Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
1261/1347 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sattuu tätä aivan liikaa, että tätä voisi enää pitää sattumana.

Eli siis ruokakauppojen kassat yrittävät varastaa rahaa jättämällä punalapun lyömättä koneeseen.

Kun tätä sattuu joka viikko....jatkuvasti...

Tänään viimeksi K-kaupassa kassa jätti lyömättä punalapun koneeseen. Luin kuitin läpi ja huomautin asiasta.

Kassan vastaus:" Näin sen punalapun kyllä mutta kone ei ottanut sitä".

Siis että?...okei. Joo-o.

Ei se kone ota punalappua automaattisesti, se täytyy näpätä näppäimellä koneeseen että "alennus".

Sinä vain jälleen jätit sen näppäämättä koneeseen, vaikka omienkin sanojesi mukaan siis näit lapun.

Kun tätä sattuu aivan jatkuvasti...

Sinä olet ihan pihalla.

Miten kassa siitä itse hyötyy? Tuskin muistaa koko tapahtumaa vuoron jälkeen

Olen itsekin kassa enkä todellakaan ymmärrä, miten kassa voisi tuossa tapauksessa vetää välistä.

Vierailija
1262/1347 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Citymarketin sushibaari. Sen oli määrä aueta kello 11 mutta kun tulin paikalle klo 11.20 niin tyhjä tiski ja  kaksi tyyppiä vaan pilkkoi siellä  rauhassa susheja sekä muutenkin hääräili jotain. Ajattelin että kohta ne varmaan avaavat ja kävin hakemassa kissanruokaa, jugurttia ym kiertelin kun palasin tiskille kello oli 11.40 ja sama  verkkainen pilkkominen vaan jatkui, tyypit vilkaisivat minua ja käänsivät katseen pois.  En jaksanut jäädä päivystämään  enkä ruveta ontuvalla englannilla kyselemään millloin sushit mahdetaan saada tiskiin, vaan  poistuin kassalle.

Miksi sun olisi pitänyt englantia alkaa vääntää? Kyllä Suomessa pitää saada palvelua suomen kielellä.

Jostain syystä noihin sushipaikkoihin palkataan niitä, jotka eivät puhu sanaakaan suomea. 

Tapa on tosin yleistymässä muuallakin, viimeksi kun söin Karjalassa hotellissa aamupalaa(alkuvuodesta), kaikki työntekijät olivat suomea puhumattomia aasialaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1347 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ulataksissa paljon kieli- ja kirjoitustaidottomia kuljettajia. Huonoa asiakaspalvelua siis. 

Ne onkin koko ajan ihan ulalla.

Vierailija
1264/1347 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivo kirjoitti:

Samat kokemukset itse Virosta kun käynyt siellä eripuolilla lukuisia kertoja. Eivät ole ystävällisiä asiakaspalvelussa, kaupoissa. Ikäänkuin negatiivinen asia että asiakas jotain ostaa tai käyttää palvelua. Neuvosto-meininki jäänyt päälle.

Juuri näin. Työhaastattelu, asiakaspalvelutilanne, ihan kollegiaalinen kohtaaminen, mikä vaan, jos huomaat ettei sitä deetä osata sanoa, niin aina soittaa kelloja, että ahaa - tästä syystä tylyä kohtelua.

En haluaisi olla "rasistinen" asian suhteen, mutta on tästä jo ainakin 30 vuotta kokemusta ja asia toistuu vaan aina. Ja vain naispuolisten eestiläisten kanssa.

Deen osaamattomuus voi kertoa myös, että ollaan kotoisin Kärsämäeltä.

Vierailija
1265/1347 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää joissakin asiakaspalvelijoissa ja ammattilaisissa se että selittävät monologina pitkään asioita, jotka asiakas jo tietää varsin hyvin (on elämässään kerrannut niitä useasti) ja asiakas ei saa sanottua itse mitään väliin, joutuu vaan myöntelemään juu kohteliaasti. Joskus monikin asiakaspalvelija selostaa mitään ajattelematta kaikenlaista turhaa ja aika pitenee. Lyhyt riittää ja tietyt tiedot. Asiakas kysyy itse jos tarvitsee jonkun tiedon tai tiedot, tai voi kysyä asiakkaalta haluaisitko tietää jotain. Se että joku toiminto ei onnistu verkkosivuilla heti, ei tarkoita että kaikessa asiakas olisi jotenkin osaamaton. Tai jos sanoo sanan ostoskori, siitä ei tarvitse asiakaspalvelijan pitää tunnin esitelmää. Asiakas saattaa kohteliaasti vain sanoa jotain ostoskorista "että jatkan siellä ostoksia", jos tulee joku kiusallinen hetki joka kaipaa täytettä. 

Vierailija
1266/1347 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää joissakin asiakaspalvelijoissa ja ammattilaisissa se että selittävät monologina pitkään asioita, jotka asiakas jo tietää varsin hyvin (on elämässään kerrannut niitä useasti) ja asiakas ei saa sanottua itse mitään väliin, joutuu vaan myöntelemään juu kohteliaasti. Joskus monikin asiakaspalvelija selostaa mitään ajattelematta kaikenlaista turhaa ja aika pitenee. Lyhyt riittää ja tietyt tiedot. Asiakas kysyy itse jos tarvitsee jonkun tiedon tai tiedot, tai voi kysyä asiakkaalta haluaisitko tietää jotain. Se että joku toiminto ei onnistu verkkosivuilla heti, ei tarkoita että kaikessa asiakas olisi jotenkin osaamaton. Tai jos sanoo sanan ostoskori, siitä ei tarvitse asiakaspalvelijan pitää tunnin esitelmää. Asiakas saattaa kohteliaasti vain sanoa jotain ostoskorista "että jatkan siellä ostoksia", jos tulee joku kiusallinen hetki joka kaipaa täytettä. 

Kuulostaa ihan mun työkaverilta! Kiusallista olla hänen kanssaan aspavuorossa kun selittää ja selittää jotain asiakkaalle täysin yhdentekevää asiaa. Itse pyrin vastaamaan kysymyksiin mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi.

Vierailija
1267/1347 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde venäjälle savihoitoon, sanoi venäläinen terkkalekuri.

Oli luunsiru polvessa, poistettiin leikkauksella.

Vierailija
1268/1347 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko varsinaisesti huonoa asiakaspalvelua, mutta vähän outo kokemus apteekista.

Olin ollut flunssassa ja sen "jälkitautina" sitten yskin ja köhin. Viikon köhittyäni äitini (oleskelin silloin äitini luona) alkoi huolestua ja oli sitä mieltä, että pitää hankkia yskänlääkettä. Mentiin sitten apteekkiin, vaikka mieleni ei erityisemmin tehnyt koska oloni ei ollut erityisen hyvä.

Apteekissa asiakaspalvelija sanoi ensiksi, että yskä voi kestää useitakin viikkoja (tuntui että hänen mielestään oltiin liikkeellä liian aikaisin). Ennen vanhaan olisin ostanut jonkun putelin hyllystä, mutta tämä ihminen halusi "neuvoa" aiheesta ja otin lopulta jotain imeskeltäviä tabletteja. En tiedä oliko halu välttää myydä niitä kolmiomerkkisiä puteleita vai mikä.

Samantekevää, olen jo tuosta taudista parantunut mutta ihannetilanteessa olisin halunnut vaan hoitaa yskänlääkeostoksen mahdollisimman nopeasti ja painua takaisin kotiin sairastamaan.

Joo! Jos olisin tuolloin ollut yksin, niin 

a. olisin voinut köhiä yksin rauhassa kotona

b. apteekisn palvelutilanteesta olisin voinut painua tieheni tyyliin "pidä yskänlääkkeesi" ja kotiin köhimään - mutta en voinut, kun oli tuo äiti matkassa. 

Vierailija
1269/1347 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko varsinaisesti huonoa asiakaspalvelua, mutta vähän outo kokemus apteekista.

Olin ollut flunssassa ja sen "jälkitautina" sitten yskin ja köhin. Viikon köhittyäni äitini (oleskelin silloin äitini luona) alkoi huolestua ja oli sitä mieltä, että pitää hankkia yskänlääkettä. Mentiin sitten apteekkiin, vaikka mieleni ei erityisemmin tehnyt koska oloni ei ollut erityisen hyvä.

Apteekissa asiakaspalvelija sanoi ensiksi, että yskä voi kestää useitakin viikkoja (tuntui että hänen mielestään oltiin liikkeellä liian aikaisin). Ennen vanhaan olisin ostanut jonkun putelin hyllystä, mutta tämä ihminen halusi "neuvoa" aiheesta ja otin lopulta jotain imeskeltäviä tabletteja. En tiedä oliko halu välttää myydä niitä kolmiomerkkisiä puteleita vai mikä.

Samantekevää, olen jo tuosta taudista parantunut mutta ihannetilanteessa olisin halunnut vaan hoitaa yskänlääkeostoksen mahdollisimman nopeasti ja painua takaisin k

Kolmioputelit (jos niitä vielä on) ovat reseptillä eli myyntihaluttomuudesta ei ollut kyse. Nykyäänhän yskänlääkkeitä pidetään tarpeettomina, ne imeskeltävät tabletit (codemax) auttavat sentään jotain. 

Vierailija
1270/1347 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NurseBetty kirjoitti:

Olin joskus parikymppisenä pankissa ja nuori virkailijanainen alkoi udella, miten mulla on tilillä niin paljon rahaa "onko sun isovanhemmat säästäny sulle?" Ei.. ei ku oon periny mun isän, vastasin. Kyllä meni virkailija todella noloksi ja pyysi anteeksi. No jep, olisin kyllä mieluummin pitänyt mun isän kuin hänen rahansa. Kävi sääliksi tuo virkailija kun hän oli muuten niin mukava ja häpesi selvästi.

Tuohan ei kuulostanut ilkeältä tms. - ja nykyisinhän pankkien kuuluu kysyä mistä rahat ovat peräisin (rahanpesulainsäädäntö). Ikävä tilanne teille molemmille.

Vierailija
1271/1347 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samantekevää, olen jo tuosta taudista parantunut mutta ihannetilanteessa olisin halunnut vaan hoitaa yskänlääkeo

Kiitos. Tämä varmaan osoittaa miten kauan on edellisestä yskänlääkeostoksestani. Eivätkä ne tabletit huonoja olleet, mutta ensi kerralla jään kotiin köhimään :-)

Vierailija
1272/1347 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Ärrältä kahvin ja tupakka-askin,astuin ulos sytytin tupakan ja myyjä tuli huutamaan ovenraosta älä polta siinä äläpoltasiinä! Sanoin,en aiokaan jäädä tähän sytytin vain tupakan tuulensuojassa.

Vierailija
1273/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Itsenäisyydenkadulla naissuutari jolle vein kengät korjattavaksi. Tiesin mitä kengille pitää tehdä ja pyysin haluamiani korjauksia ja kysyin niiden hintaa. Kyseessä oli vuosia vanhat varrelliset nahkakengät joita oli aiemminkin korjattu.

Yllätyin täysin kun suutari sanoi että ei ala tuollaisia asioita tekemään, että voi kyllä irrottaa panna kengät kokonaan uusiksi, uusia pohjat ja vetoketjut (jotka olivat ihan kunnossa) ja se maksaisi yli sata euroa. Kysyin miksei voisi tehdä vain sitä mitä pyysin jotta kengät tulisivat käyttökuntoon. Kuulemma ei ala niin huonoihin kenkiin käyttää aikaansa. Vein sitten Asematunnelin suutarille joka teki pyytämäni korjaukset kenkiin ja maksoin 30 euroa. Kengät ovat usein käytössä ja aivan hyvät ja toimivat. Harmi kun tuota paikkaa ei enää ole.

Mystisiä nämä suutariasioinnit. Minulla on talvitakki jonka vetoketju alkoi kronata. Vetoketju meni kiinni hyvin, mutta auki vedettäessä aina jumiutui. Hammastukset näyttivät ihan kunnollisilta, joten ajattelin että vetoketjun lukon vaihto auttaisi. (ja olisi halvempaa kuin koko vetoketjun vaihto)

Suutari 1 oli lähimmässä kauppakeskuksessa. Ei suostunut tekemään mitään, koska ei nähnyt mitään tarvetta. "Kato vetelet tälleen varovasti vaan." Joo varmaan, itse olen elänyt takkini kanssa vuosikaupalla, joten enköhän tiedä toimiiko takkini vetoketju. Ei vaan viitsinyt tehdä mitään.

Suutari 2 mukava vanha setä vaihtoi kyselemättä lukon, hinta oli jotain 5 euroa. Että silleen.

Vierailija
1274/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersportissa joku nuori harjoittelija/kesätyöntekijä/jokuvastaava. Alkoi vaatia 13-vuotiasta poikaani laittamaan katsomansa tavaran täsmälleen samalla tavoin takaisin. Poika alkoi jo hätääntyä, kun ei saanut sitä pysymään. Kuulin sanat hyllyn takaa ja riensin auttamaan, jolloin työntekijä liukeni paikalta. Sen koommin poika ei ole suostunut liikkeeseen astumaan, vaikka on jo parikymppinen. Ja ymmärrän täysin.

Minulla on myös tosi huono omatunto, kun en äitinä etsinyt tyyppiä käsiini ja tehnyt asiasta numeroa.

Vierailija
1275/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirjoitus- ja kieliitaito ilmenee aika kivasti siitä, kun kuljettaja pyytää asiakasta kirjoittamaan osoitteen navigaattoriin.

Vierailija
1276/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ulataksissa paljon kieli- ja kirjoitustaidottomia kuljettajia. Huonoa asiakaspalvelua siis. 

Kuinkas se kirjoitustaito käy ilmi taksissa?

Veikkaan, että tätä tyyppiä ahdistaa, kun kuski puhuu suomea aksentilla.

Nykypäivänä muuten lukisin englannintaidottoman suomalaisen kielitaidottomaksi.

unohtui tuo "lainaus"

No kirjoitus- ja kieliitaito ilmenee aika kivasti siitä, kun kuljettaja pyytää asiakasta kirjoittamaan osoitteen navigaattoriin.

Vierailija
1277/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei tapahtunut itselle, mut kaverille. Oli verikokeissa ja kun piti pistää niin nuori sairaanhoitaja sano et "jahas, no tää on sulle näköjään tuttua huttua" kun oli pistojälkiä kädessä huumeiden käytön takia useita.

Vierailija
1278/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi myyjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet minne Tokmannille tahansa niin aina on kusipäät myyjät.

Hakaniemen Tokmannilla on yksi todella vastenmielinen ja ilkeä eukko myyjänä.

Nauttii varsinkin pienten koulutyttöjen kiusaamisesta kassalla😔

Narsisti ilmeisesti.

Ja missähän se Hakaniemen Tokmanni sijaitsee? :D Hakaniemessä kun ei ole Tokmanni-liikettä.

Vierailija
1279/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski,vanhempi mies alkoi haukkua kun selvisi että määränpää oli tatuointistudio. Helve""kö minun nahkani taksikuskille kuuluu? 

Kirpputorilla myyjä tuli huutamaan että vei  liikaa vaatteita sovituskoppiin. Alkoi myös vaahdota lattialla olleista karkkipapereista eikä uskonut kun sanoin,etteivät ole minun.

Palautin kirjoja kirjastoon eikä kone ottanut viivakoodia. Vein kirjat tiskille ja sanoin että jätän nämä tähän kun tuossa automaatissa on häikkää.  Vihainen työntekijä  pysäytti minut hihasta repien ja käski ottaa kirjat sekä tulla takaisin koneelle niin hän näyttää kuinka se toimii.  No eihän kone niitä koodeja lukenut,mikä lie toimintahäiriö .

Otin astmapiipusta henkoset sairaalan ovien luona ja samalla minua vietiin vihaisen vartijan toimesta kauemmas "polttamaan. Kysyin että mitä hel""iä nyt oikeasti ja näytin "tupakkaani",vartija meni noloksi muttei pyytänyt anteeksi vaan vain  käveli pois. 

Vierailija
1280/1347 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Aleksin Dressmannissa oli vain yksi asiakas, kun astuin sisälle. Tarvitsin uuden puvun ja sen tykötarpeet. Liikkeen kaksi nuorehkoa myyjätärtä hihittelivät keskenään pitkän omaisen myymälän perällä kassalla eikä asiakas, joka oli jo sisällä, kiinnostanut kumpaakaan. Tutkin myymälän pukuvalikoimia, mutten tullut hullua hurskaammaksi kaikista koodeista ja merkinnöistä lukemattomien pukujen yhteydessä. Yritin saada myyjien huomiota, viittilöimällä myymälän perälle päin, ei mitään vaikutusta. Keskinäistä juoruilua, pärpätystä ja kiherrystä..se oli myyjien ilo. No, kävin vielä katsomassa kaikkein kalleimmat puvut, kokeilinkin paria takkia, eivät sopineet. Hämääviä koodimerkintöjä. Kokeiluni ei kiinnostanut myyjiä millään lailla, vaikka heiluttelin takkia heille päin. Aiemmin tullut asiakas sai tarpeeksi ja poistui myymälästä. Ihmettelin kovasti,  olin tottunut siihen että useissa Dressmannin myymälöissä on kysytty heti sisään tullessani, "Miten voin auttaa". Ei tässä myymälässä. Olin vain myyjien rupattelua häiritsevä asiakas. Toinen myyjättäristä käänsi selkänsä minuun päin , oli näköjään kiihkeä hetki tulossa rupatteluun. Sain itsekin tarpeekseni, ja poistuin. Ei tarvitse enää tulla tähän myymälään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi