli Fennadan asiakaspalvelu ei toimi mökkikylän asukkaille. Puhelut menevät usein väärään paikkaan eli ylivuotona myyntipalveluun. Tämä ei nyt ole tietysti asiakaspalvelun vika, mutta voisi myyntipalvelu vastata "Myyntipalvelu" jottei turhaan rupeaisi asiaansa selittämään "väärälle" taholle. Kun asiakaspalvelun sai kiinni, avun saaminen ei onnistunut, koska asiakaspalvelun esimies oli kieltänyt auttamasta. Esimies ei soittanut ja selittänyt kantaansa vaikka pyysin välittämään hänelle soittopyynnön. Onneksi mökkialueelta löytyi itse etsimällä huoltomiehet jotka korjasivat ongelman. Lähtiessä, kun vastaanotossa asiasta huomautin, vastauksena oli ivallinen hymy ilman mitään kommentteja. 

Vierailija
1328/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat minun ensimmäiset lasini. Minulle kerrottiin, että voi kestää pitkäänkin, ennen kuin silmät tottuvat laseihin ja ensin kaikki näyttää oudolta. En ole pitänyt rillejä aiemmin, joten olin kai alkuun vain tyytyväinen, että lasit pysyvät napakasti päässä eikä putoa, mitä pelkäsin. Nyt kun on vuosi jo kulunut, ei enää auta mennä valittamaan. Olisi pitänyt vain jostain tietää, ettei tämä ole normaalia ja mennä valittamaan? En tiennyt, millaiselta lasien pitäminen pitäisi tuntua, mikä on normaalia ja mikä ei.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.

Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huom

Vierailija
1329/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi. Harmi, että sinua on kohdeltu ikävästi. Minulla on ollut ihan hyvä kokemus tästä firmasta ja en minä sinun huonosta kohtelusta pahoita mieltäni ollenkaan. Päinvastoin, tulee vaan parempi mieli :-) Vika löytyy monta kertaa peiliin  katsoessa.

Eikö se vika ole peiliin katsoessa myös toisin päin eli mitä ihmettä selostat?

Vierailija
1330/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan menin lauantaina puoli tuntia ennen huonekaluliikkeen sulkemisaikaa katselemaan sohvaa. Miesmyyjä kehotti minua tulemaan sohvaostoksille yhdessä mieheni kanssa. Siis mitä ihmettä? Eläissäni en noin huonoon asiakaspalveluun ole törmännyt. Enkä kyseisen liikkeen ovea enää aukaissut yksin enkä mieheni kanssa.

Vierailija
1331/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivo kirjoitti:

Samat kokemukset itse Virosta kun käynyt siellä eripuolilla lukuisia kertoja. Eivät ole ystävällisiä asiakaspalvelussa, kaupoissa. Ikäänkuin negatiivinen asia että asiakas jotain ostaa tai käyttää palvelua. Neuvosto-meininki jäänyt päälle.

Juuri näin. Työhaastattelu, asiakaspalvelutilanne, ihan kollegiaalinen kohtaaminen, mikä vaan, jos huomaat ettei sitä deetä osata sanoa, niin aina soittaa kelloja, että ahaa - tästä syystä tylyä kohtelua.

En haluaisi olla "rasistinen" asian suhteen, mutta on tästä jo ainakin 30 vuotta kokemusta ja asia toistuu vaan aina. Ja vain naispuolisten eestiläisten kanssa.

Deen osaamattomuus voi kertoa myös, että ollaan kotoisin Kärsämäeltä.

Miksi suomalainen käyttää nimeä Eesti? Se on Viro. Ei Suomikaan ole meille Soome tai Ranska Prantsusmaa. Ärsyttää vaan.

Vierailija
1332/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skaala ovet ja ikkunat. Tuotteet hyviä, asiakaspalvelu kuraa ja epäkohteliasta.

Ai. Minä tilasin ovet ja myyjä oli tosi mukava. 

Joo aina siihen asti, sitten tulee täysin surkeat aliurakoitsijat tekemään asennuksen ja vanhojen purun ja kun valitat niin veetuillaan vaan takaisin.

Hyvin on toimineet tähän asti, eikä ole tullut viima tai kosteus sisälle. Ei ole tarvinnut valittaa mistään. Hyvät asentajatkin oli. Kymmenen pisteen suoritus. Ei ole kukaan veetuillut puolin eikä toisinkaan.

Vähän eri asia oli parilla muulla toimittajalla, mitkä aloitti pommittaa puhelinsoitoillaan, kun en tilannut heiltä. Piti laittaa estoon.

Joo meillä aliurakoitsija rikkoi vanhoja ovia irrottaessa asuntojen ja käytävien seinät, lattiat yms. Seinistä lähti isoja palasia irti ja parketit ja laattalattiat naarmuuntui ja halkesi kun eivät suojanneet tai varoneet ja kiireellä repivät. Jäljestä kun huomautti niin aukoivat päätänsä vaan niin aliurakoitsija kuin skaalan henkilö.

