Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
1281/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa "asiakaspalvelija" sanoi isoon ääneen ettei hoida ko. ajanvarauksella kuin yhden asian/ajanvaraus. Kysymäni asia olisi vienyt max. 2 minuuttia, eikä kotipaikkakinnallani ole Nordeaa, vaan lähin on noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Lisäksi konttoriin oli miltei mahdotonta saada aikaa, sillä "kaikki" asiat hoituvat verkossa. Tapahtui tänä vuonna tämä.

N31

Vierailija
1282/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOK-Elannon Rosso Hakaniemessä Helsingissä joitakin vuosia sitten. Vietimme synttäreitä ja halusimme tilata a la' Carte annokset jälkiruokineen. Sisään tultuamme siirryimme vapaaseen pöytään itse , kun ketään ei kiinnostanut ohjata meitä minnekään puolityhjässä ravintolassa. Tarjoilijaa ei kuulunut eikä  näkynyt, oli iltapäivä, ja piti ihan mennä kysymään keittiön ovelta siellä keskustelevilta, jos jokin tarjoilija ehtisi tulla ottamaan tilauksen. Saimmekin tarjoilijan pöytään heti. Lopulta odottelun jälkeen annoksemmekin tuotiin pöytään, osittain kuivana, annos oli kuin pakastimesta kuumennettu ja liha sitkeää. Taas tarjoilijakato. Ravintola oli hetken hiljenemässä ja päätimme ettemme tässä paikassa jatka. Tilaamaamme jälkiruokaa, jäätelöannosta ja kahvia ei kuulunut eikä näkynyt, vaikka lautasemmekin oli jo viety pöydästä pois. Aikaa kului, lopulta tätäkin piti mennä kysymään keittiön ovelta. "Hetki vaan", oli vastaus. Lisää odottelua ja pian eteemme tuotiin ilmeisesti jollekin keittiön pöydälle jätetyt ja puoliksi sulaneet jäätelöannoksemme ja haalea kahvi, jotka olisi pitänyt toimittaa meille jo aikoja sitten. Palvelu oli ala-arvoista ja tympeää, ja henkilökunta välitti laiskottelustaan enemmän kuin asiakkaista. Jälkeenpäin kuulin että Hakaniemen Rosso lopetetaan, enkä yhtään ihmetellyt .

Vierailija
1284/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin Tikkurilan Osuuspankissa n. 10 vuotta sitten ja hain ostamalleni omakotitalolle vähäistä  remonttilainaa. Minulla oli omia säästöjä, joten lisälainaa tarvitsin vain joitakin tuhansia. Asiakaspalvelija/pankkineiti tokaisi minulle session päätteeksi "Minne aiot matkustaa". Oli kesäkuu ja olin juuri kertonut, että jään pian lomalle ja loma kuluu remonttitöissä. Hämmennyin niin, että en sanonut mitään mutta hyvän kotikasvatuksen saaneena sanoin kohteliaasti näkemiin. Sain sekä asuntolainani että remonttilainani maksettua ja vaihdoin pankkia. 

Vierailija
1285/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä huonoimmasta, mutta jotkut gigantin myyjät on todella ärsyttäviä päällekäyvyydessään.

Vierailija
1286/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että Stoc kalla. Ei ole myyjien vika vaan näitten kyr päpäälliköiden. Ihmisiä pompotellaan osastolta toiselle ilman mitään koulutusta. Esim. yks entinen työkaverini kertoi kun oli joutunut miesten osastolle niin piileskeli hyllyjen välistä koska ei ois osannu vastaat jos joku ois jotain kysyny. Mää en ollu yhtä hyvä piileskeleen ja voi luoja sitä huutojen määrää mitä mää sain osakseni kun en tiennyt. Onneksi älysin irtisanoutua.

Vierailija
1287/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 12-vuotiaana menin R-kioskiin ostamaan karkkia. Myyjä alkoi yllättäen syyttämään minua varkaaksi, tuli tutkimaan taskuni ja vaati saada katsoa reppuunikin, mitä hän myös tutki todella tarkkaan. Kun hän sitten ei löytänyt mitään karkkia repusta tai taskuista, niin hän väitti minun jo syöneen ne karkit maksamatta niitä, vaikka minä olin tullut sinne kioskiin juuri muutama minuutti sitten ennen kuin hän rupesi syyttämään minua siitä. Missä välissä minä olisin ehtinyt sitten mitään karkkia ottamaan ja syömään saati miksi minä olisin niin tehnyt siellä niin avoimesti myyjän ja muiden asiakkaiden nähden? Entä missä ne karkkipaperitkin olisivat olleet, niitä kun ei ollut missään vaikka hän oli nähnyt minun muka ottaneen ja syöneen kokonaisen karkkipussin ja monta suklaapatukkaakin parissa minuutissa? Kun minulta ei mitään karkkia tai karkkipapereita löytynyt, niin myyjä pakotti minut sitten vihaisena lähtemään pois sieltä ja sanoi,

Mulle kävi Tampereen ärrällä sama. Vanha naismyyjä juoksi perään ja huusi "anna se leipä takaisin minkä varastit!!" Olin ihan hämmentynyt mikä leipä ja sanoi älä yritä kuule , näin kun olit pitkään siinä leipähyllyllä etkä maksanut!

Sanoin että niin olin mutta ne oli niin kalliita , että en raaskinut ostaa . Silti väitti että otin , sanoin soita poliisit ja katso reppu.

Ei tehnyt kumpaakaan vaan vihaisesti meni sisälle ja sanoi "antaa olla" . 

Vierailija
1288/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Männävuosina kun kävin Alkossa ostamassa viiniä (olin 19 v) niin kyrpiintyneen näköinen vanha naiskassa töksäytti normaaliin tapaan "paperit tähän". Annoin ajokortin ja otin samanlaisen ilmeen kuin myyjällä (eli naama norsun-veelle). Ostoksen jälkeen myyjä tokaisin että "onkos huono päivä". Vastasin tähän että ei mitenkään, otin vain samalaisen asenteen ja ilmeen kuin sulla, ja lähdin. Ko. nainen punastui ja jäi monttu auki tuijottamaan :)

Vierailija
1289/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis tuttua huttua

Vierailija
1290/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on osunut useita huonoja asiakaspalvelu kokemuksia mutta eniten nousee aina mieleen kohtaamiset erään tietyn henkilön kanssa. Hervannan Tokmannille tuli joitakin vuosia sitten töihin moneen kertaan Tampereen parhaimmaksi asiakaspalvelijaksi valittu henkilö, joka jostain syystä kohteli minua aina todella huonosti. Esimerkiksi kerran joulun alla jonotin kassalle jossa hän rahasti asiakkaita, jutteli edessä oleville niitä näitä, tarjosi joulukonvehteja kulhosta jne. Kun tuli minun vuoroni hänen ilmeensä venähti, en saanut mitään keskustelua osakseni, ei tarjonnut konvehtia, vaihtorahatkin vain tyrkkäsi nopeasti tiskille eikä toivottanut hyvää jatkoa. Perässäni tuleva asiakas taas sai niin ylitsevuotavan lämpimän kohtelun ettei mitään rajaa.

Tämä samanlainen kohtelu tapahtui siis aina kun kyseinen henkilö oli kassalla. Kerroin tästä ystävälleni joka ei meinannut uskoa, mutta kerran osuttiin yhdessa Tokmannille samaan aikaan kun tämä henkilö oli kassalla. Tällä kertaa hänellä oli jotain kortteja millä sai ilmaisen käynnin hänen salilleen tms. Edessäni olevaa asiakasta kohdeltiin taas mitä lämpimämmin, tarjottiin salikorttia ja heitettiin vitsejä. Kun tuli minun vuoroni ei katsonut kohti, ei tervehtinyt, veti vain tuotteet läpi ja mumisi hinnan. Kaveri tuli perässäni ja sai ystävällistä palvelua ja tarjosi hänellekin salikorttia.

Naureskeltiin sitä usein, että sekoittiko kyseinen ihminen minut johonkuhun toiseen vai mistä moinen käytös juuri minua kohtaan.

Vierailija
1291/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hieroja oli minulle nyreissään, kun olin varannut netin kautta ajan, jonka hän olisi mieluummin antanut jollekin vakkarille. Ei siinä lukenut mitenkään, että esim. "vain entisille asiakkaille". No, on niitä toisiakin hierojia olemassa. En minä tuollaisesta hätkähdä.

Vierailija
1292/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa "asiakaspalvelija" sanoi isoon ääneen ettei hoida ko. ajanvarauksella kuin yhden asian/ajanvaraus. Kysymäni asia olisi vienyt max. 2 minuuttia, eikä kotipaikkakinnallani ole Nordeaa, vaan lähin on noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Lisäksi konttoriin oli miltei mahdotonta saada aikaa, sillä "kaikki" asiat hoituvat verkossa. Tapahtui tänä vuonna tämä.

N31

Oikein tehty, jollain tavalla se asiakaspalvelijakin työkuormaansa hallitsee. Asiakkaan max. 2 minuuttia arvioon en ihan heti luottaisi. Toki jos varsinainen asiasi hoitui nopeasti ja aikaa olisi oikeasti ollut hoitaa myös toinen asia, niin siinä tapauksessa väärin tehty.

Vai toimiiko tämä vaikkapa nuohoojan tapauksessa, tilaat sen nuohoamaan saunan pesän ja koska nyt kerran oot sattumalta paikalla ja ei meidän kylällä ole nuohoojia, niin viitsisitsä nuohota tuosta talosta 2 takkaa ja leivinuunin. Tässäkin tapauksessa nuohooja suostuu jos hänellä on aikaa, mutta ei se ole väärin kieltäytyä vaikka nyt sattuisi paikalla olemaankin.

Vierailija
1293/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTIN GIGANTISTA IMURIN MYYJÄ TINKASI PUH N muka jos tulee jotain takuu juttuja saatikka takaisin veto. MINÄ HÖLMÖ ANNOIN minulla salainen ja estot kunnossa. alkoi tulla sähkö. puhelin, sänky tarjousta. nyt käyn gigantissa vääntelemässä koneiden luukkuja ym haisulin hommia tekemässä

Vierailija
1294/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa pannun pohjalla oli tilkka seisseen näköistä kahvia,kysyin voisiko keittää tuoretta niin myyjä tiuskaisi "EI VOI!" Otin sitten teetä.

Vierailija
1295/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut kertoakin tämän joskus täällä, mutta joskus parikymppisenä kävelin kiireessä johonkin. Menin Narinkkatorin läpi, siellähän parveilee aina feissaajia, ja nytkin minua lähestyi yksi. Tuo suunnilleen ikäiseni nuori nainen sanoi hei, mutta pyyhälsin ohi. Kuulin, kuinka hän ärähti perääni "v***n h***a". Pysähdin ja kysyin, että anteeksi mitä sanoit, mutta hän käveli äkkiä tiehensä. En muista mitä tahoa edusti. Tuolloin annoin asian olla, mutta nykyään kyllä tekisin vastaavassa tilanteessa valituksen.

Vierailija
1296/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori mies halusi opettaa minua, miten kala perataan, vain minulle näyttämässä tätä kalan perkaamista rouvalle, mutta ei miehelleni lainkaan? Ja kun sanoin, että osaan perata kalan, niin syytti minua, että valehtelen? Sai potkut myöhemmin tämä nuori mies, joka kohtelee asiakkaita törkeästi ja syyttää heitä valehtelijaksi. Me jätimme tämän kalan tiskiin, ettei enää osteta kalaa tai muuta tiskiltä enää, jos tämä törppö on kyseessä. 

Chinaski
1297/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa vanha muisto mieleen Helsingin Aleksanterinkadun Musiikki Fazerista. Olin luokkaretkellä Helsingissä ja katselin hyllyn edessä erästä albumia. Nuori naismyyjä kävelee minua päin niin lujaa että melkein kaadun ja sanoo: "Seisoo siinä!" Tällaiset tapaukset varmaan ovat omiaan ruokkimaan maakuntien ennakkoluuloja helsinkiläisiä kohtaan. Veikkaan että olin vähän liian pitkätukkainen hänen makuunsa, ja rangaistuksen tarpeessa.

Nyt ole jo asunut vuosikymmeniä Helsingissä ja kohtelu on ollut paljon parempaa.

Chinaski
1298/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen esimerkki Myyrmannista jo pitkän aikaa sitten. Menimme vaimon kanssa ostamaan matkatoimistosta etelänmatkaa. Toimistossa ei silloin ollut muita asiakkaita. Kaksi sutturaa keskustelivat keskenään meitä huomioimatta. Kun keskustelu jatkui vielä kolme minuuttia myöhemmin, kävelimme ulos ja ostimme matkan vieressä olevalta kilpailijalta. Niin tämä menee.

Vierailija
1299/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta on yhä huonoin kokemus. Tapahtui 2000-luvun alussa. Tilasin kosmetologille ajan perusteelliseen kasvohoitoon ja ihonpuhdistukseen. Kosmetologi aloitti tutulla kasvojen höyrytyksellä. Sillä aikaa, kun laite höyrytti, mimmi oli käynyt tupakalla. Haistelin sitten koko sen hoidon ajan hänen tuhkakupille haisevia sormiaan. Ei ollutkaan kiva ja rentouttava käynti ihonhoidossa. En mennyt ko. hoitolaan enää ikinä. Sen jälkeen ovat ajat muuttuneet onneksi parempaan suuntaan. 

Vierailija
1300/1347 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raision Myllyn hesessä oli kaksi kassaa käytössä. Jostain syystä meidän kassamme, siis se, jonka jonossa olin, ilmoittikin ottavansa asiakkaita siitä toisesta jonosta. Vähän pöllämystyneenä seisoimme hetken ja lähdimme sitten pois. Laitoin siitä valituksen ko. Heseen, mutta varmaa on, etten siellä käy enää ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme