Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1347)
Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.
Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huomioida, mutten saanut minkäänlaista ohjausta.
Sangat valittuani tilattiin lasit. Nyt minulla on liian pienet sangat, joiden ne korvien taakse menevät aisat harottavat sivulle, kun kehykset ovat liian kapeat kasvoilleni. Ohimoille on painunut urat sangoista. Linssit on monitehot, mutta joku niissäkin on pielessä, kun joudun jatkuvasti heiluttelemaan päätäni ja etsimään mistä kohti linssiä näen tarvittavan asian tarkasti. Sankojen tyyli on myöskin vanhanaikainen, olen nyt vasta tajunnut sen kun olen kiinnittänyt huomiota muiden laseihin. Rillit vanhentavat minua ainakin 10 vuotta.
Harmittaa todella paljon, kun pyysin palvelua ja ohjausta, odotin myyjältä ammattitaitoa. Hän ei vinkannut minulle mitään, kommentoinut sankojen kokoa, ulkonäköä, moniteholinssien toimivuutta niissä sangoissa ym. En vain raskisi nyt mennä ostamaan uusiakaan laseja, joten yritän sinnitellä näillä vielä pari vuotta vaikka joka kerta harmittaa, kun peiliin katson. Hankalaa myös, etten vieläkään tiedä, millaiset sangat minulle sopisi ja pelkään, etten saisi taaskaan riittävää palvelua.
Intersportissa (etelä-karjala) pyörän huollosta veloitettiin muttei pyörälle oltu tehty mitään. Selvisi kun jouduin viemään pyörän takaisin kun vika ei poistunut. Ja kohtuu uusi heiltä ostettu nopsa.
Skaala ovet ja ikkunat. Tuotteet hyviä, asiakaspalvelu kuraa ja epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Oulun Instrumentarium. Kävin silmälääkärillä, kun kärsin mielestäni oudosta näköongelmasta. Ei se vaiva ollutkaan niin outo, vaan ikänäkö oli hiipinyt vaikeuttamaan elämääni. Sain elämäni ensimmäisen silmälasimääräyksen näin yli 50-vuotiaana.
Instrumentariumissa oli joku tarjouskampanja ja menin sinne. Kerroin myyjälle, että olen ostamassa elämäni ensimmäisiä silmälaseja, enkä oikein tiedä miten homma toimii. Hän hämmästeli kovasti, ettei minulla aiemmin ole ollut laseja. Kerroin myös, etten tykkää käyttää aurinkolasejakaan, joten minulla ei ole mitään kokemusta erilaisista sangoista ym. Pyysin häntä esittelemään minulle sopivia sankoja ja kysyin, millaiset sangat ovat muotia nykyään. Myyjä lähinnä tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja viittilöi minua kohti hyllyjä ja kehotti testaamaan siitä. Sovittelin joitakin kehyksiä ja yritin kysyä, mitä niissä pitäisi huomioida, mutten saanut minkäänlaista ohjausta.
Hei, kannattaa googlettaa oman pää muodon mukaan silmälaseja. Esim. Round face glasses. Sieltä näkee osviittaa siihen, mikä saattaisi toimia. Googleta myös ihan vaikka trendy glasses for mature woman.
Olen pahoillani että ensi kokemuksesi silmälasien hankintaan oli tympeä, mutta aina se ei sellaista ole! Ensi kerralla tiedät äänestää jaloillasi, koska muitakin silmälasifirmoja on, joista saada parempaa palvelua.
Minulla on ollut silmälasit n. 15 vuotta, ja aluksi en tykännyt niistä ollenkaan. En tiennyt ollenkaan mikä minulle sopii, ja olo tuntui todella aralta alkaa sovittelemaan naamalle jotain, mitä ei ikinä ole siinä ollut. Ensimmäiset lasit oli hirveät. Seuraavat vähän paremmat. Nykyiset ovat aika makeeta, ja tiedän jo nyt minkälaiset silmälasit haluan seuraavaksi. Mutta olen toki googletellutkin niitä, ja seurannut ihan kanssa ihmisiltä, minkälaisia laseja kadulla näkyy. Otan erityidhuomioon henkilöt, joilla on samanlainen päänmuoto kuin minulla.
Joskus on myös tarjouksia, jolloin voi hankkia kahdet yhden hintaan, toki en tiedä koskeeko se monitehoja.
Aivoilla kestää hetki, ennenkuin se tottuu uusiin laseihin. Jos kuukauden käytön jälkeen lasit edelleen tuntuu oudolta/painaa/sattuu, mene lasien kanssa uudestaan kyseiseen liikkeeseen ja pyydä tarkistamaan että ovatko ne tehty oikein ja sopivaksi juuri sinulle.
T. Rillipöllö
Piikkiön Hesburger: salin puolella me ja muutama muu asiakas. Tilattiin tyyliin juustoateria ja jäätelö eli varsin pieni tilaus. Odoteltiin 40 minuuttia. Välissä palveltiin drive in -asiakkaat, sovelluksen kautta tilanneet ja myös ne, jotka saapuivat saliin ennen meitä. Ei pahoitteluja eikä hyvityksiä ja istuttiin kyllä siten, että tiskiltä näkivät meidät koko ajan. Ei kait siinä sitten. Ja oikeasti jossain Piikkiössä nyt ei mitään kymmeniä asiakkaita ole yhtä aikaa, joten odotusaika oli täysin kohtuuton.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä tilasin ovet ja myyjä oli tosi mukava.
TallinkSiljan kahvio, matkalla Tallinnaan. Mammalle ja itselle salaatit juomilla, ja asenne kassahenkilöllä oli kuin suoraan neuvostoajalta. Itse salaatit olivat ties kuinka vanhoja ja täyttä kuraa, jäivät syömättä. Kun kävimme valittamassa asiasta samaisella kassalla, hyvä ettei hieronut salaatteja meidän naamaan. Tämä tapahtui siis vuonna 2023.
TE-toimisto/kuntakokeilu, Kela ja sossu ovat kaikkein huonoimmat ja törkeimmät. Apua tarvitseva ihminen jätetään oman onnensa nojaan, eikä apua saa. Ihmistä kohdellaan huonommin kuin rikollista ja avun sijaan tarjolla on nöyryytystä, huonoa kohtelua, kyttäämistä, haukkumista ja muuta vastaavaa. Ikuiset traumat on näistä putiikeista jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aina siihen asti, sitten tulee täysin surkeat aliurakoitsijat tekemään asennuksen ja vanhojen purun ja kun valitat niin veetuillaan vaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et heti mennyt valittamaan, että et näe linsseillä kunnolla? Linssit hiotaan jossain ties missä ja niissä voi aina olla jotain korjattavaa, mikä ilmenee vasta jokapäiväisessä käytössä Ihan tyhmää vaan niellä asia, eikä mene pyytämään asiaan oikaisua. Muistaakseni minun monitehoissa oli 3 kuukauden tyytyväisyystakuu ja taitaa olla ihan yleinen käytäntö vähän jokaisella optikkoketjulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aina siihen asti, sitten tulee täysin surkeat aliurakoitsijat tekemään asennuksen ja vanhojen purun ja kun valitat niin veetuillaan vaan takaisin.
Hyvin on toimineet tähän asti, eikä ole tullut viima tai kosteus sisälle. Ei ole tarvinnut valittaa mistään. Hyvät asentajatkin oli. Kymmenen pisteen suoritus. Ei ole kukaan veetuillut puolin eikä toisinkaan.
Vähän eri asia oli parilla muulla toimittajalla, mitkä aloitti pommittaa puhelinsoitoillaan, kun en tilannut heiltä. Piti laittaa estoon.
Se on sinun mielipiteesi. Harmi, että sinua on kohdeltu ikävästi. Minulla on ollut ihan hyvä kokemus tästä firmasta ja en minä sinun huonosta kohtelusta pahoita mieltäni ollenkaan. Päinvastoin, tulee vaan parempi mieli :-) Vika löytyy monta kertaa peiliin katsoessa.
Tästä on jo muutama vuosi aikaa.
Hesellä kaverin kanssa tilattiin kerrosateriat, mentiin pöytään odottamaan että ne valmistuvat. Aikaa kului, muut asiakkaat saivat omia tuotteitaan,. Lopullta ystävä kävi kysymässä aterioidemme kohtaloa, työntekijät olivat unohtaneet koko tilauksen joten niitä ei oltu edes alettu valmistelemaan. Saatiin sitten seuraavat kerrosateriat jotka valmistuivat sekä kahvikuponkeja hyvityksenä. Katottiin vasta jälkeenpäin että kupongit oli 3 kuukautta vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto/kuntakokeilu, Kela ja sossu ovat kaikkein huonoimmat ja törkeimmät. Apua tarvitseva ihminen jätetään oman onnensa nojaan, eikä apua saa. Ihmistä kohdellaan huonommin kuin rikollista ja avun sijaan tarjolla on nöyryytystä, huonoa kohtelua, kyttäämistä, haukkumista ja muuta vastaavaa. Ikuiset traumat on näistä putiikeista jäänyt.
Kaikki tietävät ketkä sitä palvelua ja nuolentaa saa mutta ääneen ei saa sanoa tai kirjoittaa eikä ne ole Suomalaiset. Olin siivoamassa erässä rakennusta johon kuuluu sosiaalipalvelut kuulin erään naisen huutavan häädissään virkailijalle ettei ole rahaa mihinkään ei ole ruokaan varaa kun piti käydä verikokeissa ja maksaa se eikä nyt ole rahaa ruokaa,kyseessä suomalainen vanhempi nainen,ulkomaalaiset sen sijaan saavat monta sataa ja tuhansia ja ylimääräistä.
Kelassa,sossussa kohdellaan ala arvoisesti valkoihoista suomalaista,niitten mielestä lapset,nuoret,pienituloiset ja erityisesti kantikset saavat olla kodittomia ja nähdä nälkää koska "laki on nyt tälläinen".
Vierailija kirjoitti:
Kun hankit seuraavat lasisi niin hanki silmälasiresepti ja sen jälkeen käy monessa optikkoliikkeessä kysymässä neuvoa mikä sinulle sopisi. Hanki lasit sieltä mistä saat kunnon palvelua ja neuvoja. Mieluiten vältä instrumentariumia. Mulla on sieltä huonoja kokemuksia. Juuri niin että asiakasta ei kuunnella, kysymyksiin ei vastata.
Gigantti, Itäkeskus. Olimme tekemässä suurempaa ostosta, kiertelimme kaupassa, 4 myyjää seisoi kassan takana, menin pyytämään heiltä apua, myyjä sanoi toiselle "otatsä ton?", toinen vastasi "en" ja molemmat nauroivat. Hain mieheni ja vaihdoimme kauppaa: noin tonnin myynti meni neideiltä ohi. Mietin nyt kohuotsikoita lukeneena, että eivät tainneet olla provikalla..
Gigantti kiellossa tästä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Gigantti, Itäkeskus. Olimme tekemässä suurempaa ostosta, kiertelimme kaupassa, 4 myyjää seisoi kassan takana, menin pyytämään heiltä apua, myyjä sanoi toiselle "otatsä ton?", toinen vastasi "en" ja molemmat nauroivat. Hain mieheni ja vaihdoimme kauppaa: noin tonnin myynti meni neideiltä ohi. Mietin nyt kohuotsikoita lukeneena, että eivät tainneet olla provikalla..
Gigantti kiellossa tästä lähtien.
Menittekö sitten johonkin toiseen kauppaan ostoksille? Jos menitte niin minne ja saitteko siellä palvelua? Nykyään kaikkialla on tarjolla vain surkeaa palvelua.
Pitäisi varmaan kertoa, jos on itse saanut huonoa asiakaspalvelua, mutta kerronpa nyt asiakaspalvelijan näkökulmasta. Otin taksini kyytiin pariskunnan tanssiravintolan edestä. Asiakas ei tiennyt vuokraamansa mökin osoitetta, eikä oikein mitään muutakaan. Sehän toki oli minun syy kun en tiennyt missä mökissä se majoittuu. Päästiin kuitenkin perille, ei ollut edes pitkä matka kun mittari näyttä jortain 11 €. Asikas sanoi, että hän maksaa viitosen kun en tiennyt mihin piti mennä. Siinä hetki keskusteltiin, mutta sitä vitosta se vaan rytkytti. Sitten lopulta paloi käpy ja vein ne lähtöpaikkaan, nousin autosta ja avasin heille oven ja totesin iloisesti : "Ei maksa mitään." Luultavasti olin asiakkaan mielestä ihan kusipää, mutta harva saa kuitenkaan matkustaa taksilla ilmaiseksi.
Menimme Poweriin ja sieltä saimme hyvää palvelua. Itse 23 vuotta asiakaspalvelutöissä: mietityttää aina nää esim Gigantin työinnottomat. Asiakaspalvelu on ihan oma lajinsa, eikä siihen ainakaan rahan takia kannata ryhtyä. Palveluammatissa tarvitaan sosiaalisia taitoja ja pelisilmää, niitä ei mielestäni nää milleniaalit ole sisäistäneet..
Tämä on oma kokemukseni.
Hän ajatteli että olet lahna joka ei oikein osaa mitään tehdä.