Vierailija
1333/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeimpiä nykyään ovat vartijat, eivät asiakaspalvelijat. Vartijat ottavat aina välillä silmätikuksi, se on rasittavaa.

Jos näytät vähänkin boheemilta, niin stevarit suhtautuvat sinuun kuin asunnottomaan.

Vierailija
1334/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekö siis porukalla istuitte 40 min pöydässä ihmettelemässä missä ruoka viipyy? Jokainen oli niin saamaton, ettei 40 min aikana osannut siirtää ihmettelyään sinne tiskille?

Tiedoksi, itse istun korkeintaan vartin odottamassa, sekin on minulle pitkä aika. Pikaruokalassa saa vaatia nopeampaa palvelua kuin hienossa ruokaravintolassa. Te vaikutatte varsinaisilta na

Hese on väittänyt vuosia, etteivät ole pikaruokaketju, vaan PERHEravintola. =D

Vierailija
1335/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huomioida, mutten saanut minkäänlaista ohjausta.

1. Tyytyväisyystakuu

Mikäli näkemisessäsi tai uusissa silmälaseissasi on jotain, mikä sinua askarruttaa, olethan yhteydessä myymälään. Olet aina tervetullut käymään. Pienilläkin silmälasien säädöillä voi olla suuri merkitys näkemiseen ja lasien pitomukavuuteen. Haluamme että olet täysin tyytyväinen uusiin silmälaseihisi ja siksi annamme 1 kk tyytyväisyystakuun uusille linsseillesi.

https://www.instru.fi/hyva-tietaa/silmalasit#s-37

https://www.instru.fi/palaute

Vierailija
1336/1347 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle on osunut useita huonoja asiakaspalvelu kokemuksia mutta eniten nousee aina mieleen kohtaamiset erään tietyn henkilön kanssa. Hervannan Tokmannille tuli joitakin vuosia sitten töihin moneen kertaan Tampereen parhaimmaksi asiakaspalvelijaksi valittu henkilö, joka jostain syystä kohteli minua aina todella huonosti. Esimerkiksi kerran joulun alla jonotin kassalle jossa hän rahasti asiakkaita, jutteli edessä oleville niitä näitä, tarjosi joulukonvehteja kulhosta jne. Kun tuli minun vuoroni hänen ilmeensä venähti, en saanut mitään keskustelua osakseni, ei tarjonnut konvehtia, vaihtorahatkin vain tyrkkäsi nopeasti tiskille eikä toivottanut hyvää jatkoa. Perässäni tuleva asiakas taas sai niin ylitsevuotavan lämpimän kohtelun ettei mitään rajaa.

Tämä samanlainen kohtelu tapahtui siis aina kun kyseinen henkilö oli kassalla. Kerroin tästä ystävälleni joka ei meinannut uskoa, mutta kerran osuttiin yhdessa Tokmannille samaan aikaan kun tämä henk

🤭Sama kokemus hehkutetusta somalitaustaisesta. Jäi vähän hölmistynyt olo, mutta nykyisin lähinnä huvittaa.

Vierailija
1337/1347 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon Etolassa on myyjä, joka ahdistaa asiakkaat ulos kaupasta. Seurauksena päänsärky. En mene enää sinne. 

Vierailija
1338/1347 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa McDonald'sissa tai Burger Kingissä, sellainen "peruseurooppalainen" eli kovin ruskea nainen kassalla. Surkeaa palvelua, yritti antaa väärät tilaukset ja sanoin, etten maksa mistään sellaisesta mitä en ole tilannut.

Vierailija
1339/1347 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan menin Heseen ja tilasin mukaan pirtelön,tämä oli sitä aikaa kun tilaus tehtiin tiskillä. Oli hirveä ruuhka mutta silti aloin  ihmetellä missä pirtelöni viipyy:miten kauan siinä voi kestää? Odotettuani 40 min kävin kysymässä ja nuori myyjä kikatti "anteeksi,unohdin sut!"  Sain pirtelön heti käteen mutta paha mieli kyllä jäi. Ikäänkuin olisin ollut vitsi.

Sain Hesburgerissa joskus pirtelön, joka on litkua kuin maito. "Koneessa oli jotakin vikaa", mutta tyttö lupasi myydä "pirtelön" minulle vain kahdella eurolla eli puoleen hintaan...

Vierailija
1340/1347 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan menin lauantaina puoli tuntia ennen huonekaluliikkeen sulkemisaikaa katselemaan sohvaa. Miesmyyjä kehotti minua tulemaan sohvaostoksille yhdessä mieheni kanssa. Siis mitä ihmettä? Eläissäni en noin huonoon asiakaspalveluun ole törmännyt. Enkä kyseisen liikkeen ovea enää aukaissut yksin enkä mieheni kanssa.

Oikeinhan tuo toimi: tiesi, ettet mitään osta kuitenkaan. Toit vain kuraa lattioille. Ei heitä kiinnosta palvella "asiakkaita", jotka eivät rahaa firmallensa tuo. Hän on nähnyt ehkä kaltaisiasi ennenkin ja osasi lukea merkit. Taitava myyjä, siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä