Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
1201/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian nuori teitittelyyn kirjoitti:

Mitä mieltä olette teitittelystä? Kuuluuko se kohteliaaseen asiakaspalveluun? Itselleni on iäkkäät naiset sanoneet että elä hyvänen aika teitittele, ei tarvitse olla muodollinen. Ja olen sitten kiittänyt ja jatkanut sinuttelulla.

Itselleni särähtää jos jossain ruvetaan rouvittelemaan tai teitittelemään. Olen tykännyt käydä Instrussa sen leppoisan tyylin vuoksi, mutta viime kerralla minulle vieras työntekijä teitittelikin. Ja kaiken kukkuraksi lässyttävällä tavalla. Sanoin ettei tarvitse teititellä, en ole tarpeeksi vanha siihen.

Käsittääkseni asiakasta teititellään kun hän esimerkiksi vaikuttaa itseään verrattuna paljon vanhemmalta. Mutta minä olin luullakseni reilusti tätä asiakaspalvelijaa nuorempi eli otin sen epäkohteliaisuutena. Ja minusta olisi ollut hyvä että hän olisi pahoitellut tai sanonut että selvä juttu sinutellaan toki. Mutta ei sanonut mitään. En ole halunnut mennä ko liikkeeseen enää, koska hän varmastikin huomasi että hänen tyylinsä puhutella minua ei ollut kohteliasta eikä tarpeellista.

Joissakin työpaikoissa esimiehet sanovat, että ketään ei sitten sinutella vaan ollaan kohteliaita. Edelleen on esim. vanhoja ihmisiä, jotka suuttuvat sinuttelusta, koska pitävät sitä epäkohteliaana. Kun asiakas pyytää sinuttelemaan, se voi olla vaikeaa, kun on tottunut teitittelemään. Sitten jotkut pahastuvat siitäkin. On vaikea olla asiakaspalvelijana ja miellyttää kaiken ikäisiä.

Vierailija
1202/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haminan Sokoksen Emotion.

En ole käynyt tosin enää vuosiin tai sitten pitää itse tietää tarkasti minkä tuotteen haluaa ja löytää sen itse.

Tosin eräs ruokapuolen kassaneiti tuli sinne aikoinaan töihin ja hän oli / on erittäin hyvä asiakaspalvelija, todella avulias, kiva ja osaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin parikymppisenä turkkilaiseen pizzeriaan Tampereella. Istuin odottelemaan tilausta. Huomasin toisella tuolilla sakset, jotka nostin pöydälle koska joku olisi voinut loukata itsensä istuessa. (Todella törkeä virhe liikkeeltä minun mielestäni.) Tiskin takana alkoi hirveä turkinkielinen papatus, ja yksi mies tuli raivostuneen näköisenä ottamaan sakset ja katsoi minua, kuin olisin aikonut varastaa ne. 

Enpä mennyt toista kertaa. Ei se pizzakaan kummoista ollut.

Vierailija
1204/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin apteekkiin kun lääkärissä oli todettu eturauhastulehdus ja oireena oli virtsankarkailu. Kysyin

farmaseutilta tiskillä että onko teillä aikuisten virtsankarkailusuojia, myyjä "huusi" collekalleen

tuotko tänne niitä aikuisten miesten vaippoja asiakkaalle näytille. Kyllä nolotti kun kaikki katsoi,

että tuokin 35 mies kulkee vaipoissa. Seuraavat ostinkin sitten netistä anonyymisti.

Itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa sanonut ootko varma, ettei toi nainen tuolla takanurkassa kuullut.

Huudatko vielä uudedtaan, että taatusti kuulee.

Ja sitten tehnyt valituksen. Oon kysynyt luuletko kukaan haluaa , että koko apteekki tietää ongelmistsni

Minä olin maksamassa Imodium-pakettiani, kun permanenttipäinen kassa kailotti, että onko se ihan vesiripulilla?!

Vierailija
1205/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instrumentariumissa optikko ohjasi minut näöntarkastuksen jälkeen toisen henkilön luo, että hän auttaisi minua valitsemaan kehykset.

Tämä henkilö tempaisi jostakin halvimpien alennuskehysten laatikon ja kolautti sen pöytään, jättäen minut ihmettelemään sen sisältöä yksin. Hän kuljeskeli kyllä liikkeessä ympäriinsä, mutta piti tympeää naamaa ja vaikutti välttelevän katsomasta minuun päinkään. Olin sillä hetkellä ainoa asiakas.

Valitsin siinä sitten melkein itku silmässä kehyksistä jotkut, ihan vain että pääsisin tilanteesta pois. Lasit jäivät pitämättä ja jättämääni asialliseen asiakaspalautteeseen en koskaan saanut vastausta.

Maksoitko palvelusetelillä?

Ei ollut vielä maksutavasta ollut puhettakaan. Olisi kyllä ollut varaa maksaa kalliimmistakin kehyksistä. Kai hän sitten teki ulkonäöstäni jonkinlaisen virhepäätelmän, en tiedä.

Vierailija
1206/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin audi-kauppaan ostaakseni Audi A6 mallisen uuden auton. Rahatkin oli valmiiksi tilillä. Myyntitykki sanoi katsellessani uutta autoa "Ne on jo myyty". Olisikohan ollut syynä työasuni. No, ostin sitten Volvon...p...skan maku jäi suuhun.

Vierailija
1207/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin apteekkiin kun lääkärissä oli todettu eturauhastulehdus ja oireena oli virtsankarkailu. Kysyin

farmaseutilta tiskillä että onko teillä aikuisten virtsankarkailusuojia, myyjä "huusi" collekalleen

tuotko tänne niitä aikuisten miesten vaippoja asiakkaalle näytille. Kyllä nolotti kun kaikki katsoi,

että tuokin 35 mies kulkee vaipoissa. Seuraavat ostinkin sitten netistä anonyymisti.

Vinkkinä sanoisin että soita terveyskeskuksen hoitajalle ja kerro että tarvit suojia. Saat ne maksuttomasti kotiin tuotuna.

Missään tapauksessa ei kannata ostaa apteekista. Marketissa hinta on paljon halvempi.

Vierailija
1208/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske minua henkilökohtaisesti, mutta en tajua, miten Tokmannilla pitää nykyään kantaklubilaisten sanoa sotunsa kassalla, ilmeisesti alehinnan saadakseen. Kävin vähän aikaa sitten Hgin Kaisiksen myymälässä, ja yksi asiakas luetteli kuuluvalla äänellä tunnustaan kassalle. Toivon, että ne asiat voi hoitaa siellä turvallisemminkin. Hulluahan tuo on.

Ärsyttävää se kysely kyllä.

Ei ne hetua kysy vaan puhelinnumeroa. Itse en sitä huutele. Annan kortin missä on kirjoitettuna se numero. Hetua en ole antanut missään vaiheessa kun rekisteröidyin. Tietenkään.

Vierailija
1209/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivooja rupesi nenäni edessä arvostelemaan kotiani. Meillä on niin paljon tavaraa, vaikea siivota, miksi peitän matoilla kauniin lattian jne.

Vierailija
1210/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin myös kerran myymälävarkaaksi. Nivalassa oli joku kauppa minkä tilalla on nyt halpahalli.

Minut vietiin takahuoneeseen ja pyydettiin tyhjentämään taskut ja muut. Tein työtä käskettyä ja mitään ei löytynyt. Myyjä ei edes pahoitellut mutta sätti ja tuntui silti pitävän syyllisenä. Sanoin jotai n näsäviisasta tälle tyypille ja poistuin mutta olisi pitänyt viedä asia eteenpäin, kun niiin asiattomasti kohteli.

Olin tuolloin aika herkässä iässä ja elämänvaiheessa. Itkin ja näin jopa painajaisia tuosta jälkeenpäin.

Myyjälle ei tarvitse avata laukkuaan eikä tyhjentää taskuja. Voi pyytää soittamaan poliisin paikalle ja sitten nolottaakin myyjää kun poliisi ramppaa turhan takia kaupalla.

Vierailija
1211/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas Hakanbiemeen on Tokmanni tullut. Ei ollut ainakaan viime sunnuntaina vielä 5.3-23

Vierailija
1212/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin myös kerran myymälävarkaaksi. Nivalassa oli joku kauppa minkä tilalla on nyt halpahalli.

Minut vietiin takahuoneeseen ja pyydettiin tyhjentämään taskut ja muut. Tein työtä käskettyä ja mitään ei löytynyt. Myyjä ei edes pahoitellut mutta sätti ja tuntui silti pitävän syyllisenä. Sanoin jotai n näsäviisasta tälle tyypille ja poistuin mutta olisi pitänyt viedä asia eteenpäin, kun niiin asiattomasti kohteli.

Olin tuolloin aika herkässä iässä ja elämänvaiheessa. Itkin ja näin jopa painajaisia tuosta jälkeenpäin.

Myyjälle ei tarvitse avata laukkuaan eikä tyhjentää taskuja. Voi pyytää soittamaan poliisin paikalle ja sitten nolottaakin myyjää kun poliisi ramppaa turhan takia kaupalla.

Kyllä. Tai voi myös vain poistua paikalta. Jos myyjä tai vartija käy käsiksi, kun olet poistumassa, niin pakkokeinolain hätävarjelupykälä sallii välttämättömän voimankäytön alkaneen oikeudettoman hyökkäyksen pysäyttämiseksi. Ja lisäksi tietysti sitten itse soitetaan kissalan pojat paikalle ja vaaditaan rangaistusta käsiksi käyneelle oman elämänsä batmanille.

Vierailija
1213/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

Siellä voi olla maksava asiakas langan päässä. Meidän liikkeessä ainakin monet maksavat kanta-asiakkaat soittaa suoraan myyjälle. Myyjät kun jakelevat käyntikorttejaan mieluusti ja monet sitten soittavat suoraan hyväksi todetulle myyjälle kun ovat ostamassa jotain.

Miten sä puhelimen kautta saat sen tuotteen. Nettitilaukset ymmärrän mutta puhelimessa pitkään jauhamista nykyaikana en.

Puhelimessa tilattu tuote voidaan toimittaa asiakkaalle aivan kuten nettitilaus. Lähetys, nouto tai vaikkapa esim. varaosaliike saattaa toimittaa korjaamoille ihan itsekin tavaraa. Ei kaikilla firmoilla ole hienoja nettitilaus mahdollisuuksia tai työntekijöitä jotka hoitaisivat vain myyntiä fyysisille asiakkaille liikkeessä. Se puhelimessa oleva asiakas on aivan yhtä tärkeä kuin liikkeessä asioiva.

Vierailija
1214/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahimmasta päästä. Olin HYKSissä leikkauksessa. Leikkauksen jälkeen osastolla oli yksi todella epämiellyttävä hoitaja. Kerran huuteli käytävässä että "Korhosen likalle on puhelu". Luulin että hoitajat siellä huutelevat toisilleen mutta puhelu olikin mulle (aika ennen kännyköitä). Ei ehkä kuulosta kovin pahalta mutta tämän hoitajan asenne potilaisiin oli koko ajan tätä tasoa. Vähättelevä. Onko ammattimaista kutsua potilasta likaksi?

Vierailija
1215/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä korpeaa että erityisesti S-marketeissa nuoret kassatyöntekijät "heittelee" ostoksia hihnalle lukijan ohi vilauttamisen jälkeen ilm nopeuttaakseen tavaran kulkua hihnalla, arvatkaa onko kiva kun olet keittänyt päiväkahvit kylmän kauppareissun jälkeen, otat vesi kielellä berliininmunkin paperipussista jonka olet sinne laittaessasi asetellut tarkkaan niin ettei se ihana pinkki kuorrutus irtoa ja huomaat että SE ON TARRAUTUNUT PUSSIIN KIINNI ja että KAIKKI SE KUORRUTUS ON NYT SITTEN KORISTAMASSA PAPERIPUSSIN SISÄPINTAA! Siinä sitten miettii että olis säästäny taas 0,55€ kun olis vain suosiolla ostanut tavallisen hillo tai possumunkin.

Vierailija
1216/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän verkkokauppa on täysi vitsi. Vaativat korvausta omasta virheestään kun toimitus ei onnistunut.

Vierailija
1217/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa ei nykyään hoidu mikään.

Vierailija
1218/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas Hakanbiemeen on Tokmanni tullut. Ei ollut ainakaan viime sunnuntaina vielä 5.3-23

Vierailija
1219/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa Hakanbiemi sijaitsee?

Vierailija
1220/1347 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa Hakanbiemi sijaitsee?

Varmaan tarkoittaa hakaniemeä joka sijaitsee helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme