Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1347)
Mä olin vuosia sitten H&M:ssä etsimässä sopivia, leggingstyyppisiä housuja. Kuikuilin aikani myyjiä, jotka käänsivät katseensa pois. Hivenen ylipainoisena (ja nyt ette takerru tähän asiaan, kiitos) oli haastavaa löytää sopivaa vaatetta (koska lähes aina ylipainoisten vaatteet joko yltää vyötäröstä kainaloihin tai lahkeissa on 20cm ylimääräistä). Kiersin varmaan tunnin ja tuskailin kahden vaihtoehdon välillä. Lopulta yksi myyjistä tuli mulkoilun jälkeen tiuskaisemaan:"Niin oliks sulla jotain?"
Olisi pitänyt kävellä ulos mutta päädyin ostamaan suhteellisen sopivat farkkuleggingsit. Enkä mennyt siihen liikkeeseen sittemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt varsinaisesti ole asiakaspalvelukokemus, kun en "asiakkaaksi" hakeutunut, mutta tapahtui Tallinna-Helsinki-laivalla. Tultiin mieheni kanssa Virosta, kun yhtäkkiä neljä (4) ihmistä hyökkää kimppuuni ja alkaa repiä minua sellaisen verhon taakse. Yritin kysyä, että mistä on kysymys. Eivät vastaa. Sanoin, että kävelen itse, ei tarvitse repiä. Tullitarkastus oli kyseessä. Kippasivat mun olkalaukun jollekin tiskille tyhjäksi ja suut tiukkana viivana penkoivat. En edes tupakkaa polta, niin ei sieltä nyt mitään kauhean dramaattista löytynyt. Varsinaiset matkatavarat olivat matkanjärjestäjän linja-auton ruumassa. Aikansa mun meikkejä ja muuta sälää tutkivat ja sitten häipyivät. Mä jäin siihen seisomaan tyhmänä, että saanko lähteä nyt. Keräsin tavarani takaisin kassiin ja kysyin, että oliko tämä tässä? Voinko mennä.
Virkailija: Lähde helvettiin täältä..
Selvä. Ehkä itse olisin sanonut, että anteeksi häiriö ja mukavaa merimatkaa. Mutta maassa maan tavalla. Sieltä tuotiin jo uutta uhria sisään..
Virolaiset ovat kyllä joskus jopa epäystävällisen suoria.
Eduskunta ja hallitus, huonoin asiakaspalvelu ikinä... me kaikki suomalaiset olemme maksavia asiakkaita ja Suomella menee huonommin kuin koskaan...
Mikä se "joskus" tuossa on. Yhtään ystävällistä virolaista en ole Virossa tavannut.
Avovaimo oli vaihtamassa autoa. Löysi netistä sopivan oloisen, soitti liikkeeseen ja sopi tiettyyn aikaan koeajon. Mentiin paikalle sovittuun aikaan. Myymälässä oli yksi myyjä jolla oli pöydän ääressä asiakkaita. Pyörittiin ympäri liikettä, ja löydettiin auto yläkerrasta. Siihen tuli sitten myyjä Y, jolle avovaimo kertoi sopineensa myyjän X kanssa koeajosta. No, se oli X jolla oli ne asiakkaat. Vartin odottelun jälkeen tämä toinen myyjä Y lupasi hoitaa koeajon. Käytiin ajamassa. Kun palattiin X puhui puhelimessa. Kun yritimme lähestyä, lähti karkuun puhelimen kanssa. Lopulta löydettiin myyjä Y, joka vain totesi että X hoitaa. Takaisin alakertaan, missä X:llä olikin taas asiakas pöydän ääressä. Menin ja keskeytin kohteliaasti ja kysyin milloin hänellä olisi aikaa puhua autosta Ö. Ukko ärähti ettei nyt ole aikaa ja hänellä on tässä asiakas. Takaisin Y:n luokse, joka vuorostaan puhui puhelimeen. Kun käveltiin kohti, heristi meille sormea ja käänsi selän. Se riitti meille.
Myyjä X soitti sitten n. tunnin päästä "kävitte koeajolla, miltä näyttää, laitetaanko pikkurouvalle siitä auto yms". Avovaimo kertoi että ollaan juuri menossa tekemään kauppoja toisesta samana aamuna koeajetusta autosta. X soitti vielä toisen kerran perään ja lupasi jonkun puhelin-USB-lataus-johdon kaupan päälle jos tehtäisiin heidän kanssa kaupat :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä se "joskus" tuossa on. Yhtään ystävällistä virolaista en ole Virossa tavannut.
Siellä ei olla sisäistetty asiakaspalvelua. Monta kertaa sen todennut.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Instrussa eivät sanoneet edes hei, vaikka näkivät minut. Yksi oli toisen asiakkaan kanssa, toinen ei ja kolmas haahuili ympäriinsä. Menin viereiseen Nisseniin (tosin samaa firmaa nykyään) ja sain parempaa palvelua. Tämä 2 vuotta sitten. Äskettäin Hkin keskustan Sokoksessa kysyin tietyn kokoista kosmetiikkatuotetta, nuori neiti huokaili. Ylivoimaista on palvella ns. toisesta brändistä kyseleville asiakkaille. Onko provikkaliksa? Ylipäänsä olen huomannut (älkää vihatko) että jos heitä kohtelee napakasti, jopa töykeästi on palvelu parempaa. Jos yrittää ystävällisesti, heikompaa. Koirat siis kuriin.
Eivät ole Sokoksen omia työntekijöitä. Työskentelevät brändille joka maksaa palkan ja tarkoitus on esitellä ja myydä vain omia tuotteita. Ovat edistämässä oman firman tuotteiden myyntiä. Ei provikkaa, perus kaupanalan palkka. Fiksua tietysti olisi ollut huokailun sijaan ohjata sen toisen brändin edustajan luo tai Sokoksen oman henkilökunnan luokse. Brändiltä tulee hyvin tarkat ohjeet siitä ettei muiden tuotteita saa esitellä ja myydä.
Ei henkilökohtaisesta asiakaspalvelusta nyt kyse, mutta Helsingin Stockmannilla olivat useita vuosia sitten pistäneet kaikki dvd- ja cd-levyt keltaisen muovin alle, koska hullut päivät oli tulossa. Ulkopaikkakuntalaisena olisin mielelläni ostanut muutaman dvd:n normaalihintaisena, mutta ne oli kaikki siellä piilossa niin en voinut. Sen kerran, kun Helsingissä käy niin ei pääse edes ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
K-raudassa sai seisoa helvetin kauan kassalla että kukaan tuli myymään, ja sittenki piti ite hakea myyjä paikalle.
Minä kävin Kempeleen K-raudassa. Olin suunnittelemassa uutta alkaskaappi+allasysteemiä. Sain tarjouksen kirjallisesti mieleisestä tuotteesta. Kun olen 70 -v mummeli, niin en osaa itse kyseistä kaappia ja allasta asentaa. Halusin ostaa myös asennuspalvelun ( olin kuullut että semmoinen palvelu ois mahdollista ostaa. )Kysyessäni miesmyyjältä, että entäs se asennus, milloin onnistuisi. Vastaus oli, että senkös tietäisi. Jäi kaupat tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Haminan Sokoksen Emotion.
En ole käynyt tosin enää vuosiin tai sitten pitää itse tietää tarkasti minkä tuotteen haluaa ja löytää sen itse.
Tosin eräs ruokapuolen kassaneiti tuli sinne aikoinaan töihin ja hän oli / on erittäin hyvä asiakaspalvelija, todella avulias, kiva ja osaava.
Huomasin saman asian. Tuosta pitää laittaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivooja rupesi nenäni edessä arvostelemaan kotiani. Meillä on niin paljon tavaraa, vaikea siivota, miksi peitän matoilla kauniin lattian jne.
Kai heitit hänet ulos tuon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet minne Tokmannille tahansa niin aina on kusipäät myyjät.
Hakaniemen Tokmannilla on yksi todella vastenmielinen ja ilkeä eukko myyjänä.
Nauttii varsinkin pienten koulutyttöjen kiusaamisesta kassalla😔
Narsisti ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä kävi Etolassa jokunen aika sitten,Pyysi myyältä tuotetta ,ja hetken kuluttua myyjä sanoi,että hetkinen!Myyjä käveli hyllyjen väliin ja tyrröystävä seurasuihäntä .Myyjä kääntyi poikittaiselle käytävälle ja tyttöystäväni ajatteli,että kohta varmaan löytyy ja käveli perässä.
Yhtäkkiä myyjä pysähtyi sa sanoi:-Mitä sä mua seuraat!
-Sitä kumiputkea,josta juuri puhuttiin!
Myyjä pyyhkäisi kädellä otsaansa ja sanoi,että on täällä muitakin myyjiä.Sitäpaitsi mulla alkaa kohta kahvitunti!
Tyttöystäväni ei seurannut seuraavaan hyllyväliin puolijuoksua kadonnutta asiakaspalvelijaa ,vaan antoi kumiputken hankkimisen minun tehtäväkseni!
Vit** mikä tohelo myyjä!
Ennenkuin sain lapsia söin joka päivä suklaata, joo huono tapa mutta myyjän ei kuulu ruveta siitä vi""lemaan!
Kauppaan oli useampi kilometri mutta ärrä oli kadun toisella puolella ja hain päivittäisen suklaani sieltä kunnes " varmaan tekisi hyvää syödä jotain muutakin välillä!" (en ole varma oliko sanatarkasti noin, siitä on 15 vuotta) ja inhottava hymy päälle.
Kävin kerran eräässä keskisuuressa vaatekaupassa. Siellä oli kaksi keski-ikäistä naispuolista myyjää eikä muita asiakkaita. Myyjillä oli kova jutustelu päällä ja kun menin kysymään onko heillä myynnissä yhtä tietynlaista vaatekappaletta niin näyttivät tykkäävän huonoa että tulin heidän juttutuokion keskeyttämään. Toinen heistä sitten heilautti kädellään epämääräiseen suuntaan ja sanoi että tuolla niitä on ja jatkoivat sitten juttelua. Siinä vaiheessa tuli mieleen että minulla ei taida olla niin suurta uusien vaatteiden tarvetta että olisi juuri siitä kaupasta tarvinnut ostaa. Harmi että en huomannut kiittää 'hyvästä palvelusta' ennenkuin kävelin kaupasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta olin perustamassa omaa lakiasiantoimistoa tänne Helsinkiin ja menin hakemaan starttirahaa TE-keskuksesta. Oli bisnespläänit tehty, takataskussa OTM-tutkinto, VT -arvonimi+ EU-Itäalueprojektien asiantuntija + työkokemusta 9 vuotta eri juristialoilta. Puhun myös venäjää....
No menin papereiden kanssa varatulle ajalle keskustelemaan herran kanssa. En ollut tajunnut, että mun pitäisi lakki kourassa olla ja puhua kirjakieltä, vaan pohjoisesta kun olen niin puhuin murrettani (puhun sitä edelleen....) ja housutki oli farkut. Herra TE alkoi nauramaan mulle päin naamaan, että opettele edes puhumaan niin, että helsinkiläiset sua ymmärtää, en osaa edes pukeutua, mun todistukset väärennetty ja että Helsingissä niin monta juristitoimistoa, että alan tekemään testamentteja oluttuopin hinnalla..... Hän ei mulle starttirahaa anna.
Olin aivan hölmistyksissäni. Ja hiljaa.... Eihän se nyt noin pitäny mennä. Sain kasattua ajatukseni kokoon, nousin ylös ja vaadin TE-herran pomoa paikalle. Ei kuulemma tavoitettavissa just nyt. Pyysin pomon puhelinnroa, no sitäkään ei just nyt löytyny. Ilmoitin TE-herralle, että ei tarvitse antaa, löydän sen kyllä itsekin parilla soitolla. Totesin vaan, että toivottavasti sinäkin löydät oman työalan, kun tämä se selvästi ei ole.
Seuraavana päivänä TE-herra soitti ja halusi sopia uuden ajan mun kanssa. Totesin, että eiköhän me jo "neuvoteltu". Sanoi, että on tutkinut papereita tarkemmin ja myöntää starttirahan... :D Mistähän syystä :D Menin paikalle. Juristivaatteet päällä ja puhuin vaan kirjakieltä. Starttiraha tuli ja vielä myöhemmin jatkoa starttiin..... Edelleenkään en tee testamentteja oluttuoppia vastaan.... Yritys ollu pystyssä 10 tän kuun 18. päivä....
Pitäisköhän etsiä papereista herran nimi ja lähettää 10 v kortti... :D
Fatalji
Pohjoisen murre on ihanaa, älä ikinä luovu siitä. Ei kannata olla niin kuin eräs missikiertueelle osallistunut tornionjokilaaksolainen, että viikossa opetteli "Hesan"puhumisen. Sallikaa minun nauraa. Mie en pölkää puhua äidinmaidossa saamaani murretta enkä ole sitä unohtanut, vaikka olen pohjoisesta muuttanut pois liki 50 vuotta sitten.
Kouvolan H&M. Ketju ollut reilu parikymmentä vuotta paikkakunnalla ja epäilen, että henkilökuntaa on kielletty hymyilemästä, koska kertaakaan ei ole hymynhäivää näkynyt. Tunnelma on outo. Koronan alussa yksi myyjistä käyttäytyi todella törkeästi asiakkaita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Saati Suomessa.
Lapseni paras kaveri on virolainen, ja jumaliste sen vanhempia, aina naama nurin!! Jopa lasten kevätjuhlissa äitinsä mökötti ja oli avoimen ärtynyt jostain.
Tuommoisissa tapauksissa poliisi ei pidä kiirettä odottamaan voi joutua monta tuntia onko sitten sen väärti että ei näytä taskujen/kassien sisältöä.